מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    פרופ' רפי סמיט

    פרופ' רפי סמיט

    על התכנית הבינלאומית לתואר שני .M.Sc  בהנדסת תעשיות מים במכללה האקדמית כנרת

    מדינת ישראל הכירה בעובדה שמים זה מצרך יסודי אשר מניע את החיים.  בבית, בחקלאות,  בנוף, בטבע  ולמעשה בכל נדבך של חיינו.  מים הם גם המוצר הזול ביותר על פני כדור הארץ אבל בלעדיו אין חיים.  במשך שנים רבות נאבקה מדינת ישראל ממחסור במים אשר נבע מבצורות ומשימוש לא מושכל במים. פתרונות זמניים הוצעו במשך השנים, החל ממסעות לחיסכון במים, הקצאות מים לחקלאות, השבת מי קולחים ברמות שונות ועד התפלת מי ים ומים מליחים.  היום המדינה נמצאת במצב בו עיקר הבעיות פתורות אבל אין זה הזמן לנוח על זרי הדפנה.

    התפלת  מי הים בכמויות גדולות עזרה לשפר את איכות מי הקולחים המטופלים  בכך שהקטינה את כמות המלחים  במים הממוחזרים ובכך שיפרה את  איכות ההשקיה  ואת כמויות המים הדרושות להשקיה. צעד גדול מאד נעשה עם הפיתוח של השקיה בטפטוף אשר הביאה את המים קרוב לשורשי הצמח ולעתים מתחתם. זה גרם לחיסכון משמעותי בצריכת המים בחקלאות וגינות הנוי ואף להורדת המלחת הקרקע.  הארץ הוריקה מאד, העשירה בכמויות המים וזו המדינה היחידה בעולם אשר דוחקת את רגלי המדבר בהצלחה.

    אבל כל זה אינו מספיק.  העולם סביבנו צמא וחשוף לפגעי טבע ומלחמות  בצד שגשוג החברה העשירה  ללא פתרונות עבור אלו שמתים ברעב. זו זכותנו וחובתנו לעזור ולמצוא את הפתרונות הבאים שיתאימו מצד אחד לבעיות שעדיין קיימות אצלנו ומצד שני יסייעו לחברינו בעולם להשתלב בעשיה רחבה המבוססת על הניסיון הישראלי, זו הסיבה שהביאה לפתיחת התכנית שלנו. בנינו תכנית רחבה ביותר בה כל אחד יוכל למצוא בה עניין. אספנו מרצים מעולים ובעלי ניסיון מחקרי ותעשייתי אשר יאירו את עיניכם ויעזרו לכם להתקדם.

    במהלך התוכנית ייחשפו הסטודנטים לתכנים מקוריים העוסקים בנושאים שונים של ניהול משק המים. כמו כן יבצעו הסטודנטים פרויקט מחקרי, שיאפשר להם לחשוב ולחקור נושאים חדשניים ופתרונות מקוריים לבעיות רבות שנים. הנגשת הידע המקצועי הרב שנצבר בישראל בכלל, ובמכללת כנרת בפרט, לתעשיית המים בארץ ובחו"ל, תאפשר קידום הדדי של פתרונות ברי קיימא.

    נשמח לראותכם בינינו,

    פרופ' רפי סמיט

    ראש התכנית