לראשונה: פרופ' עמוס רולידר יוביל תואר שני בניתוח התנהגות המכללה האקדמית כנרת קיבלה את אישור המל"ג להגשת תכנית ללימודי M.A. בניתוח התנהגות

המכללה האקדמית כנרת הודיעה הבוקר (א') על קבלת אישור המל"ג להצעתה להכין תכנית לימודים לתואר שני (M.A.) בניתוח התנהגות, ראשון מסוגו בישראל, ולהגישה לאישורה המל"ג .

פרופ' שמעון גפשטיין נשיא המכללה האקדמית כנרת מסר, כי "תכנית הלימודים תוגש לאישור המל"ג במסגרת בית הספר למדעי החברה והרוח במכללה ותהיה מיועדת לבוגרי תכניות לתואר ראשון במדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד ועבודה סוציאלית. כותב התכנית והמיועד לעמוד בראשה הוא פרופ' עמוס רולידר, מומחה בעל מוניטין בתחום, המשמש גם כדיקן הסטודנטים במכללה האקדמית כנרת."

ניתוח ההתנהגות יישומי (Applied Behavior Analysis) הינו מקצוע חדש יחסית, המבוסס על גישה מדעית ומחקר אמפירי, ובעל תוצאות מוכחות בתחום הטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (אוטיזם, לקויות התפתחותיות, קשיי קשב וריכוז ועוד), כמו גם בטיפול בילדים בעלי התפתחות תקינה במסגרת הסביבה הביתית, אשר יש להם קשיי התנהגות מורכבים. ניתוח התנהגות הינו כלי המסייע להורים ולמערכת החינוך להבין ולנתח נכון את הקשר בין התנהגות הילדים לתגובת הסביבה שלהם. באמצעותו, ניתן ליצור שינוי בתפקודם והתנהגותם של הילדים. ניתוח התנהגות נמצא כיום בחזית המקצועות הטיפוליים בעולם, מוסדר בחוק ומוכר ע"י חברות הביטוח וקופות החולים במדינות רבות בארה"ב ואירופה.

לדברי פרופ' רולידר, "לפתיחת תואר שני בניתוח התנהגות בארץ קיימת חשיבות רבה בהתחשב בהתפתחות הרבה של התחום בישראל בשנים האחרונות, בביקוש הרב למנתחי התנהגות מקצועיים ומוסמכים, וביעילות וחשיבות התחום בפתרון סוגיות חברתיות ובהתפתחות התחום כמקצוע אקדמי במדינות אחרות בעולם".

כיום מרבית העוסקים בניתוח התנהגות בישראל אינם בעלי הסמכה או רישיון. אלו אשר יש בידם הסמכה, קבלו את הסמכתם מארגון מנתחי ההתנהגות הבינלאומי (Behavior Analysis Certification Board – BACB). מצב זה, בו מרבית ממנתחי ההתנהגות בארץ אינם מוסמכים או בעלי רישיון, משאיר את התחום פרוץ ומאפשר לרבים שלא עברו תהליך הכשרה מלא, מבוקר וברמה האקדמית המקובלת בעולם לספק שירותי ניתוח התנהגות העשויים לפגוע במשפחות ובילדים הזקוקים לשירותים של מנתחי התנהגות מקצועיים כאלה אשר עברו את ההכשרה מתאימה המקובלת כיום בעולם. הקמתה ופתיחתה של תכנית אקדמית לתואר שני בתחום, בכפוף לאישור המל"ג, תסלול את הדרך למשרד הבריאות, העוסק כיום בהסדרת המקצוע "מנתח התנהגות" בחוק, להשלים את המלאכה.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!