דבר הנשיא והמנכ"ל

קוראות וקוראים יקרים!

המציאות בה אנו חיים כיום וההבנה כי העולם והסביבה בה אנו חיים משתנים במהירות, השפיעו רבות על חיי כולנו ובכלל זה על מגמות ההתפתחות בעולם האקדמיה.

כחלק מהשיח בנוגע לדמותה הרצויה של האקדמיה, נדמה כי אנו עדים למגמה של הרחבת תפקידה המסורתיים- לצד הקניית ידע, מחקר יישומי והוראה, לוקחת על עצמה האקדמיה תפקידים חברתיים וקהילתיים נוספים.

בשנים האחרונות אנו עדים להאצת טשטוש הגבולות בין המוסדות לסביבתם ועל כן מצאנו לנכון להקדיש את מגזין אוקטובר תשפ"ב של המכללה האקדמית כנרת, לחיבורים הקיימים בין האקדמיה לקהילה ולתעשייה.

המכללה שמה לה למטרה להוות עוגן אקדמי ומוקד לחדשנות ופיתוח אזורי בתחומי המחקר והיזמות.

בשנים האחרונות החלה המכללה בהטמעת תהליכים אסטרטגיים  שמטרתם התאמתה למציאות המשתנה- פרויקט הקמפוס של המחר, חשיפה לבינלאומיות, הטמעת כלים דיגיטליים והקמת המרכז לחדשנות הם רק חלק מהיוזמות לקידום מטרות המכללה ובכללן יצירת בוגרים בעלי מיומנויות המותאמות למאה ה-21 והכנתו לעולם החדש.

כחלק מיישום חזונה ומטרותיה, רואה המכללה חשיבות רבה בקשר עם הקהילה בה היא פועלת ולחיבור עם התעשייה  ולכן מקדישה משאבים רבים לפיתוח  יוזמות, פרויקטים ופעילויות רבות ומגוונות שמטרתם לחזק ולטפח קשרים אלה. אין ספק כי חיבורים אלה תורמים רבות לכל אחד מהשותפים למיזמים ולפרויקטים שמטרתם לייצר 'אקו-סיסטם' בו השלם גדול מסכום חלקיו.

גיליון זה ייגע ביישום אסטרטגיות המכללה בדגש על קשרים הקיימים בין האקדמיה לתעשייה לאקדמיה. כמו כן יסקרו הפרויקטים השונים הקיימים במכללה הן בקרב הקהילות בהן היא פועלת והן בממשק עם התעשייה בארץ ובחו"ל.

בין השאר תוכלו להתרשם משיתופי הפעולה שנעשו עם התעשייה בפקולטה להנדסה ובפקולטה למדעי החברה והרוח, קורסים משלבי התנסות הנלמדים במסגרת תכניות הלימוד השונות, ראיון עם מנכ"ל הרשות לחדשנות, מרכז הקריירה של המכללה ועוד כהנה וכהנה נושאים מרתקים.

בברכת קריאה מרחיבת אופקים ומעשירה

פרופ' שמעון גפשטיין                                                                                                        מיקי לב

נשיא                                                                                                                                מנכ"ל

פרופ' שמעון גפשטיין
פרופ' שמעון גפשטיין – נשיא
מיקי לב - מנכ"ל
מיקי לב – מנכ"ל

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!