פרופ' דניאל כהנמן אורח הכבוד בכנס לחוקרי צבא וחברה

פרופ' דניאל כהנמן יהיה אורח הכבוד בכנס כנרת לחוקרי צבא וחברה

את הכנס שיתקיים במכללה האקדמית כנרת, יפתח הסופר א.ב יהושע וישתתפו בו לצד מיטב החוקרים בישראל, גם פרופ' מנואל טרכטנברג ומתאם פעולות צה"ל בשטחים, תא"ל יואב (פולי) מרדכי

חתן פרס נובל לכלכלה, פרופסור דניאל כהנמן, יהיה אורח הכבוד בכנס כנרת השני לחוקרי צבא וחברה בישראל, אשר יתקיים ב-11 וב -12 בדצמבר, במכללה האקדמית כנרת. כהנמן קיבל בשבוע שעבר את מדליית החירות מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בטקס שהתקיים בבית הלבן. כהנמן בן ה-79, היה אחד מבין 16 מקבלי המדליה, שנחשבת לעיטור האזרחי הגבוה ביותר שמוענק בארה"ב.
את הכנס יפתח הסופר א.ב יהושע, שידבר על צבא בחברה רב – תרבותית. בהמשך יתקיימו פאנלים שונים שיעסקו בהיבטים של פעילות צבאית בסביבה אזרחית, בהשפעות הפוליטיקה והאידיאולוגיה על שדה הקרב, מערכת קבלת ההחלטות, מעבר צה"ל לנגב, שדה הקרב העתידי ותפקידו של האדם בו, המאבק על האמת ההיסטורית, המציאות החברתית החדשה בצה"ל, השכול מנקודת ההיבט של אלמנות צה"ל ועוד.
בין האישים הרבים שיופיעו בכנס ניתן למנות את פרופסור אסא כשר, שידבר על הקשר שבין עמדות אישיות ופוליטיות ובין גישה כלפי הפעלת כוח במקרה של דילמה מוסרית, פרופסור מנואל טרכטנברג שידבר על השירות בצה"ל וההשכלה הגבוהה והקשר ביניהם, יורם פרי, מאוניברסיטת מרילנד, שיעסוק בכשלים מבניים ביחסי הרמטכ"ל והדרג המדיני, פרופסור עזרא סדן והאלוף במילואים אילן בירן, שישתתפו ברב שיח אשר ידון בתקציב הביטחון של מדינת ישראל ודובר צה"ל היוצא ומתאם פעולות צה"ל בשטחים, תא"ל יואב מרדכי, אשר ישתתף בפאנל שיעסוק בהיבטים של פעילות צבאית בסביבה אזרחית.
ההשתתפות בכנס כרוכה בתשלום. לפרטים והרשמה: 04-6653711

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!