פיתוח מיומנויות והכשרות הסטודנטים להשתלבות מיטבית של הבוגרים עם התעשייה

ניבה דולב

ד"ר ניבה דולב

בעולם משתנה בו התחרות עולה, הדרישות מתרבות ואופי מרבית המקצועות משתנה, מיומנויות המאה ה 21 הופכות להיות קריטיות להשתלבות מיטבית בעולם העבודה. כיום גוברת ההסכמה כי אחד מתפקידי האקדמיה הוא לפתח יכולות אלה ולספק לבוגריה הצעת ערך גבוהה.  המכללה האקדמית כנרת חלוצה בתחום ועושה רבות לקידום מיומנויות המאה ה-21, שביניהן אוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית ויצירתיות, מודעות וניהול עצמי, תקשורת בין אישית ועבודת צוות, גמישות ויכולת עבודה בסביבה מגוונת ורב תרבותית.

בין השאר, קיימים במחלקות רבות קורסים ייעודיים לפיתוח מיומנויות של המאה ה 21: אישיות, בין אישיות, ארגוניות וקהילתיות, אלו כוללים קורסים בתקשורת בין אישית, אינטליגנציה רגשית והתמודדות עם רגשות בארגונים, ניהול קונפליקטים, פסיכולוגיה חיובית, רגישות תרבותית, גלובליזציה ועמידה בלחצים. בנוסף, נערכים פיילוטים בהטמעת פיתוח יכולות רכות בקורסים קיימים והעמדת מיומנויות במרכז קורסים אקדמיים. בשנה שעברה נערך גם קורס אינטרדיסציפלינרי בהובלת נשיא המכללה ודיקנית בית הספר לחברה ורוח, וקורס בינלאומי שנערך יחד עם קבוצה בחו"ל. מעבר לכך, סטודנטים במחלקות שונות משתתפים בסדנאות להכנה לעולם העבודה, ביניהן זיהוי חזון והצבת יעדים, כתיבת קורות חיים, ראיונות עבודה מוצלחים ועמידה בפני קהל.  במקביל, דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה מתעדכנים בכדי להתאים ולתמוך בפיתוח המיומנויות הנדרשות, וכיתות עוברות שיפוץ והתאמה. התנסויות מעשיות ועבודה בשטח במסגרת פרקטיקום, מרכז החדשנות ומיזמים שונים משלבים מוקדמים של התואר תומכים בעשייה זו ומאפשרים רכישת ניסיון והעברה מהתאוריה אל השטח. אין ספק כי אנו אך בתחילתה של דרך מרתקת וחשובה מאין כמוה שמוציאה אותנו מאזורי הנוחות ומרחיבה את העשייה, התפקיד והשליחות של כולנו.

פרויקט הקמפוס של מחר, פרוייקט הדגל של המכללה, שם לו למטרה להמשיך ולהטמיע את המגמה הזו ברחבי המכללה על ידי יישום והטמעה של תהליכים רחבים, עמוקים וכוללים אשר ימשיכו להכין את הבוגרים אל המחר, תוך שמירה על רמה אקדמית גבוהה וקמפוס מכיל ומעורב.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!