מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    המחלקה ללימודי דו חוגי תקשורת וניהול תיירות ומלונאות

    ראשת המחלקה: ד"ר עידית מנוסביץ

    חברי סגל
    ד"ר חיים חגי, ד"ר ניסים כץ, ד"ר אפרת דסקל

    עמיתי הוראה ומורים מן חוץ
    ד"ר טל פרידמן, מר מתן אליגור, מר שיר ברונטמן, גב' מיכל רוזנפלד, גב' עדי ג'רבי ששון, מר עופר פריימן, ד"ר יעל ליבנה, ד"ר מורן שנפר-כהן, ד"ר עוז גורה, ד"ר ריקי גליה, מר מוחמד זידני, גב' ליאת אביטל, ג' קרן בהט, גב' אילה בסקיר, גב' כנרת ענתר, גב' אלה ברהון.

    רכזת המחלקה: גב' רונית מי-טל
    טל: 04-6653662 מייל: [email protected]
    שעות קבלה : ימים א'-ה' בין השעות 09:30-12:00, 13:30-15:00.
    מיקום: בניין בית אחי, קומה שלישית – משרדי בית הספר למדעי החברה והרוח

    על התואר

    על התואר
    בעולם דיגיטלי ודינאמי, במציאות שבה הרשתות החברתיות משפיעות על סדר היום הציבורי והבינה המלאכותית מייצרת תפקידים חדשים, תעשיית התקשורת משתנה בקצב מסחרר. כיום, יותר מתמיד, יש ביקוש גבוה למוחות רעננים, יצירתיים ומובילים, בכל הפלטפורמות, שיובילו את התעשייה לעידן החדש.

    שילוב מרתק עם ניהול משאבי אנוש
    תמהיל הקורסים בניהול משאבי אנוש מקנה לבוגרים את הכלים הדרושים להשתלבות בתפקידי ניהול בעולמות התעסוקה המגוונים בתקשורת. הקורסים נבחרו תוך התמקדות בדמות הבוגר, אפשרויות התעסוקה הרלוונטיות, לצד אופי וזהות הארגונים הפתוחים לבוגרים שלנו. לאור תפיסה זו הוכנסו תכני התכנית מקנים לבוגרים ידע נרחב בארגונים והתנהגות ארגונית לצד תשתית רחבה של קורסי ניהול הנדרשים ממנהלים באשר הם.

    תואר ייחודי בקמפוס פסטורלי
    זו ההזדמנות שלכם.ן ללמוד תואר ראשון ייחודי בארץ, המשלב בין תחומים מרתקים ופרקטיים ומכשיר אתכם לעולם העבודה העתידי. אם אתם אוהבים מדיה ודיגיטל, נהנים מעשייה משמעותית עם אנשים, הצטרפו אלינו כדי לממש את הפוטנציאל שלכם.

    סגל המרצים מורכב מטובי המרצים בתחומם ומומחי תקשורת בעלי ניסיון מעשי העוסקים גם בהוראה, במחקר אקדמי וביצירה בתעשיית התקשורת. אנו מבטיחים לסטודנטים שלנו סביבת לימודים פורה בליווי אישי ותמיכה בכל תחום, עיוני, מקצועי ואנושי.

    אני מזמינה את הסטודנטים להצטרף אלינו, ליהנות מן הרמה הגבוהה של חברי הסגל האקדמי והמקצועי, וממגוון הקורסים המוצעים בתכנית שלנו .הלימודים מתקיימים תוך כדי חוויה סטודנטיאלית, ססגונית ומיוחדת שמאפיינת את הלומדים בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.

    מבנה תכנית הלימודים

    התכנית מקנה 120 נ"ז ומתפרשת על פני 6 סמסטרים במהלך 3 שנים וכוללת:
    60 נ"ז תקשורת ו 60 נ"ז ניהול משאבי אנוש

    1. ליבה מרכזית של קורסי חובה עיוניים.
    2. מגוון רחב של קורסים בתחומי תקשורת וניהול משאבי אנוש
    3. התנסות מעשית מודרכת במגוון תחומי התקשורת.
    4. התכנית מורכבת משיעורים עיוניים, סדנאות יישומיות, סיורים מקצועיים.
    5. סיורים ימי עיון וכנסים.
    6. פרויקטים משותפים ומפגשים עם גורמים ואנשי מקצוע בתעשייה

     

    הקורסים בתוכנית הלימודים הדו חוגית בתקשורת ועולמות הניהול עודכנו לעולם העבודה של המחר, מתוך ההבנה שתכניה מהווים צומת חשובה ורלוונטית במיוחד בין מספר דיסציפלינות מחקריות, וכוללת תכנים אטרקטיביים במיוחד לסטודנטים המבקשים לפלס את דרכם הראשונית בשוק התעסוקה העדכני.

    מטרת הקורסים ליצור היכרות של לסטודנטים עם סביבתה הכלכלית והארגונית העכשווית של מדינת ישראל. ומעניקים לסטודנטים כלים הנחוצים להם להשתלבות במגוון תפקידים ועמדות בשוק התעסוקה, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים. זאת, תוך התייחסות לסוגיות של כלכלה, ניהול, שיווק דיגיטלי, ניהול מדיות חדשות ועוד.

    בוגרים רבים ממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות בארץ ובעולם השילוב בין מצוינות אקדמית, סגל מרצים מעולה ותכנית לימודים מאתגרת הנלמדת בסביבה תומכת הופכים את הלימודים במכללה האקדמית כנרת לחוויה ייחודית ויישומית.

     

    קורסי הכשרה וקורסי תוכן בשפה האנגלית לסטודנטים שמתחילים את לימודיהם בתשע"ה

     

    על כל הסטודנטים ללמוד במהלך לימודיהם לתואר הראשון לפחות שני קורסים בשפה האנגלית.

    בדרישה זו יכולים להיכלל: קורסי הכשרה ללמידת השפה במסגרת היחידה לאנגלית

    (בהתאם לרמת הסיווג באנגלית של הסטודנט בתחילת לימודיו) ו/או קורסי תוכן אקדמיים הנלמדים באנגלית והנכללים בתכנית הלימודים הרגילה של הסטודנט.

    קורסי תוכן אשר יינתנו בשפה האנגלית יזכו בנ"ז לתואר.

     

    דירוג רמות האנגלית ההתחלתיות והיקף קורסי התוכן הנדרשים בשפה האנגלית לפי רמת האנגלית ההתחלתית:

    אנגלית טרום בסיסי א'

    אנגלית טרום בסיסי ב'

    אנגלית בסיסי

    אנגלית מתקדמים א'

     

    כל הנ"ל פוטרים את הסטודנט.ית מלימוד קורסי תוכן בשפה האנגלית.

     

    אנגלית מתקדמים ב' – על הסטודנט.ית ללמוד קורס תוכן אחד בהיקף של 2 נ"ז בשפה האנגלית

    פטור באנגלית – על הסטודנט.ית ללמוד שני קורסי תוכן בהיקף של 4 נ"ז בשפה האנגלית

    במהלך הלימודים ובכפוף לשיקול דעת המחלקה אחד מקורסי הליבה יילמד בשפה האנגלית

    * סטודנט חייב לקבל "פטור" מלימודי אנגלית ועברית עד סוף שנה ב'. במידה ולא יקבל פטור
    יוכל ללמוד בשנה ג' אנגלית ועברית בלבד.

    * תנאי מעבר משנה לשנה ממוצע ציונים 65.

    * ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים
    * במהלך הלימודים יתקיימו סיורים שהינם חלק מתוכנית הלימודים והנוכחות בהם הינה

       חובה.

    תואר ראשון B.A. דו-חוגי תקשורת וניהול משאבי אנוש

    תקשורת

    שנה א
    1. מבוא לתקשורת א׳ + ב׳
    2. מפגשים עם תעשיית התקשורת
    3. פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
    4. תרבות דיגיטלית
    5. טלוויזיה פופולרית
    6. יסודות השיווק והפרסום
    7. יסודות בצילום ועריכה (סדנה)
    8. מבוא לתסריטאות (סדנה)
    9. מבוא לרדיו ופודקסט (סדנה)

    שנה ב׳

    1. פרו סמינר: ייצוגים בתקשורת הפופולרית
    2. תקשורת פוליטית
    3. אתיקה ודיני תקשורת
    4. שיטות מחקר איכותניות
    5. מפגשים עם תעשיית התקשורת
    6. תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל
    7. חדשות בעידן הרשתות החברתיות
    8. תקשורת בין אישית
    9. מאחורי הקלעים של הטכנולוגיה הדיגיטלית

    שנה ג׳
    1. סמינר: תוכן גולשים
    2. לשון, חברה ותרבות
    3. מדיה וספורט
    4. מפגשים עם תעשיית התקשורת
    5. הקהל בעידן התקשורת הרב-ערוצי
    6. דיון ציבורי: הנחיית קבוצות דיון

    סדנאות תקשורת שנים ב׳ וג׳

    1. מבוא ליח״צ ודוברות
    2. פוטושופ ואילוסטרייטר (סדנה)
    3. סטוריטלינג וכתיבת תוכן שיווקי
    4. שיווק דיגיטלי וקידום ברשת
    5. הפקת אולפן טלוויזיה (סדנה)
    6. פרזנטציה מול קהל ומצלמה
    7. הפקת סרטי תדמית
    8. התנסות מעשית

    ניהול משאבי אנוש

    שנה א'

    1. מבוא לניהול משאבי אנוש (כולל תרגיל)
    2. התנהגות ארגונית מיקרו
    3. התנהגות ארגונית מקרו
    4. אתיקה בניהול
    5. ניהול ופיתוח צוותים
    6. סטטיסטיקה א' (כולל תרגיל)
    7. סטטיסטיקה ב' (כולל תרגיל)
    8. יישומי מחשב
    9. כתיבה אקדמית

    שנה ב'

    1. קריאת דוחות עסקיים למנהלים
    2. קליטה, מיון והערכת עובדים
    3. ניהול כישרונות
    4. תרבות ארגונית
    5. מיומנויות לניהול א׳
    6. מיומנויות לניהול ב׳
    7. שיטות מחקר א׳ (כולל תרגיל)
    8. שיטות מחקר ב׳ (כולל תרגיל)
    9. SPSS (שיעור ותרגיל)
    10. שיטות מחקר כמותניות

    שנה ג'
    1. סוגיות בכלכלה למנהלים א׳ (ותרגיל)
    2. דיני עבודה
    3. סוגיות במפגשי שירות / הגורם האנושי בארגון (סמינריון מחקרי)
    4. מערכות מידע, ניהול והכלכלה הדיגיטלית

    תכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתשפ"ד- שנה ג'

    שם קורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    הקהל בעידן הדיגיטלי הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    תוכן גולשים- שנתי סמינר מחקרי 6 4 ד"ר עידית מנוסביץ
    מפגשי מדיה (לכל השנים) הרצאה 1 2 ד"ר ניסים כץ
    לשון חברה תרבות הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    תקשורת פוליטית הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    דיון ציבורי – הנחיית קבוצות- שנתי הרצאה 1 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    התנסות מעשית הרצאה 1 2 ד"ר ניסים כץ
    ניהול פרויקטים והנחייה הרצאה 4 4 ד"ר שלהבת צור
    קיימות ויזמות ירוקה הרצאה 2 2 ד"ר ניר אופק
    הערכה עסקית של פרויקטים הרצאה 2 2 טרם נקבע
    פיתוח קריירה אישית הרצאה 2 2 ד"ר יעל ליבנה
    סדנאות מקצועיות        
    סרטוני תדמית סדנה 1 2 מר עופר פריימן
    דוברות ויח"צ מתקדמים סדנה 1 2 שלום אלבז

     

    קורסים בתקשורת:

     

    מבוא לתקשורת א'

    הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
    במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
    2 ש"ס /2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231011 ד"ר חיים חגי    יום ג' 10:00-11:30

    מבוא לתקשורת ב'  

    הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
    במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
    2ש"ס /
    2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231151 ד"ר אפרת דסקל   יום ג' 14:00-15:30

    מפגשי מדיה

    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                              

    א' 0230014 ד"ר ניסים כץ  יום ג' 14:00-15:30

    תרבות דיגיטלית

    הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ   יום ג' 12:00-13:30

    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת

    הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי.  הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                    
    ב' 0231321 ד"ר חיים חגי   יום ג'  15:45-17:15

    טלוויזיה פופולרית

    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית.  מהו סודו של המדיום?  בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.

    2 ש"ס /2 נ"ז / ש' / 60                              

    א' 0231339 ד"ר חיים חגי   יום  ג'  11:45-13:15

     

    מבוא לתסריטאות

    התנסות מעשית בבימוי, בכתיבת תסריט, בצילום ובעריכה. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לתרגם רעיון לשפה קולנועית, והבנה כיצד לפתח רעיון לסרט ולהוציאו מן הכוח אל הפועל.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60

    ב' 0231322 מר דני רייספלד   יום ג'  19:30-21:00

     

    צילום ועריכה למתחילים

    היכרות עם שפת הקולנוע על מרכיביה השונים, והבנה במושגי יסוד קולנועיים. דגש מיוחד יושם על הקניית יסודות טכניים, תיאורטיים ותהליכיים בתהליך היצירה הקולנועית,

    3 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0231068 מר מתן אליגור   יום  ג'  18:00-20:30

     

    סדנת רדיו ופודקסט

    הכרות עם עולם הרדיו ועם תחנות הרדיו בישראל. הכרות עם אולפן הרדיו. הכרות עם התפקידים השונים ברדיו:  כתב, קריין, מפיק, עורך ועורך מוסיקה וטכנאי. בשיעור נלמד ונאזין לסוגים שונים של תכניות – מוסיקה, אקטואליה וחדשות, רדיו דוקומנטרי ותכנית ראיונות.

    התנסות בהכנת תכנית רדיו – תחקיר והפקה עריכה, וקריינות ועבודה מול מיקרופון ועריכה מוסיקלית. עיקר הלימוד יתבצע באולפן הרדיו. והתוכניות שיוכנו במהלך הסדנא ישודרו ברדיו של המכללה.

    4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0231098 מר שיר ברונטמן   יום ג'  16:00-17:30

    ב' 0231198 מר שיר ברונטמן   יום ג'  16:00-17:30


    קורסים במשאבי אנוש:

    מבוא לניהול משאבי אנוש

    קיימת הכרה באשר לחשיבות המשאב האנושי ואופן ניהולי להשגת יעדי הארגון. הקורס בא להקנות ללומדים ידע תיאורטי, הבנה, מיומנויות וכלים יישומיים לטיפול אפקטיבי בהיבטים הנוגעים לניהול של המשאב האנושי בארגוני עבודה.

    הקורס יבחן מגוון תחומי האחריות של מנהלי משאבי אנוש בנושאי: התכנון, הגיוס והמיון, תהליך הקליטה בארגון, יצירת מחוברות ((engagement, ניהול מערך התגמולים, פרידה מן העובד בעת צמצומים ופרישת מן הארגון. תינתן משמעות אסטרטגית ועסקית לאופן השימוש בפרקטיקות אלה.

    בקורס יושם דגש על הבנת מערכת היחסים של מומחי משאבי אנוש עם הממונים הישירים (מנהלי הקו) ושיתופם בתהליכי ניהול משאבי אנוש.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 281241 ד"ר יעל ליבנה , יום ד'  16:00-17:30 (מקוון)

     

    מבוא לניהול משאבי אנוש תרגיל

    1 ש"ס/ 1 נ"ז / ת' / 60

    א' 281252-00 שירלי ליאור;  יום ב' 19:00-20:30

     

    אתיקה בניהול

    בעשורים האחרונים סוגיית היחס בין מוסר ועסקים זכתה לתשומת לב אקדמית ועסקית כאחד. מחד ארגונים עסקיים רבים מאמצים קודים אתיים הנוגעים להתנהלות העסק באורח אתי, תוך גילוי  אחריות כלפי העובדים הלקוחות  והקהילה אשר במסגרתה הם פועלים. מאידך בהיבט האקדמי, אתיקה עסקית הפכה להיות חלק אינטגראלי מתכנית הלימודים בבתי ספר למנהל עסקים בארץ ובעולם.

    קורס זה מתייחס לסוגיית האתיקה בעסקים תוך התבוננות בעולם העסקים מתוך הסתכלות אנושית- מוסרית. חלקו הראשון של הקורס דן במנגנונים המוסדיים אשר משמשים כתחליפי מוסר ואילו חציו השני עוסק בהבנה של יסודות תורת המוסר אשר יאפשרו ללומד לפתח דרכי חשיבה הדרושים להתמודדות עם דילמות מוסריות בניהול.

    תנאי קדם: מבוא לסוציולוגיה ארגונית

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 281441  ד"ר עוז גורה  ; יום ד'  19:30-21:00 (מקוון)

    התנהגות ארגונית מאקרו

    הקורס יעסוק במבנים ותהליכים ברמת הארגון. הקורס יסקור מגוון גישות ומודלים אשר יחברו את הסטודנט למאפייני הארגון ויעזרו לו להבין את ההוויה הארגונית מנקודת מבט רחבה (מאקרו). במסגרת זו ילמד הסטודנט תאוריות ארגוניות בסיסיות, הוא יכיר את הארגון כמערכת, את מאפייני הליבה שלו וכיצד מאפיינים אלה באים לידי ביטוי במבנים הארגוניים השונים כמו גם כיצד הם באים לידי ביטוי בתרבות הארגונית. בהמשך ילמד הסטודנט את המשמעויות של הקשר בין הארגון לסביבתו.

    תנאי קדם: מבוא לסוציולוגיה ארגונית

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 281451 ד"ר עוז גורה ; יום ב'  14:00-15:30


    התנהגות ארגונית מיקרו

    קורס זה מאיר את עולם ההתנהגות הארגונית מנקודת המבט של הפרט בארגון. הקורס נועד להקנות מושגי יסוד בתחומים השונים של מדעי החברה הרלוונטיים להבנת התנהגויות אנושיות של הפרט במסגרות ארגוניות. עם סיום הקורס הסטודנט: יכיר עמדות שונות בעולם העבודה וכיצד אלה משפיעות על התנהגויות של עובדים. ילמד גישות מוטיבציוניות להנעת עובדים. יכיר תאוריות ניהוליות ואת השפעותיהן על היחידי יכיר התנהגויות חיוביות ושליליות של היחיד במסגרת היחסים הבין אישיים בארגון.

    תנאי קדם: מבוא לפסיכולוגיה ארגונית

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב'  0281441  ד"ר מורן שנפר-כהן ; יום ד'   16:00-17:30 (מקוון)

     

    ניהול ופתוח צוותים

    ניהול צוות על היבטיו הינו משימה ארגונית מורכבת. בקורס זה ייסקרו מושגי יסוד בניהול צוותי עבודה, יצירתם ותחזוקתם. הקורס חושף את הסטודנט לעולם התוכן של ניהול ופתוח צוותים ובפרט לצרכים ולגורמי ההנעה של המנהל וחברי הצוות כמו גם להשלכות של אלה על הפרט והארגון.  לאחר מבוא וסקירה של מהות ניהול צוות בעולם גלובאלי ומאפייני צוותים,  ההרצאות יעסקו בתהליכים קבוצתיים והבחנתם מתהליכים מקובלים בצוותים. בהמשך יילמדו  שיטות לבניית/פתוח צוות וגיבושו, תוך התייחסות לתהליכי אינטראקציה וניהול בתוך ובין צוותים והשפעתם של אלה על ביצועים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז/ ש' / 60

    ב' 283561 גב' אלה ברהון ; יום רביעי 17:45-21:00 (מקוון)

     

    מתודולוגיה:

     קריאה וכתיבה אקדמית

    קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271021 ד"ר ריקי גליה ב'  18:45-20:15


    מבוא לסטטיסטיקה א 

    בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0271031 ד"ר מורן שנפר כהן,   יום שני 14:00-15:30

     

     מבוא לסטטיסטיקה א – תרגיל

    1 ש"ס / 1 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271031

    א' 0271032 גב' ליאת אביטל,  יום שני 15:45-16:30

     

     מבוא לסטטיסטיקה ב  

    הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271041  ד"ר מורן שנפר כהן,  יום שני 15:45-17:15

     

    מבוא לסטטיסטיקה ב –תרגיל

    1 ש"ס / 1 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271041

    ב' 0271042 גב' ליאת אביטל,  יום שני 17:45-18:30

     

    יישומי מחשב

    במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.

    כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word, גיליון אלקטרוני Excel, מחולל מצגות Power Point   ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0271011  ד"ר ריקי גליה,  יום שני 18:45-20:15

     

     קורסי אקדמיה 360


    מיומנויות ליבה בעולם משתנה      Core Competencies in a Changing world

    עולם העבודה העכשווי, מאופיין בשינויים מהירים, אי-ודאות ותחרות גוברת. במצב שכזה, נדרשים הבוגרים לא רק בידע מקצועי אלא גם במיומנויות ליבה אישיות ובין-אישיות המהוות תנאי להצלחה, לפיתוח עצמי מתמשך ולבניית יתרון תחרותי בעולם עבודה דינמי. הקורס נועד להקנות לסטודנטים סט מיומנויות חיוניות כמו חשיבה יצירתית וביקורתית, ניהול עצמי ומודעות עצמית, מיינדסט מתפתח וגמישות מחשבתית. באמצעות למידה א-סינכרונית, סדנאות חווייתיות ורפלקציה אישית, הסטודנטים יפתחו מיומנויות אלו, ויקבלו פתיח לעיסוק מעמיק בהן, ובמיומנויות נוספות, בהמשך תכנית הלימודים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0103101  ד"ר ניבה דולב,  אסינכרוני

     

    תקשורת בינאישית    Interpersonal Communication

    תקשורת בינאישית היא המפתח ליצירת קשרים טובים ובריאים – בעבודה, בלימודים ובחיים האישיים. בעולם המקצועי היא משפיעה ישירות על שיתופי פעולה עם עמיתים, על הקשר עם לקוחות ועל עבודה עם ספקים ושותפים. הקורס נועד לתת לסטודנטים ולסטודנטיות כלים מעשיים לשיפור כישורי התקשורת שלהם, לפתח מודעות לעצמם ולאחרים, ולהבין מה משפיע על האופן שבו אנו מתקשרים במצבים שונים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0103111  ד"ר עידית מנוסביץ,  אסינכרוני '