כנס כנרת למוגנות ילדים – על בריונות ברשתות החברתיות ובבתי הספר

הכנס, פרי יוזמתם של פרופ' עמוס רולידר וד"ר מירן בוניאל-ניסים, מהמחלקה למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת, ייערך זו השנה השנייה ב-13.5 וייחשף בו בין היתר הדו"ח השנתי על מצב הבריונות בבתי הספר וברשתות החברתיות

כנס כנרת למוגנות ילדים של המחלקה למדעי התנהגות במכללה האקדמית כנרת, ביוזמתם של פרופ' עמוס רולידר וד"ר מירן בוניאל-ניסים, יתקיים ביום ד' 13.05.2015 בבית גבריאל. בכנס יחשפו תוצאות הדו"ח השנתי על מצב הבריונות לשנת 2015 הבוחן את תופעת ההצקה בבתי הספר וכן במרחבים הווירטואליים כפי שבאים לידי ביטוי ברשתות החברתיות, ובפלאפונים באמצעות אפליקציות. בכנס ישתתפו מיטב החוקרים בתחום בארץ, נציגות מכובדת ממשרד החינוך, מהמשטרה, מהפרקליטות, מהרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, ומארגונים בלתי פורמליים הפעילים בשטח להתמודדות עם תופעת ההצקה. כמו כן תשתתף גב' לימור מזרחי, אימו של דוד-אל ז"ל שהתאבד בעקבות בריונות שיטתית בבית ספר ובפייסבוק.

בכנס יוצגו לראשונה ממצאי מדד הבריונות לשנת 2015. המדד מבוסס על מחקר מקיף שערכו פרופ' עמוס רולידר וד"ר מירן בוניאל-נסים, מהמחלקה למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת, בקרב כ-1,300 תלמידי כיתות ג' עד ט', הבוחן את מידת היחשפותם לבריונות בבית הספר ובמרחב הווירטואלי.

השנה כנס כנרת למוגנות ילדים מגייס את הילדים להעלאת המודעות לתופעת הבריונות. תוצרים מתחרות סרטונים בית ספרית ארצית תחת הכותרת "ילדים אומרים לא לבריונות!" יוצגו בכנס.

הכנס, תחת הכותרת "מוגנות ילדים – היבטים מחקריים ומעשיים של תופעת ההצקה בקרב ילדים ונוער" ייערך בבית גבריאל שבצמח, בסמוך למכללה. השנה לראשונה ייערך בסמוך לכנס האקדמי במכללה גם יום עיון מקצועי וקהילתי בטבריה ביום ג' 19.5.2015. מטרת יום זה, הינה להעניק לאנשי חינוך ולהורים, תושבי העיר, ארגז כלים קונקרטי להתמודדות עם תופעת הבריונות.

פרופ' עמוס רולידר, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות, המכללה האקדמית כנרת: "התפתחות הרשתות החברתיות והעובדה שלילדים כבר מגיל צעיר כיום יש טלפונים חכמים יוצרת מצב שבו כיום אין לילדים "מרחב בטוח" כנגד בריונות, שכן הם חשופים לבריונות במרחב הווירטואלי, בכל מקום ובכל שעה. התפשטות התופעה כמגיפה מצריכה לא רק מעקב קפדני אחר היקפיה, אלא גם עבודה רציפה ויסודית עם אנשי חינוך ועם ההורים על מנת להקנות להם את הכלים הדרושים להתמודדות היום-יומית והמאתגרת עם מקרי הבריונות השונים".

הכנס פתוח לקהל הרחב ומותנה בהרשמה מראש. לתשומת ליבכם, הכנס מתומלל בזמן אמת ומונגש לאנשים בעלי צרכים מיוחדים

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!