• מתי

    01/06/2015

פרופ' עמוס נוטע , מכללה האקדמית כנרת, פרופ' דורון זילברשטיין, אוניברסיטת וולדן, ארה"ב

כנס איכות בגליל , יוני 2015
קשר: amos.notea@gmail/com
העולם העסקי מחייב כיום אבחנה מדויקת בהגדרות של תחומי מומחיות. בכל תחום נערכת התעמקות כאשר הוא מגיע לרמת בשלות מסוימת והוא הופך לנושא העומד בפני עצמו. התחום של איכות התפתח לרמה כזו שהוא חייב להיות כיום בלתי תלוי ולהתבטא כך בלימודים אקדמיים. היתרון כמובן יהיה ההכרה בשוק של הבוגרים בעלי התואר תיצור את הייחודיות ותמעיט את מילוי הפער באמצעות קורסי התעדה.
בהרצאה אנו מציגים את הבחינה שערכנו לתחום האיכות לאור אמות מידה המקובלות לאפיון של דיסציפלינה אקדמית עצמאית. הבחינה מראה שיש מקום להכשיר מהנדסי איכות ומנהלי איכות בעלי תואר ראשון בתוכניות לימוד מלאות לתואר B.Sc. מהנדס איכות או למנהל איכות.
הבחינה נערכה עבור מערכת ניהול משולבת: איכות תהליכים, סביבה, בטיחות וגהות, ביטחון ואחריות תאגידית.
לימודים אלו כוללים היבטים ניהוליים, הנדסיים ופסיכולוגיים.
אמות המידה לפיהן נערכה הבחינה הנן:
א. קיום של בסיס ידע ייחודי
ב. קיום מחקר ופיתוח
ג. קיום של ספרים ומאמרים המתאימים להוראה
ד. קיומם של עיתונים מקצועיים ועמותות מקצועיות בתחום
ה. קיום של "שפה משותפת" כלומר מינוח ייחודי לתחום
ו. דרישה בשוק העבודה
אנו מצאנו שהתחום עונה לאמות המידה הללו, ולכן האיכות מתאימה להוות דיסציפלינה אקדמית עצמאית. הבוגר יקבל הכשרה עיונית ומעשית מעמיקה ויתמודד עם אתגרים של מערכות מורכבות גלובליות אשר הדרישות מהן הולכות ומתעצמות.
תחום זה מצטרף לאחרים שפרצו לאקדמיה בשנים האחרונות כמו: ביוטכנולוגיה, הנדסת תוכנה והנדסת האוקיינוס. אנו פועלים שישראל תהיה המובילה באיכות.
אולם מתעוררת בעיה הנהלות של הארגונים הגדולים פנו למל"ג ותמכו בלימודים ייחודיים בהנדסת איכות אך הם לא יידעו על כך את המחלקות למשאבי אנוש. מחלקות אלו אינן יודעות על מה מדובר, הם ממשיכות לחפש מהנדסים מתחומים שונים אשר יהיו מוכנים לעבור הסבה לאיכות ודוחים את מי שסיים את לימודי הנדסת איכות.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!