גליליום-השותפות האזורית למדעים וטכנולוגיה

גליליום הינה שותפות אזורית לקידום חינוך מדעי טכנולוגי, הפועלת בשותפות עם אשכול גליל מזרחי, המכללות האזוריות צפת, תל-חי וכנרת.

משימת העל: קידום שוויון הזדמנויות ופיתוח תמונת עתיד של ילדי אשכול גליל מזרחי באמצעות קידום מצוינות וחינוך מדעי טכנולוגי.

חלק מהתוכניות משותפות לאזור, כגון: עבודות גמר, פרחי רפואה ואודיסאה, וחלק מהתוכניות מייחדות את המרכזים השונים בהתאם למיקומם ולדגש האקדמי אצלם.

הואיל והמכללה האקדמית כינרת ממוקמת על שפת אגם הכינרת וקיימת בה פקולטה להנדסה, הנושאים המרכזים שאנו מובילים במרכז האקדמי לנוער הם מים וטכנולוגיה.

מקום הפעילות שלנו הוא בבתי הספר, בכינרת ובמעבדות המכללה.

מעבר לתוכניות הפועלות אצלנו כבר שנים כגון: ביוחקר ברשת, ימי העשרה בנושאים שונים, סיורים בכינרת ועוד, פתחנו השנה שלוש תוכניות חדשות:

  • תוכנית "עתודה מדעית – אגרוטק" לתלמידי כיתות ז'-ט' בשיתוף עם מחלקת החינוך של המועצה האזורית עמק הירדן וצמח ניסיונות. התוכנית הינה תוכנית צומחת במשך שלוש שנים.

השנה החלה את התוכנית נבחרת של 30 תלמידי כיתה ז' מחמישה בתי ספר בעמק הירדן בלימוד תחומי חקלאות, טכנולוגיה ומדעים. התוכנית כוללת מפגשים עם מקומות מפתח באזור ואנשי חקר מובילים בתחומים השונים. בהמשך יפתחו התלמידים מוצר טכנולוגי שיסייע לחקלאים בעבודתם.

  • תוכנית "בחזרה למקורות המים" בשיתוף עם קק"ל, רשות ניקוז ונחלים, תחנה לחקר ימים ואגמים, מ.א גולן ומ.מ מג'דל שמס, פועלת בחמש קבוצות ברמת הגולן. מטרתה לחקור מקור מים הסמוך לבית הספר ולהוביל עם הידע הנצבר פעילות משמעותית בקהילה.
  • תוכנית "מדערום" בשיתוף עם משרד החינוך. לומדים בה תלמידי חט"ב מנוף הגליל וכפר כנא על מוצרי קוסמטיקה טבעיים משמנים אתריים, והם מפתחים מוצר חדש באופן עצמאי.

אנו שמחים על הקשר עם האקדמיה  ומוקירים אותו, ורואים בקשר זה הזדמנות נפלאה לייצר אצל הנוער תחושת מסוגלות אקדמית וחיבור לקהילה.

בהזדמנות זו נאחל לד"ר ליאורה גלס-אלון הצלחה בתפקידה החדש ונודה לה על שנים רבות של ניהול המרכז האקדמי לנוער במכללת כינרת.

ד"ר גולי אורטל-עברי

מנהלת המרכז האקדמי לנוער, מכללת כנרת

קישור לאתר של גליליום – https://galilium.eastgalil.org.il/

קישור לדף הפייסבוק של גליליום – https://www.facebook.com/Galilium/

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!