האם האקדמיה מכינה את בוגריה לפיתוח אופק של קריירה בשוק התוכנה ?

בכנס השני להוראת הנדסת תוכנה בישראל יעסקו אנשי אקדמיה ותעשיית הי-טק מובילים באחד הנושאים החשובים ביותר בשיח של עולם האקדמיה – תעשייה בישראל:
האם האקדמיה מכינה את בוגריה לפיתוח אופק של קריירה בשוק התוכנה ?

בכנס יוצג לראשונה שיתוף פעולה של מכללת כנרת עם ענקית המחשוב חברת HP. הכנס יתקיים ביום שלישי, 18 בפברואר 2014, בבית הספר להנדסה ע"ש אחי רכוב במכללה האקדמית כנרת
הנדסת תוכנה הינה אחד המקצועות המבוקשים והמשפיעים ביותר בכלכלה הישראלית. כדי להדביק את חזית הידע והטכנולוגיה העולמיים נדרשים מהנדסי התוכנה של היום לעסוק בפיתוח מערכות מורכבות ברשתות גלובאליות ויישומים פורצי דרך. לא תמיד די ביצירתיות ובחדשנות – נדרש גם ידע מעמיק בשיטות מתקדמות תוך יישומן בראיה רחבה – מערכתית, עסקית וניהולית. בוגרי מקצועות המחשוב – מדעי המחשב, הנדסת תוכנה, מערכות מידע ועוד – אינם מתקשים למצוא עבודה כתכנתים ועם הזמן רבים מהם מפתחים קריירה מקצועית מרשימה, אך יותר בזכות כישוריהם האישיים ופחות בזכות הידע הנלמד. גם התעשייה, מצידה, לא תמיד מבחינה בין תוכניות הלימוד השונות וברוב המקרים קולטת את הבוגרים למשרת תכנתים, בתקווה שהטובים מביניהם יתפתחו באופן טבעי. כפועל יוצא מכך, לימודי התואר הראשון מכוונים היום להקנות לבוגרים תעסוקה, אך לא בהכרח קריירה ארוכת טווח: מקצוע, אך לא בהכרח מקצוענות.
ד"ר עמיר תומר, ראש המחלקה להנדסת תוכנה במכללה האקדמית כנרת (פרש אחרי 25 שנות פיתוח וניהול תוכנה ברפאל), הציב כאחת המטרות החשובות של המחלקה, את הצורך לגשר ולצמצם את הפער בין הידע הנרכש באקדמיה לצורך של התעשייה בתחומי התוכנה. זאת על מנת לאפשר לבוגרי תואר ראשון בהנדסת תוכנה להיקלט נכון ומהר יותר בשוק העבודה בישראל. כחלק ממאמץ זה יזם עמיר בשנה שעברה את הכנס הישראלי הראשון מסוגו להוראת הנדסת התוכנה בישראל. הכנס השני מתקיים בתמיכת איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל, חברות הי-טק, כגון: HP Software, SAP וגופים נוספים. "לקיומו של כנס מעין זה בפריפריה הצפונית, הרחק ממרכז הארץ, יש מסר, הן למעסיקים והן לצעירים היכולים לקיים פעילות תעשייתית ומדעית גם באזור זה", מציין עמיר.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!