קהילת המים

רביד לוי

קהילת החדשנות בתחום המים הוקמה בראשית שנת 2021 ומהווה חלק מרשת קהילות חדשנות הנתמכות על ידי משרד הכלכלה, רשות המים והרשות החדשנות. מכללת כנרת נבחרה להוביל את קהילת החדשנות במים בזכות פעילות רבת שנים של המחלקה להנדסת תעשיות מים בהכשרת מאות מהנדסים המשולבים במשק הישראלי, ייזום וניהול של "כנס כנרת לטכנולוגיה, פרויקטים ומחקר יישומי בתחום הנדסת מים" והכרות רחבה ומעמיקה הכוללת שת"פ רציף עם התעשייה הישראלית והעולמית.

מטרות הקהילה הן להרבות את הידע הקיים בתחום, לשפר את שיתוף הפעולה בין השחקנים השונים בתחום: חברות הזנק, חברות תעשייה ותיקות, חברות תכנון, הנדסה ופרויקטים, תאגידי המים, ספקי ציוד, גופי אקדמיה וארגונים לא ממשלתיים ועוד, כמו גם לזהות ולייצר הזדמנויות משמעותיות לחברי הקהילה ולסייע בקידומן. הקהילה שואפת להיות מעורבת בתהליכי שינוי בענף המים, למשוך השקעות זרות ולהגביר את הייצוא הישראלי.

שוחחנו עם רביד לוי שהתמנה לאחרונה להוביל את קהילת המים והוא שיתף אותנו בתכניות ובחזון שלו עבור הקהילה :

"החזון שלי לקהילת החדשנות במים הוא לקדם חיבורים מפרים ומועילים בין גופים ואנשים מתחומים שונים של התעשייה – אקדמיה, סטארטאפים, חברות מבוססות, רשויות מים וגופים ממשלתיים- לביסוס ועידוד חדשנות ישראלית בתחומי המים.

ישראל צריכה ויכולה להמשיך להוביל בחדשנות, שקודם כל תיושם ותשרת את משק המים המקומי, ובהמשך תכבוש את העולם הגדול. ישראל היא "מעבדה" מושלמת לפיתוח ויישום מוקדם של חדשנות בתחומי המים שתהווה מודל שהשוק העולמי יבוא ללמוד ממנו ולהשקיע בו. אנחנו מתמודדים בהצלחה עם אתגרי מים שהעולם "מגלה" בהדרגה בהשפעת גידול האוכלוסייה ושינויי האקלים ויש לנו כתעשייה הזדמנות ליישם את מה שלמדנו ופיתחנו כאן להפיכת ישראל למרכז טכנולוגיות מים עולמי. במקביל, יש לנו גם מה ללמוד מניסיונם של אחרים בעולם להמשך שיפור משק המים הישראלי והתמודדות עם אתגרי העתיד. מטרה נוספת של הקהילה היא קידום המשאב האנושי לפיתוח הון אנושי איכותי, מגוון ובעל "גאוות יחידה" לתעשיית המים הישראלית.

מטרתנו היא להוות ערוץ קשר וגוף מתכלל לקידום מטרות אלה תוך שיתוף ידע, חיבור חדשנות לרשויות המים בישראל, עידוד השקעות ויזמות, הצגת היכולות הישראליות לעולם ועוד.

אני שמח וגאה להיכנס לתפקיד מנהל קהילת WaterEdge.IL  ולהוביל את הצוות הפועל במכללת כנרת לקידום תעשיית המים הישראלית."

האירוע המרכזי של קהילת המים ב 2021 יהיה "שבוע המים של ישראל"

שבוע המים הינו אירוע- גג שנתי חדש, ביוזמה וניהול קהילת המים הישראלית, המאחד תחתיו מגוון אירועים מקצועיים שמטרתם לחבר את הקהילה תוך קידום חדשנות ושיתוף ידע לטובת משק המים המקומי ותעשיית המים והשפכים.

החזון של שבוע המים הישראלי להוות מפגש שנתי מרכזי לקהילת המים ופלטפורמה להצגת מדינת ישראל כמובילה עולמית של חדשנות בתחומי המים והסביבה, בדומה לאירועים דומים בעולם.

האירועים המרכזיים בשבוע המים 2021:

  1. האקתון חדשנות כנרת- 25-26.11

השנה השלישית לקיום האקתון חדשנות כנרת לתעשייה הישראלית. כאשר השנה הוא בסימן טכנולוגיות מים ויערך בשיתוף קהילת המים, איגוד התעשיה הקיבוצית, מרכז כנרת לחדשנות ותאגיד צמח. באירוע לוקחים חלק כ-150 משתתפים, מנטורים, שופטים ומומחים ממגוון רחב: חברות מובילות מתעשיית המים הישראלית, חברות סטרטאפ ויזמים, אנשי צבא מיחידות טכנולוגיות, חוקרים, אקדמאיים, סטודנטים ומומחי תחום.

 

  1. כנס כנרת ה- 7 להנדסת מים וחדשנות ע"ש פרופ' נוח גליל ז"ל – כנס מקצועי ותערוכה- 8.12

האירוע השנתי הגדול של קהילת המים להרחבת והעמקת הידע בקרב מהנדסי ואנשי מקצוע בתחום המים.

הכנס יעסוק בנושאי הנדסה, פרויקטים ומחקרים יישומיים, ובו תינתן הזדמנות לגופים, לחברות, לחוקרים ואנשי אקדמיה, להציג פרויקטים ייחודיים ו/או פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, מקרי בוחן (case studies) ומחקרים יישומיים בתחום הנדסת מים ושפכים. הכנס יכלול שני מושבים להצגת עבודות בנושאים: טכנולוגיות טיפול במים ושפכים, תשתיות פיזיות ודיגיטליות לניהול והולכת מים ושפכים. לצד הכנס תתקיים תערוכה בה יציגו חברות מתחום המים והשפכים ציוד וטכנולוגיות לציבור המשתתפים.

  1. יריד תעסוקה לעולמות המים- 8.12

במסגרת היריד יציגו חברות מתחומי המים הזדמנויות תעסוקה וקריירה לסטודנטים ואנשי מקצוע נוספים. ביריד ישתתפו סטודנטים ממוסדות אקדמיים שונים הלומדים בפקולטות להנדסת מים, סביבה, מכונות, תוכנה, אלקטרוניקה ועוד שיפגשו עם נציגי החברות באווירת הפנינג. מטרת האירוע לקדם גיוס כוח אדם איכותי וצעיר לתעשיית המים במגוון תחומים הנדסיים ותחומים נוספים תוך מתן דגש על גיוון אנושי ומקצועי של התחום בישראל.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!