פרופ' נירית רייכל – מאמרים

  • Raichel, N., Carmeli R. (2018). Teacher instructors describe the characteristics of the training and the character and functions of the good instructor. Dapim, (Hebrew)
  • Raichel, N., (2017). The role of teacher and kindergarten training in building Hebrew-national culture. Iunim Ba Hinuch (Studies in Education) (Hebrew)15-16,39-69
  • Raichel, N., (2016). A Portrait of the Student in Eretz Israel at the Beginning of "Hebrew Education" (1882-1948). Israel Affairs
  • Raichel, N. Eilat, Y., (2016) An Inclusive School Choir for Children with Autism in Israel. Voices: A World Forum for Music Therapy Vol 16, No 1
  • Raichel, N., (2016). Educational initiatives as a tool for growth in the periphery – the story of Ohalo College. Tel Hai Book Raichel, N,. & Shimoni T. (2015) Jewish Philanthropy, Zionist Culture and the Civilizing Mission of Education Modern Judaism : A Journal of Jewish Ideas and Experience Alt, D., & Raichel, N. (2018). Lifelong learning in higher education as a lever for moral and democratic values. Leiden, The Netherlands : Sense Publisher. (pp. 200) Alt, D., & Raichel, N. (2018). A different pedagogy: Lifelong learning in higher education. (Resling). (Hebrew) (pp. 250)

'מורות בונות תרבות' 1886-1968, בחסות קרן פוזן  (בשיתוף עם ד"ר טלי תדמור-שמעוני, אוניברסיטת באר-שבע) 

לקריאה

מקומה של הכשרת המורים והגננות בבניית התרבות העברית- לאומית 

לקריאה

בית הספר בחסות הברון- זירת מפגש בין תרבות מערבית לתרבות ארץ- ישראלית מתהווה מחקר בחסות קרן רוטשילד (בשיתוף עם ד"ר טלי תדמור-שמעוני, אוניברסיטת באר-שבע)

לקריאה

שורשים וכנפיים -סיפורו של בית-ספר נופי ארבל מבית-ספר קיבוצי לבית-ספר אזורי, ניסויי ועמית של מכללה להכשרת מורים (1942-2010) 

לקריאה

יוזמות חינוכיות ככלי לצמיחה בפריפריה 

לקריאה

תפיסת המנהלים את דיוקן המורה הראוי ואת מקומם בעיצובו 

לקריאה

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!