תכנית 45 להכשרת והשמת עובדים בהייטק

תכנית 45 להכשרת והשמת עובדים בהייטק

בתחילת חודש אוקטובר הגיע למכללה פרסום ראשוני אודות מסלול החירום להכשרות והשמות מהירות במקצועות ההייטק, של הרשות לחדשנות. מהרגע הראשון הבנו שהזמן קצר מאוד, כחודש עד מועד ההגשה. והמלאכה, עוד לא הבנו כמה רבה היא בשלב זה.

מהות המסלול הינו יוזמה חשובה של המדינה, דרך הרשות לחדשנות, במטרה להוציא כמה שיותר ישראלים מאבטלה ומחל"ת ולהכניסם לשוק ההייטק למקצועות שונים ממחקר ופיתוח ועד ,מקצועות תומכי הייטק, מכירות בהייטק ועוד, באופן מהיר, יעיל ובלי הרבה בירוקרטיה.

למסלול יכלו לגשת גופים שיודעים לבצע הכשרות מהירות למקצועות שונים בהייטק ובעלי מערך השמה עם יכולות מוכחות שיוכלו לקחת את התלמידים היישר לשוק העבודה בתום ההכשרה.

במכללה אקדמית כנרת, בשלב זה, שום דבר מזה לא היה קיים בפועל, אך כל הפוטנציאל כבר נמצא בין מסדרונות המחלקה ללימודי תואר בהנדסת תוכנה, היחידה ללימודי חוץ ומרכז החדשנות ונדרשנו לחבר את כל הקצוות יחד בתוספת שחקן חיזוק משמעותי בשם אולג'ובס.

כשמול עינינו הצורך האדיר בהרחבת אפשרויות תעסוקה באזורנו ופיתוח משרות בתחום ההייטק, בסוף חודש נובמבר, בהובלתם של מר אמיר נבון – מנהל משאבי אנוש ובית הספר ללימודי חוץ, ד"ר יעל דובינסקי- ראש מחלקת הנדסת תוכנה וגב' דגנית ליש מנהלת היחידה ללימודי חוץ ובריכוזה של זהר גל- איתן גובשה ונשלחה הבקשה וכחודש לאחר מכן התרגשנו מאוד לקבל תשובה חיובית. מבין מאות מגישים מכל הארץ, זכו 47 גופים ואנו ביניהם, המוסד האקדמי היחיד מבין רבים שנגשו.

אנו, בפיתוח העסקי של המכללה, רואים בקבלה למסלול הרשות לחדשנות מנוע חשוב להקמת ביה"ס להייטק.

מבין ארבעת הקורסים שהגשנו למסלול, זכינו בשניים, QA Automation וניהול פרויקטים וניהול אג'ילי, כאשר בליבת כל קורס, הלמידה המקצועית באופן תיאורטי ומעשי אותה ילמדו מומחים בעלי ניסיון רב בתעשייה ובנוסף סדנאות לכישורים רכים כמו עבודת צוות חדשנות ויזמות, אותן יעביר צוות המרכז לחדשנות ויזמות כנרת (KIC).

לאחר שהסתיים תהליך בניית הקורסים וגיוס המרצים לכל תחום, בהובלת ד"ר יעל דובינסקי, כעת, שיווק היחידה ללימודי חוץ בסיוע חברת אולג'ובס, עובדים בכל המרץ על מענה למתעניינים הרבים ועל רישום התלמידים המתאימים למסלולים.

בד בבד אנו עם הפנים קדימה לפיתוח קורסים נוספים בביה"ס להייטק, במטרה לשמור על פורמט של הכשרה והשמה ועל שיתוף הפעולה הפורה עם חברת אולג'ובס.

בחודש אפריל, פתחנו את המחזור הראשון של שני הקורסים. מעל 40 תלמידים שמתחילים את דרכם בביה"ס להייטק בכנרת.

זאת ההזדמנות להודות לכל העוסקים במלאכה הרבה והמאומצת שהושקעה בהגשת הבקשה שהובילה לזכיתינו  ובהקמת בית הספר להייטק שיהווה בסיס להמשך פעילויות מסוג זה במכללה

זהר גל-איתן

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!