התעודה הוענקה כהוקרה על תרומתה המשמעותית של תכנית IMPACT!
ב-18 שנות פעילותה, להעצמת צה"ל ולוחמיו ולהעצמת החברה בישראל

אגודת חוקרי צבא-חברה בישראל בחרה להעניק את תעודת ההוקרה לשנת 2020 לתכנית המלגות IMPACT! של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF). התעודה הוענקה היום (א') בהשתתפות מר אל פרנק, מיוזמי התכנית, מר הרי גרוס, יו"ר תכנית IMPACT! בארה"ב ומתורמיה הגדולים, האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל ארגון FIDF, פרופ' זאב דרורי, יו"ר אגודת חוקרי צבא-חברה בישראל, אלוף (מיל') אילן בירן יו"ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית כנרת, פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה, מר מיקי לב, מנכ"ל המכללה, הגב' אורנה פסח, מנהלת תכנית IMPACT! של FIDF ושניים מחברי וועדת התכנית ובוגריה שהפכו לתורמים בעצמם: עו"ד אלי נבו, ומר חיים אלפסי.

במהלך היום הצטלמו הנוכחים עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא. התעודה הוענקה לתכנית IMPACT! כחלק מכנס כנרת החמישי למחקרי צבא-חברה בישראל שיתקיים במכללה האקדמית כנרת.

תכנית המלגות IMPACT!של ארגון FIDF נוסדה בשנת 2002 במטרה להוקיר את הלוחמים על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה ובטחונה. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל (לוחמים ותומכי לחימה) ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית. גובה המלגה הינו $4,000 לכל שנת לימוד, כאשר כל מלגאי ממומן ע"י תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון. במסגרת התכנית מבצעים הסטודנטים 130 שעות למען הקהילה בכל שנת מלגה. מאז הקמתה, העניקהIMPACT! מלגות לכ-16,130 חיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל בשווי כולל של למעלה מ-185 מיליון דולר. מאז הקמת התכנית, ביצעו מלגאי !IMPACT למעלה מ-6.1 מיליון שעות התנדבות למען הקהילה במדינת ישראל.

“אני מבקש להודות לנשיא לאגודת חוקרי צבא-חברה על הכרתם בהשפעה העצומה של תכנית !IMPACT על החברה הישראלית ובחירתם בנו לקבל תעודה מכובדת זו", אמר האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל FIDF. "תכנית !IMPACT מוקירה את תרומתם המכרעת של לוחמי צה״ל לביטחון ישראל ואזרחיה, מעניקה הזדמנות שווה לאלו שידם אינה משגת, מאפשרת לצמצם פערים חברתיים, מקדמת חברה שוויונית יותר".

ד"ר איתמר ריקובר, מנכ"ל אגודת חוקרי צבא חברה בישראל: "הוועד המנהל של אגודת חוקרי צבא חברה בישראל, החליט פה אחד להעניק תעודת הוקרה על הפעילות של תכנית IMPACT! מטעם ארגון FIDF, אשר מחברת שני אלמנטים מרכזיים אלו: צבא – חיילים אשר שירתו בשירות קרבי משמעותי, וחברה – לימודים אקדמיים, שהם הגשר של החיילים המשוחררים לאזרחות, ולהשתלבות בתעשייה ובמשק הישראלי. לכן אך טבעי מבחינתנו שתעודת ההוקרה השנה תוענק להם. אנו מברכים אותם על פועלם החשוב וקוראים לכל הרלוונטיים, להמשיך לתמוך בפעילויות שונות המחברות את הצבא לחברה וההפך. ההצלחה שלהם היא אכן עתידה של מדינת ישראל"

פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "פעילותו של ארגון FIDF דרך תכנית IMPACT! ראויה לשבחים רבים. תוכנית זו מעודדת צעירים אשר סיימו שירות קרבי, לבחור בלימודים אקדמיים, להרחיב אופקיהם ולפתח לעצמם ארגז כלים שיאפשר להם להשתלב במקצועות השונים בתעשייה ובלימודי המשך ומחקר. השכלה היא הכוח המניע של החברה, מי אם לא אנו, במכללה האקדמית כנרת מבינים זאת היטב ועל כן בחרנו בארגון FIDF ותכנית IMPACT! לקבל את ההוקרה על עשייתם המבורכת".

אודות אגודת חוקרי צבא-חברה בישראל

חברי האגודה הינם חוקרים העוסקים במחקר אקדמי בתחום יחסי צבא-חברה ומגיעים מדיסציפלינות שונות. המכנה המשותף המאחד את כל החוקרים באגודה הוא התפיסה לפיה נדרש מחקר אובייקטיבי, ככל האפשר, של אופן פעילותם של המוסדות הביטחוניים, של הממשק בינם ובין שאר מוסדות המדינה, ושל חלקה של החברה בשליטה בהם. בראש יעדי האגודה ניצבים קידומו, הצגתו וניתוחו של המחקר הבין-תחומי המתמקד ביחסי צבא וחברה בישראל. כמו כן, פועלת האגודה להפיץ את הידע המחקרי המצטבר בארץ ובחו"ל, בקרב גורמים באקדמיה, בצבא, במוסדות הביטחון ובציבור הרחב.

אודות ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF)

ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1981 על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה וחרט על דיגלו עשייה למען חיילי צה"ל. הארגון, המונה 24 סניפים, מגייס מעל 125 מיליון דולר בשנה ואחראי למיזמים שונים לרווחת החיילים בתחומי החינוך, הרווחה והתשתיות דוגמת מלגות ללימודים אקדמים, סיוע לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, תמיכה בפצועי צה"ל ובמשפחות השכול, תמיכה בחיילים הבודדים, אימוץ חטיבות וגדודים ובניית תשתיות רווחה וספורט בבסיסי צה"ל השונים. מנכ"ל FIDF הוא האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!