טיפים איך ללמוד מהבית

ההנחיות לא מאפשרות להגיע לקמפוס? אתם בבידוד? מה שלא תהיה הסיבה יש לכם אתגר לא פשוט. אתם צריכים ללמוד מרחוק. בבית או בכל מקום אחר שהוא לא הכיתה יש מלא גירויים והסחות דעת, ובבחירה שבין לימודים לנטפליקס די ברור מי ינצח….

אבל הי… יש בכל זאת תואר ללמוד ולסיים! אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים:

  • הגדירו זמני למידה

    אתם יכולים להגיד לעצמכם שממש תיכף תלמדו, שרק תסיימו את הפרק ואז תתחילו, רק שכידוע- זה לא עובד. אז פשוט הגדירו , מעבר למערכת השעות, שעה (עדיף קבועה) שבה אתם לומדים. כוונו שעון מעורר, תזכורת, כל דבר שיעזור והכי פשוט- נסו לפעול על פי מערכת השעות המקורית.

  • לימדו עם חברים וחברות

    יש הרבה סטודנטים כמוכם שמתקשים להניע את עצמם ללמידה, אז למה שלא תתמודדו ביחד? קבעו עם חברים ללמידה משותפת, אם ההנחיות יאשרו גם מפגש פיסי אז מעולה. אם לא אז בסקייפ/ זום/ ווטסאפ. אפשר גם לקבוע שמדברים לפני או אחרי זמן הלמידה. העיקר שמישהו ידע שאתם אמורים ללמוד.

  • הכנת סביבת למידה מתאימה

    קשה ללמוד כשהחתול יושב לכם על הלפטופ והשכנים בדיוק עושים מסיבה. יש לכם כל כך הרבה גירויים מסביב אז נסו לצמצם את ההפרעות. בחרו סביבה שקטה ללא רעשי רקע של טלוויזיה, בעלי חיים, ילדים ואנשים אחרים הנמצאים בבית. אפשר לאתר סביבה קרובה לבית כמו מתנ"ס, ספריה, מרכז קהילתי… התחברו לשיעור באמצעות מחשב ולא באמצעות מכשיר טלפון. בידקו את תקינות המצלמה, המיקרופון והרמקולים. היכנסו למפגש כמה דקות לפני שעת היעד. כבו/ השתיקו צלצול טלפון, הודעות מרשתות חברתיות.

  • היו אקטיביים

    רק לצפות בשיעור או לקרוא חומר באופן פסיבי לא ממש מאפשר ללמוד. רצוי לסכם את החומר, להעלות שאלות על התכנים, לבחון ולכתוב איך מה שלמדתם מתקשר לתכנים קודמים. נסו להסביר את החומר לאחרים, אם יש פורום ענו על שאלות. אם אתם צופים בסרטונים, עצרו את הסרטון, חזרו אחורה כשאתם לא מבינים וכתבו לעצמכם נקודות חשובות.

  • תכננו את הלמידה

    יש לכם יותר מקורס אחד שאתם לומדים, אז בנו לעצמכם לו"ז ללימוד כל נושא ותכננו כמה זמן תשקיעו בו, בהתאם למורכבות שלו. רצוי להשקיע בשעות הבוקר בנושאים שקשה לכם איתם.

  • דברים שכדאי להימנע מהם

    אכילה ולעיסת מסטיק בזמן המפגש, הסחות דעת למיניהן, פעילות מקבילה לשיעור כמו נהיגה, נסיעה בתחבורה ציבורית, בישול, אימון גופני…

  • הופעה

    שמרו על הופעה מכובדת. חשוב לפתוח מצלמה! אי פתיחת מצלמה תחשב כהיעדרות. פתיחת מצלמה מעצימה את תחושת הקשר. שבו זקוף כך שכל המשתתפים יוכלו לראות אתכם. לא נעים לראות רק סנטר. בידקו ששמכם מופיע כשם המשתמש שלכם. במידה ותרצו לשמור על פרטיותכם תוכלו להוריד רקע וירטואלי מעוצב כך שאיש לא יראה את הסביבה (ואת הסלון המבולגן:)) הסבר להורדת רקע וירטואלי- https://www.youtube.com/watch?v=AXLz7Jh25UM

  • להיות בקשר ולפנות לגורמים השונים במכללה

    אנחנו כאן בשבילכם – המרצים, ראשי המחלקות, רכזות המחלקה, דיקנט הסטודנטים וכל היחידות נותנות השירות. פנו אלינו. תשאלו. תתייעצו. תבקשו. תזכרו- אתם לא לבד.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!