"בין הגלים" בין גל ראשון לשני של מגפת הקורונה נולדה תכנית ראיונות בהפקת הסטודנטים לתקשורת באקדמית כנרת

בעיצומו של משבר הקורונה, התגייסו באקדמית כנרת להפקת תכנית מיוחדת לבחון כיצד האקדמיה בישראל ובעולם מסתגלת למצב, ואיך דווקא בתקופה הזו הצליחה רותם אבוהב להכין מהלימון לימונדה טעימה להפליא.

פרויקט הגמר במסגרת הקורס "אולפן טלוויזיה" במחלקה ללימודי תקשורת במכללה האקדמית דרש מהסטודנטים להפיק תכנית המתקיימת באולפן, על מנת להתמקצע בתחום הפקות תכניות האולפן לטלוויזיה. לאחר שהקורס כולו התקיים במתכונת מקוונת ב'זום', הסטודנטים הגיעו לכמה מפגשי הכנה במכללה והפיקו תוך שבועות בודדים תכנית אולפן.

המרצה שהנחה את כל התהליך הוא אסף נאווי, אחד ממפיקי הענק בארץ, האחראי בין השאר ל'אחיות המוצלחות שלי', 'המופע של רד ודביר', 'הפרלמנט' ועוד רבים וטובים. החל משלב העלאת הרעיון, ועד לצילום ועריכה, הסטודנטים הפגינו אחריות, עמידה בלוח הזמנים ורצינות מרבית. "היה מלחיץ, עם הרבה ציפיות. היינו צריכים להרים סט מושלם תוך שבועות ואחרי קורס שלם דרך הזום" מספר עומר אוקון, סטודנט בכיתה. טליה מאירפלד מוסיפה ואומרת: "התכנית שצילמנו הייתה חוויה מאוד מלמדת, הרבה בזכותו של אסף שליווה אותנו בכל צעד וצעד, לא רק בהוראות מלמעלה אלא ממש בפועל באולפן".

התכנית פתחה בריאיון עם ראשת החוג ד"ר עידית מנוסביץ', שהסבירה כיצד האקדמיה מסתגלת למצב: "הקורונה תשנה את האקדמיה, אין שום ספק," טוענת מנוסביץ, "היא הכריחה אותנו 'לקפוץ למים' של לימודים מקוונים, אך עדיין, יש לנו עוד המון מה ללמוד".

בהמשך עלתה לשידור השחקנית רותם אבוהב.

"רותם נרתמה למשימה בלי לחשוב פעמיים," סיפר ברק משה, סטודנט שנה ב' ממגישי התכנית, "העבודה אתה הייתה מצחיקה, מהנה ומלמדת. דיברנו אתה קצת על העיסוקים שלה בימים אלה, קיבלנו טיפים כיצד ניתן לשמור על שפיות, ומה היא מתכננת לתקופה הקרובה."

רותם סיפרה על ההופעה במלון דן-קורונה: "זה לא היה קל, גם פיקוד העורף, גם משרד הבריאות. היינו צריכים למצוא את הקריאטיביות הנכונה וזה מה שעשה את הספיישל הזה לכל-כך מיוחד. כשנכנסתי פחדתי בהתחלה. אבל יש לזה משמעות חברתית, ובעיניי זה היה רגע טלוויזיוני שלא ישכחו הרבה זמן". בנוגע למחאת האמנים אמרה: "אני חושבת שזוהי זכותנו וחובתנו להפגין, אך אני מבינה את הבעייתיות. כל הזמן אומרים שהתרבות הם האחרונים בתור.. אבל אם תלכו בדיזינגוף ב-10 בלילה תראו עשרות ומאות אנשים שיושבים ומבלים, ואני שמחה. אבל גם לנו מגיע לחזור לעבוד".

עמית פרי, אף היא סטודנטית בקורס ואחת ממגישות התכנית מספרת: "בהתחלה לא באמת ראיתי את זה קורה. לאחר קורס שלם שלמדנו מהבית והתחושה של חוסר הוודאות בכל התקופה הזו, לא האמנתי שנצליח להפיק תכנית. אבל זה קרה. הרבה בזכות אסף והרבה בזכותנו. אני שמחה שכולם שיתפו פעולה ונתנו מעצמם מעל מעבר. למדתי שבאמת הכל אפשרי."

התכנית 'בין הגלים', שקמה לתחייה תוך שבועות בודדים, היא אחת מבין רבות שהמכללה האקדמית כנרת מעודדת ומפתחת, בעזרתם של מרצים מצוינים וסטודנטים שאפתנים. דווקא בתקופה הזו, חוסר הוודאות והבלבול דחפו בין היתר גם את עולם האקדמיה והתרבות למצוא פתרונות יצירתיים, ולתרום עוד קצת לעולם, בדרכם שלהם.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!