• מתי

    16/03/2016

כנס כנרת השני לחינוך אקדמיה ופריפריה

  • נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במכללה האקדמית כנרת

    "הטרוגניות מחויבת מציאות לבניית חברה אמיצה שמקבלת את האחר״

    עמי איילון בפאנל בנושא מצוינות בחינוך: ״ אסור לנו לבוא בטענה אל חייל כזה או אחר, הטעות היא של מי ששולח אותם לשם. נרטיב ההתנחלות יביא לסופה של המדינה כיהודית ודמוקרטית״

    היום, יום שלישי 29.3.2016, נערך כנס כנרת השני לחינוך, אקדמיה ופריפריה במכללה האקדמית כנרת כחלק מפעילות המחלקה לחינוך וקהילה בביה"ס למדעי הרוח של המכללה האקדמית כנרת. בפתח הכנס הוענק תואר יקיר המכללה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. במעמד קבלת הפרס אמר מר ריבלין: "הטרוגניות מחויבת מציאות לבניית חברה אמיצה שמקבלת את האחר," אמר הנשיא בתשובה לשאלה אודות עמדתו כלפי המגוון בחברה הישראלית והאתגר שהיא מציבה.

    הנשיא הדגיש כי הטרוגניות ומפגש בין מגזרים שונים בחברה הישראלית יכולים להפרות ולפתח את החברה ואמר: "אנשים מגלויות, מעמים, ושבטים שונים יוצרים בישראל חוויה ישראלית מעולה". הנשיא הוסיף: "מותר לא להסכים אבל צריך להבין ולהכיר מה האחר אומר." הנשיא ציין כי בעבר נפגשו המגזרים השונים בחברה הישראלית במסגרת השירות בצה"ל ואילו היום מקומות העבודה ומכללות דוגמת מכללת כנרת ואוניברסיטאות הפכו למקום בו נפגשים החלקים השונים שמרכיבים את החברה הישראלית.

    "כאן גדל ומתפתח דור העתיד של מדינת ישראל, מנהיגי העתיד", השיב הנשיא לשאלה על השקפת עולמו בענייני חינוך ואקדמיה והוסיף: "בבתי הספר בפריפריה מגיעים להישגים עצומים, ישנם בתי ספר מעולים אבל לא תמיד מתאפשר לבוגרי בתי הספר הללו לפני גיוס או אחריו להגיע למקומות של קניית דעת".
    בסיום דבריו אמר הנשיא: "יש לתת תקווה ישראלית לכל המערכות בישראל. אסור לכפות על קבוצה מסוימת, שבט מסוים, את אורחות החיים שאנו רוצים, אלא ליצור מצב שכל אחד יוכל לחיות לחוד וכולנו לחיות יחד".

    במושב בנושא מצוינות בחינוך שהתקיים במסגרת הכנס, התייחס האלוף (במיל') וראש השב״כ לשעבר, עמי איילון, לפרשת החייל בחברון ואמר: "הנרטיב הקנייני של אבותינו מאפשר לנו, מורה לנו ואולי אפילו מחייב אותנו להמשיך להתנחל, מתיר לנו להרוג את כל מי שעומד בדרכנו ושואב אותנו למקומות שבהם אנחנו לא יודעים ולא מסוגלים להבחין בין חוקי, בלתי חוקי או בלתי חוקי בעליל, בין מוסרי ללא מוסרי, בין צודק ללא צודק. אסור לנו לבוא בטענה אל חייל כזה או אחר, למרות שאין ספק שחיילים עושים טעויות והם צריכים לתת על זה את הדין. הטעות היא של מי ששולח אותם לשם, למציאות שבה מתערבב ונעלם כל קו שמאפשר הבנה. את הנרטיב הזה, שבנה את הציונות, אנחנו חייבים לשנות ועל כן, האתגר של המנהיגות, של הדיון הציבורי, של החברה האזרחית ושל מערכת החינוך היא ליצור נרטיב אחר שכן הנרטיב הזה יביא לסופה של הציונות ולסופה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית".

    במסגרת הכנס הוענקו תארי יקירי המכללה גם לגברת עדינה בר שלום, מייסדת ונשיאת המכללה החרדית ולפרופ' יעקב בר, מייסד בית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת. בין הדוברים בכנס, פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל בכימיה, פרופ' עמוס רולידר, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות, המכללה האקדמית כנרת, פרופ' אבי וייס, מנכ"ל מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל.

    מימין לשמאל: נשיא המדינה עם נשיא המכללה פרופ' שמעון גפשטיין והאלוף במיל' אילן בירן. צילום:מארק ניימן

  • ריבלין קיבל תואר ב"כנרת"

    ידיעות טבירה, 01/04/2016

    לצפייה בידיעה >> לחצו כאן

  • נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במכללה האקדמית כנרת: " הטרוגניות מחויבת מציאות לבניית חברה אמיצה שמקבלת את האחר"

    נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במכללה האקדמית כנרת: " הטרוגניות מחויבת מציאות לבניית חברה אמיצה שמקבלת את האחר"
    אינדקס הגליל – טבירה, 01/04/2016

    לצפייה בידיעה >> לחצו כאן

  • נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מגיע למכללה האקדמית כנרת

    כנס כנרת השני לחינוך, אקדמיה ופריפריה בנושא עידוד למצוינות

    ביום שלישי ,29.3.2016, יערך כנס כנרת השני לחינוך, אקדמיה ופריפריה במכללה האקדמית כנרת כחלק מפעילות המחלקה לחינוך וקהילה בביה"ס למדעי הרוח של המכללה האקדמית כנרת. השנה יערך הכנס במעמד המכובד של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ויוענק לו התואר המכובד של יקיר המכללה האקדמית כנרת. בנוסף, במסגרת הכנס יוענקו תארי יקירי המכללה גם לגברת עדינה בר שלום, מייסדת ונשיאת המכללה החרדית ולפרופ' יעקב בר, מייסד בית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת.

    בין הדוברים בכנס, חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הועדה לזכויות הילד, פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל בכימיה, פרופ' עמוס רולידר, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות, המכללה האקדמית כנרת, פרופ' אבי וייס, מנכ"ל מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל. בכנס ישתתפו מומחים מהאקדמיה ובכירים מענף החינוך והקהילה ויעסקו בעידוד המצוינות באקדמיה, בקשר בין אקדמיה לתעסוקה בפריפריה ובחינוך למדעים כמנוע להצטיינות.

    פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: " המכללה האקדמית כנרת חרטה על דגלה את נושא הנגשת ההשכלה הגבוהה בפריפריה הצפונית, מתוך הבנת העוצמות הטמונות בהשכלה אקדמית לשינוי חברתי ופיתוח הפריפריה. זו השנה השנייה בה המכללה האקדמית כנרת מקיימת את כנס כנרת לחינוך, אקדמיה ופריפריה בהשתתפות דמויות בכירות מהעולם הפוליטי, האקדמיה, הצבא, החינוך והחברה, במטרה לבחון את נושא עידוד המצוינות ברחבי הארץ ובאזורי הפריפריה בפרט. השנה, בין הדוברים המכובדים, אנו גאים לארח את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הפועל במירב החזיתות למען שוויון, חירות ודמוקרטיה תוך מתן דגש על חינוך הוגן לכל שכבות האוכלוסייה והמגזרים השונים בישראל".

  • כנס כנרת השני לחינוך, אקדמיה ופריפריה

גלריית תמונות מהכנס

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!