מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    אודות הפקולטה למדעי החברה והרוח

    פרופ' סיביל היילברון

    דיקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח, פרופ' סיביל היילברון

    ראש מנהל הפקולטה למדעי החברה והרוח,
    מיה רם

    הפקולטה למדעי החברה והרוח ממשיכה ומתפתחת לכיוונים חדשים, תוך שהיא משתלבת בסביבות הלאומיות והבינלאומיות הדינאמיות והמשתנות.
    מחלקותיה השונות של הפקולטה עוסקות בשלל רבדים במדעי החברה, תוך הסתכלות מפרספקטיבות מגוונות והתייחסות לרמות ניתוח שונות. בתחום מדעי הרוח, המחלקה היחידה הינה המחלקה ללימודי ארץ ישראל.

    חזון הפקולטה מבטא את הרצון לחבר את הסטודנטים לעולם העבודה והקריירה, למיקום הגיאוגרפי (שכן הפקולטה ממוקמת על שפת ים כינרת) ולעתיד. על מנת להשתלב בעולם העבודה והקריירה אנחנו מעניקים לסטודנטים מיומנויות של המאה ה- 21 דרך שיטות הוראה פורמליות מתאימות ופרקטיקות חדשניות לקידום היכולות האקדמיות והאישיות הנדרשות בשוק העבודה הדינמי והמשתנה של היום ושל המחר. סטודנטים נחשפים להתנסויות פרופסיונליות במרחבים הדיסציפלינאריים הרלוונטיים למחלקתם הספציפית עוד במהלך הלימודים ובכך מקבלים לצד לימודי התואר כלים להתמודד עם האתגרים המחכים להם לאחר סיום הלימודים. בנוסף אנו שותפים לפרויקט: גשר אקדמיה-תעסוקה שמיועד לחזק את החיבור ההכרחי בין אקדמיה לתעסוקה. השותפות בפרויקט תורמת למיצוב המכללה כעדיפה על פני מתחרותיה.
    לאחרונה הגדרנו את קידום הבינלאומיות כיעד אסטרטגי נוסף של הפקולטה – המבטא את החיבור לעתיד. אנחנו מקדמים קשרים בינלאומיים הן באמצעות מסגרת תכנית ERASMUS לחילופי סטודנטים, השתתפות בתוכניות ERASMUS לבניית יכולות הוראה והערכה, והן באמצעות שיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים שבהם מעורבים רבים מחברי הסגל האקדמי. כך הסטודנטים נחשפים בהזדמנויות שונות להכרות עם העולם הגלובאלי – הכרות הכרחית להצלחתם בהמשך הדרך.

    "מרכז החדשנות" שנוסד לפני מספר שנים, ושמטרתו לקדם יזמות וחדשנות כלכלית וחברתית, מקנה מעטפת תומכת נוספת למשאבים שיש ברשות הפקולטה על מנת לחבר את הסטודנטים לעתיד ולמיקום בו-זמנית. המיקום הגיאוגרפי המדהים של המכללה – על שפת ים הכנרת – מאפשר למנף את הקשר עם הקהילות הרבות והמגוונות והרב-תרבותיות ליתרון ממשי: מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית על כל חלקיו.
    סגל הפקולטה משקיע בקידום מצוינות אקדמית לצד עידוד ההנגשה השוויונית להשכלה גבוהה. אנו משלבים הענקת ידע אקדמי ברמה גבוהה ומקדמים השקפה פתוחה וסובלנית לצד חשיבה יצירתית וביקורתית ומעודדים את הסטודנטים לשילוב במרחב האזרחי הקרוב אליהם תוך לקיחת אחריות במרחב הציבורי הישראלי הכללי.

    הפקולטה מציעה לסטודנטים מסלולי למידה ייחודיים הכוללים 7 מחלקות לתואר ראשון ושלוש תוכניות לתואר שני וצוות מרצים ומרצות מעולה המשלבים ידע אקדמי נרחב עם מעורבות וניסיון מחקרי ומעשי. אנו, כקהילה אקדמית, מבטיחים לסטודנטים בסיס אקדמי איתן למועמדות לתארים מתקדמים אצלנו ובאוניברסיטאות ובמכללות השונות, ואף לכניסה לשוק העבודה. כפי שניסיון העבר מראה, בוגרי הפקולטה, אשר בידם כלים רבים ומגוונים להשתלבות אופטימלית במקומות הללו, מצליחים לעשות זאת בהצלחה רבה.