קידום הנוער האזורי!

במסגרת מיזם הדגל בתחום המעורבות החברתית של הות"ת, המכללה האקדמית כנרת בשיתוף האקדמיה לחדשנות כנרת מובילים בשנה האחרונה – תוכנית לימודים שמאפשרת לתלמידי כיתות ז'-י' להפוך ליזמים צעירים בעזרת כלים המעודדים אותם לפתח פתרונות יצירתיים לבעיות שכולנו חווים מדי יום. ב-2020, תכנית היזמות עבדה אל מול 13 בתי ספר, ועם עשרה מלגאים מהמכללה האקדמית.

 

מבין הרעיונות שהעלו התלמידים המופלאים במסגרת מיזם זה:
• מגנון חכם לעטיפת חבילות דואר שלא ישברו.
• פח אשפה אינטראקטיבי המעודד ילדים לזרוק לתוכו זבל.
• מכשיר להצבה ברשתות השיווק, המאפשר בחינה של מידת בשלות הפירות והירקות.
• פלטפורמה להזמנת תוצרת מהחקלאי לצרכן הכוללת דירוג, ביקורות, מיקום, מחירים ועוד.
• אפליקציה שמתגמלת את מי שאוסף זבל ועושה "סלפי" בהטבות קניה ברשתות הגדולות.

קידום התעשייה האזורית!

בשיתוף פעולה עם צמח מפעלים והמכללה האקדמית כנרת, הופק אירוע חדשנות במסגרתו התכנסו יזמים, אנשי תעשייה, צבא, אקדמיה ומגזר ציבורי סביב שולחן אחד במטרה לתת פתרונות שיהפכו את התעשיות באזור שלנו לירוקות יותר. מהמכללה השתתפו 6 אנשי סגל כמנטורים ואף מספר סטודנטים לקחו חלק פעיל בצוותי העבודה, ובהפקה של האירוע.

 

החברה שסיימה במקום הראשון היא 'צמח תערובות'. צוות העבודה שהורכב להם הצליח למצוא מספר כיוונים לייצור ציפוי אכיל לכופתיות מזון לבע"ח אשר יכול להפחית בכ-50% את שחיקת הכופתיות. הקונספט נמצא כרגע בפיילוט.

מתן מענה ליזמי האזור!

בשנה האחרונה, נבחנו 104 סטארטאפים, מתוכם 30 קיבלו תמיכה ממרכז כנרת לחדשנות, 2 מתוכם הם מיזמים סטודנטיאליים, ו-2 אחרים הם מיזמים של חוקרים מהסגל של המכללה. בסיוע של קרן ICA, ודודיק פרידמן הושקעו 190,000$ ב-9 מהמיזמים כדי להבטיח את הצמיחה שלהם, וכך גם את הצמיחה האזורית.

משנים את הצפון – הקמת פארק ההייטק – אבן שואבת לחברות עתירות ידע, ומיזמים מהאזור!

ביוני 2020, במהלך משותף של המכללה האקדמית כנרת, צמח מפעלים, וקק"ל, ובהובלה של מרכז כנרת לחדשנות, הונחה אבן הפינה לפארק החדשנות ובית המדע המרכז יאפשר ליזמים, סטודנטים וחוקרים להתמקצע ולעבוד בכ־10,000 משרות מבוססות טכנולוגיה וחדשנות, והוא צפוי למשוך חברות ומשקיעים בינלאומיים, שיפעלו לקידום ופיתוח האזור, ולחזק את מעמדה של ישראל כמעצמת הייטק

במסגרת בית המדע יוקם מערך מעבדות עתירות ידע עבור סטודנטים, אשר חלקן הוקמו זה מכבר בכותלי קמפוס המכללה האקדמית כנרת, ומיועדות לעבור למשכנן הסופי במסגרת הקמת הבניין החדש. בין המעבדות שתוקמנה – הידרודינמיקה, טיפול במים והתפלה, כימיה כללית ואורגנית, מיקרוביולוגיה וטיפול בשפכים.

 

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!