מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    תואר שני בניתוח התנהגות – תואר חלוצי וייחודי מסוגו בארץ

    המחלקה למדעי התנהגות במכללה האקדמית כנרת מציעה לראשונה בישראל תכנית ייחודית ללימודי תואר שני בניתוח התנהגות  (ABA). תכנית הלימודים תקנה לבוגריה את מלוא הכלים והידע לעיסוק מחקרי ויישומי בניתוח התנהגות. הלימודים לתואר יתפרסו על פי ארבעה סמסטרים ויתקיימו אחת לשבוע, בימי ראשון.

    למה כדאי ללמוד ניתוח התנהגות במסגרת לימודים לקראת תואר שני באקדמית כנרת?

    היקף ותכני הלימוד

    תכנית הלימודים במסלול תואר שני בניתוח התנהגות הינה המעמיקה והרחבה ביותר שניתן למצוא כיום בישראל בתחום ניתוח ההתנהגות. בניגוד לתוכניות חוץ אקדמיות (לימודי תעודה) התוכנית  לתואר שני כוללת כ-500 שעות הוראה  מתוכן כ-300 שעות הוראה בתחומי הליבה של ניתוח התנהגות והשאר לימודי מעטפת חשובים המעשירים את הסטודנטים בידע ובתכנים חשובים להכשרה אופטימלית של מנתחי התנהגות.  לפיכך, הלימודים בתוכנית מעמיקים ומקיפים הרבה מעבר לנדרש במסגרת תכניות חוץ אקדמיות ללימודי תעודה בניתוח התנהגות.

    פרקטיקה והעשרה

    בתוכנית הלימודים לתואר שני במכללת כנרת הסטודנטים יחשפו לידע העדכני ביותר בתחום המחקר, התיאוריה והטיפול בניתוח התנהגות. כחלק מתוכנית הלימודים , הסטודנטים בתוכנית ייהנו מהרצאות אורח של טובי המומחים בארץ ובעולם, ישתתפו בכנסים אקדמיים ומקצועיים, יזכו להנחיה מודרכת ביישום התכנים התיאורטיים והמקצועיים שירכשו ויוכלו לתרגם את הכלים שירכשו לעשיה יעילה יותר בשטח.

    סגל ההוראה

    כל מרצי התוכנית לתואר שני בניתוח התנהגות הם בעלי תואר דוקטורט, חוקרים פעילים, מרצים במוסדות להשכלה גבוהה ובעלי מומחיות גבוהה בתחום ניתוח ההתנהגות ובנושאים משיקים. לסגל המחלקה לחץ כאן

    פיקוח ובקרה

    בשונה מתוכניות חוץ אקדמיות ללימודי תעודה, תכנית הלימודים לתואר שני מפוקחת ומבוקרת אקדמית על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). היות וכך גם איכות ורמת ההוראה של סגל התוכנית מפוקחת אקדמית וכוללת מדדי הערכה מדויקים, שיטות הוראה יעילות, בקרה על הוראה ופיתוח מתמשך של יכולות הוראה אלו במסגרת המכללה.

    מדוע עוד כדאי לבחור ללמוד לקראת תואר שני בניתוח התנהגות וכיצד הלימודים יאפשרו לי לשפר משמעותית את עבודתי הטיפולית /החינוכית ולרכוש מקצוע חדש ומבוקש:

    ניתוח התנהגות כמקצוע תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות בטיפול במגוון תחומים:

    • תחום העיכובים התפתחותיים ולקויות על הרצף האוטיסטי.
    • תחום הטיפול בילדים בעלי קשיי התנהגות, התנהגויות מאתגרות והפרעות התנהגות מורכבות.
    • תחום הייעוץ, ההכוונה וההדרכה למשפחות ולהורים לילדים עם התפתחות תקינה המציגים קשיי התנהגות ותפקוד בסביבות שונות.
    • תחום הטיפול בקשיים חברתיים, לימודיים והתנהגותיים של ילדים במערכת החינוך.

    לימודי ניתוח התנהגות ברמת התואר השני יספקו לבעלי מקצוע בתחום החינוכי /טיפולי כלים יישומיים להבנה ולהתמודדות יעילה עם קשיים אלו.

    מטרות תכנית הלימודים

    1. הקניית תשתית ידע תיאורטי ומעשי עדכני בתחום הדעת של ניתוח ההתנהגות וביישומיו הטיפוליים והחינוכיים בסביבת המשפחה, בסביבות החינוך הרגיל והמיוחד, הפורמאלי והבלתי פורמאלי, ובסביבות שיקומיות וטיפוליות.
    2. הקניית ארגז כלים מקצועי , ידע ומיומנויות לעובדים במקצועות חינוכיים/ייעוציים/ארגוניים/פרא-רפואיים המבקשים לשפר ולייעל את עבודתם המקצועית.
    3. הקניית בסיס ידע תיאורטי, דיאגנוסטי והתערבותי (טיפולי) מקיף לפתרון של קשיי התנהגות ותפקוד מורכבים, התואם את דרישות ארגון מנתחי ההתנהגות העולמי (ABAI) ובכפוף למהדורת המשימות האקדמיות העדכנית של ה-BACB (Task List 5 Ed.).

    ניתוח התנהגות – מה לומדים במסגרת תואר שני בתחום?

    מבנה תכנית הלימודים

    תכנית הלימודים כוללת שלושה סוגי קורסים עיקריים:

    קורסי ליבה – קורסי יסוד שמטרתם הקניית ידע בסיסי ומיומנויות בסיסיות בתחום ניתוח התנהגות יישומי. הקניית מיומנויות אלו, הנלמדות לאורך כל התואר ומוצעות באופן הדרגתי, תייצר בסיס למידה אחיד לתלמידי התכנית ותאפשר להם בהמשך לבחור קורסי בחירה בהתאם לתחומי התעניינותם.

    קורסי מעטפת – קורסים שנועדו לחשוף את הסטודנטים לאוכלוסיות ולקויות שונות עימם הם צפויים להיפגש במהלך עבודתם ולהעמיק את הבסיס המתודולוגי של עבודתם.

    קורסי בחירה – קורסי העשרה בנושאים שונים בתחום ניתוח ההתנהגות אשר יספקו לסטודנט נקודת מבט נוספת על התחום וכלים נוספים שיוכלו לסייע בעבודתו. מטרת קורסים אלו הינה להוות תמיכה נוספת לעבודתו של הסטודנט, אם בפן הקליני ואם בפן המחקרי.

    התנסות בביצוע מחקר יישומי בשדה – קורס שנתי בהובלת פרופסור עמוס רולידר וצוות של מנחות התנהגות מוסמכות. במסגרת הקורס יבצעו הסטודנטים פרויקט אישי בשדה חינוכי-טיפולי, הכולל תהליך אבחוני והתערבותי שיטתי, וילוו על ידי מנתחי התנהגות מוסמכים בראשות פרופ' רולידר.

    במסגרת הקורס הסטודנט מתנסה בביצוע תהליך התערבותי שלם בשדה בפתרון בעיה התנהגותית משמעותית תוך שימוש בכלי מחקר התנהגותיים המאפשרים הערכה ישירה של תרומת ההתערבות לשינוי ההתנהגותי המושג.

    בנוסף כוללת התוכנית סמינר מחקר לבחירת הסטודנט .   בהדרכת צוות הליבה בניתוח התנהגות (פרופ' עמוס רולידר, ד"ר שירי אייבזו, ד"ר אליען אלחדף)

    מדוע כדאי ללמוד ניתוח התנהגות דווקא בכנרת?

    PERSONAL ACADEMY

    אנו באקדמית כנרת יודעים להעריך את הבחירה והמחויבות ללימודים אקדמיים, ולכן פיתחנו את PERSONAL ACADEMY, סביבת לימודים אישית וחדשנית שמוציאה ממך יותר ומלווה אותך באופן אישי עד התואר.

    מה לומדים בתואר שני בניתוח התנהגות ?

    מבנה תכנית הלימודים

    תכנית הלימודים כוללת שלושה סוגי קורסים עיקריים:

    קורסי ליבה – קורסי יסוד שמטרתם הקניית ידע בסיסי ומיומנויות בסיסיות בתחום ניתוח התנהגות יישומי. הקניית מיומנויות אלו, הנלמדות לאורך כל התואר ומוצעות באופן הדרגתי, תייצר בסיס למידה אחיד לתלמידי התכנית ותאפשר להם בהמשך לבחור קורסי בחירה בהתאם לתחומי התעניינותם.

    קורסי מעטפת – קורסים שנועדו לחשוף את הסטודנטים לאוכלוסיות ולקויות שונות עימם הם צפויים להיפגש במהלך עבודתם ולהעמיק את הבסיס המתודולוגי של עבודתם.

    קורסי בחירה – קורסי העשרה בנושאים שונים בתחום ניתוח ההתנהגות אשר יספקו לסטודנט נקודת מבט נוספת על התחום וכלים נוספים שיוכלו לסייע בעבודתו. מטרת קורסים אלו הינה להוות תמיכה נוספת לעבודתו של הסטודנט, אם בפן הקליני ואם בפן המחקרי.

    בנוסף כוללת התכנית סמינר מחקר לבחירת הסטודנט.

    אחד מקורסי הדגל של התכנית הוא הקורס "יישומים התערבותיים בשדה בניתוח התנהגות". במסגרת הקורס יבצעו הסטודנטים פרויקט אישי בשדה חינוכי-טיפולי, הכולל תהליך אבחוני והתערבותי שיטתי, וילוו על ידי מנתחי התנהגות מוסמכים בראשות פרופ' עמוס רולידר.

    קורסי חובה

    • עקרונות יסוד בניתוח התנהגות
    • ניתוח התנהגות בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים
    • הנחיה והדרכה בניתוח התנהגות
    • הקניית מיומנויות בסיסיות למאובחנים עם אוטיזם ולקויות התפתחותיות אחרות
    • אתיקה בניתוח התנהגות
    • אסטרטגיות הערכה תפקודית (פונקציונלית) בניתוח התנהגות
    • התערבויות התנהגותיות באוטיזם ועיכובים התפתחותיים
    • יסודות והרחבות בפילוסופיה הביהביוריסטית
    • צפייה, מדידה ושיטות מחקר התנהגותיות
    • מבוא לניהול התנהגות ארגונית (OBM)

    קורסי מעטפת

    • שלבים בהתפתחות תקינה ועיכובים התפתחותיים
    • מוח והתנהגות
    • עבודת מנתח התנהגות עם צוות רב מקצועי
    • יישומים התערבותיים בשדה בניתוח התנהגות
    • שיטות מחקר מתקדמות במדעי ההתנהגות

    קורסי בחירה

    • אימון בקבלה ומחויבות (ACT) למנתחי התנהגות
    • התנהגות וורבלית
    • פדגוגיות חדשניות והערכתן- שינוי הפרדיגמה: המעבר מגישות ממוקדמות מורה לממוקדות תלמיד
    • סוגיות ייחודיות בניתוח התנהגות

    *הענקת התואר מותנית באישור המל"ג

    מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

    מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!

      סגל אקדמי

      דילוג לתוכן