שיעור
|
נושא
|
פירוט
|
תרגיל
|
פריטי קריאה
|
1
|
מאפייני השיטה המדעית והטקסט האקדמי; היכרות עם ז'אנרים שונים של טקסטים אקדמיים.
|
מאפייני השיטה המדעית והטקסט האקדמי. הכרת הייחודיות שבכתיבה המדעית לעומת סוגי כתיבה אחרים. שיטות המחקר האקדמיות וסוגים שונים של טקסטים אקדמיים.
|
תרגיל שיעור
|
חיות (2004)
פרק 5.
|
2
|
הכרות עם מבנה המאמר
|
קריאה וסיכום של מאמר אקדמי: מיון מידע, מציאת רעיון מרכזי בפסקה, הערכה ביקורתית של מקורות מידע.
|
תרגילשיעור
|
לוינשטיין ברקאי (2020)
|
3
|
יוצאים לדרך – בחירת נושא וניסוח שאלה
|
כללים בסיסיים לכתיבת עבודה אקדמית: הגדרת נושא לעבודה, כתיבת שאלת מחקר, מבנה העבודה.
|
תרגיל שיעור
|
גרפינקל (2018).
עמ׳ 39-27.
|
4
|
הדרכת ספרייה
|
הכרת הספרייה ומאגרי המידע המקוונים
|
|
|
5
|
עקרונות הציטוט הביבליוגרפי
רישום תקני לפי כללי ה– APA
|
כללים לאזכור מקורות בגוף הטקסט.
כללים לאזכור מקורות ברשימה הביבליוגרפית.
|
קבלת עבודת אמצע
|
|
6
|
כללי הכתיבה המדעית ומאפייניה – חלק א'
|
כתיבה ברמת המיקרו:
בנייה של טיעון לוגי וכתיבה קוהרנטית.
ניסוח משפט (דיוק, בהירות, שימוש במילות קישור), כתיבה בפסקאות, שימוש בסימני פיסוק.
|
תרגיל שיעור
|
|
7-8
|
כללי הכתיבה המדעית ומאפייניה – חלק ב'
|
כיצד לנסח מחדש רעיונות.
כללים אתיים לשימוש במקורות מידע.
עיצוב העבודה – עמוד שער, תוכן עניינים.
|
תרגיל שיעור*2
|
גרפינקל (2018).
עמ׳ 136-115
|
9-10
|
כתיבה אינטגרטיבית
|
בניית התשתית המושגית – מבנה פרק הסקירה התיאורטית.
כיצד לשלב בין תיאוריות ומחקרים.
דרכים רטוריות לפיתוח רעיון ובניית טיעון.
|
תרגיל שיעור*2
|
Shifman (2012)
|
11
|
סיכום הקורס והכנה לכתיבת העבודה המסכמת
|
קבלת תרגיל מסכם
|
|
|
ביבליוגרפיה
פריטי קריאה העוסקים בכתיבה אקדמית
קריאת חובה
גרפינקל, א' (2018). איך כותבים. משכל.
חיות, ע' (2004). מדריך למחקר ולכתיבה מדעית: מהלכה למעשה. האוניברסיטה הפתוחה.
קריאת רשות
בירנבוים, מ' (1993). מי מפחד מעבודת מחקר. מפעלים אוניברסיטאיים הוצאה לאור.
בק, א' (2018). חוברת הדרכה לכתיבת עבודה סמינריונית. האוניברסיטה הפתוחה.
וולפה, ע' ועמית ע' (1998). לכתוב עבודת מחקר – כלים וכללים. דיונון.
חיות, ע' (2012). מדריך למחקר ולכתיבה מדעית. מהלכה למעשה. האוניברסיטה הפתוחה.
מרבך, ע' (2002). תיהלוך החשיבה האקדמית. כליל.
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American psychological association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000
פריטי קריאה העוסקים בנושא העבודה
קריאת חובה בעברית
לוינשטיין ברקאי, ה׳ (2020). המגדר כן קובע? תמיכה חברתית בקורבנות־גברים של פגיעה מינית לעומת תמיכה בקורבנות־נשים ברשתות חברתיות בישראל. מגמות, נה(2), 190-167.
קריאת חובה באנגלית
Shifman, L. (2012). An anatomy of a YouTube meme. New media & society, 14(2), 187-203.
קריאת רשות בעברית
רוט–כהן, א׳ ולהב, ת׳ (2019). מלכודת תיירים: הטמעת מסרים שכנועיים בקבוצת תיירות פנים בפייסבוק. מסגרות מדיה, 18, 109-87.