מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    מסלול עובדים- תוכנית לימודים חדשנית וייחודית בחינוך וקהילה.

    תוארB.A עם אפשרות לשלב לימודי תעודת הוראה בשיתוף מכללת גורדון
    תעודה בהנחיית קבוצות מטעם מכון מיטב
    תואר פלוס תעודה (הטבות לנרשמים)

    .B.A בחינוך וקהילה

    לימודי חינוך וקהילה במכללה האקדמית כנרת – לומדים היום להוביל את המחר.

    המחלקה לחינוך וקהילה באקדמית כנרת מציעה תואר חדשני וייחודי לא.נשים עובדים ועובדות. תוכנית הלימודים מבוססת על תפיסה של מערכת חינוך הוליסטית מיטבית, המשלבת בין החינוך הפורמלי, החינוך החברתי (בלתי פורמלי) והקהילה, חינוך מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. התוכנית פועלת בגישת חינוך חדשנית המפתחת לומדים עצמאיים, בעלי הבנה רחבה ויכולת עבודה בצוותים מגוונים. כמו גם מקנה כלים עדכניים ויכולות אישיות המותאמות למאה ה 21.
    התוכנית מתאימה לא.נשי חינוך וקהילה עם ניסיון בשטח המבקשים ומבקשות להרחיב את ההבנה התאורטית והכלים המעשיים ולהתקדם בתחום באמצעות רכישת תואר, וכן לאלו ללא הניסיון המבקשיםות לעסוק בתחום החינוך והקהילה ולהוביל, יחד איתנו, שינויים בתחום.
    זו הזדמנות לרכוש ידע ומיומנויות שיאפשרו התפתחות אישית, התמקצעות והשתלבות בעולם העבודה בתחומים שונים ומגוונים. כמו גם הזדמנות להפוך גורם מעצב ומשמעותי עבור הדורות הבאים.

    מדוע כדאי לבחור בתואר ללימודי חינוך וקהילה?

    ללמוד להצליח

    התוכנית מפתחת בקרב הסטודנטים והסטודנטיות יכולות אישיות החשובות להצלחה במאה ה 21 בכלל ובעולם החינוך המשתנה בפרט, מיומנויות המסייעות לקידום הקריירה המקצועית ולרווחה האישית. התוכנית מפתחת את יכולת הלמידה לאורך החיים, יכולת נדרשת בעולם משתנה ומתפתח.
    לימוד במגוון שיטות חדשניות
    הלמידה נעשית באופן חדשני באמצעות מתודות מגוונות (כגון מישחוק, צילום, האקתונים, שימוש בטכנולוגיות חדשניות) וכן למידה חווייתית הכוללת סדנאות, סיורים, הרצאות אורח, מפגשים עם אנשי מקצוע, למידה חוץ כיתתית ועוד.

    ליווי אישי לאורך כל התואר

    מהיום הראשון ללימודי התואר ועד סיומו סגל המחלקה מלווה באופן אישי את הסטודנטים והסטודנטיות. לליווי זה מצטרפים חונכים מטעם דיקנט הסטודנטים, ברובם בוגרי המחלקה, היוצרים יחד קהילה תומכת עבור הסטודנטים והסטודנטיות.
    לימודים המשלבים תיאוריה וכלים מעשיים לאורך כל התואר
    עוד מהשנה הראשונה ללימודי התואר ולכל אורכו, במקביל לקורסי המבוא (למשל, פסיכולוגיה חינוכית, סוציולוגיה, פסיכולוגיה חברתית) ולקורסים מתקדמים אחרים (למשל החברה הישראלית), משולבים קורסים מעשיים (כדוגמת, אינטליגנציה רגשית, חינוך סביבתי, יזמות וחדשנות בחינוך, מיומנויות תקשורת בין אישית) המטפחים בקרב הלומדים והלומדות מיומנויות וארגז כלים מקצועי. כלים עדכניים אלה נחוצים לעבודה במגוון תפקידי שטח ותפקידי ניהול במערכות החינוך והתרבות, במערכות החינוך החברתי והבלתי פורמלי, בקהילות, ברשויות מקומיות ובארגונים חברתיים שונים. כמו כן הם מאפשרים לעבוד עם מגוון אוכלוסיות, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
    בשנה השלישית ללימודים הסטודנטים והסטודנטיות יתנסו בעבודה מעשית (פרקטיקום) בשדה החינוכי בה יחשפו למגוון מערכות, תפקידים ופרויקטים חברתיים שונים, אשר יעשירו את הידע המקצועי ויכשירו אותםן לעבודה מגוונת בשטח.

    התואר מתמקד בשתי הרחבות ייחודי:

    • פיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות (SEL)
      מתוך הבנה שידע ופרקטיקה לא מבטיחים הצלחה בהיעדרן של יכולות אישיות, המחלקה מתמחה במיוחד בפיתוח יכולות אישיות, רגשיות וחברתיות הנחשבות היום למיומנויות קריטיות להתמודדות עם אתגרים, השגת מטרות והצלחה בחיים האישיים והמקצועיים. הסטודנטים.ות ירכשו ידע וכלים לפיתוח מיומנויות רגשיות וכישורים חברתיים בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים.
    • חדשנות ויזמות חינוכית חברתית
      הרחבה ייחודית המכשירה את הסטודנטים למציאת פתרונות פורצי דרך בתחום החינוך, החברה והקהילה במציאות משתנה. חינוך אינו שלם ללא קהילתיות ומעורבות חברתית. התוכנית מעניקה מיומנויות לפיתוח והובלת יוזמות חינוכיות וקהילתיות שיאפשרו לכם.ן לחולל שינוי חברתי. בהתאם, התוכנית כוללת גם קורסים בתחום הטכנולוגיה בחינוך ובפיתוח תוכניות הדרכה ולמידה חדשניות.

    כחלק מהלימודים במחלקה לחינוך וקהילה ניתן ללמוד קורס הנחיית קבוצות עם תעודה מטעם מכון מיטב.

    מה ניתן לעשות עם התואר/ היכן אוכל להשתלב?

    בוגרי המחלקה יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בתחום החינוך והקהילה במערכות רבות שונות, וביניהן: פיתוח תוכניות הדרכה ולמידה בארגוני חינוך וארגונים פרטיים, תפקידי ניהול במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות-חברתיות, ניהול קהילות הדרכה של ילדים ונוער בחינוך החברתי, פיתוח, הפעלה וניהול של מיזמי חינוך ותרבות בקהילה, ניהול והובלת פרויקטים חברתיים וקהילתיים, ניהול קהילות, פיתוח וניהול עמותות חברתיות, עבודה עם נוער במצבי סיכון, הדרכה במתנ"סים, פנימיות ותנועות נוער, פיתוח והובלת חוגים לימודיים ופעילויות פנאי, עבודה עם קבוצות ויחידים עם צרכים מיוחדים, עבודה בגנים עם הגיל הרך, עבודה עם בני הגיל השלישי, עבודה עם תושבים חדשים בקהילה, עולים חדשים ומהגרים.
    התואר מהווה תשתית תיאורטית ומחקרית ללימודי המשך בתארים מתקדמים.

    חדש!

    החל משנה ב' ניתן להצטרף למסלול תעודת הוראה, בשיתוף המכללה האקדמית גורדון, בחינוך מיוחד, חינוך יסודי והגיל הרך (פתיחת מהמסלולים השונים מותנת במספר נרשמים). הלימודים, שיתקיימו במכללה האקדמית כנרת, מותאמים למסלול העובדים. בנוסף, ישנה הכרה ומתן פטור עבור קורסים הנלמדים בתואר ורלוונטיים עבור תעודת ההוראה.

    מוחמד עפאן

    בוגר המחלקה לחינוך וקהילה, בן 24. לומד לתואר שני במסלול M.teach במכללה הערבית בחיפה וחונך במכללה. תקופת הלימודים באקדמית כנרת היתה אחת מהטובות והמוצלחות שעברתי בחיים שלי. זאת…

    אילה בסקיר

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה. כסטודנטית לתואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיט חיפה, אני יכולה לומר שהלימודים במכללה סללו לי את הדרך ונתנו לי כלים רבים להמשך

    ליאת אביטל

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה. לומדת לתואר שני באוניברסיטת חיפה בחוג לניהול מערכות חינוך. כיום בשלב התזה וחוקרת את מימושה של הזכות להשתתפות ילדים במגזר הדתי לאומי בדגש על…

    איה חלאילה

    בוגרת המחלקה לחינוך וקהילה, בת 23. הלימודים במחלקה היו אחת התקופות המאתגרות בחיי. למדתי על עצמי הרבה. על איך לא לוותר, לא להתייאש ובעיקר לתת מעצמי. למדתי שאני…

    שרון בן דוד

    בת 46, לומדת תואר שני בלימודי הגירה, אשת חינוך, מתרגלת ועוזרת הוראה באקדמית כנרת. כמי שעסקה בחינוך גם לפני לימודי התואר, הלימודים ספקו לי מסגרת תאורטית מעמיקה ורחבה,…

    גישה שוכמן

    בן 31. במשך כל תקופת הלימודים, הם היו בשבילי הבריחה המושלמת מהשגרה. מקום לפתוח את הראש ולהתפתח, להיות חלק מדיונים מרתקים ומעשירים, ולהכיר אנשים שרק בשבילם היה שווה…

    זוהר צור

    בת 44, לומדת תואר שני במכללת רופין, מתרגלת ועוזרת הוראה בחוג לחינוך באקדמית כנרת. הלימודים במכללה היו חוויה משמעותית ומעצבת עבורי. הכרתי סטודנטים מעולים שהפכו לחברים ומרצים מרתקים…