פרופסור עמוס רולידר

פרופ' רולידר עמוס

מרצה, פרופ' מן המניין

הפקולטה למדעי החברה והרוח
.B.A במדעי ההתנהגות, M.A בניתוח התנהגות

תחומי התמחות

עמוס רולידר הוא פרופסור מן המניין במדעי ההתנהגות ובעל הסמכה בניתוח התנהגות BCBA-D ברמת דוקטור מטעם הלשכה הבין לאומית להסמכת מנתחי התנהגות(BACB) . פרופסור רולידר נמנה על ה- Fellow List, רשימת החוקרים התורמים והמשפיעים ביותר על התפתחות תחום הדעת של ניתוח התנהגות אשר נבחרו ע"י חברי העמותה העולמית למנתחי התנהגות .(ABAI) תחומי המחקר של פרופ' רולידר מתרכזים בבחינת יעילותן של התערבויות התנהגותיות ייחודיות לטיפול בקשיי התנהגות שכיחים בסביבת המשפחה והסביבות החינוכיות כגון: תוקפנות, חוסר היענות, קשיי פרידה של ילדים במהלך רוטינת שינה, הרטבת לילה, גמילה ממציצת אצבע, התערבויות לטיפול בקשיי התנהגות מורכבים של ילדים עם עיכובי התפתחות והפרעות התנהגות משמעותיות. פרופ' רולידר הקים יחד עם ד"ר בוניאל-נסים את המכון למוגנות ילדים החוקר את רמת המוגנות האמוציונלית של ילדים ובני נוער בעת שהותם בסביבה החינוכית והמקוונת. בנוסף מקדיש פרופ' רולידר חלק מזמנו להנגשת ממצאי מחקריו לטובת הנחיית הורים בנושא התמודדות עם קשיי התנהגות ותפקוד של ילדים. ספריו "הורות ללא רגשות אשם" בהוצאת אגם ו"מה עושים עכשיו" בהוצאת מודן ממחישים את תרגום עבודתו המחקרית והנגשתה להורים ומחנכים.

קורסים נבחרים

עקרונות יסוד בניתוח התנהגות

ניתוח וטיפול בהתנהגויות סירוב בקרב ילדים

קשיי התנהגות במשפחה

בריונות בקרב ילדים ובני נוער

יישומים התערבותיים בניתוח התנהגות

תפקידים נוספים

הממונה המוסדי להרחבת נגישות

פרסומים נבחרים

  1. Rolider, A., & Asael, M. (2018). What Do We Do Now? A Practical Guide for Today’s Parents (From the Age of Two to the Age of Twelve). Moshav Ben-Shemen: Modan. (Hebrew)
  2. Rolider, A. (2011). Guilt Free Parenting. Tel Aviv: Agam. (Hebrew)
  3. Rolider, A., & Axelrod, S. (2000). Teaching Self-Control to Children through Trigger Analysis. Texas: Pro-Ed Inc.
  4. Rolider, A. (2007). Bullying and Violence in Israeli Schools. Panim Quarterly for Society, Culture and Education, 28, 74-84. (Hebrew)
  5. Rolider, A. & Mintzer, L. (2006). Bullying Among Preschoolers in Israeli Kindergartens. Mifgash: Journal of Social-Educational Work, 23, 67-82. (Hebrew)
  6. Rolider, A. & Ochayon, M. (2005). Bystander Behaviors Among Israel Children Witnessing Bullying Behavior in School Settings. Pastoral Care in Education, 23(2), 36-3
  7. Rolider, A. (2001). The Effect of Behavioral Intervention on The Reduction of students’s Antisocial Behavior in School Setting. Perspectiva, 17, 64-87. (Hebrew)
  8. Rolider, A., Axelrod, S. & Van Houten, R. (1998). Don’t Speak Behaviorism to Me: How to Clearly and Effectively Communicate Behavioral Interventions to the General Public. Child and Family Behavior Therapy, 8 (2).
  9. Rolider, A. (2007). Bullying and Violence in Israeli Schools. Panim Quarterly for Society, Culture and Education, 28, 74-84. (Hebrew)
  10. Rolider, A. & Mintzer, L. (2006). Bullying Among Preschoolers in Israeli Kindergartens. Mifgash: Journal of Social-Educational Work, 23, 67-82. (Hebrew)
  11. Rolider, A. & Ochayon, M. (2005). Bystander Behaviors Among Israel Children Witnessing Bullying Behavior in School Settings. Pastoral Care in Education, 23(2), 36-3
  12. Rolider, A. (2001). The Effect of Behavioral Intervention on The Reduction of students’s Antisocial Behavior in School Setting. Perspectiva, 17, 64-87. (Hebrew)
  13. Rolider, A., Axelrod, S. & Van Houten, R. (1998). Don’t Speak Behaviorism to Me: How to Clearly and Effectively Communicate Behavioral Interventions to the General Public. Child and Family Behavior Therapy, 8 (2).

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!

    דילוג לתוכן