משחק חדשני שהמציאו במחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת

משחק חדשני שהמציאו במחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת ע"י מרצה בקורס: אלה ברהון חברת סגל במחלקה ומנהלת משאבי אנוש בכירה, יחד עם ד"ר יריב איצקוביץ' וחברת Entropi , לשיפור הידע ובעקבות כך לשיפור בהישגים של הסטודנטים בחומר הנלמד. במסגרת תואר ראשון בלימודי ניהול משאבי אנוש באקדמית כנרת, הושק משחק – Set up your HR mind, משחק משאבי האנוש ללימודי משאבי אנוש, הראשון מסוגו בעולם.

הסטודנטים נהנים משילוב של למידה דיגיטלית חוויתית לצד תוכן אקדמי רלוונטי ומתקדם המשלב את מיומנויות המאה ה-21 ומאפשר אינטגרציה בין נושאי הלימוד המגוונים. זהו קורס ראשון מסוגו אשר מדמה אתגרים העומדים בפני מנהלי מש"א ומבקש מהסטודנטים להציע פתרונות מעשיים מגובים בתאוריה.

המשחק הוא נדבך נוסף וחשוב של הכשרת הדור הבא של מנהלי משאבי אנוש במסלול הפרקטי ביותר בארץ ללימודי ניהול משאבי אנוש.

הרחבה:
מדובר על למידה יישומית שמתאימה ומקדמת את המיומנויות של המאה ה-21, במסגרת המסלול החליטו לבנות משחק, דמוי עסקים שמותאם לצורכי משאבי אנוש. התכנים משלבים לא רק תכנים שקשורים ללימודים, אלא גם את מה שעבודת HR דורשת בשטח, שזה אומר: קריאת דוחות, הבנתם וניתוחם, פגיעה בתזרים מזומנים, התמודדות עם מבנה ארגוני שלא מתאים לחברה, הבנת תרבות אירגונית ושינויה בעת הצורך ועוד, המשחק מהווה שילוב של התנהלות מעשית לצד מיומנויות רכות. וכדומה, מהסטודנטים מצופה להבין את הדברים לעומק לנתח את המצבים ולעבוד בצוותים כדי לפתור את הבעיות השונות.

החדשנות היא בשילוב של משחוק בתהליכי למידה, משחק שנמצא בקדמת העשייה של מערכות למידה, ומערכות אקדמיות. אין דומה לו בסביבה הקרובה שהמומחים מכירים.
וכבר עכשיו ניתן לראות את ההצלחה של המשחק מבחינה אקדמית: סטודנטים נרתמים, המשחק מייצר עניין רב, ונראה כי גם ההישגים צפויים להעלות בעקבות כך.
המשחק הוא פלטפורמה שרותמת את הסטודנט לעיסוק בסוגיה. ובעזרת המשחק שבו יש מיקוד ומשוב מיידי ואלמנטים משחקיים אחרים , הסטודנט נרתם ותוך כדי מתמודד עם משימות שלקוחות מעולם ההתמודדות של משאבי אנוש. אין דבר דומה לזה לא בתואר ראשון ולא בשני בניהול משאבי אנוש באף מקום.

במכללה האקדמית כנרת חושבים כל הזמן לשפר את מיומנויות הלומד, פיתוח המשחק הנ"ל לקח חצי שנה מרגע חשיבה עליו ועד לתוצר מוגמר, המעניק את מירב ההשפעה.
החשיבה היצירתית והגמישה שמכוונת לתת מומנויות הטובות ביותר לסטודנט.


ד"ר יריב איצקוביץ', ראש המחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת: "אל נא תלך למקום שאליו הדרך מובילה. לך במשעול שעליו איש לא דרך, והשאר את עקבותיך." ~ ראלף ואלדו אמרסון
זה החזון של המחלקה לניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית כנרת, מאמינים בשינוי מתמשך, שתומך בשינויים בחברה. המחלקה תומכת ביצירת כלים חדשניים ופתרונות עבור הסטודנטים המתאימים לרוח התקופה ומאפשרים להם לקבל כלים פרקטיים.

קרדיט תמונה של יריב: ארז ביט.

קרדיט תמונות אפליקציה: באדיבות המכללה האקדמית כנרת

וחברת Entropi

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!