מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה – דבר ראש המחלקה

    שלום לכם,

    הנדסת חשמל מודרנית מקיפה תחומים רבים, ביניהם מערכות חומרה ותוכנה המבוססות על התקנים אלקטרוניים, אופטיים, ביולוגיים ואחרים, ומיושמת בכל מגזרי החיים: מחקר ופיתוח, תחומים מסחריים וצבאיים (מחשבים, מכשור רפואי, טלפונים סלולריים, מצלמות, רובוטים, לוויינים, מערכות הספק ועוד.

    מסלול ההתמחות המרכזי במחלקה הוא 'התקנים (VLSI) ומחשוב' המצייד את הסטודנטים במגוון כלים נחוצים בתחומים שונים של חשמל ואלקטרוניקה כמו עיבוד אותות, תקשורת, בקרה, יסודות מבנה מחשב ומיקרו-מעבדים, תוך דגש על התקנים אלקטרוניים ומעגלים משולבים. במסלול זה נלמדים עקרונות תכנון מעגלים משולבים תוך שימוש בכלים ממוחשבים עדכניים.

    החל משנת תשפ"ב נפתח במחלקה מסלול התמחות חדש 'הנדסת מערכות חכמות משובצות מחשב'. מסלול זה משלב קורסי התמחות מהנדסת תוכנה ומכשיר מהנדסים לצוותי פיתוח מעורבים של מערכות המשלבות חומרה ותוכנה. המסלול פותח בשיתוף עם המחלקה להנדסת תוכנה ונלמד בשתי המחלקות עם דגשים מותאמים בכל מחלקה.

    בנוסף קיים במחלקה מסלול השתלמות במערכות הספק (זרם חזק). השלמת מסלול זה מקנה, לאחר תקופת התנסות בתחום, הכרה כמהנדס חשמל מדופלם אצל רשם המהנדסים.  מסלול זה פתוח גם לסטודנטים בעלי תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה המבקשים להשתלם בתחום מקצועי זה.

    סגל ההוראה במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה מורכב ממרצים בעלי התמחות רבת שנים מהתעשייה והאקדמיה, לרוב בתחומים אותם הם מלמדים. בנוסף, המרצים בעלי ניסיון עשיר בהוראה ובכך משלבים את הניסיון בהוראה עם צרכי התעשייה ומאפשרים למידה מיטבית בהכוון לצרכי השוק.

    אחד היתרונות הגדולים בלימודים במכללה האקדמית כנרת הוא היחס האישי אותו מקבלים הסטודנטים. כיתות קטנות בהרצאות ובתרגולים מאפשרות למידה אפקטיבית וקבלת יחס אישי מסגל ההוראה. בנוסף, הצוות המנהלי מעניק גם הוא יחס אישי וסביבה תומכת היוצרים אווירה לימודית מעולה.

    המעבדות במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה מצוידות בכלים חדישים איתם עובדים בתעשייה. התנסות בשימוש בכלים אלו במהלך הלימודים בנוסף לביצוע הפרויקט ההנדסי בשיתוף הדוק עם מפעלי התעשייה באזור ו/או אנשי הסגל במחלקה, מאפשרים לבוגרים להשתלב בעולם התעסוקה באופן מהיר. עדות לכך היא שבוגרי המחלקה עובדים במגוון רחב של תחומים במפעלים רבים בכל רחבי הארץ.

    בנוסף לתוכנית הלימודים הפורמלית מתקיימות במחלקה מספר סדנאות מידי שנה בתחומים שונים הקשורים לתחום ההתמחות. סדנאות אלו הניתנות ללא עלות נוספת, מכשירות את הסטודנטים בכלים טכניים שימושיים בתחום עבודתם העתידי.

    אני רוצה להזמין אתכם ללמוד אצלנו תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. מול הנוף הקסום של הכנרת ובאווירה נעימה, תמצאו סגל מנהלי ואקדמי מסור בעל ניסיון מצטבר גדול, באקדמיה, בתעשייה, מחקר ועשייה מדעית וטכנולוגית.

    בזכות אלו, ובאווירה המשפחתית בקמפוס, תוכלו לרכוש כלים ומיומנויות עדכניות שיכינו אתכם לאתגרים של עולם התעסוקה.

    בברכה,

    ד"ר אפרים אהרוני, ראש המחלקה