הספרייה של המכללה האקדמית כנרת מארחת את צלם הספריות המפורסם רוברט דאוסון

הצלם שמתעד את הספריות החשובות והבולטות בעולם, יצא למסע חוצה יבשות ומבקר עתה בישראל. הוא בחר בספרייה הייחודית של מכללת כנרת בשל העיצוב החדשני שלה

צלם הספריות הבינלאומי רוברט דאוסון הגיע לישראל ובחר לצלם את ספריית המכללה, בזכות העיצוב הייחודי והבלתי פורמלי שלה. הספרייה בנויה לפי תכנון אדריכלי חדשני של האדריכל גבי שוורץ ששם דגש על הנוחות, כגון שילוב מערכות ישיבה שאינן אופייניות לספריות, עבודה בקבוצות ושילוב תאורה טבעית. בנוסף דאוסון התרשם מכך שהיא משקפת את ההלימה בין הייעוד של הספרייה לבין מה שמתרחש בפועל – מרחב חברתי ודינמי. הצלם נחשף למבקרים וסטודנטים ואמר שלא נתקל בכך בספריות אחרות שתיעד.

דאוסון החל את צילומיו לפני כ-20 שנה וביקר בספריות רבות ברחבי העולם כמו הספרייה הלורנציאנית שתכנן מיכלאנג'לו בפירנצה, הספרייה הציבורית הראשונה בצ'זנה, שעומדת על טילה כבר 600 שנה ורבות נוספות. כאשר דאוסון מגיע לספרייה הוא בוחן שני היבטים, האדריכלי והאנושי, וכמובן את הקשר בין שניהם, במטרה לראות האם המבנה משקף את הלך הרוח החברתי בין הכתלים. באחד מהפרוייקטים האחרונים, בחן ספריות ביישובי מהגרים באירופה ונחשף להשפעת המהגרים על נראות הספריות.

העידן הדיגיטלי מעמיד אתגרים חדשים בפני הספריות, כמו גמישות וחדשנות ולמרות שממבט ראשון נראה שהאינטרנט ייתר את הספריות, מבט מעמיק מגלה שהספריות ממשיכות להוות מרחב חברתי פורה.

מנהלת הספרייה, סמדי מלמד: "הספרייה שלנו מהווה מרחב לסוגים מגוונים של לומדים, אלו הזקוקים לריכוז ללא הסחות ויזואליות או ווקליות, ואלו המעוניינים ללמוד בחברותא ועוד.

ספריית המכללה מתחדשת כל העת, וכבוד גדול שנכנסו לפרויקט הייחודי והאנתרופולוגי של רוברט דאוסון, אשר התרשם מדו-קיום המיוחד של הסטודנטים במכללה ומהמבנה המיוחד והפתוח שתכנן האדריכל גבי שוורץ."

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!