מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    שנתון

    קורסים כלליים לשנת הלימודים תשפ"ד

    תחום קוד קורס שם הקורס מרצה נ"ז סמס' יום משעה עד שעה
    ניהול תיירות ומלונאות 0221121-00 המוצר התיירותי של ישראל ד"ר  כתר ערן 2 א ב 10:00 11:30
    0222251-00 סוגיות בפנאי ד"ר  צבן הילה 2 ב ג 16:00 17:30
    0223101-00 אנגלית מקצועית ד"ר  וייס הילה 2 ב ב 14:00 15:30
    0223181-00 ניהול תיירות עסקים ד"ר  אונגר אורית 2 א ב 16:00 17:30
    0224021-00 תיירות כפרית ד"ר  צבן הילה 2 ב ד 14:00 15:30
    0224031-00 תיירות מורשת ד"ר  צבן הילה 2 ב ג 14:00 15:30
    0225021-00 ניהול מזון ומשקאות מר שי רונן 2 ב ב 12:00 13:30
    0225081-00 ניהול ותכנון מסעדות מר שורץ מיכאל 2 ב ב 10:00 11:30
    0225311-00 דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל ד"ר  דוקטורי מרון 2 א ג 16:00 17:30
    0225101-00 תרבות יין ואלכוהול ד"ר שי רונן 2 ב ב 16:00 17:30
    תקשורת 0230014-00 מפגשי מדיה ד"ר  כץ ניסים 1 א ג 14:00 15:30
    0231178-00 יסודות הסטוריטלינג בעיתונות גב' ברקן נעם 1 ב ב 12:00 13:30
    0231291-00 מבע קולנועי ד"ר  חגי חיים 2 א ג 10:00 11:30
    0231301-00 תרבות דיגיטלית ד"ר  מנוסביץ עידית 2 ב ב 14:00 15:30
    0231321-00 פסיכולוגיה חברתית בתקשורת ד"ר  חגי חיים 2 א ג 12:00 13:30
    0231339-00 טלוויזיה פופולרית ד"ר  חגי חיים 2 ב ג 10:00 11:30
    0232141-00 אתיקה ודיני תקשורת בישראל ד"ר  דסקל אפרת 2 ב ג 16:00 17:30
    0233231-00 מדיה וספורט ד"ר  חגי חיים 2 א ד 14:00 15:30
    מדעי ההתנהגות 0240051-00 פסיכולוגיה חיובית לוי יפעת 2 ב ג 08:30 10:00
    0240451-00 מוח, קוגניציה ורגש ארדי זיו 2 א מקוון אסינכרוני
    0240461-00 מוח והתנהגות טרם נקבע 2 ב א 10:00 11:30
    0240471-00 "מעמקי נפש": מבוא לתיאוריות פסיכודינאמיות מנביץ אלכסנדר 2 ב א 16:00 17:30
    לימודי ארץ ישראל 0252011-00 נזירים ומנזרים בארץ ישראל פרופ' אשכנזי יעקב 2 ב ג 14:00 15:30
    0253261-00 ?טבע ועיר היילכו שניים יחדיו ד"ר  לוטן אלון 2 א ג 14:00 15:30
    0254021-00 ספורט בא"י במאה ה-20 תרבות, לאומיות ופוליטיקה ד"ר  גפני ראובן 2 ב ג 08:00 09:30
    0254131-00 ?אדמה אדמתי עד מתי דמעתי ד"ר  קנטור אפרת 2 ב א מקוון
    0254171-00 חקלאות , טבע ואקולוגיה ד"ר  גודמן גיורא 2 ב ג 12:00 13:30
    0254271-00 את תרקמי בערב לי כותנת: נשים במרחב הארץ ישראלי בעת החדשה ד"ר  קנטור אפרת 2 ב ד 14:00 15:30
    0254351-00 ארצי שינתה פניה? ישראל במאה ה- 21 ד"ר  קנטור אפרת 2 א א מקוון
    0255151-00 רגיונאלי מישור החוף ד"ר  בוכניק רם 2 א ג 12:00 13:30
    0255161-00 רגיונאלי גולן חרמון ד"ר  אזבנד מיכאל 2 א ג 10:00 11:30
    0255201-00 רגיונאלי עמקים ד"ר  אזבנד מיכאל 2 ב ד 10:00 11:30
    חינוך וקהילה 0261913-00 הגיל הרך בראייה מערכתית גב' אביטל ליאת 2 ב ב 18:00 19:30
    0261919-00 מגזר שלישי וחדשנות ד"ר פישר- שלם אורית 2 א ד 08:00 09:30
    0261980-00 חינוך, מנהיגות ופוליטיקה ד"ר דהן יצחק 2 ב ה 12:00 13:30
    0263601-01 חינוך סביבתי ד"ר לוטן אלון 2 א ה 08:00 09:30
    0263611-00 התנהגות ארגונית ד"ר פישר- שלם אורית 2 א ה 08:00 09:30
    0263930-00 מה הסיפור שלכם? שימוש בכלים סיפוריים בעבודת ההדרכה ד"ר  פלג-פדידה גולן 2 א מקוון אסינכרוני
    ניהול משאבי אנוש 0280831-00 ניהול רגשות בארגון ד"ר  שנפר-כהן מורן 2 א ד 19:30 21:00
    0280881-00 ארגוני שירות ד"ר  שנפר-כהן מורן 2 ב ב 17:45 19:15
    0280921-00 נשים מעוררות השראה ד"ר  ליבנה יעל 2 ב ב 16:00 17:30
    0280922-00 אינטליגנציה רגשית-חברתית בניהול משאבי אנוש ד"ר  דולב ניבה 2 ב ב 16:00 17:30
    0280941-00 סביבה, ארגונים וחברה ד"ר  גורה עוז 2 א ו 11:45 13:15
      0280971-00 חשיבה ביקורתית לניהול ד"ר  גורה עוז 2 ב ו 08:00 09:30
    0293098-00 דינמיקה קבוצתית-סדנא ד"ר  טרביה אימאן 2 א א 14:00 15:30
    לימודים רב תחומיים 0293098-01 דינמיקה קבוצתית-סדנא ד"ר  דולב ניבה 2 ב ב 14:00 15:30
    0293141-00 התמודדות הורים לילדים בעלי לקות למידה עם קשיים רגשיים וחברתיים ד"ר  זועבי תגריד 2 א א 14:00 15:30
    0293191-00 שגשוג וצמיחה נפשית: תהליכי הכוונה עצמית ומוטיבציה ד"ר  דאוד דאוד 2 ב א 12:00 13:30
    0293211-00 פסיכולוגיה בגישה בין-תרבותית ד"ר  עכריה זאהר 2 ב ד 14:00 15:30
    0293226-00 קלינאות תקשורת ד"ר  עכריה זאהר 2 ב ב 08:00 09:30
    0293228-00 הפסיכולוגיה של הבריאות  טרם נקבע 2 א ד 16:00 17:30
    0294151-00 סוגיות בחינוך ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוך ד"ר  זועבי תגריד 2 ב ג 08:00 09:30
    0294191-00 התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר ד"ר  זועבי תגריד 2 ב ג 10:00 11:30
    0294202-00 מסיכון לחוסן בילדים ובנערים בסיכון במערכת החינוך ד"ר  זועבי תגריד 2 ב ג 12:00 13:30
    0295111-00 אלימות במשפחה ד"ר  גולן לימור 2 א ג 16:00 17:30
    0296072-00 הנצרות בנוף הארץ פרופ' אשכנזי יעקב 2 א ד 16:00 17:30
    0296231-00 הדמוקרטיה במאה ה- 21: מבט היסטורי והשוואתי ד"ר  עבו אופיר 2 א ג 18:00 19:30
    0297081-00 יזמות עסקית ד"ר  תירוש נתן 2 ב ג 08:00 09:30
    0297101-00 ארגוני  שירות ד"ר  שנפר-כהן מורן 2 ב א 14:00 15:30
    0297161-00 רגישות תרבותית ד"ר  זועבי תגריד 2 א ב 10:00 11:30
    0297171-00 סגנונות ניהול ומנהיגות בארגונים ד"ר  נבואני עולא 2 ב א 16:00 17:30
    0297181-00 אסטרטגיה ניהולית של משאבי אנוש ד"ר  תירוש נתן 2 ב ג 10:00 11:30
    0297191-00 מגזר שלישי ד"ר  פישר-שלם אורית 2 ב ג 16:00 17:30
    2100001-02 כדורגל – קבוצה 1 מר איטח יוסי 2 א א 16:00 17:30
    קורסי ספורט 2100001-03 כדורגל – קבוצה 2 מר איטח יוסי 2 א   16:00 18:00
    2100002-01 יוגה גב' אלוני שני 2 ב ג 18:00 19:30
    2100007-00 כושר ואורח חיים בריא גב' קרדי קרן 2 ב א 16:00 17:30
    2100007-01 כושר ואורח חיים בריא גב' קרדי קרן 2 א א 16:00 17:30
    0274051-00 סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות ד"ר  סלע טל 2 ב ג 12:00 13:30
    קורסי פקולטה 0001017-00 כלים ליזמות במאה ה-21  טרם נקבע 2 א א 16:00 17:30
      001019-00 בדיקות תוכנה ואוטומציה QA טרם נקבע 6 ב ג 16:00 21:00
    0211018-00 Talking Politics: Public Deliberation and Framing ד"ר  מנוסביץ עידית 2 א ג 18:00 19:30
    קורסי תוכן באנגלית 0211028-00  קורס מקוון Personal and organizational career גב' ברהון אלה 2 ב א 18:00 19:30
    0252371-00 The basics of the archaeological survey in the Land of Israell ד"ר  אזבנד מיכאל 2 א ד 14:00 15:30
    0281472-00 Team's Development and Management ד"ר  איצקוביץ יריב 2 ב ד 14:00 15:30
    0211028-00 Current trends in tourists, hosts and community relations ד"ר הילה צבן 2 א ג 14:00 15:30
                   

    המחלקה לניהול תיירות ומלונאות

    המוצר התיירותי של ישראל: היצע, ביקוש ותפעול
    הקניית ידע, הבנה וכלים מעשיים בתחומים העיקריים של תפעול תיירות בישראל: תיירות נכנסת, תיירות פנים ותיירות יוצאת. הקניית כלים תיאורטיים ומעשיים לתכנון וארגון טיולים בארץ ובחו"ל. התייחסות למטייל כלקוח ובחינת כלל ההיבטים הכרוכים בטיול ובארגונו. מפגש עם אנשי שטח: מנהלים ואנשי ביצוע. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הטיול מאורגן לחו"ל, פסטיבלים תיירותיים, אירוח כפרי בארץ, תעופה פנים ארצית, עמותות תיירות, הטיול המאורגן בארץ, צליינות, טיולי תמריץ, אטרקציות תיירותיות ייחודיות.

    סוגיות בפנאי
    מטרת הקורס היא להתוודע למרכזיותה של תרבות הפנאי בעידן הנוכחי, המכונה לעתים "עידן הפנאי". במסגרת הקורס נכיר לעומק את המושגים "פנאי" ו"נופש" בעבר ובהווה, בהקשרים רב-תחומיים ולפיכך נתייחס להקשר התרבותי, החברתי, הכלכלי, ההתנהגותי, הפוליטי, ההיסטורי והדתי שבתוכו צומחת תרבות הפנאי, ובשינויים של תרבות הפנאי לאורך מחזור החיים של האדם. הקורס יקנה לסטודנטיות והסטודנטים כלים לניתוח אינטר-דיסציפלינרי וביקורתי של תופעה חברתית זו, בין היתר בעזרת התבוננות רפלקטיבית על עצמם/ן.

    אנגלית מקצועית
    הקניית ידע מתקדם של מונחים מקצועיים בתיירות וטרמינולוגיה דרושה לתקשורת עם סוכנים, ספקים, קולגות ולקוחות דוברי אנגלית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: דקדוק אנגלי, אוצר מילים מקצועי, קריאה והבנה של חומר מקצועי, התכתבות מקצועית, עקרונות הדיבור, ניבים.

    ניהול תיירות עסקית
    קורס ניהול תיירות עסקית נועד לחשוף את הסטודנטים לתיירות העסקית, המהווה חלק נכבד מתעשיית התיירות ובעלת חשיבות כלכלית רבה. הקורס יתמקד בהכרות עם התיירות העסקית על פלחיה השונים ויעסוק בשילוב בין תיירות, פנאי ועבודה בעולם גלובלי תוך תשומת לב למפגש הרב תרבותי וחוויתם התיירותית של תיירי העסקים. במהלך הקורס נבחן את התיירות העסקית בעזרת תיאוריות מתחום חקר התיירות והניהול ונחשף לאופן ניהול השירותים הייחודיים שתעשיית התיירות מציעה לתיירים העסקיים.

    תיירות כפרית
    המרחב הכפרי בעולם ובישראל עובר שינוים מרחיקי לכת המאופיינים במעבר מחקלאות ליזמות כלכלית חדשה כאשר התיירות לוקחת חלק מרכזי בתהליך זה. הקורס נועד להקנות לסטודנטיות ולסטודנטים הבנה מקיפה של מושג התיירות הכפרית ומשמעותה לפיתוח כלכלי של אזורים כפריים ופריפריאליים. על ידי בחינת דוגמאות מהעולם ומישראל, הסטודנטים יבינו את הפוטנציאל של תיירות כפרית כמקור הכנסה בר-קיימא והחשיבות של הפצת התיירות לאזורים שונים. באמצעות דיונים, חקר מקרי בוחן ויציאה לשטח, הסטודנטים יפתחו הבנה מעשית בנוגע לפיתוח יוזמות של תיירות כפרית של אטרקציות, לינה, הסעדה, ולדילמות הקהילתיות והסביבתיות הקשורות בפיתוח ופיתוח יתר, שמירת טבע וניהול שטחים פתוחים.

    תיירות מורשת
    תיירות מורשת עוסקת בייצוג התיירותי של תרבויות, אנשים וסיפורים מהעבר. בין היתר, תיירות מורשת מתייחסת לאתרי טבע, מורשת תרבותית, מורשת אדריכלית, מורשת דתית, מורשת ארכיאולוגית, מורשת מלחמה, מורשת קולינרית ומורשת אומנותית. בתוך מגוון רחב זה – כיצד ניתן לאפיין מורשת? איך לנהל מערכי ביקוש והיצע? וכיצד ניתן לשמר ולנהל מורשת? מתוך שאלות ניהוליות אלה עולות גם דילמות רבות: איזה מורשת להציג? מה האג'נדה העומדת מאחורי המורשת? והאם פיתוח תיירותי יסייע לשימור המורשת או יביא להכחדתה?

    ניהול מזון ומשקאות
    הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום שרותי המזון והמשקאות במלונאות. הקניית כלים לניהול, בקרה ושירות ללקוחות בתחום המזון והמשקאות בסביבה המלונאית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: שירותי מזון ומשקאות בתיירות: השירות ללקוח כמוצר נלווה, לוגיסטיקה במזון ומשקאות, בטיחות והגיינה, תכנון תפריט, ניתוח עלויות ותמחור תפריט, ניהול תזמון אופטימלי, ניהול משאבי אנוש בשרותי מזמ"ש, יחסי הלקוח ושירותי ההסעדה.

    ניהול ותכנון מסעדות
    הצגת ענף המסעדנות באופן כללי עם הדגש על הלקוחות, ניהול שוטף של המסעדה ויחסי אנוש. הקורס יספק למהלים העתידיים בענף, כלים שיעזרו להם לתכנן ולנהל מסעדה בצורה הרווחית ביותר הן בבתי מלון והן בשוק ההסעדה. הגדרת הרעיון והשוק, עקרונות המיקום והתכנון, סוגי התפריט, ניתוח התפריט, זיהוי גורמים המשפיעים על גידול ענף המסעדנות, הבנת המרכיבים הכספיים בענף המסעדנות, תוכנית השיווק, הלקוח: יחסי המסעדה והלקוחות וניתוח דוחות כספיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: יזמות עסקית במסעדנות, תמחור עסקי, תקציב המסעדה, שווק ומכירות.

    תרבות יין ואלכוהול
    הקורס ייקח אותנו למסע מרתק שבו נחווה בצורה תאורטית ומעשית את ההשפעה הייחודית שיש לעולם היין על תעשיית האירוח בארץ ובעולם. נסקור את ההיסטוריה ארוכת השנים של ייצור היין והשפעתו הגלובלית על תרבויות, מדינות ודתות. נכיר את סוגי היין השונים, תהליכי הייצור בעבר ובהווה, צורות אחסון היין, ונכיר את הסגנונות העיקריים של יין. נבין את התרומה של היין בתעשיית האירוח ובתעשיית התיירות, נבקר ביקבים שונים בהם נחשף לתהליכי ייצור היין, אחסונו ושיווקו. במקביל נלמד להתאים את היין לאוכל ונלמד על תפקידו של מלצר היין (סומלייה) בתעשיית האירוח. הקורס יכלול גם סקירה של תיירות היין העולמית והמאפיינים הייחודיים בתיירות היין. סדנא מיוחדת תיוחד להכנת תפריט יינות של כל סטודנט למסעדה או בית קפה.

    דת, היסטוריה וארכיאולוגיה של ארץ ישראל
    הסטודנט יכיר את רצף האירועים ההיסטוריים ואת מאפייני התקופות ההיסטוריות ארכיאולוגיות של ארץ ישראל. באמצעות תהליך של הכרות ושליטה בסיסית עם ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל, תיוצר הכרות בסיסית עם אוצרות התיירות והמורשת של מדינת ישראל. הסטודנט ילמד ויכיר את מערכת הקשרים בין דת לתיירות, נעסוק במופעים שונים של תופעת העלייה לרגל או הצליינות והיבטיה התיירותיים הן בעבר ועד ימינו. זאת, תוך הדגמה משלוש הדתות המרכזיות- יהדות, נצרות ואסלאם. בנוסף, הסטודנט ילמד ויכיר דוגמאות לאתרי תיירות מרכזיים בישראל עבור עולי הרגל בני הדתות השונות, יבין את חשיבותם וילמד אודות משמעותם עבור עולי הרגל.

    תרבות יין ואלכוהול
    הקורס ייקח אותנו למסע מרתק שבו נחווה בצורה תאורטית ומעשית את ההשפעה הייחודית שיש לעולם היין על תעשיית האירוח בארץ ובעולם. נסקור את ההיסטוריה ארוכת השנים של ייצור היין והשפעתו הגלובלית על תרבויות, מדינות ודתות. נכיר את סוגי היין השונים, תהליכי הייצור בעבר ובהווה, צורות אחסון היין, ונכיר את הסגנונות העיקריים של יין. נבין את התרומה של היין בתעשיית האירוח ובתעשיית התיירות, נבקר ביקבים שונים בהם נחשף לתהליכי ייצור היין, אחסונו ושיווקו. במקביל נלמד להתאים את היין לאוכל ונלמד על תפקידו של מלצר היין (סומלייה) בתעשיית האירוח. הקורס יכלול גם סקירה של תיירות היין העולמית והמאפיינים הייחודיים בתיירות היין. סדנא מיוחדת תיוחד להכנת תפריט יינות של כל סטודנט למסעדה או בית קפה.

    המחלקה לחינוך וקהילה

    הגיל הרך בראייה מערכתית
    חינוך איכותי הנעשה בגיל הרך מסייע להתפתחות כישורים בסיסיים ראויים אצל ילדים, מסייע לצמצם ולסגור פערים באופן יעיל יותר מאשר התערבות בגילים אחרים, יוצר תשתית להסתגלותם לחברה, ואף תורם לצמיחה הכלכלית של המדינה. הקורס מיועד לחשוף את הסטודנטים/יות לתשתית החינוך לגיל הרך מגיל לידה עד גיל שש תוך היכרות מעמיקה עם המשמעויות של עולם תוכן זה במסגרות נרחבות. במהלך הקורס נעסוק במספר סוגיות עיקריות:
    אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד; השקעה בחינוך בגיל הרך; שלבי ההתפתחות בגיל הרך ומאפייניהם הייחודיים; פיתוח תהליכי למידה משמעותיים; ארגון הגן כסביבה חינוכית; היבטים הקשורים בתפקיד הצוות בגן, ילדים עם צרכים מיוחדים, משפחותיהם ודרכי שילובם בגן; היבטים של רב תרבותיות בחברה משתנה ורב תרבותית; אבחון תסמינים של פגיעה בקטינים ובחסרי ישע, וכן היבטים הקשורים באתיקה מקצועית.

    מגזר שלישי וחדשנות

    חינוך, מנהיגות ופוליטיקה
    בקורס נלמד לנתח את יחסי הגומלין בין שלוש מערכות: א. הפוליטיקה, בהוראתה כמבנה כוח. ב. החינוך –בהוראתו כענף השפעה המבקש לטפח ערכים, ולהעצים את הכישורים ולמצות את פוטנציאל היחיד והקהילה. ג. מנהיגות בהוראתה כמנגנון לשינוי חברתי (ייחודי מצד משקלו הסגולי, עוצמותיו ואיכויותיו). במסגרת זו, מפגשי הקורס ידגימו וימחישו את המתח בין מערכות אלו. בכלל זה נדון בסוגיות הבאות: שאלת ההפרטה בחינוך; מעורבות הדרג הנבחר (שרי החינוך) בתכניות הלימוד; מנהיגות פוליטית והשפעתה על פוטנציאל המוביליות של הלומדים והקהילה; טיפוסי מנהיגים; חינוך בקונטקסט המתח שבין מרכז ופריפריה.

    חינוך סביבתי
    הקורס עוסק בחינוך הסביבתי כאתגר אסטרטגי ובטיפוח אוריינות סביבתית, בדגש על פעילות חוץ-כיתתית.. סביבות למידה בלתי פורמאליות, כמו חצר בית הספר, הגינה האורגנית והסביבה הטבעית, מהוות הזדמנות ללמוד, לחקור ולפתח אוריינות סביבתית. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים מיומנויות בסיסיות בסיירות וצופיות, כולל התמצאות בשטח וקריאת מפה, קשרים וכפיתות, הבערת אש ובישולי שדה. חציו הראשון של הקורס יוקדש לרקע תיאורטי, וחציו השני לסיירות וצופיות מעשית.

    התנהגות ארגונית

    מה הסיפור שלכם? שימוש בכלים סיפוריים בעבודת ההדרכה
    בקורס, הסטודנטים ייחשפו לגישה חינוכית טיפולית- הגישה הנרטיבית או בשמה האחר הגישה הסיפורית. גישה זו נותנת כלים ליצירת קשר מכבד ומכיל עם אנשים, ומאפשרת לסטודנטיות.ים לגלות בעצמם ובאחרים, את הכוחות, יכולות, וכישורים שיהפכו אותם לאנשי מקצוע ובני אדם טובים יותר. במסגרת השיעור ניחשף לעקרונות הגישה, ונתנסה במגוון גדול של כלים, והכל בדרך חוויתית ויצירתית. הקורס מועבר בדרך מקוונת והוא מורכב ממפגש פתיחה בזום, הרצאות מוקלטות קצרות+ הפעלות מדי פעם, מפגש אמצע ומפגש סוף קורס. הציון מורכב משקלול של ביצוע הפעלות ומטלות. לקורס יהיו שעות קבלה בהתאם לצורך.

    המחלקה ללימודים רב תחומיים

    דינמיקה קבוצתית-סדנא
    הקורס הוא קורס סדנא העוסק בהתנסות ולימוד על תהליכים קבוצתיים ובין-אישיים בקבוצות קטנות. דגש יושם על תהליכים הקשורים בהתהוות קבוצה ומאפייניה, דפוסי אינטראקציה בין-אישית, מודעות עצמית ורגישות לאחר ומיומנויות תקשורת בין אישית. ההתנסות מאפשרת למשתתפים ללמוד כיצד הם נתפסים ע"י אחרים, כיצד הם מגיבים לסיטואציות חברתיות, ואיך תגובותיהם מתקבלות ומוערכות.

    התמודדות הורים לילדים בעלי לקות למידה עם קשיים רגשיים וחברתיים
    הורות הנה אחד התפקידים המקצועיים המורכבים ביותר. אשר אינו נלמד בשום בית ספר. הורות לילד המגלה קשיים התפתחותיים הנו אתגר לא רק לילד עצמו אלא גם להוריו ולבני משפחתו. קורס זה, נותן לסטודנטים כלים באיך לסייע להורים להבין את התופעה ולדאוג לכך שילדיהם יאובחנו ויטופלו כראוי.

    שגשוג וצמיחה נפשית: תהליכי הכוונה עצמית ומוטיבציה
    קורס שגשוג וצמיחה נפשית מביא לדיון אקדמי תיאוריות וגישות שונות מתחום הפסיכולוגיה והמזוהות עם תחום המוטיבציה, צמיחה נפשית ומימוש עצמי. תיאוריות מתחום המוטיבציה, התפתחות העצמי והתפתחות הקריירה יהוו בסיס מרכזי לקורס זה. הסטודנטים יכירו מושגי מפתח כמו הכוונה העצמית, מסוגלות שליטה, הערכה עצמית אישית וקולקטיבית, זהות אישית, זהות קולקטיבית ועוד. הקורס יאפשר התנסות אישית חווייתית עם דגש על פיתוח מודעות עצמית אישית.

    פסיכולוגיה בגישה בין תרבותית
    בקורס זה נעסוק בשאלה עד כמה הפסיכולוגיה כפי שהיא מנוסחת בעולם המערבי, רלבנטית ומתאימה להסבר תופעות אנושיות בתרבויות שונות. למען זאת, נעשה סקירה על איך נושאים שונים בהם מתעסקת הפסיכולוגיה מתבטאים בתרבויות שונות. בפגישות האחרונות של הקורס נסקור כמה תיאוריות פסיכולוגיות עדכניות לגבי איך תרבויות נוצרות.

    קלינאות תקשורת
    היכרות עם עולמם של ילדים ובוגרים עם קשיים והפרעות בתקשורת והבנת מושגי יסוד בחינוך ילדים עם ליקוי תקשורת במוקד של ליקויי שמיעה. הבנת ההשלכות של ליקוי בתקשורת לרבות ליקויי שמיעה על התפתחות הילד בתחומים: שמיעה, תקשורת ושפה, התפתחות קוגניטיבית והתפתחות רגשית-חברתית. דיון בדילמות מרכזיות בחינוכם של ילדים עם לקויי תקשורת. תפקיד המטפל החינוכי (גננת/מורה) בחינוך ילדים עם לקות בתקשורת. היכרות עם מבנה מערכת החינוך והטיפול בישראל עבור ילדים עם לקות בתקשורת.

    הפסיכולוגיה של הבריאות
    הפסיכולוגיה של הבריאות מתקמדת בגורמים התנהגותיים, הקוגניטייבים, הפסיכוסוציאליים והפיזיולוגיים המשפיעים על תגובות האדם לבריאות ולמחלה. מטרת המחקר בתחום הפסיכולוגיה של הבריאות הינה לקדם בריאות טובה, למנוע התנהגויות המסכנות את הבריאות, שמירת על איכות חיים ודאגה לרווחת החולה. קורס זה יעסוק בתיאורה וביישום של תחום הפסיכולוגיה של הבריאות. נלמד כיצד התפתח והשתנה היחס לבריאות לאורך השנים, כיצד ניתן לעודד התנהגויות בריאות ולמנוע התנהגויות מסכנות. נסקור מגוון התנהגויות רלוונטיות ונחקור בריאות מפרספקטיבת החולה, המטפל והחוקר.

    סוגיות בחינוך ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוך
    הבנת השינויים החברתיים, ערכיים וחינוכיים שהובילו לרעיון השילוב. הכרת המחקר בנושא השילוב המיטבי.
    הכרת הרקע ההיסטורי, חברתי וחוקתי של נושא השילוב. הבנת הפולמוס: בעד ונגד השילוב .הכרת מאפייני אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הכרה והערכה של מודלים שונים לשילוב. פיתוח יכולת ניתוח מצבים ובניית תכניות התערבות.

    התמודדות עם מצבי לחץ ומשבר
    המטרה של הקורס היא לחשוף בפני הסטודנטים שלנו את התיאוריות השונות המגדירות מהו לחץ.
    הגברת המודעות להבדלים שבין לחץ, משבר טראומה, פוסט טראומה, פחד וחרדה. היכרות עם נסיבות מצבי לחץ ומשבר בקרב ילדים. הסטודנט ייחשף למגוון דפוסי התמודדות בשעת לחץ ומשבר. ילמד להכיר דרכי התמודדות אישים עם מצבים מעוררי לחץ. בנוסף לכך, הוא ילמד את העקרונות הבסיסיים בהתערבות במצבי לחץ ומשבר.

    מסיכון לחוסן בילדים ובנערים בסיכון במערכת החינוך
    הסטודנטים יכירו את תיאוריות של התנהגות במצבי חירום. הסטודנטים ילמדו לזהות תגובות של בני נוער ומתבגרים במצבי חירום. הקורס יקנה לסטודנטים מיומנויות של עזרה ראשונה נפשית (ליישום ע"י אנשים שאינם בעלי מקצוע). כמו כן ילמדו איך לפתח חוסן אישי, נפשי ורגשי במצבי חירום. הסטודנטים יכירו תיאוריות בתחומי המניעה וההתמודדות ויוכלו לפתח מודל בסיסי של תכנית כזו. כל זאת, תוך שילוב תכנים עדכניים משדה העשייה וניתוח אירועי אמת. בנוסף לכך, הקורס יחשוף את הסטודנטים להכיר את הקשיים בעבודה עם נוער בסיכון, סגנונות תקשורת, התמודדות וכלים.
    הקורס יעסוק בהגדרת המושגים: חירום, לחץ והתמודדות, תגובות נפוצות ואופייניות של התמודדות ילדים בזמן אירועי חירום, במהלך החזרה לשגרה ולאחר האירוע. חוסן וחוסן נפשי ורגשי.

    אלימות במשפחה
    בשנים האחרונות אנו עדים למקרים רבים וקשים של אלימות במשפחה המתבטאת באלימות זוגית והתעללות הורים בילדיהם. אלימות זו קיימת בכל המגזרים ובכל שכבות האוכלוסייה ולא פשוט לטפל בה, בין השאר, בשל כך שמקרים רבים אינם מדווחים למשטרה ולרשויות הרווחה. הקורס יעסוק בלמידה אודות תופעת האלימות במשפחה, תוך התמקדות באלימות הזוגית, בהקשר האישי, הבינאישי, התרבותי והחברתי ויתמקד בשלוש מטרות מרכזיות: עיבוד סוגיות תיאורטיות, אתיות וקליניות הנגזרות מעולם התוכן של התופעה, התבוננות בהתנסותם של העובדים בתחום פיתוח הבנה ומודעות לעמדות ולתהליכים.

    הנצרות בנוף הארץ
    מטרת הקורס לעמוד על התהליך המורכב של צמיחת הנצרות מקהילת מאמינים קטנה בירושלים דרך התגבשותן של קהילות מאמינים ברחבי העולם הסורי-יווני-רומי המתחבטות בשאלות של זהות אל ארגון עולמי ממוסד ומאורגן בראשית המאה הרביעית, ארגון שהופך במהירות רבה לדת עולמית שלטת. לאחר שנניח את היסודות להבנת התהליך הזה, נעבור לעשוק במופעיה של הדת הזאת במרחב הארץ-ישראלי ומעקב אחר הפיכתה של ארץ-ישראל לארץ הקדושה.

    הדמוקרטיה במאה ה- 21: מבט היסטורי והשוואתי
    קורס זה עוסק בדמוקרטיה בת זמננו. במסגרת השיעורים נעשה השוואה בין סוגים שונים של דמוקרטיות ונבחן את יחסי הגומלין בין ערכים דמוקרטיים לבין מוסדות דמוקרטיים. כמו כן, נתמקד בדילמה של יציבות מול שינוי במוסדות ובמשטרים דמוקרטיים ובגורמים המשפיעים על היציבות או ההיחלשות של המוסדות הדמוקרטיים. את הדמוקרטיה בת זמננו נבחן בהקשר היסטורי רחב תוך כדי השוואה בין הדמוקרטיה הישראלית לבין מדינות דמוקרטיות אחרות, כמו ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ועוד.

    יזמות עסקית
    יזמות היא ניסיון להקמת עסק, ארגון עסקי או חברה, או שינוי עסקים או יצירת עיסוק עצמאי על ידי יחיד/ה, צוות או באמצעות עסק קיים. כך מודגרת יזמות ב-Global Entrepreneurship Monitor (GEM). מטרת הקורס היא הקניית ידע בתחום יזמות עסקית על היבטיה התיאורטיים והיישומיים. יזמות היא אחת התופעות החשובות ביותר בתחום הכלכלי-עסקי ובתחום החברתי בשנים האחרונות. ליזמות יש משמעות כלכלית, עסקית וחברתית ברמה הגלובלית, הלאומית, המקומית והאישית. נדון במשמעויות השונות בקונטקסטים החברתיים השונים. הקורס מחולק ל 3 פרקים: מבוא לתופעת היזמות – מיהו היזם, מהו תהליך היזמות (1), הבנת המשמעות של יזמות ועסקים קטנים ובינוניים בישראל (2), ויזמות פנים ארגונית (3).

    ארגוני שירות
    מטרת קורס זה היא להציג את הידע העכשווי בתחום ארגוני השירות, תוך מתן דגש לניתוח הדינאמיקה בין נותני השירות ללקוחותיהם מהיבטים רגשיים. הקורס מקנה ידע, הבנה וכלים לניתוח מפגש השירות תוך הסתכלות עתידית על נושאים הדורשים מחקר נוסף.

    רגישות תרבותית
    מטרת הקורס היא להכיר מושגי תרבות ונגזרותיהם תוך בירור משמעויות תיאורטיות ומציאותיות, להכיר מחקרים העוסקים בחברות מרובות תרבויות, ללמוד על רגישות תרבותית בחברה ובמקומות עבודה ולבחון את השלכות המצב של ריבוי התרבויות והגישה כלפיהן על החברה, מערכת החינוך ומקומות עבודה.

    סגנונות ניהול ומנהיגות בארגונים
    המהפכה התעשייתית הרביעית הידועה כמהפכת הרובוטיקה והדיגיטציה העמידה מנהיגים, מנהלים ועובדים מול אתגרים חדשים שדורשים סגנונות עבודה וניהול חדשניים. מטרת הקורס להציג גישות ניהול ומנהיגות ישנות ועדכניות; ניתוח כלים ניהוליים ולמידת השפעותיהם הן על הארגון והן על העובדים ובחינה עצמית באמצעות שאלונים תוך התמקדות בנקודות החוזק והחולשה של המנהל. הכרת הכלים הניהוליים השונים תאפשר ניהול אפקטיבי בעולם העבודה שנשלט על ידי הרובוטיקה והדיגיטציה.

    אסטרטגיה ניהולית של משאבי אנוש
    ניהול אסטרטגי בסקטור הציבורי והעסקי, במיוחד בסביבה הדינמית והמעורבלת של המאה ה- 21 הוא "עולם ומלואו" במשמעות הרחבה של המילה, אשר תחום משאבי אנוש "משחק" תפקיד חשוב ומוביל בתהליכי צמיחה ארגונית. כיום, אחד האתגרים החשובים ביותר מולם מנהלים מתמודדים הוא כיצד ליצור אינטגרציה וקואורדינציה בין האסטרטגיה הכוללת של הארגון והפעילות של תת המערכות בארגון כמו גם תאימות והתאמה עם סביבתו. ההבנה כי המשאב האנושי הוא הגורם המוביל להצלחתו והשגת מטרותיו של הארגון, מדגישה את חשיבותו כמערכת מובילה ומנהיגה בארגון. שיפור יכולות הניהול של המנהל כמנהיג וכמקבל החלטות הפועל בסביבה עסקית דינמית ומסוכנת, הוא אתגר בפני עצמו.
    התכנים מציגים טיפולוגיות שונות בניהול אסטרטגי והתמקדות בניהול משאבי אנוש כ"יחידה עסקית אסטרטגית". העמקת ההבנה וחיזוק המיומנות להתמודד עם האתגר של גיבוש האסטרטגיה העסקית תיעשה ע"י הצגת וניתוח אירועים.

    מגזר שלישי
    המונח 'המגזר השלישי' מציין את כלל הפעילות הארגונית שאינה שלטונית ואינה מיועדת למטרת רווח. ארגוני המגזר השלישי מהווים רשת הטרוגנית של ארגונים עם שונות נרחבת במטרותיהם, היקפם, גודלם, תחומי פעילותם ואופן מימונם. הארגונים שלא למטרות רווח נשענים במידה רבה על תרומות פילנתרופיות. לארגונים אלה תפקיד חשוב בבניית קהילות חברתיות ברות-קיימה. שיתופי פעולה בין ארגונים עסקיים וארגוני מגזר השלישי מתפתחים בכל תחומי החיים של הקהילה באופן כללי ובמערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית באופן ספציפי.
    בקורס נבחן וננתח את התפתחות המגזר השלישי בקהילות בישראל, הרכבו, תפקידיו, תרומתו הקהילתית חברתית, בהתייחסות למושגים כמו חברה אזרחית, פיתוח הון חברתי, העצמה קהילתית, התנדבות, אחריות חברתית ויחסים בין מגזרים.

    המחלקה לתקשורת

    מפגשי מדיה
    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל

    יסודות הסטוריטלינג בעיתונות
    מהו סוד הקסם העיתונאי המושך אליו אנשים רבים כל כך? במהלך הקורס נחשף לגווניה השונים של העיתונות כיום על ריבוי הפלטפורמות שלה, תוך הקניית ידע בסיסי והתנסות מעשית בעבודת העיתונאי בערוצי המדיה השונים. ילמדו שיטות איסוף מידע, יחסי הכתב עם מקורות המידע, כללי כתיבת ידיעה היכרות עם המערכת העיתונאית, ומושגים בסיסיים נוספים בעבודת העיתונאי.

    מבע קולנועי
    השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים. באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.

    תרבות דיגיטלית
    הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.

    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
    הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי. הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.

    טלוויזיה פופולרית
    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית. מהו סודו של המדיום? בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.

    אתיקה ודיני תקשורת
    חופש הביטוי הוא לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. בצל הרצון לחשוף ולפרסם קיים מתח מתמיד בין חופש הביטוי לבין זכויות יסודיות אחרות כגון הזכות לביטחון, הזכות לפרטיות, הזכות לשם טוב ועוד. הסטודנטים בקורס ילמדו להכיר את מפת התקשורת בישראל, את המשמעות העמוקה של חופש הביטוי, את הדילמות העולות מהתנגשות בינו לבין הזכויות האחרות ואת האופן שבו דילמות אלו נפתרות (או לא) במדינת ישראל.

    מדיה וספורט
    הספורט בעידן המודרני הפך למוסד חברתי בעל עוצמה תרבותית, פוליטית וכלכלית רבה. במאה ה-21 הספורט מהווה מרכיב משמעותי גם בתעשיית התקשורת: עיתוני הדפוס, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט מציגים מדי יום סיקור נרחב של המתרחש בשדה ואירועי הספורט מושכים מיליוני צופים. במסגרת הקורס נבחן באופן ביקורתי את יחסי הגומלין שבין המדיה ותעשיית הספורט. הקורס יתחלק לארבעה חלקים:
    מבוא – נגדיר את שדה המחקר, נציג את ההיסטוריה של תקשורת הספורט ונבחן את יחסי הגומלין בין המדיה ושדה והספורט. תהליך ההפקה – אילוצים כלכליים וארגוניים בתהליכי ההפקה של תקשורת הספורט; עיתונות הספורט.
    הטקסט – תקשורת ספורט וזהות – לאומית, אתנית, מגדרית וקוסמופוליטית. הצרכן – אהדה וריטואל הצפייה באירועי הספורט.

    המחלקה ללימודי ארץ ישראל

    נזירים ומנזרים בארץ ישראל
    הקורס יעסוק בהתפתחויותיה של תנועת הנזירות בארץ-ישראל, מהמאה הרביעית ועד למאה השביעית. בקורס נערוך היכרות עם הספרות ההגיוגרפית ומחבריה, עם הגיבורים הגדולים של התנועה ועם אלה ששמותיהם פחות מוכרים; עם המרכזים הקדושים שסביב ירושלים ועם הנזירות הכפרית והעירונית במחוזות פחות מקודשים של ארץ-ישראל. ננסה לעמוד על הגורמים להתפתחות התנועה והתפרסותה, על אופן הניהול של המנזרים, על אורחות חייהם ועל עולמם הרוחני והחברתי של הנזירים.

    טבע ועיר הילכו שניים יחדיו ?
    הקורס יעסוק בעיר כמערכת אקולוגית המורכבת מפסיפס של שטחים בנויים ושטחים פתוחים – ירוקים (מכוסי צומח) וכחולים (מקווי מים) – אשר מקיימים ביניהם יחסי גומלין מורכבים בתוך מארג חיים אנושי צפוף ודינמי. במהלך הקורס נכיר מושגים מרכזיים כמו 'אקולוגיה עירונית' (Urban ecology) ו'טבע עירוני', ונבחן את תרומתם של השטחים הפתוחים השונים – פארקים, גינות ציבוריות, שטחי בור – למגוון הביולוגי שניתן למצוא בתוך יישובי אדם. במסגרת הקורס נסתכל על הטבע שקיים בעיר גם מנקודת מבטם של תושביה האנושיים, ונכיר את השונות הגדולה בהתייחסות של קבוצות אוכלוסייה ואינדיבידואלים לשטחים הירוקים ולמגוון הביולוגי העירוני. ניגע גם בחשיבות הטבע לאדם החי בעיר וגם בקונפליקטים שבין צמחים ובעלי חיים מסוימים והטבע העירוני בכללותו לבין תושבי העיר, ונכיר דרכים ליישוב קונפליקטים אלה.

    ספורט בא"י במאה ה- 20 תרבות לאומיות ופוליטיקה
    מטרת הקורס להכיר את עולם הספורט והתפתחותו בארץ ישראל, מאז שנות העשרים של המאה הכ' ועד לראשית המאה הכ"א. זאת, תוך בחינת המשמעות הלאומית והציונית שהוענקה לו בידי גורמים שונים, בעולם הספורט וןמחוצה לו, ובחינת תופעות תרבותיות, אידיאולוגיות ופוליטיות הנוגעות אליו, והמאפשרות להבין לעומק את המשמעויות הגלומות בהתרחשות הספורטיבית והקבוצתית, והחורגות מקיום המשחקים כלשעצמם: ריבוד מעמדי, זהות לאומית וחברתית, מאבקים מקומיים וכלל-ארציים, פוליטיקת ספורט, תקשורת אוהדים ועוד.

    אדמה אדמתי עד מתי דמעתי? – קורס וירטואלי
    מי ניקה ואיך שרים על הניקיון? מי הניק והעניק שם? היכן נבנות שכונות וערים עבור הקהילה החרדית וכיצד נשמרת זיקה למובילי הדרך החרדית ? מה עושים עם כפרים שבתיהם בנויים על פריטים ארכיאולוגים ואיך מספרים סיפור שותק? הלימוד יעורר שאלות ערכיות ויאיר פינות חשוכות וכתמי עבר.

    חקלאות, טבע ואקולוגיה
    מטרת קורס זה היא לנתח ולדון בתהליכים אשר עיצבו והמעצבים בעת החדשה את החקלאות הארץ ישראלית ואת מקומה בנוף ובסביבה. במרכזם המעבר מחברה מסורתית שעיקר פרנסתה בחקלאות, לחברה מתועשת ועירונית אשר בה נדמה שגם השטחים החקלאיים, וגם מעמדם של העוסקים בה, הולכים ומצטמצמים. במסגרת זו תבחן מערכת היחסים הטעונה והמורכבת בין ענפי חקלאות שונים – גידולי שדה, מטעים ובעלי חיים – לבין ערכי טבע ואת השפעת מערכת יחסים זו על הסביבה האקולוגית.

    את תרקמי בערב לי כותנת: נשים במרחב הארץ ישראלי בעת החדשה
    התמודדות עם הפער שבין תדמית לבין מציאות במקומה של האישה בחברה היישובית ובמדינת ישראל. הסטודנט יתקרב אל חוויות מגדריות בקרב מגזרים שונים בחברה הארצישראלית, ויוודע לנוכחותן ולהדרתן של נשים במרחב

    ארצי שינתה את פניה ? ישראל במאה ה-21- קורס וירטואלי
    היחס לאדמה ולבעלות עליה אצל קבוצות במדינת ישראל בת השבעים, תוך בחינת אי השוויון ומטרותיו יעמדו במרכז הקורס. איזה צבא יגן על מדינת ישראל ומהם ערכיו? הלימוד יעורר שאלות ערכיות ויעמת את

    רגיונאלי מישור החוף

    הקורס יעסוק בהיכרות רגיונלית של מישור החוף על שלל מרכיביו מן המסד הגיאוגרפי-פיסי עבור לביוטי והאנושי. במהלך הקורס ננתח את התפתחות המערכת הנופית של חבלי החוף הים תיכוניים והשפעתה על הצומח והחי וזאת תוך בחינת יחסי האדם והנוף בחלוף התקופות הפרהיסטוריות וההיסטוריות. במסגרת זו ינותחו המרכיבים של התשתית הפיסית, התהליכים הגיאומורפולוגיים, ויחסי הגומלין בין אלה לבין הפעילות האנושית – נוודות, התיישבות, חקלאות ותעשייה בעבר ובהווה. במהלך לימוד תולדות האדם באזור יושם דגש על הקשרים בין נתוניו הפיסיים של האזור ובין תופעות ההתיישבות בסיוע הממצא הארכיאולוגי

    רגיונאלי גולן חרמון

    מטרת הקורס הינה להקנות כלים ללימוד חבל ארץ של הגולן והחרמון, מבחינה גיאוגרפית ונופית ומבחינה אנושית מהתקופה הכלקוליתית ועד תקופת הברזל עם דגש על הקשר בין היסודות הפיזיים וההתפתחות היישובית ותרבותית לאורך התקופות. נעשה הכירות עם יחידות הנוף בגולן וחרמון על מרכיביהן השונים. נלמד היסודות הגיאולוגים וההידרולוגים של האזור ונתמקד בתופעות המיוחדות לגולן. נלמד גם על הגולן בתקופות הכלקוליתית, ברונזה וברזל. נתייחס גם לאתרים ונושאים שבהם יש חידושים מחקריים כמו רוג'ם אל הירי, והדולמנים' חידושים מחקריים כמו בתי כנסת, אבני מיל, הדרכים הרומיות ואופי הישוב בתקופה הממלוכית.,

    רגיונאלי עמקים

    מטרת הקורס הינה להקנות כלים ללימוד חבל ארץ של אזור הכנרת, עמק חולה ומקורות הירדן מבחינה גיאוגרפית ונופית ומבחינה אנושית מהתקופה הפלאליאוליתית ועד תקופת הברזל. הקורס יעסוק באזור כיחידה גיאוגרפית, בעלת מאפיינים פיזיים, חברתיים ותכנוניים הייחודיים לה, הנובעים מהתנאים הגיאוגרפיים והפיזיים שבמסגרתם היא מצויה. נושאי הקורס כוללים גיאולוגיה, הידרולוגיה וגיאוגרפיה פיסית, הדרכים בעת העתיקה, העדויות הארכיאולוגיות לאדם הקדמון, והתלים החשובים בתקופת המקרא.נדון גם במספר סוגיות-רוחב הרלוונטיות לתקופות ולתרבויות השונות כגון , גבולות מנהליים, קשרי מסחר, עולי רגל, והכרות עם האתגרים המוצבים לפתחה היום.

    ניהול משאבי אנוש

    ניהול רגשות בארגון
    מטרת הקורס הינה היכרות עם תהליכים רגשיים המתרחשים בארגונים והקניית ידע וכלים לניתוח של רגשות בארגונים. ההנחה כי לרגשות תפקיד חשוב בתהליכים ארגוניים הולכת וצוברת תאוצה בעולם המחקר והניהול. קורס זה יציג את הידע העכשווי בתחום של רגשות בעולם העבודה תוך הסתכלות עתידית על נושאים הדורשים מחקר נוסף.

    ארגוני שירות
    מטרת קורס זה היא להציג את הידע העכשווי בתחום ארגוני השירות, תוך מתן דגש לניתוח הדינאמיקה בין נותני השירות ללקוחותיהם מהיבטים רגשיים. הקורס מקנה ידע, הבנה וכלים לניתוח מפגש השירות תוך הסתכלות עתידית על נושאים הדורשים מחקר נוסף.

    נשים מעוררות השראה
    המגמה המתמשכת של תעסוקת נשים בארץ ובעולם טומנת בחובה מספר לא מבוטל של אתגרים עבור נשים וכן עבור גברים. מטרת הקורס לפרוש בפני המשתתפות והמשתתפים מגוון היבטים הקשורים בתעסוקת נשים בעולם העבודה: היבט חוקי, היבט תרבותי, היבט פסיכולוגי והיבט כלכלי. הקורס יעסוק בנושאים כמו תמורת בתעסוקת נשים בישראל על המגזרים שונים, העסקי, ציבורי והחברתי, בכלל זה נשים ערביות וחרדיות, החקיקה והאכיפה הנוגעת לתעסוקת נשים, פערי שכר בין המגדרים, האתגר של בחירת קריירה, ניהול קריירה, קידום לתפקידים ניהוליים בסביבת תעסוקה שאינה "מסורתית", קונפליקט ואיזון חיים- עבודה בהיבט אישי וארגוני נשים יזמיות ועוד. הלמידה תעשה תוך חשיפה לחומר תיאורטי ומחקרי בנושאים אלה, לצד סדרת הרצאות של "נשים מעוררות השראה" מתחומי עיסוק שונים ומגזרים שונים, אשר ישתפו בהתנסות והתובנות שלהן בעולם העבודה בישראל.

    אינטליגנציה רגשית חברתית בניהול משאבי אנוש
    האינטליגנציה הרגשית הוא תחום חדש יחסית בפסיכולוגיה הארגונית העוסק בסט היכולות הרגשיות והחברתית של האדם. יכולות אלה נמצאו קשורות באופן כללי ביכולת להתמודד בצורה אפקטיבית עם אתגרים ולהצליח בחיים ובעבודה, במיוחד בתפקידים העוסקים באנשים. מעבר לכך, יכולות האינטליגנציה הרגשית-חברתית מהוות חלק מרכזי ביכולות המאה ה 21 הנדרשות בעולם העבודה של היום וניתנות לפיתוח. בקורס נדון בתפקידם של משאבים רגשיים וחברתיים בעולם העבודה בכלל ובמשאבי אנוש בפרט , ונעסוק ביכולות והכשירויות האישיות, הרגשיות והחברתיות של האדם בשני ממדים עיקריים: זה של אנשי משאבי האנוש עצמם וזה של העובדים והתהליכים הארגוניים עליהם הם מופקדים. הקורס יביא נקודת מבט תאורטית, מחקרית ויישומית. בפן התאורטי יילמדו תאוריות, המשגות מודלים ודרכי מדידה לאינטליגנציה רגשית-חברתית, יוצגו מחקרים עדכניים בתחום העוסקים בהשפעות האינטליגנציה הרגשית-חברתית, על עובדים, מנהלים ותהליכים ארגוניים ובבחינת דרכים אפקטיביות לפיתוחה. בפן היישומי, הקורס הסדנאי יקנה כלים מעשיים לפיתוח יכולות האינטליגנציה הרגשית-חברתית של הסטודנטים בעצמם, באחרים ובהובלת תהליכים ארגוניים מבוססי אינטליגנציה רגשית. בין היכולות המרכזיות שיילמדו בפן התאורטי, המחקרי והיישומי גם יחד נכללות: מודעות עצמית רגשית, וויסות עצמי וניהול רגשות, דפוס חשיבה (מיינדסט) מתפתח , חשיבה חיובית ואופטימיות, אמפתיה ותקשורת אפקטיבית.

    סביבה ארגונים וחברה
    כיום, מתגברים הקולות הרואים במשבר הסביבתי כאתגר הגדול ביותר העומד לפתחם של ארגונים, מדינות ופרטים במאה ה-21 ולאחריה. היות ומגמותיו של המשבר מחייבות שינויים מרחיקי לכת בעולמות התעסוקה, הייצור, והצריכה, ניהול אסטרטגי מוצלח אינו יכול להתעלם מעומקו ואופיו של האתגר הסביבתי. לאור הבנה כי אין זה סביר שמצב של ‘עסקים כרגיל’ עתיד להימשך, כבר כעת אירגונים נדרשים להתאמות פרקטיות וכן של דפוסי חשיבה. מטרת הקורס, אם כן, להציג מבוא לסוגיה הסביבתית והקשרה לארגונים בכלכלה המודרנית. בחלקו הראשון של הקורס תחשפנה הסטודנטיות לדיונים תיאורטיים בסוגיות של אקולוגיה וקיימות עסקית, כלכלית, וחברתית. על מנת להציג את התמונה המורכבת של המשבר ומשמעויותיו האפשריות, התכנים יעסקו בדיונים ממדעי הטבע, החברה והרוח על מנת להציג תמונת מבט אינטרדיסיפלינארית. נבחן שאלות באקולוגיה, אתיקה סביבתית וצדק אקולוגי, ניהול סביבתי, כלכלה סביבתית וכן תפיסות של ערך ושל טבע המעצבות את האופן בו אנו מנהלים את החברה והכלכלה. בחלקו השני של הקורס ייחשפו הסטודנטים למקרי בוחן בתעשיות ספציפיות בישראל ובעולם שאופן ארגונן קשור ישירות לאתגר הסביבתי, ובכללן פעילות של אירגונים בתחומים של אנרגיה חלופית, גישה למים, איכות הקרקע והאוויר. העמקת ההבנה תעשה ע"י דיון מושגי וניתוח אירועים כדי לחזק את יכולתן של הסטודנטיות לנתח פרקטיקות ניהוליות ואירגוניות ביחס למשבר

    חשיבה ביקורתית לניהול
    במובנים רבים, האופנים בהם אנו מארגנים ומנהלים את הקשרים שלנו עם בני-אדם ועם הסביבה נתונים במשבר. מקומות העבודה שלנו הופכים תובעניים יותר ויותר, האופן בו המערכת הכלכלית מאורגנת תורם להיווצרות והחרפתן של בעיות חברתיות ואקולוגיות, והאופי הדמוקרטי של חברות מערביות עומד במבחן ונמצא באיום. קורס זה הינו קורס מתקדם לתלמידי ניהול בשנת הלימודים האחרונה, המציג את ושואב מגישות ביקורתיות לחקר עולמות הניהול והעבודה. הקורס, אם כן, מקנה תפיסה ביקורתית לתלמידי ניהול – כלומר, מקנה את המיומנות ואת ההזדמנות לחשוב באופן ביקורתי על ה'מובן מאליו' של עולם הניהול והעבודה המודרניים. מיומנות זו תקודם ע"י דיוני עומק בהיסטוריה ובמשמעות של פרקטיקות ניהול וארגון, תוך בחינה ואיתגור עצמיים. במהלך הקורס נבחן יחדיו כיצד כל אחד מאיתנו תורם לכינונן של הלוגיקות המוסדיות של הקפיטליזם המאוחר (ה'מובן מאליו' של עולם הניהול המודרני), כיצד אנו הופכים לממשי את ההבניות החברתיות עליהן נשענת העבודה הארגונית, וכיצד אנו מארגנים את עצמנו ונתונים כסובייקטים לפעולת הארגון תוך הימצאות ביחסי שליטה עם סובייקטים אחרים.

    המחלקה למדעי ההתנהגות

    פסיכולוגיה חיובית
    תפיסת האושר והשאיפה לאושר מעסיקות את בני האדם משחר התרבות. בעוד שגישות מסורתיות בפסיכולוגיה התרכזו בפתולוגיה הנפשית ובשיפור החולשות האנושיות, הפסיכולוגיה החיובית – הצומחת מגישות הומניסטיות של הפסיכולוגיה – מדגישה את השימוש בכוחותיו הבריאים ובחזקותיו של האדם המעצימים את תפקודו ורווחתו. גישה זו בוחנת נושאים דוגמת צמיחה, הגשמה, אהבה, דימוי עצמי, אינטליגנציה רגשית, מודעות ויצירתיות. בקורס ייסקרו התיאוריות המרכזיות וממצאי המחקר העדכניים בתחום, תוך שימת דגש להשלכותיהם בשדה הטיפול הפסיכולוגי ובקידום הצמיחה האישית. בנוסף, הסטודנטים יתנסו לאורך הקורס בתרגול עצמי של טכניקות המושתתות על עקרונות הטיפול ההומניסטי והפסיכולוגיה החיובית.

    מוח, קוגניציה ורגש
    תהליכי חשיבה ותפקודיים רגשיים קשורים זה בזה בצורה אדוקה. מטרת הקורס הינה להקנות גוף משמעותי של ידע בנוגע למנגנוניים המוחיים העומדים בבסיס הקשר שבין תהליכים קוגניטיביים ומצבים אפקטיביים. זאת על מנת להבין את כיצד רגש משפיע על תהליכי חשיבה והתנהגות במהלך היומיום וכיצד יכולים תהלכי חשיבה להשפיע על מצבו הרגשי של האדם. במהלך הקורס נתמקד בין השאר בנושאים כגון: הבסיס המוחי של התנהגות חברתית, תהליכי בקרה קוגניטיביים, וויסות רגשות ועוד.

    מוח והתנהגות
    הקורס נועד להעניק ידע נרחב אודות מבנה המוח ותפקודו, בדגש על הבנת הקשר בין פעילות של אזורים שונים במוח לבין התנהגויות ותהליכים קוגניטיביים ורגשיים שונים. מטרת הקורס היא להקנות ידע לגבי מבנה המוח ותפקודו, הן במצב התקין והבריא, והן במצבי חבלה, מחלות נוירולוגיות ומחלות פסיכיאטריות.

    "מעמקי נפש": מבוא לתיאוריות פסיכודינאמיות
    מטרת הקורס הינה לספק עבור הסטודנטים אשנב לעולמה המרתק של הפסיכואנליזה, וההתפתחויות התיאורטיות, הקליניות והמחקריות שחלו בה במרוצת השנים. מדובר בקורס ייחודי, במהלכו, הסטודנטים יחשפו לגישות המרכזיות בפסיכואנליזה, כגון, גישת הדחף, פסיכולוגיית האגו, תיאוריות יחסי אובייקט, התפתחות העצמי, הגישה האינטר-סובייקטיבית וכן הלאה.

    קורסים בית ספריים

    כלים ליזמות במאה ה-21- קורס משלב עשייה
    בעולם המשתנה בקצב מהיר, השיח איננו סביב מקצועות העתיד אלא סביב הכישורים הנחוצים. היכולות להמציא את עצמך מחדש, לסגל אסטרטגיות למידה שונות, לעבוד עם אנשים ולהוציא רעיון אל הפועל יהיו הכרחיים להצלחה. מטרות הקורס הן:
    1. הקניית ארגז הכלים של המאה ה-21 הקורס מתמקד ביכולות הנעת תהליכים, תקשורת בינאישית, העברת מסרים אפקטיבית, עמידה מול קהל ורתימת אנשים לרעיון שלא מתוקף סמכות וכוח. הנחת היסוד היא שיזמות היא עמוד תווך בהנעת תהליכים בעידן החדש.
    2. הקניית חשיבה יזמית יזמות היא היכולת להפוך רעיון למציאות. הסטודנטים לומדים במהלך הקורס כלים שיאפשרו להם להוביל תהליכים בכל אספקט אחר בחיים
    3. הקניית תחושת מסוגלות הלמידה בקורס מתבצעת תוך תרגול ומתן משוב. הסטודנטים לומדים שביכולתם לעמוד מול קהל, להציג רעיון, לחשוב שונה ולחדש
    4. חיבורים ויצירת קהילה מקומית אנו שמים לנו לדגש לייצר חיבורים בין הסטודנטים ובין קהילת העסקים המקומית. קשר זה הינו חיבור בין שוק התעסוקה לעובדי המחר.

    סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות

    הקורס סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות מיועד לסטודנטים בשנה ב'-ג' המתעדים המשך לימודים לתארים מתקדמים וסטודנטים המגלים עניין בסטטיסטיקה ושיטות מחקר. הקורס יקנה ידע תאורטי ומעשי על שיטות מחקר מתקדמות במדעי החברה לצד לימוד שיטות סטטיסטיות מתקדמות. הנושאים העיקריים בקורס יכללו לימוד של מערכי מחקר ניסויים מתקדמים לצד הקניית ידע בסטטיסטיקה היסקית בסיסית ומתקדמת (בדיקת השערות וטעויות הסקה, אמידה סטטיסטית, מבחני T, F, חי-בריבוע, מערכי מחקר פקטוריאליים, ANOVA חד ודו-גורמי, מדידות חוזרות, חישוב גדלי אפקט ועוצמה סטטיסטית). בנוסף לכך, יילמדו מודלי רגרסיה פשוטה ומרובה (הנחות הרגרסיה, מתאם חלקי, משתני דמי, אינטראקציות במודלי רגרסיה). עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט לתכנן מחקרים הכוללים מערכי מחקר מורכבים ולנתח את תוצאותיהם, לבדוק השערות על פרמטרים שונים, לנתח נתונים באמצעות SPSS בכדי להתמודד עם שאלות מחקר שונות ומודלים סטטיסטיים, לחזות ולנבא תוצאות על סמך מודלים שונים ולכתוב דו"ח מחקר הכולל פרק תוצאות הנשען על מודלים סטטיסטיים מתקדמים.
    לימודי קדם: מבוא לסטטיסטיקה א' וב' (ציון 90 ומעלה), שיטות מחקר א' או קורס מקביל, SPSS

    בדיקות תוכנה ואוטומציה QA
    קורס איכותי הפותח את דלת הכניסה לתחום בודקי תוכנה של עולם ההייטק.
    במהלך הקורס תקבלו את הכלים המקצועיים לאוטומציה של תהליך. כלים אשר יסייעו לכם לעריכת תהליך מהיר איכותי ומדויק יותר מכל ביצוע ידני. המיומנויות ודרכי החשיבה הנרכשים במהלך הקורס מקנים ערך מוסף גם בנתיבים עתידיים של הקריירה המקצועית שלכם ויאפשר לכם מגוון רחב יותר של אפשרויות תעסוקה במהלך הלימודים ועם סיומם. בוגרי הקורס יקבלו תעודת בודק תוכנה מטעם בית הספר ללימודי הייטק במכללה.
    6 ש"ס/ 6 נ"ז/ש'/60
    ב' 0001019 טרם נקבע ג' 16:00-21:00

    קורסי ספורט
    כדורגל
    העלאת הכושר הגופני, שיפור היכולות הטכניות והפיזיות בתחום הכדורגל. במהלך הקורס הסטודנט ירכוש ידע עיוני על כושר גופני לאורך חיים בריא.
    יוגה
    יוגה כשיעור משלים למען בריאות הגוף והנפש. בשיעור נתרגל יוגה ויניאסה דינאמית ומאתגרת. נעבוד על חיזוק שרירי ליבה, יציבה נכונה, גמישות השרירים ועמוד השדרה.

    כושר ואורח חיים בריא
    הקורס יעסוק בפעילות גופנית כמשפרת איכות חיים, מונעת מחלות ומקדמת אורח חיים פעיל ובריא. במסגרת הקורס יערכו אימוני כושר, עיצוב וחיטוב לצד הקניית ידע בתחום גוף האדם ותזונה נכונה. הסטודנט יקבל כלים וטיפים להתנהלות יום יומית בריאה ואיכותית ובמקביל ישפר את הכושר הגופני האישי שלו. הסטודנט יתנסה בסגנונות אימון שונים כמו אינטרוולי, התנגדות וכוח, תחנות וכו.

    קורסי תוכן באנגלית

    Teams’ Development and management
    Managing a team, in all its aspects, is a complex organizational task. This course will explore fundamental concepts in team development and management, their creation, and maintenance. The course exposes students to the world of team management and development, focusing on the anagers' and team members' needs and motivating factors, as well as the implications of these on the individual and the organization.
    After an introduction and review of the essence of team management in the global world and the characteristics of teams, the lectures will deal with group processes and their analysis and accepted processes in teams. Subsequently, methods for building/developing a team and building cohesion will be learned while addressing interaction and management processes within and between teams and their impact on performance. The course will also address virtual teamwork, which is part of the challenges of the new world and the reality of the COVID-19 pandemic that has accelerated work processes in this context.

    Talking Politics: Public Deliberation and Framing
    as higher education institutions, we seek to prepare our students for the careers of tomorrow, providing them with opportunities for international learning that will keep them competitive in the constantly changing global market. This course is part of WILLIAM initiative in Erasmus+, which involves 12 Israeli and European academic ome within higher education. In today’s dynamic and interconnected world, global collaboration is rising. Careers are increasingly demanding a broad range of professional competencies, and we know that the jobs of tomorrow will require strong cross-cultural skills, and transversal skills. Thus, this course is designed to cultivate an international-at-home experience for our students, by engaging students from Israel and Romania in the learning of public deliberation.

    Personal and organizational career
    In the modern age, the career management process is becoming central in the organization's strategic and individual elements. The course will discuss the changing nature of career structures and the significance of these changes in the career planning, management, and development process. We will also engage in relevant strategies and skills in managing the careers and success of individuals in organizations and the job market today. We will address career management processes in the organizational aspect, including talent management.

    The basics of the archaeological survey in the Land of Israell
    בקורס נלמד ונעשה הכירות עם המתודה של הסקר הארכיאולוגי תוך לימוד בכיתה וגם השתתפות מעשית בסקר השדה, איסוף ממצאים, מיונם וזיהוי. בנוסף נלמד על תולדות הסקרים בארץ, ומתודות שונות של סקרים במזרח התיכון. נתעסק גם בהצגת נתונים על מפה וניתוח תפוצת הפריטים ומשמעותם למחקר הארכיאולוגי.

    Current Trends in Tourists, Hosts and Community Relations
    תיירות המאה ה-21 ובעיקר ההתפתחות של סוגים שונים של תיירות אלטרנטיבית מתאפיינת בעיצוב מחדש של יחסי תייר, מארח וקהילה. במסגרת הקורס נעסוק בתהליכים השונים שהביאו להתפתחות ולשינוי זה ובהשפעות הדבר על הקהילה המארחת. נעסוק בסוגים חדשים של תיירות ובחוויית התיירות השונה שהם מבקשים לייצר עבור התיירים והמארחים. נתייחס גם להשפעות החיוביות והשליליות של סוגי תיירות אלה על קהילות מקומיות וכל זאת דרך הצגת דוגמאות מהעולם ומהארץ.

    21st century tourism and especially the development of different types of alternative tourism is characterized by a reshaping of tourist, host and community relations. In this course, we will discuss the various processes that led to this development and the effects it has on the host community. We will deal with new types of tourism and the different tourism experience they seek to produce for the tourists and hosts. We will also address the positive and negative effects of these types of tourism on local communities by presenting examples from Israel and from around the world.