דר' שלהבת צור- ראשת המחלקה להנדסת איכות ואמינות

בתאריך 4. בפברואר השנה הכרזנו על כניסה לתהליך הקמת תא סטודנטים לאיכות הראשון בארץ. מיזם זה  שהחל בימים אלה, מיועד לאגד סטודנטים במקצועות האיכות או מקצועות בעלי זיקה לאיכות במכללה האקדמית כנרת על כל יחידותיה וכן מבית הספר להנדסאים. היוזמה לפעילות זו היא של שתי יחידות במכללה- היחידה ללימודי חוץ בניהולה של גב' דגנית ליש ומר גדעון רוט, הרכז האקדמי של לימודי איכות בלימודי חוץ וביוזמת דר' שלהבת צור, ראשת המחלקה להנדסת איכות ואמינות. אגודת הסטודנטים במכללה, ובראשה יו"ר האגודה מר חורש קן, היא שותף מלא בתהליך. בהכרזה חגיגית זו השתתפו למעלה מ- 60 סטודנטים, חברי סגל מהמכללה וכן אורחים נוספים. באירוע אירחנו את נציגת הנהלת האיגוד האמריקאי לאיכות המשמשת ראש אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה שגם אנו שייכים אליו, אשר סיפרה מעט על הנושא ובירכה על התהליך ושמענו הרצאת אורח בנושא תחרות הבינלאומית לחדשנות ואיכות על ידי מר שלמה ליכטנשטיין.

היוזמה להקמת התא היא המשך טבעי לפעילות העניפה המתקיימת אצלנו במכללה בנושאי איכות, לרבות קורסים מגוונים בנושאי איכות הניתנים על ידי היחידה ללימודי חוץ וכן פעילויות שונות במכללה ומחוצה לה בשיתוף התעשיה וגורמי איכות שונים בארץ המתקיימים על ידי המחלקה להנדסת איכות ואמינות.

יעוד  התא – ייעודו של תא סטודנטים כזה הוא הקידום של התיאוריה והפרקטיקה של תחום האיכות ומקצועות הקשורים לתחום זה ושמירה על רמה גבוהה של מקצועיות בין חברי התא. פעילויות של תאים דומים בעולם כוללת שיתופי פעולה בין תאי סטודנטים אחרים ברחבי העולם, תמיכה בקהילה המקומית על ידי התנדבות ועזרה, קיום ימי עיון ולעיתים אף כנסים יחד עם המוסד האקדמי.

מסגרת הפעילות בתא והתמיכה בו– התא נתמך על ידי האיגוד האמריקאי לאיכות– American Society for Quality ASQ אשר משמש איגוד מקצועי הגדול ביותר בעולם לעוסקים בתחום האיכות. הוא מונה כ-65 אלף חברים וכמה מאות חברות מוסדיות מהגדולות בעולם.  מטרתו הצמת אנשים, קהילות וארגונים בעולם כדי להשיג מצוינות באמצעות האיכות.  -הASQ מאגד כיום את החברים הבודדים וחברת בת שלו ASQE מאגדת ארגונים ואחראית להסמכות של ארגונים ובודדים. החברות ב-ASQ לבודדים יכולה להיות בתא גיאוגרפי Section או במגזר מקצועי או בשניהם גם יחד.

הASQ מחולק לאזורים גיאוגרפיים ברחבי העולם ובכל אזור תאים של חברים, רובם תאים של העוסקים בפועל באיכות וחלקם של סטודנטים הלומדים איכות או מקצועות הקשורים לאיכות. מטרת התאים היא פעילות מקומית, עזרה הדדית, הרצאות וכנסים ותמיכה בקהילה סביבם.

החברות בתא כסטודנט מעניקה הטבות ואפשרויות פעילות. החברות כרוכה בתשלום שנתי כאשר לסטודנט התשלום הוא הנמוך מכולם.

יתרונות לסטודנטים שלנו שיהיו חברים בתא

  • העצמה בתחום האיכות על ידי קשר עם אנשי מקצוע בתחום וגישה למאגר מידע עצום בתחום האיכות ותחומים רלוונטיים (במאגר המידע של ASQ יש כ23,500 מאמרים, 1,650 Case Studies, 370 מחקרים ייעודיים ומעל 100 תחומי עניין וכלים).
  • קיימת הנחה על ספרים מקצועיים, סטנדרטים והדרכות והסמכות
  • השתתפות בסמינרים, כנסים והדרכות וירטואליות של הASQ או המגזרים
  • אפשרות לארגן הרצאות בתא של אנשי מקצוע מתחום האיכות
  • השתתפות בסיורים מקצועיים בארגונים ומפעלים שייזום התא
  • פרסום מאמרים באחד הפרסומים של הASQ
  • תחרויות סטודנטים אזוריות (התא של האקדמית יהיה שייך לאזור אירופה, מזה"ת ואפריקה)
  • העצמה אישית כחבר הנהלה של התא ולימוד עבודת צוות, תכנון אסטרטגי ותקציבי.
  • יצירת קשר עם אנשי איכות בעולם באמצעות MyASQ הפורום של חברי האיגוד

מבנה התא – לכל תא יש 3 חברים נבחרים המכהנים בתפקידים הבאים: 1. יו"ר התא, 2. סיו"ר התא, 3. מזכיר התא. לתא יהיה יועץ ומנחה מהסגל האקדמי וכשניתן גם חבר מן המניין של ה-ASQ המשמש כיועץ. היועצים אצלנו במכללה יהיו מר גדעון רוט ודר' שלהבת צור. משך הכהונה של הנהלת התא היא במקביל לשנה אקדמית ובכל שנה חברי התא בוחרים הנהלה חדשה כשהיועצים מפקחים על הבחירות ועל ההתנהלות השוטפת של התא.

לתא יש תקציב ותוכניות עסקית ואסטרטגית שנתית. אלה מועברות לאחראי על התא באותו אזור גיאוגרפי לאישור ולקביעת ההקצבה שהתא יקבל מה-ASQ. לתא עצמו יכולות להיות ועדות שונות בהם יהיו חברי התא האחרים.

תהליך הכרה רישמי בתא על ידי האיגוד האמריקאי לאיכות– בשלב הנוכחי, כדי שהאיגוד האמריקאי לאיכות יכיר רשמית בתא שלנו, יש לאייש את בעלי התפקידים ולספק מספר מסמכים לראש אזור 12 לרבות תכנית עבודה מסודרת. תא הסטודנטים יכלל  באזור 12 בו נכללים אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). לאחר שנבצע את הפעולות הללו והגשת המסמכים הנדרשים, תידון ותאושר הבקשה להקמת התא בהנהלת האיגוד האמריקאי לאיכות.

בזמן הקרוב נפיץ לסטודנטים במכללה מידע לגבי התפקידים השונים של תא הסטודנטים וכל סטודנט יוכל  לפנות והציג עצמו לתפקידים אלו וכולם יהיו מוזמנים להשתתף כחברים בתא.

כל הסטודנטים מוזמנים להפנות שאלות או להציע לשמש בתפקידים בתא הסטודנטים. עם הכרזתו כמאושר על ידי האיגוד האמריקאי לאיכות יוזמנו כל הסטודנטים להיות גם חברים בתא.

להתראות בתא,

דר' שלהבת צור – ראשת המחלקה להנדסת איכות ואמינות   טל'  052-6369005

גדעון רוט – הרכז האקדמי של לימודי איכות בלימודי חוץ  052-8011816

דגנית ליש – ראשת  היחידה ללימודי חוץ  050-7601816

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!