השאלת ספרים: נהלי השאלה

ספריית המכללה משרתת את אוכלוסיית הסטודנטים, אנשי הסגל האקדמי והסגל המנהלי, ועונה על כל צורכי הלימודים הנעשים במקום.

לרשות ציבור משתמשי הספרייה עומדים מחשבים לחיפושים בקטלוג הממוחשב של הספרייה, לחיפושים באינטרנט,  מאגרי מידע מקוונים, מדפסת ומכונות צילום.

** אנחנו מזמינים אתכם להגיע ולהכיר את הספרייה **

הדרכה להכרת הקטלוג והספרייה ניתן למצוא כאן 

(להכניס קישור למצגת הכרת הספריה. נכון לכרגע מצגת לא מונגשת)

כרטיס קורא: 

כרטיס קורא מאפשר למשתמשי הספרייה לנהל את ההשאלות, לשמור חיפושים, ולהשתמש במאגרי המידע במצב "שימוש מרחוק".
כל קורא אחראי להכניס פרטי התקשורת ב"חשבון המשתמש" שלו: כתובת, טלפון, רצוי נייד, מייל.
על כל משתמש להיות במעקב אחרי ההשאלות שלו – תאריך החזרה, הארכת מועד ההשאלה, והחזרה במידה ולא ניתן להאריך לתקופה נוספת.
חשוב לזכור שיש להיצמד לנהלי השאלה כפי שהם מצוינים ב"מדיניות הספרייה" (קישור למסמך לא מונגש https://www.kinneret.ac.il/Items/01033/library%20policy.pdf )
לכל בירור שהוא, ניתן ורצוי ליצור קשר עם דלפק ההשאלה בספרייה בדואר אלקטרוני: orit@kinneret.ac.il  או בטלפון: 04-6653721.

כניסה לחשבון המשתמש: חשבון המשתמש מתנהל במערכת חסמב"א (חיפוש ספרים מאמרים בבת אחת)
במסגרת חשבון המשתמש ניתן לנהל הזמנות, החזרות והארכות של ספרים.
הזמנת ספרים: ספר שאינו נמצא על המדף ונמצא במערכת בסטטוס "מושאל" ניתן להזמנה באמצעות חשבון המשתמש. עם קבלת הספר, תשלח הודעה שהספר הגיע וניתן לאספו מדלפק ההשאלה.

  • מצב השאלת ספרים: כניסה ל"חשבון שלי" תאפשר לראות את רשימת כל הספרים שהושאלו ע"י המשתמש, ותאריך ההחזרה הצפוי של כל  אחד מהם.
    המילה "הארך" שבסוף כל שורה מצביעה על כך שהמאריך האוטומטי עדיין פעיל.
  • מצב הזמנות ספרים: בחשבון המשתמש ניתן לראות מצד ימין "הזמנות" ובסוגריים מספר הספרים שהוזמנו ע"י המשתמש. לחיצה על "הזמנות" תפתח את רשימת הספרים שהוזמנו ופירוט מצב ההזמנה שלהם. 

נוהל השאלת ספרים (סטודנטים, סגל אקדמי ומנהלי): השאלת ספרים ניתנת לסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית ובמכללה האזורית. ההשאלה מתבצעת באמצעות תעודת סטודנט או כל תעודה מזהה אחרת (חל איסור על הצגת תעודה שאינה שייכת למי שמגיע לדלפק ההשאלה) השאלת ספרים – מרצים וסגל העובדים: ההשאלה מתבצעת בזיהוי ע"י מספר תעודת זהות.
כמות הפריטים המושאלים וכן זמן ההשאלה מוגבלים בהתאם לסטטוס הקורא ולסוג הפריט המושאל.

לכל ספר – תקופת השאלה משלו. 

מידע על משך השאלה ניתן למצוא בחסמב"א. 

כתבי עת וספרי יעץ לא ניתנים להשאלה.

סטודנטים במסלול אקדמי/לימודי, תעודה והנדסאים: ספרים שמורים – ניתן להשאיל "השאלת לילה",  לא ניתן להשאיל סרטים אך ניתן לצפות בהם בספרייה.
סגל אקדמי (מרצים): השאלת ספרים שמורים, כתבי עת השאלה בין ספרייתית תיעשה בתיאום עם אחראית מחלקת השאלה. באחריות הסגל האקדמי להחזיר לספרייה את כל הפריטים שנמצאים אצלם בהשאלה ("איפוס כרטיס"). 

סגל מנהלי אינו רשאי להשאיל ספרים שמשך השאלתם הוא שבוע או פחות. 

שירותי יעץ ועזרה ניתנים למבקרים ואורחים, אך עדיפות במתן שירותים אלה תינתן לקהילת המכללה: מרצים, סטודנטים וסגל העובדים. מומלץ לאורחים לתאם הגעתם מראש. אורחים אינם רשאים לקבל פריטים בהשאלה, לפתוח תדפיסים ומאגרי מידע הדורשים הזדהות במספר תעודת זהות וסיסמא.

נוהל השאלת ספרים (קוראים פרטיים): מנויים במסלול פרטי (קוראים חיצוניים) אשר הפקידו פיקדון כספי ונפתח להם כרטיס קורא. ההשאלה מתבצעת עם הצגת תעודה מזהה.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!