• מתי

    19/09/2017

אירועי ליל המדענים בצפון: המכללה האקדמית כנרת עורכת יריד מדעי בנושא "האנושות ב-2050"

המכללה האקדמית כנרת בשיתוף עם המרכז הרפואי פדה-פוריה מצטרפים לאירועי "ליל המדענים" – חגיגת מדע בינלאומית המתקיימת באירופה ובישראל, בה נפגשים מדענים עם הציבור הרחב בגובה העיניים ("מגיל 7 – 70"), ועורכים יריד מדעי אזורי בתחומי הרפואה, המדע וצרכי הקיום הבסיסיים של האנושות לקראת 2050. הכניסה ללא תשלום.

אירועי "ליל המדענים" מתקיימים אחת לשנה, בשיתוף עם משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והאיחוד האירופי, והנושא המרכזי שלהם השנה הוא "האנושות ב-2050". האירוע יתקיים במכללה האקדמית כנרת ביום ג', 19.09.2017, בין השעות 16:00-19:00, ומיועד לכלל הציבור. במסגרת האירוע, ייפגשו על שפת הכנרת מדענים ורופאים מהמרכז הרפואי פדה- פוריה והמכללה האקדמית כנרת עם הקהל הרחב, כדי לשמוע כיצד תראה האנושות ב-2050 .

הרצאות מרתקות :
• "האם נחיה לנצח"? – ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה ידבר על הפיתוחים והתגליות שבפתחם אנו נמצאים, אשר יביאו למהפכה בעולם הרפואה, ישפיעו על יכולת האבחון והטיפול במצבי חולי, ישפיעו על איכות חיינו ויאריכו את תוחלת החיים.
• "חיידקים ב-2050: הטוב הרע והמכוער" – ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה המיקרוביולוגית בפוריה על התגליות החדשות העוסקות בהשפעת החיידקים על האנושות ובהבנת הקשר של חיידקים למצבי חולי ובריאות האדם, בעיית העמידות של חיידקים לתכשירים אנטיביוטיים ההולכת וגדלה ומשבר הפיתוח והייצור של חומרים אלו. האם יש חיידקים טובים? רעים? מכוערים? במהלך ההרצאה תוצג ערכת ניסוי המאפשרת לנו לבדוק באופן אישי את רמת ההיגיינה שלנו מפני חיידקים.
• "האם מאגרי המזון בעולם יספיקו להאכיל את אוכלוסיית העולם (11 מיליארד) עוד חמישים שנה"? – פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופסור לביולוגיה מטעם הטכניון ידבר על האתגר המרכזי העומד בפני המחקר החקלאי, שהוא לפתח שיטות חדשניות שיוכלו לספק את הנדרש לאנושות גם לאוכלוסייה שתתקרב בעתיד ל-כ 11 מיליארד תושבים. ההרצאה תעסוק בטכנולוגיית ההנדסה הגנטית ותכלול דוגמאות ליישומים ביוטכנולוגיים האחראים כבר היום להדברה של מזיקים ללא שימוש בכימיקלים מסוכנים, להגברת היבול והארכת חיי מדף של ירקות ופירות ע"י דחיית הזדקנות הצמחים, הגברת העמידות של הצמחים לתנאי יובש ותנאי טמפרטורה קיצוניים.

פעילויות לילדים ולנוער:
המרכז האקדמי לנוער במכללה האקדמית כנרת יקיים יריד שיתמקד בתחום מדעי המים, בו יונגשו נושאי מדע בדרכים חוויתיות ויחודיות.
היריד לילדים ונוער יכלול 9 סדנאות מדעיות בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיה, כימיה, פיזיקה וביוטכנולוגיה – כל סדנא בסבב של 30 דקות (כ – 8 סבבים סה"כ). בסדנאות יבוצעו ניסויים מדעיים במים: כרומוטוגרפיה של צבע, קרח יבש, הכנת דגם מערכת אקולוגית אישית המבוססת על תהליך מחזור המים בטבע, השפעת טמפרטורה של מים על חוש המישוש, השפעת מלח על טמפרטורת מים, ניסוי כדורי קרח צבעוניים, נפלאות השמש וצבעי הספקטרום, טיהור שפכים טכנולוגי, בישול מולקולרי ועוד ועוד.
עוד ניתן יהיה להיפגש ביריד עם אנשי תעשייה וחוקרים, ולצפות במופע קסמי מדע – שילוב קסמים מדעיים מכל תחומי המדע – הכנסת ביצה לבקבוק, כוסות הקסם, "במת בלונים", קרח יבש ועוד.

לינק לאתר אירועי ליל המדענים: http://rn.most.gov.il

לפרטים נוספים: גלי דהן, בן חורין אלכסנדרוביץ', 073-2065356

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!