מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    דבר ראש התוכנית

    ניתוח התנהגות בראשות פרופסור עמוס רולידר

    פרופסור עמוס רולידר

    ניתוח התנהגות הינו תחום דעת מדעי ייחודי בלימודי מדעי ההתנהגות אשר בוחן את יחסי הגומלין שבין התנהגות האדם וסביבתו המשמעותית. בנוסף להיותו תחום דעת, ניתוח התנהגות יישומי הינו גם מקצוע ייחודי בתחום המקצועות החינוכיים-טיפוליים.

    ניתוח התנהגות תופס תאוצה בשנים האחרונות בתחום הטיפול בילדים בעלי הפרעות התנהגות מורכבות ועיכובים התפתחותיים כגון ASD בתחום הייעוץ למשפחות ולהורים לילדים עם קשיי התנהגות ותפקוד, ובתחום הטיפול בקשיי התנהגות ולמידה של ילדים במערכת החינוך. בבסיסו מצויה ההכרה בכך שקשיי התנהגות ותפקוד של יחידים  נובעים לעיתים מגורמים פיזיולוגים וסביבתיים הקשורים בעברם ובהתפתחותם, אולם המשך הופעתם מושפע בעיקר ממהות וטיב האינטראקציות שלהם עם סביבתם, ובעיקר עם סביבתם האנושית והאחרת (קהילה, הורים, בני משפחה, עמיתים וצוותי חינוך).

    התכנית ללימודי תואר שני בניתוח התנהגות נועדה להכשיר דור חדש של מנתחי התנהגות אשר יתנו מענה לצורך חברתי-חינוכי אקוטי הקיים במדינת ישראל למנתחי התנהגות מוכשרים ומיומנים. בהיותה חלוצת התכניות האקדמיות בתחום, מהווה התכנית אבן דרך הכרחית בהכשרת אנשי מקצוע להתמודדות עם האתגרים הטיפוליים המשמעותיים של תקופתנו ונדבך משמעותי בהתקדמות התחום בארץ .

     

    תכנית הלימודים לתואר השני בניתוח התנהגות  של המחלקה הינה מגוונת ומרתקת, ונוגעת כמעט בכל פינה ובכל פן בתחום הדעת של ניתוח ההתנהגות ותחומי הדעת המשיקים לו. הלימודים בתכנית יקנו לסטודנטים את מלוא הידע התיאורטי ואת מלוא הכלים לעיסוק בתחומים המעשיים-היישומיים של ניתוח התנהגות, בהתאם לנורמות ולסטנדרטים הגבוהים הקיימים ברחבי העולם. בין אם הגיעו הסטודנטים מתחומי ההוראה, העבודה הסוציאלית, החינוך, הפסיכולוגיה או כל מקצוע טיפולי אחר, המיומנויות המחקריות והקליניות שיצברו בתכנית יסייעו להם לשפר ולייעל את עבודתם המקצועית ויסללו עבורם את הדרך להיות אנשי מקצוע טובים יותר, מיומנים יותר ומבינים יותר.

    סגל המרצים בתכנית מורכב מטובי המומחים בארץ בעלי מוניטין המשלבים מצוינות אקדמית ומחקרית, חדשנות פדגוגית וניסיון מגוון בתחום ניתוח ההתנהגות ובתחומים המשיקים של הפסיכולוגיה, החינוך, ההוראה, מדעי ההתנהגות והמשאב האנושי.

    אני קורא לכם, אנשי חינוך, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, אנשי מקצוע בתחומי הפארה-רפואה, בוגרי מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד ובוגרי תכניות הסמכה ברמת BCaBA או BCBA  – להצטרף אלינו ולהיות פורצי הדרך ואנשי הדור החדש של ניתוח ההתנהגות בארץ.

    בברכה,

    פרופסור עמוס רולידר