מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    .B.A בלימודי ארץ ישראל

    לימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית כנרת 

    אם אתם אוהבים ללכת בעקבות אבני מיל רומיות בנגב ובגולן אבל נהנים לא פחות מכמה שעות שקטות במוזיאון; מתעניינים במפגש בין חקלאות, טבע ואקולוגיה אבל רוצים גם לדעת מה הקשר בין ספורט ולאומיות; ושיעור על אוכל במרחב הישראלי כבר פותח לכם תיאבון – לימודי ארץ ישראל הוא התואר עבורכם.

    המחלקה ללימודי ארץ-ישראל במכללה האקדמית כנרת מספרת את הסיפור של הארץ ומשלבת בתוכה תחומי לימוד וקורסים המחברים בין טבע ונוף, היסטוריה, ארכיאולוגיה, תרבות וקיימות.

    בנוסף להתמחות במגוון נושאים הקשורים בתולדותיה ואופיה של הארץ אנו דואגים לחיזוק המיומנויות הנדרשות בעולם התעסוקה של המאה ה-21. חטיבת לימודים חדשה בחדשנות וניהול, פותחת בפניכם נתיבים שיסיעו לכם במימוש מקצועי עם סיום התואר. בין הנושאים שילמדו: יזמות וכתיבת תכנית עסקית, ניהול מדיה דיגיטלית וקיימות ויזמות ירוקה.

    למה אצלנו?

    אנו יודעים להעריך את הבחירה והמחויבות שלכם ללימודים אקדמיים ולכן הלימודים במחלקה ללימודי ארץ ישראל הם ברמה גבוהה וזאת לצד חווית הלמידה בשטח.

    • לימודי ארץ ישראל כמקצוע – הקורסים במחלקה מכינים את הסטודנטים לעולם התעסוקה העכשווי בתחום. בסיום הלימודים (ואפילו במהלכם) הסטודנטים משתלבים בעבודה כמורי דרך, בניהול בגופי סביבה וטבע, ובהוראה.
    • מיקום – במרחב זה, הסובב את המכללה, התגלו עקבותיו של האדם הקדמון; נחשפו שרידים מן התקופה הרומית; הוקמו אתרי קודש של בני כל הדתות; וכמובן כאן נמצאים גם אתרי ראשית ההתיישבות הציונית. כל אלו – במרחק נגיעה ומבט מחלון הכיתה, לצד אתרי טבע, נוף ומים, יוצרים יחד חוויית לימודים ייחודית, שאין דומה לה. הסיורים והקמפוסים המחקריים המתקיימים בשטח יוצרים אווירה חמה ומלוכדת בין הסטודנטים לבין עצמם אך לא פחות מכך מחברת גם בין הסטודנטים לחברי הסגל.
    • מחקר – הסטודנטים במחלקה מקבלים אפשרות לקחת חלק במגוון מחקרים אותם מנהלים חברי הסגל כבר בלימודיהם לתואר ראשון. בין התחומים בהם משתלבים הסטודנטים: מחקר כלי חרס, מחקר ארכיאובוטני, ארכיאולוגיה ניסויית בכלי צור ועוד.

    חברי הסגל של המחלקה ללימודי ארץ ישראל מצויים בחזית המחקר בתחומים בהם עוסקים מהתקופה הפרה-היסטורית ועד לעת החדשה, בתחומי הטבע, התרבות והפוליטיקה. פרסומיהם מופיעים במיטב כתבי העת וההוצאות לאור. חברי הסגל מלווים אתכם באופן אישי עד התואר: במפגשים אישיים עם מרצים ובניית תכנית אישית המתאימה ליכולות האישיות ולשאיפות של כל אחד ואחת.

    מה לומדים בתואר ראשון בלימודי ארץ ישראל?

    תוכנית הלימודים מחולקת לשלוש חטיבות לימוד: (שמות חטיבות הלימוד אינן מצוינות בתעודת הסיום של התואר)

    ארכיאולוגיה ותרבויות עבר – ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל מהתקופות הפרהיסטוריות ועד לשלהי העת העתיקה. בנוסף לקורסים העוסקים בנושאים אלו הסטודנטים נחשפים לתחומי לימוד המשלבים בין ארכיאולוגיה ומדעים, בהם: שימור, ארכיאולוגיה ניסויית, ומחקר באמצעות תוכנות חישה מרחוק.

    חברה, תרבות ומדינה – ארץ ישראל ומדינת ישראל בעת החדשה. במסגרת חטיבה זו הסטודנטים עוסקים בסוגיות הקשורות בהתיישבות, בטחון ופוליטיקה ועוד.

    סביבה, נוף וקיימות – תחומי הקיימות ומדעי הסביבה מהווים מרכיבים מרכזיים בקורסים של החטיבה. לצד קורסים העוסקים בנופיה של הארץ, ניתן דגש למחקרים עדכניים בסוגיות של שמירת טבע ומסדרונות אקולוגיים, ייעוץ ותכנון סביבתי וכן גינון בר קיימא וטבע עירוני.
    |
    לצד הלימודים העיוניים בחטיבות אלו, במהלך שנות הלימודים משתתפים הסטודנטים בכ-40 ימי סיור בכל הארץ, המהווים חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים, ומותאמים לתכני הקורסים השונים. עוד משתתפים הסטודנטים בקמפוסים מחקריים המתקיימים בשטח, והמעוניינים בכך משתתפים אף בחפירה ארכיאולוגית לימודית.

    החל בשנת הלימודים תשפ"ד, משולבת בתכנית הלימודים במחלקה, גם חטיבת לימודים חדשה בחדשנות וניהול, שפותחה בפקולטה למדעיה החברה והרוח במכללה, ונלמדת במשותף עם מחלקות נוספות. זאת, לצורך יצירת היכרות בסיסית של הסטודנטים עם מרחבי הניהול והיזמות של עולמות התעסוקה העכשוויים, והכנתם להשתלבות מוצלחת במגוון עולמות של חדשנות, יזמות וניהול – בתחומי הדעת של לימודי ארץ ישראל ובתחומים נוספים.

    המשך ללימודים מתקדמים

    מבנה התכנית מותאם לדרישות הקבלה ללימודי תואר שני בלימודי ארץ ישראל, במכללה עצמה או באוניברסיטאות השונות, ולעיסוק עתידי במחקר מתקדם. כן מספקת התכנית בסיס ידע רחב לסטודנטים שיהיו מעוניינים להמשיך בלימודים (לאחר השלמות שוליות בלבד) לתארים מתקדמים בתחומים משיקים דוגמת גיאוגרפיה, היסטוריה וארכיאולוגיה.

    לסטודנטים המעוניינים יש אפשרות לשלב את הלימודים עם לימודי השלמה לתעודת הוראה במוסדות מקבילים (האוניברסיטה הפתוחה ומכללת גורדון).

    מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

    מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!