בשורה חדשה בצפון – NCS יממש חזון אקלימי ופיתוח כלכלי. דמיינו לרגע שותפות רחבה, היסטורית, המחברת בין גופים מובילים בצפון לבין משרדי הממשלה, במטרה אחת – קידום טכנולוגיות חדשניות שיפתחו את האזור כולו. שותפות זו אינה חלום – היא הפכה בשבועות האחרונים למציאות עם ההכרזה על הקמתו של מרכז חדשנות חדש NCS.

במסגרת מכרז של רשות החדשנות, זכה מרכז החדשנות כנרת (KIC) שבמכללה האקדמית כנרת במענק על סך 15 מלש"ח, לתקופה של 5 שנים, למען הקמת מרכז חדשנות חדש – NCS- NORTHERN CLIMATE SYNERGY. המרכז מציג לראשונה רצף גאוגרפי רחב בצפון מזרח המדינה – מרמת הגולן דרך סובב כנרת, עמק הירדן, עמק המעיינות, טבריה ועד לעמק יזרעאל וכולל את 15 הרשויות של אשכול כנרת עמקים אשר מהווה שותף אסטרטגי למרכז החדשנות החדש.
בין השותפים למרכז החדש: מרכז חדשנות כנרת בבעלות משותפת של המכללה האקדמית כנרת, קק"ל, וצמח מפעלים אזוריים; אינוואלי טכנולוגיות בבעלות משותפת של קבוצת שאן ומשקי עמק יזרעאל; מכון שמיר בבעלות משותפת של משרד המדע והטכנולוגיה, אוניברסיטת חיפה, מועצה אזורית גולן וקצרין. משרדי הממשלה אשר חברו יחד לתוכנית משותפת במסגרתה הוקמו 9 מרכזי חדשנות ברחבי הארץ הינם משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ורשות החדשנות

לדברי מנכ"ל מרכז החדשנות כנרת, אלעד שמיר: "באמצעות המרכז נפעל יחד לקידום טכנולוגיות בתחומי האגרו-טק, אנרגיות מתחדשות וטכנולוגיות מים ואקלים – תחומים בעלי פוטנציאל עצום בצפון. זו שותפות של חלוציות וחדשנות, המקדמת באופן מעשי את עתיד האזור. המרכז יתמוך ביצירת מעטפת להקמה ומשיכה של מיזמים פורצי דרך בשיתוף עם שחקנים מקומיים בתחומי החקלאות, תעשייה חקלאית, חברות טכנולוגיות במרחב, אקדמיה, מוסדות מחקר, גופי שלטון המקומי, משקיעים ועוד, כל זאת על מנת לעודד צמיחת טכנולוגיות אגרו, מים ואקלים במרחב הצפוני. אנו מודים לכלל השותפים האסטרטגיים למרכז החדש: אשכול כנרת עמקים, EY, טבריה, הטכניון, מקורות, קרן רשי, דוראל וקיבוץ מעלה גלבוע".

במקביל, בעוד כשבועיים, ב-16.1 יתקיים במרכז החדשנות כנרת אירוע סיום תכנית הסטרטאפים של KIC, בשיתוף קק"ל – Go Global Climate, העוסק בקידום ופיתוח יוזמות צעירות בצפון, ולספק מנוע צמיחה לקידום טכנולוגיות בתחום האקלים והסביבה. לדברי שמיר, "המענק הוא המשכיות טבעית של הנעשה במרכז החדשנות בשנים האחרונות, הממשיך להיות מרכז החדשנות המוביל בצפון".

האירוע פתוח לקהל הרחב, וניתן להירשם בלינק:
https://forms.monday.com/forms/77521436611445b725136a69fcf08dcf?r=use1

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!