מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    המחלקה ללימודי תקשורת

    ראש המחלקה: ד"ר עידית מנוסביץ

    חברי סגל
    ד"ר ניסים כץ

    מורים מן חוץ
    פרופ' דידי לין, ד"ר סיגלית אולשקר, ד"ר רות אבידר, ד"ר גיתית בר-און, ד"ר יגאל דוד, ד"ר חיים חגי, ד"ר חיים פרנקל, מר רועי בן עמי, גב' שרון בן דוד,  מר שיר ברונטמן, גב' נועם ברקן,  מר רועי גלוסקא, מר תום דיבון, מר ערן הדס, מר אריאל מירוז, מר אביתר מינס, מר אסף נאוי, מר יובל פלג, מר דני רייספלד, מר משה שוורץ, מר יואל שפרן.

    רכזת המחלקה:
    גב' קרן קרדי
    טל: 04-6653600 , פקס: 0775653600
    שעות קבלה : ימים א'-ה' בין השעות 09:30-12:00, 13:30-15:00.
    אימייל: keren@kinneret.ac.il.
    מיקום: בניין בית אחי, קומה שלישית – משרדי בית הספר למדעי החברה והרוח

    על התואר

    המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת עוסקת ביישום מודלים, גישות ותאוריות תקשורת בסביבת לימודים מתקדמת ויצירתית. המחלקה חרטה על דיגלה חווית לימודים דינמית וחדשנית באמצעות תכניות לימוד והעשרה המעניקות שילוב של מצוינות אקדמית יחד עם מצוינות מקצועית.

    אחת המטרות המרכזיות של המחלקה היא הכשרת הסטודנטים שלנו לרמת תפקוד גבוהה במערכות עבודה ועשייה תקשורתית. לסטודנטים מוענק ארגז כלים מעשיים לצד לימודים עיוניים ופיתוח יכולות אקדמיות על מנת להרחיב את הידע, המידע וההבנה בתחומי החברה, הטכנולוגיה והתרבות לעולם של תקשורת משתנה במאה ה-21.

    סגל המרצים במחלקה לתקשורת מורכב מטובי המרצים בתחומם ומומחי תקשורת בעלי ניסיון מעשי העוסקים גם בהוראה, במחקר אקדמי וביצירה בתעשיית התקשורת. אנו מבטיחים לסטודנטים שלנו סביבת לימודים פורה בליווי אישי ותמיכה בכל תחום, עיוני, מקצועי ואנושי.

    אני מזמינה את הסטודנטים להצטרף אלינו, ליהנות מן הרמה הגבוהה של חברי הסגל האקדמי והמקצועי, וממגוון הקורסים המוצעים בתכנית שלנו .הלימודים מתקיימים תוך כדי חוויה סטודנטיאלית, ססגונית ומיוחדת שמאפיינת את הלומדים בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.

    מבנה תכנית הלימודים

    התכנית מקנה 120 נ"ז ומתפרשת על פני 6 סמסטרים במהלך 3 שנים וכוללת:

    1. ליבה מרכזית של קורסי חובה עיוניים.
    2. מגוון רחב של קורסים בתחומי ניו מדיה, פרסום, עיתונות, אינטרנט, שיווק ויחסי ציבור, קולנוע וטלוויזיה.
    3. התנסות מעשית מודרכת במגוון תחומי התקשורת.
    4. התכנית מורכבת משיעורים עיוניים, סדנאות יישומיות, סיורים מקצועיים.
    5. סיורים ימי עיון וכנסים.
    6. פרויקטים משותפים ומפגשים עם גורמים ואנשי מקצוע בתעשיית התקשורת.

    על הסטודנטים להגיע לרמת פטור באנגלית עד תום שנה ב'.

    התכנית בנויה כך שכל הבוגרים במחלקה לתקשורת מקבלים עד לסיום התואר את מירב הכלים המסייעים להצלחה ולהשתלבות במערכות העוסקות בעולמות תוכן מגוונות כמו האינטרנט ורשתות חברתיות, עיתונות, רדיו, פרסום, ניו מדיה, יחסי ציבור ודוברות, שיווק, בימוי, עריכה והפקות למיניהן במגזר הציבורי, העסקי והפרטי.

    בוגרים רבים מהמחלקה לתקשורת ממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות בארץ ובעולם השילוב בין מצוינות אקדמית, סגל מרצים מעולה ותכנית לימודים מאתגרת הנלמדת בסביבה תומכת הופכים את הלימודים במחלקה לתקשורת שבמכללה האקדמית כנרת לחוויה ייחודית ויישומית.

    תוכנית לימודים תשפ"א

    שנה א'

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    מבוא בתקשורת א: השפעות התקשורת ומושגי יסוד הרצאה 4 3 ד"ר פרנקל חיים
    מבוא בתקשורת ב: מוסד התקשורת בישראל הרצאה 4 3 ד"ר פרנקל חיים
    תרבות דיגיטלית הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    יסודות השיווק הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
    יסודות הפרסום הרצאה 2 2 ד"ר בר און גיתית
    מבוא ליחסי ציבור ודוברות הרצאה 2 2 מר יובל פלג
    תיאוריות בחקר התקשורת הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
    מוסדות התקשורת בעולם הרצאה 2 2 מר שוורץ משה
    טכנולוגיות תקשורת: היסטוריה, חברה ותרבות הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
    מפגשי מדיה (לכל השנים יחד) הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    כתיבה יוצרת הרצאה 1 2 ד"ר ניסים כץ
    כתיבה אקדמית א הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
    מבע קולנועי הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    הביטים חברתיים בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר און
    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר און
    מבוא לסטטיסטיקה א' הרצאה 2.5 2 ד"ר  אולשקר סיגלית
    מבוא לסטטיסטיקה א'- תרגיל תרגיל 0 1 גב' שרון בן דוד
    מבוא לסטטיסטיקה ב' הרצאה 2.5 2 ד"ר אולשקר סיגלית
    מבוא לסטטיסטיקה ב' – תרגיל תרגיל 0 1 גב' שרון בן דוד

     

    סדנאות מקצועיות

    מבוא למדיה משודרת – שנתי סדנה 3 6 מר אריאל מירוז
    סדנת רדיו ופודקסט – שנתי סדנה 2 4 מר ברונטמן שיר
    יסודות הסטורטלינג בעיתונות סדנה 1 2 גב' נועם ברקן
    שימושי מחשב מתקדמים סדנה 1 2 גב' סופיה חיטין
    חשיבה עיצובית סדנה 1 2 פרופ' דידי לין

    תנאי מעבר לשנה ב': ממוצע ציונים 65.

    תוכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתש"פ

    שנה ב'

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
    תקשורת פוליטית הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    חדשות תיאוריה ומחקר הרצאה 2 2 ד"ר חיים פרנקל
    שיטות מחקר כמותיות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר אולשקר סיגלית
    שיטות מחקר איכותניות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    מפגשי מדיה הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    קורס מתקדם בתרבות דיגיטלית הרצאה 2 2 מר תום דיבון
    דיני תקשורת הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
    תקשורת וקונפליקטים סמינר עיוני 3 2 ד"ר ניסים כץ
    אתיקה בפרסום ועיתונות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר פרנקל חיים
    כתיבה אקדמית ב' הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי

     

    סדנאות מקצועיות

    התנסות מעשית- שנתי סדנה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    אולפן טלוויזיה סדנה 1.5 3 מר אסף נאוי
    כתיבה לרשתות חברתיות סדנה 1 2 מר ערן הדס
    חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה סדנה 1 2 מר ערן הדס

     

    מסלול : שיווק רב ערוצי

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    פלנניג סדנה 1 2 מר רועי בן עמי
    מחקרי שווק ופילוח מגזרי הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר-און
    חווית הלקוח הרצאה 2 2 ד"ר אבידר רות
    שיווק דיגיטלי– רשתות חברתיות ומה שביניהן סדנה 1.5 3 גב' עדי ששון ג'רבי

     

    מסלול: טלוויזיה וקולנוע

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    בימוי וכתיבה לטלוויזיה סדנה 1.5 3 רייספלד דני
    מבע קולנועי הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    סדנא מעשית בצילום עלילתי סדנה 1.5 3 מר רועי גלוסקא

    תנאי מעבר לשנה ב': ממוצע ציונים 65.

    תוכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתשעט

    שנה ג'

    שם קורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    מכור היתוך לרב תרבותיות הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    הקהל בעידן הדיגיטלי הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    תוכן גולשים- שנתי סמינר מחקרי 6 4 ד"ר עידית מנוסביץ
    מדיה וספורט הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    מפגשי מדיה (לכל השנים) הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    קורס מתקדם בתרבות דיגיטלית הרצאה 2 2 מר תום דיבון
    לשון חברה תרבות הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    דיון ציבורי – הנחיית קבוצות הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ


    סדנאות מקצועיות

    פרזנטציה מול קהל סדנה 1.5 3 מר ערן הדס
    פוטושופ ואילוסטרייטור סדנה 1 2 מר אביתר מינס
    הפקת אירוע יח"צ סדנה 2 2 מר יובל פלג

     

    מסלול שיווק רב ערוצי

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    תכנון קמפיין ופרויקט גמר – שנתי סדנה 4 4 ד"ר גיתית בר-און
    עיצוב מוצר חברתי- שנתי סדנה 2 4 פרופ' דידי לין
    יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות הרצאה 2 2 ד"ר רות אבידר
    שיווק דיגטלי- רשתות חברתיות ומה שביניהן סדנה 1.5 3 גב' עדי ששון ג'רבי

     

    מסלול : טלווזיה וקולנוע

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    מבע קולנועי הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    בימוי וכתיבה לטלוויזיה סדנה 1.5 3 מר דני רייספלד
    סדנא מעשית בצילום עלילתי סדנה 1.5 3 מר רועי גלוסקא
    פרויקט גמר סדנה 1.5 3 מר דני רייספלד

    תנאי מעבר לשנה ג': ממוצע ציונים 65.

     

    * במהלך 3 שנות הלימודים עליך לבחור 2 קורסי בחירה ממחלקות אחרות – סה"כ 4 נ"ז.

    * ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים

    * במהלך הלימודים יתקיימו סיורים שהינם חלק מתוכנית הלימודים והנוכחות בהם הינה חובה, הסיורים לא יתקיימו בימי לימודים, העדריות מסיור יוריד 5 נקודות מהציון במקצועות הליבה.

    * סטודנט חייב לקבל "פטור" מלימודי אנגלית עד סוף שנה ב'. במידה ולא יקבל פטור יוכל ללמוד בשנה ג' אנגלית בלבד.

    שנה א'

    מפגשי מדיה
    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0230012 ד"ר כץ ניסים ד' 10:00-11:30

    מבוא בתקשורת א: השפעות התקשורת ומושגי יסוד
    הקניית ידע  בתיאוריות השונות ובמודלים שהם הבסיס לחקר התקשורת ולהבנת השפעתה על הפרט ועל החברה.  בשיעור יידונו התיאוריות השונות באופן השוואתי ותוך פיתוח יכולת הבנה ומתן כלים ביקורתיים לבחינת כל תיאוריה ומודל.
    3 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231011 ד"ר חיים פרנקל ד' 13:30-16:00

    תיאוריות בחקר התקשורת
    להציג ולדון בתיאוריות ובמודלים המרכזיים בחקר תקשורת ההמונים, מראשית דרכה של הדיסציפלינה התקשורתית, על מנת ליצור בסיס של ידע והבנה להמשך הלימודים. בקורס נציג גישות תיאורטיות שונות העוסקות  בהשפעות התקשורת על הפרט והחברה, תוך ניתוחן בכלים ביקורתיים ודיון באפשרויות יישומן על המציאות התקשורתית של ימינו.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231021 מר משה שוורץ ד' 16:00-17:30

    טכנולוגיות תקשורת-היסטוריה, חברה ותרבות
    הקורס יעסוק ביחסי הגומלין שבין טכנולוגיות תקשורת, חברה ותרבות. במסגרת הקורס נדון בהתפתחות ההיסטורית של טכנולוגיות תקשורת וביחסי הגומלין שבין טכנולוגיות תקשורת חדשות ואופיין של חברות ותרבויות.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231131 מר משה שוורץ ד' 16:00-17:30

    יסודות השיווק
    חשיפת הסטודנטים למושגים ותיאוריות בתחום השיווק המודרני.  הצגת שיטות מתקדמות להבנת תהליכים בשיווק.  הכרת המרחב השיווקי, דיון בבעיות שיווקיות ובחלופות לפתרונן. תרגול והדמיית תהליכי קבלת החלטות בניהול השיווק.  פיתוח מיומנויות בסיסיות לשימוש בטכניקות שיווקיות.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231041 ד"ר יגאל דוד ב' 12:00-13:30

    מבוא למדיה משודרת
    היכרות עם שפת הקולנוע על מרכיביה השונים, והבנה במושגי יסוד קולנועיים. דגש מיוחד יושם על הקניית יסודות טכניים, תיאורטיים ותהליכיים בתהליך היצירה הקולנועית, כמו גם על התנסות מעשית בבימוי, בכתיבת תסריט, בצילום ובעריכה. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לתרגם רעיון לשפה קולנועית, והבנה כיצד לפתח רעיון לסרט ולהוציאו מן הכוח אל הפועל.
    6 ש"ס / 3 נ"ז / סד' / 60
    א' 0231058 מר אריאל מירוז א' 12:00-14:30
    ב' 0231148 מר אריאל מירוז א' 12:00-14:30

    כתיבה אקדמית א'
    קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231061 מר משה שוורץ ד' 18:00-19:30

    מבוא לסטטיסטיקה תיאורית – שיעור
    בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות
    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
    א' 0221011 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 10:00-11:30

    מבוא לסטטיסטיקה תיאורית – תרגיל
    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
    צ: 0221011
    א' 0231086 גב' שרון בן דוד ב' 14:00-14:45

    מבוא בתקשורת ב: מוסד התקשורת בישראל
    קורס יסוד בסוציולוגיה של התקשורת, המנתח מרכיבים מוסדיים המשותפים לאמצעי התקשורת ואלה המבחינים ביניהם, המאפשרים עיון בסוגים ודגמים של רשתות תקשורת ושל משאבי תקשורת בישראל ובעולם. נסקרים: ערכי היסוד; נורמות כלליות ופרופסיונאליות של חשיבה והפעלה; ניהול וצריכה; מרכיבים מוסדיים- פיקוח ומבנה; תפעול וארגון; מאפיינים ואילוצים של מבנה חברתי; שלטון ופוליטיקה; מסורת; אידיאולוגיה וטכנולוגיה
    3 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231151 ד"ר פרנקל חיים ד' 10:00-12:30

    מוסדות התקשורת בעולם
    הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של תקשורת המונים בראיה מוסדית. הקורס יציג מושגי יסוד בסוציולוגיה של התקשורת, דגמים נורמטיביים של מוסדות תקשורת והיחס בינם לבין המוסד הפוליטי. זאת, מתוך מטרה לבחון ולנתח בעין ביקורתית סוגיות יסוד בתחומים של יחסי תקשורת שלטון, תקשורת וגלובליזציה, נורמות עיתונאיות פרופסיונליות ותהליכי שינוי במוסדות התקשורת בחברה המודרנית. הקורס יסקור מוסדות תקשורת במדינות מערביות ובמקומות נוספים בעולם.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ת' / 60
    ב' 0231161 מר משה שוורץ ד' 14:00-15:30

    הקסם העיתונאי
    מהו סוד הקסם העיתונאי המושך אליו אנשים רבים כל כך?
    במהלך הקורס נחשף לגווניה השונים של העיתונות כיום על ריבוי הפלטפורמות שלה, תוך הקניית ידע בסיסי והתנסות מעשית בעבודת העיתונאי בערוצי המדיה השונים.
    ילמדו שיטות איסוף מידע, יחסי הכתב עם מקורות המידע, כללי כתיבת ידיעה היכרות עם המערכת העיתונאית, ומושגים בסיסיים נוספים בעבודת העיתונאי.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
    ב' 0231178 גב' נועם ברקן ב' 12:00-13:30

    יסודות הפרסום
    פיתוח ידע ומיומנויות בניהול הפרסום על היבטיו השונים והקניית כלים לניתוח אסטרטגיות פרסומיות והאופן בו הן משפיעות על הצרכן. במסגרת הקורס יוצגו מרכיבי הפרסומת והקשרם לקהל היעד ולקונספט השיווקי, וייבחנו שיקולים שונים המנחים את הפירמה בתכנון מסע הפרסום, והערכת תוצאותיו
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231181 ד"ר גיתית בר-און ג' 12:00-13:30

    שימושי מחשב מתקדמים
    במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.
    כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני Excel,  מחולל מצגות Power Point   ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
    ב' 0231278 גב' סופיה חיטין ב' 15:00-16:30

    סדנת רדיו ופודקסט
    הכרות עם עולם הרדיו ועם תחנות הרדיו בישראל. הכרות עם אולפן הרדיו. הכרות עם התפקידים השונים ברדיו:  כתב, קריין, מפיק, עורך ועורך מוסיקה וטכנאי. בשיעור נלמד ונאזין לסוגים שונים של תכניות – מוסיקה, אקטואליה וחדשות, רדיו דוקומנטרי ותכנית ראיונות.
    התנסות בהכנת תכנית רדיו – תחקיר והפקה עריכה, וקריינות ועבודה מול מיקרופון ועריכה מוסיקלית. עיקר הלימוד יתבצע באולפן הרדיו. והתוכניות שיוכנו במהלך הסדנא ישודרו ברדיו של המכללה.
    4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
    א' 0231098 מר שיר ברונטמן א 10:00-11:30
    ב' 0231198 מר שיר ברונטמן א' 10:00-11:30

    מבוא לסטטיסטיקה היסקית – שיעור
    הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.
    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231211 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 10:00-11:30

    מבוא לסטטיסטיקה היסקית –תרגיל
    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
    צ: 0231211
    ב' 0231226 גב' שרון בן דוד ב' 14:00-14:45

    מבוא ליחסי ציבור ודוברות
    הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים בתחום דוברות ויחסי ציבור ואמצעי השיווק החדשים. החל  ממושגי היסוד וכלה  במהפך שהביאו האינטרנט והמדיות החברתיות לענף השיווק והיח"צ.
    נחקור את השווה והשונה בקמפינים של יחסי ציבור בתחומי חיים שונים, נתרגל כלים שבהם משתמשים דוברים ויח"צנים , התמודדות עם צתבי משבר  ונתנסה בבניית קמפיין יחסי ציבור משלב האסטרטגיה והטקטיקה ועד לשלב הביצוע.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0231241 מר פלג יובל ג' 12:00-13:30

    תרבות דיגיטלית
    הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ ב' 15:00-16:30

    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
    הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי.  הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                     
    א' 0231321 ד"ר גיתית בר-און  ג' 14:00-15:30

    היבטים חברתיים בתקשורת
    השיעור מיועד לפתוח צוהר אל מגוון הנושאים, התיאוריות והמושגים בהם עוסקת הדיסציפלינה. הקורס יקנה לסטודנטים את יסודות הסוציולוגיה, הרקע ההיסטורי להתפתחותה, מהות החשיבה הסוציולוגית, המושגים והתיאוריות הבסיסיות, שיהוו את התשתית להמשך הלימוד בתחום ידע זה. מטרות הקורס לעודד בקרב הסטודנטים חשיבה מגוונת ופלורליסטית, דרכה ניתן להסביר אירועים מזוויות פרדיגמטיות שונות, כמו גם  חשיבה סוציולוגית ביקורתית ואנליטית.
    2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                   
    א' 0261011  ד"ר גיתית בר-און ג'  12:00-13:30

    כתיבה יוצרת
    הסדנה שמה לה למטרה ללמד את הסטודנטים כתיבה מרמת המבנה של המשפט ועד לטקסט שלם. כמו כן על אופן השימוש במשלבי הלשון השונים.
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    ב' 0231281 ד"ר כץ ניסים ג' 16:00-17:30

    מבע קולנועי
    השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים.  באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0231291 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    חשיבה עיצובית
    מבוא לעיצוב וחשיבה יצירתית.
    עיצוב חזותי, במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים למבואות בעיצוב, טיפוגרפיה עברית ולימוד פונטים.
    הקורס יותאם לידע הקיים של הסטודנטים
    תהליך הלמידה יתבסס על הרצאות, התנסות ותרגילים במעבר מדו מימד לתלת מימד וצבע.
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    ב' 0231338 פרופ' דידי לין ג' 10:00-11:30

    שנה ב'

    מפגשי מדיה
    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0230012 ד"ר כץ ניסים ד' 10:00-11:30

    "לא על הלייק לבדו": רשתות חברתיות כמחוללות תרבות
    הרשתות החברתיות מאפשרות הצצה לקולאז' המרהיב שנקרא תרבות היומיום שלנו. טיק טוק, אינסטגרם, טינדר, פייסבוק, לינקדין, סנאפצ'ט ועוד – כל זירה מקוונת מלמדת את משמשיה שפה חדשה, נורמות התנהגות ואף מזמנת שאלות תרבותיות רבות. בקורס נפצח יחד את סוד קסמן של הרשתות החברתיות בחיינו, תוך התנסות מעשית והפעלת חשיבה ביקורתית. נלמד על מגמות, טרנדים ותופעות דיגיטליות וננתחן בעזרת קשת רחבה של תיאוריות תקשורתיות  וסוציולוגיות. 
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232271 מר תום דיבון ד' 16:00-17:30

    שיטות מחקר כמותיות בתקשורת
    הקניית כלים תיאורטיים ומעשיים לביצוע מחקרים. הקורס כולל יישום כלים כמותיים (מתמטיים וסטטיסטיים) לצורך: א. עיבוד נתונים סטטיסטיים לזיהוי מגמות. ב. ביצוע סקרי שדה ועיבודם הסטטיסטי המלא.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60                            
    א' 0232041 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 12:00-13:30

    תקשורת פוליטית
    הקורס יעסוק בקשר המורכב שבין תקשורת, פוליטיקה וחברה. נסקור תיאוריות יסוד בתקשורת פוליטית, ונבחן מה תפקיד התקשורת כשחקן פוליטי. נכיר את דרכי הפעולה של התקשורת הפוליטית, בנייה והפצה של מסרים פוליטיים, השפעות התקשורת על דעת הקהל, על הבחירות ותהליכים דמוקרטים אחרים. במהלך הקורס ננתח דוגמאות אקטואליות מהמציאות היומיומית.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0232251 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 10:00-11:30

    חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה
    כיצד יוצרים תוכניות טלוויזיה ומהיכן מגיעים הרעיונות. פיתוח כלים טכניים ומעשיים בחשיבה יצירתית ולמידת יכולות בהפיכת רעיון גולמי לפורמט טלוויזיוני, תוך הענקת כלים ומיומנויות בניהול ועריכת תוכן. רכישת הכלים המקצועיים במטרה להפוך לאנשי טלוויזיה הפכה פשוטה מאי-פעם, עם הכרת המיומנויות הנכונות: מדוע 80 אחוז מתוכניות הטלוויזיה נכשלות? כיצד פועלת מחלקת התוכניות בטלוויזיה? מהן הדילמות של מנהל התוכניות כעורך ראשי וכיצד הוא בוחר תוכניות? כיצד מתבצע תכנון אסטרטגי לטווח ארוך? כך מתעצבת היצירה הטלוויזיונית על תכניה, רעיונותיה, דרכי הבעתה, מקורות השראתה והשפעתה החברתית. הקורס שם דגש על תרגול ויישום הנלמד בזמן אמת, בכפוף לאופייה ולתפקידה של הטלוויזיה בישראל.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232076 מר ערן הדס ג' 12:00-13:30

    כתיבה אקדמית ב'
    קורס תשתית מתקדם, שנועד להקנות כלים להכרה וליישום של כללי הכתיבה הנהוגים עולם האקדמי לצורך הגשה של חיבורים אקדמיים בקורסים מתקדמים. דגש מרכזי יושם על רכישתן של מיומנויות כתיבה וטיעון הנדרשים באקדמיה, להכרת פרקי החיבור האקדמי האמפירי, תכניהם ומטרותיהם, ולחיפוש ואיתור מקורות הנדרשים לכתיבה של סקירת ספרות בעבודות סמינר.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0232011 ד"ר חיים חגי ג' 12:00-13:30

    סמינר עיוני- תקשורת וקונפליקטים
    להכשיר סטודנטים לטפל בחומר אקדמי ומחקרי בנושא  נתון, להציבו בהקשרים תיאורטיים רלבנטיים ולארגן אותו לחיבור מדעי הכולל גם התייחסות ביקורתית והצעות לחקר הנושא.
    2 ש"ס / 3 נ"ז / סמ' / 60
    ב' 0232066 ד"ר ניסים כץ ג' 14:00-15:30

    שיטות מחקר איכותניות בתקשורת
    הקורס יעסוק בתהליך החשיבה והמחקר המדעי בתקשורת עם דגש על שיטות איכותניות. מטרת הקורס להקנות לתלמידים כישורים לקריאה ביקורתית של ספרות מקצועית, להערכת איכותם של מחקרים, כמו גם לתכנון מחקרים אמפיריים ולאיסוף וניתוח נתונים.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0232021 ד"ר כץ ניסים ד' 10:00-11:30

    אתיקה בפרסום קולנוע ועיתונות
    מטרת הקורס להקנות לסטודנטים קורפוס של אתיקה למקצועות הפרסום והעיתונאות.  הקורס יעסוק בסוגיות ובדילמות האתיות הקשורות בפעולתם של מקצועות הפרסום  והעיתונאות הכתובה והמשודרת, ובעבודתו של הפרסומאי והעיתונאי. יידונו בו מעמדם ותפקידם של התקשורת, של הפרסומאי ושל העיתונאי בחברה, ואחריותם החברתית תוך כדי התמודדות בדילמות אתיות שונות.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
    א' 0232101 ד"ר חיים פרנקל ד' 16:00-17:30

    כתיבה דיגיטלית לרשתות חברתיות וניו מדיה
    מטרת הסדנה היא להקנות יכולות וארגז כלים לכתיבה דיגיטלית ושיווקית לרשתות חברתיות, תוך הבנת עולם התקשורת האינטרנטי והחשיפה העיתונאית.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232138 מר הדס ערן ג' 14:00-15:30

    התנסות מעשית
    התנסות מעשית/מקצועית בת 100 שעות הינה חלק מתכנית הלימודים ומהווה תנאי לקבלת תואר ראשון. במסגרת ההתנסות נחשפים הסטודנטים לעולם התעסוקה בתחום הלימודים וצוברים ניסיון בהדרכה צמודה והכוונה של מנחת הסדנא ושל בעלי התפקידים בארגונים בו הם עושים את ההתנסות המעשית. כמו כן, ההתנסות מכשירה באופן מעשי ואישי כל אחד מהסטודנטים ומאפשרת את יישום הידע ומיומנויות שנלמדו במהלך תכנית הלימודים. ההתנסות מאפשרת להיות חלק מתהליכים ארגוניים ולצבור ניסיון תעסוקתי אשר יהווה מרכיב משמעותי ומקדם בקורות החיים המוצגים ובראיונות אישיים.
    ההתנסות המעשית יכולה להתבצע במגוון תחומים וארגונים פרטיים, ציבוריים, עסקיים, עמותות, מלכ"רים ואגודות למיניהן.
    4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
    ש' 0232118 ד"ר עידית מנוסביץ – מפגשים ופגישות אישיות יתואמו מראש

    תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל
    בתוך עשורים בודדים, האינטרנט הפך למדיום תקשורת דומיננטי הבולע אל תוכו את טכנולוגיות התקשורת שקדמו לו. הנגישות הגלובלית הגוברת של אזרחים וצרכנים לרשת האינטרנט קורצת כמובן גם למשווקים, והאינטרנט משמש כמרחב מסחרי מוביל המאפשר קידום וצריכה של מגוון מסרים, שירותים ומוצרים. כיצד ניתן לשווק באינטרנט באופן יעיל? אלו כלי שיווק ייחודיים עומדים לרשות המפרסמים באינטרנט? הקורס יעמיק את הידע של המשתתפים באספקטים השיווקיים של רשת האינטרנט ויקנה כלים יישומיים לשיווק מקוון.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0232161 ד"ר יגאל דוד ב' 10:00-11:30

    דיני תקשורת בישראל
    הכרות בסיסית עם חוקי היסוד והשפעתם על זכויות הפרט, משמעותם בהקשר התקשורתי.  מעבר להכרות עם חוקי היסוד, לצייד את הסטודנטים  האמורים לעסוק בהיבטים המעשיים של  התקשורת, בידע מעודכן של דיני התקשורת, מה שיסייע בידם בהיבט המעשי בעתיד.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0232141 מר משה שוורץ ד' 14:00-15:30

    אולפן טלוויזיה
    עולם הטלוויזיה הינו עולם נוצץ כלפי חוץ אך מורכב מאוד כלפי פנים,  מאחורי כל תוכנית טלוויזיה עומדים צוות הפקה שלם וגדול שנמצא מאחורי הקלעים ועובד ימים כלילות ובראשם – המפיק.
    למפיק תפקיד חשוב ומורכב בו הוא צריך לדעת לאחד סביבו את מיטב אנשי המקצוע – החל משלב היצירה, הכתיבה, הליהוק, הצילום, הבימוי ועד לשלב העריכה – ולדעת להוביל את כולם בדרך הטובה והנכונה ביותר, הן מבחינת היצירה והן מבחינה עסקית וכלכלית
    הסטודנטים בקורס יחוו את עולם הטלוויזיה מבפנים. הם יתנסו בהפעלת אולפן טלוויזיה ובניהול ההפקה עצמה. הם יקבלו את כל הכלים על מנת שיוכלו בעתיד להשתלב בתעשיית הטלוויזיה בשלל תפקידים – החל מיוצרים בין ־תחומיים, עורכים, אנשי צוות הפקה, צלמים ואפילו עד כיוצרים עצמאיים
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    ב' 0232158 מר אסף נאוי ג' 09:00-11:30

    חדשות תאוריה ומחקר
    הקורס יקנה ידע והבנה בתיאוריות ובמושגים העוסקים במהות החדשות באמצעי תקשורת ההמונים, תוך עיון במחקרים בנושא החדשות לסוגיהן בישראל ובעולם, ובעיקר בנוגע לחדשות ארציות ולחדשות חוץ. יושם דגש על הבנת האילוצים הפרופסיונאליים והסטרוקטוראליים בהפקת חדשות.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233261 ד"ר חיים פרנקל ד' 14:00-15:30

    מסלול שיווק רב ערוצי
    שיווק דיגטלי- רשתות חברתיות ומה שביניהן. 
    קורס יישומי מעשי הכולל כלים פרקטיים לניהול רשתות חברתיות- פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין וכו' וכולל בתוכו ניהול אסטרטגיות תוכן , כתיבת תוכן וניהול קמפיינים
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232198 גב' עדי ששון ג'רבי ב' 14:00-16:30

    חווית הלקוח
    קורס זה עוסק בתחום החדש והמרתק של יצירת חווית לקוח. בשנים האחרונות ישנה הכרה גוברת והולכת בקרב העולם העסקי כי יצירת חווית לקוח חיובית והעמדת הלקוח במרכז הן הן המיתוג החדש. במילים אחרות, אוסף הרגעים הטובים והמוצלחים שחווה לקוח במגעיו עם המותג הם אלה שיוצרים אצלו את תהליך המיתוג ומסייעים בכך להצלחת הארגון. בקורס ננסה להסביר ולהגדיר מהי חווית לקוח ומהם הגורמים המרכיבים את חווית הלקוח, נעסוק באסטרטגיות מיתוג ובניית תדמית מתוך זווית ראיה תקשורתית עכשווית, ניגע בקשר שבין עידוד מעורבות צרכנים ברשת ובין מיתוג ויצירת חווית לקוח חיובית ועוד.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60
    ב' 0232198 ד"ר רות אבידר ד' 08:30-10:00

    מחקרי שווק ופילוח מגזרי
    חקר שווקים הינו מרכיב מרכזי בתהליך השיווק, וחשיבותו גוברת בעידן שבו מידע נאסף ונצבר בהקשרים שונים, בהיקפים הולכים וגדלים. לצד זה הופך גם פילוח השוק לשלב קריטי בתהליך השיווק לאור ההבנה שקבוצות שונות באוכלוסייה נבדלות זו מזו בתהליכי קבלת החלטות, בצרכים ובהעדפות שלהן, ולכן חשוב להבין לעומק את מאפייניהן השונים. לפיכך מטרת הקורס להכיר לסטודנטים מושגים וכלים עיקריים בהם נעשה שימוש כיום למטרות איסוף מידע ומחקר בעולם השיווק. בעיקר יושם הדגש על  הבנת התפקיד של חקר שווקים בעולם העסקי כיום, ועל היכרות עם אסטרטגיות מחקר וכלי מחקר שונים שמסייעים לזיהוי ולאיתור קהלי מטרה שונים, כאמצעי לפילוח מגזרי.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0232181 ד"ר גיתית בר-און ג' 18:00-19:30

    סדנת פלנינג
    הקורס מתמקד באלמנטים יסודיים שונים בפרסום, הישימים לכל סוגי הארגונים הפועלים בזירה השיווקית. הקורס מיועד להציג למשתתפים דילמות שונות בתחומי האסטרטגיה, המדיה,הדיגיטל, המחקר והקראטיב ובדרך זו להקנות להם ידע וכלים תשתיתיים הרלבנטיים לזרוע הפרסום בתוך תמהיל השיווק ובאינטגרציה עם שאר המרכיבים בתמהיל. הקורס יקנה ידע במודלים שונים בכל תחומי הפרסום וכן בתחומי המיתוג וגיבוש הזהות והשפה החזותית של הפירמה. לימוד דרכים לשיפור ביצועים ולהגדלת אפקטיביות הפרסום. הקניית הכלים הדרושים למעבר מתפקיד טכני/פונקציונלי לתפקיד מנהל פרסום כללי. גיבוש ראיה מערכתית ותובנות מנחות ככלי תומך להחלטות פרסומיות.2 ש"ס / 1 נ"ז / ס' / 60
    א' 0232178 מר רועי בן עמי ד' 16:00-17:30

    מסלול טלוויזיה וקולנוע

    מבע קולנועי
    השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים.  באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0231291 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    בימוי וכתיבה לטלוויזיה
    במסגרת הסדנא נפתח סדרות טלוויזיה (בייבלים בעגה המקצועית) ונעבוד על הכנה לצילום של סצנות קצרות מתוך אותן סדרות כפיילוט להקרנה למפיקים וגופי שידור.
    הדגש יהיה על כתיבה מקצועית, העמדת סצנות, עבודה עם שחקנים ובחירת זוויות הצילום, הארט והתאורה
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232298 מר דני רייספלד ב'  14:00-16:30

    סדנא מעשית בצילום עלילתי 
    בסדנא נלמד דרכים לתרגם את התסריט העלילתי הלכה למעשה.
    נעבוד עם החזון התסריטאי והבימאי בצורה המדוייקת ביותר ונראה איך כל מרכיבי ההפקה השונים מתנקזים ליום הצילום עצמו, לרגע בו הקסם מתרחש.
    עם סיום הסדנא יהיו בידי הסטודנט משלל הכלים והידע הדרושים כדי לצאת וליצור.
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0232308 מר רועי גלוסקא ב' 09:00-11:30

    שנה ג'

    מפגשי מדיה
    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0230012 ד"ר כץ ניסים ד' 10:00-11:30

    "לא על הלייק לבדו": רשתות חברתיות כמחוללות תרבות
    הרשתות החברתיות מאפשרות הצצה לקולאז' המרהיב שנקרא תרבות היומיום שלנו. טיק טוק, אינסטגרם, טינדר, פייסבוק, לינקדין, סנאפצ'ט ועוד – כל זירה מקוונת מלמדת את משתמשיה שפה חדשה, נורמות התנהגות ואף מזמנת שאלות תרבותיות רבות. בקורס נפצח יחד את סוד קסמן של הרשתות החברתיות בחיינו, תוך תנסות מעשית והפעלת חשיבה ביקורתית. נלמד על מגמות, טרנדים ותופעות דיגיטליות וננתחן בעזרת קשת רחבה של תיאוריות תקשורתיות וסוציולוגיות. 
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232271 מר תום דיבון ד' 16:00-17:30

    הקהל בעידן הדיגיטלי
    הקורס מתמקד בקהל כמושג מפתח בחקר התקשורת ובתעשיית התקשורת גם יחד.
    בקורס נדון בהתפתחויות בהגדרת הקהל מעידן תקשורת ההמונים לעידן התקשורת החדשה ובהשלכות של השינויים במאפייני הקהל לתהליכים הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.  כמו כן, נעסוק ביישום של התיאוריה והמחקר והמשמעויות הכלכליות והמקצועיות של  ההתפתחויות בקהל להתנהלות  תעשיית התקשורת.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233021 ד"ר ניסים כץ ד' 14:00-15:30

    מ"כור היתוך לרב תרבויות"
    בקורס נתייחס ליחסי הגומלין בין חברה תרבות ותקשורת בהתפתחות ההיסטוריה של החברה הישראלית מתקופת הישוב ועד ימינו. הפרקים בהן נדון: מישוב למדינה; מכור היתוך לפלורליזם;  חברה, תקשורת ודמוקרטיה; חברה, תקשורת- הדרה ואי שיווין. סוגיות אלו יבחנו לאור השינויים אשר במשך השנים הפכו את השיח החברתי והתקשורתי בישראל משיח "כור ההיתוך" לשיח  פלורליסטי ו/או רב תרבותי.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0233031 ד"ר ניסים כץ ד' 14:00-15:30

    פרזנטציה מול קהל
    כך נופיע מול קהל ובטלוויזיה: הקניית כלים וידע מעשי להופעה מקצועית בתקשורת – מול מצלמה וקהל. הלימוד יעסוק במגוון של תפקידים – מראיינים, כתבים, מנחים וקריינים, ובסגנונות הגשה בתחומי חדשות ואקטואליה, בידור, ספורט, לייף סטייל, מוסיקה וניו מדיה. הסדנה תכלול עבודה באולפן, הופעה מול מצלמה, כללי הופעה נכונה בטלוויזיה, מיומנויות בעבודה על טקסט, הגייה נכונה, תרגול מצבי אילתור, תורת הראיון ומיומנויות מתקדמות אודות הדרך המקצועית 'להחזיק' שידור.
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0233058 מר ערן הדס ג' 09:00-11:30

    סמינר מחקרי "תוכן גולשים"
    תוכן גולשים מהווה כיום מרכיב בלתי נפרד מהעולם המקוון והתרבות הדיגיטלית הנגזרת ממנו. מדובר במושג מתפתח המיושם במגוון רחב של פלטפורמות מקוונות כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אתרי עיתונות, אתרי עסקים ומכירות, ועוד. בסמינריון נבחן היבטים שונים של תופעת השימוש בתוכן גולשים במגוון הקשרים של הפעילות האנושית. נעמוד על המניעים לשימוש בתוכן גולשים והשפעותיו, ונדון בהיבטים חברתיים, עסקיים ותרבותיים של תוכן זה. משתתפי הסמינריון יפתחו מחקרים עצמאיים הנגזרים מנושאי הסמינריון ויציגו את המחקר בכיתה במהלך סמסטר ב'.
    4 ש"ס / 6 נ"ז / ש'/ 60
    א' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ב' 12:00-13:30
    ב' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 12:00-13:30

    מדיה וספורט
    הספורט בעידן המודרני הפך למוסד חברתי בעל עוצמה תרבותית, פוליטית וכלכלית רבה. במאה ה-21 הספורט מהווה מרכיב משמעותי גם בתעשיית התקשורת: עיתוני הדפוס, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט מציגים מדי יום סיקור נרחב של המתרחש בשדה ואירועי הספורט מושכים מיליוני צופים. במסגרת הקורס נבחן באופן ביקורתי את יחסי הגומלין שבין המדיה ותעשיית הספורט. הקורס יתחלק לארבעה חלקים:
    מבוא – נגדיר את שדה המחקר, נציג את ההיסטוריה של תקשורת הספורט ונבחן את יחסי הגומלין בין המדיה ושדה והספורט.
    תהליך ההפקה – אילוצים כלכליים וארגוניים בתהליכי ההפקה של תקשורת הספורט; עיתונות הספורט.
    הטקסט – תקשורת ספורט וזהות – לאומית, אתנית, מגדרית וקוסמופוליטית.
    הצרכן – אהדה וריטואל הצפייה באירועי הספורט.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
    א' 0233231 ד"ר חיים חגי ג' 14:00-15:30

    הפקת ארוע יח"צ
    להקנות לסטודנטים ידע ואסטרטגיות חשיבה, בתכנון תהליך הבנייה של הפקת אירוע יח"צ.
    להקנות לסטודנטים כלים מעשיים  ומיומנויות בהפקת אירועים
    לאפשר לסטודנטים להתנסות בפרויקט מיוחד שבו יישמו את החומר הנלמד.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ס' / 60
    ב' 0233108 מר יובל פלג ג' 14:00-15:30

    לשון, חברה ותרבות
    השפה ודפוסי השימוש בה אינם רק אמצעי לתקשורת. הם גם משקפים ומעצבים ערכים, זהויות, תפיסות עולם ויחסי כוח. בקורס נדון ביחסי הגומלין שבין הלשון, החברה והתרבות. בעזרת מושגי יסוד העוסקים במבנה השפה וחקר השיח נבחן את השימוש בשפה בהקשרים חברתיים בכלל ובתקשורת ההמונים בפרט.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233251 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    פוטושופ ואיילוסטריטור
    הכרת תוכנת Photoshop, הבנת התוכנה והשימושים בה, התממשקות עם תוכנת Illustrator, הקניית כלי העבודה ליצירת עיצוב גרפי לממשק הרשת והדפוס.
    בשיעור ניישם טכניקות שונות תוך שימוש בתוכנה ונדון בסוגי הפלטפורמות המקובלות היום במדיה החברתית.
    2 ש"ס / 1 נ"ז / ש' / 60
    א' 0233258 מר אביתר מניס ג' 12:00-13:30

    דיון ציבורי הנחיית קבוצות
    הקורס משלב תיאוריה ופרקטיקה, ובו הסטודנטים משתתפים באופן פעיל בתהליך הפקה והנחייה של ועידת סטודנטים בסוגיה מרכזית בסדר היום הציבורי. במהלך הקורס נלמד על התיאוריה הדיונית של הדמוקרטיה (דמוקרטיה דליברטיבית), המדגישה את חשיבותו של דיון ציבורי מכליל, מעמיק ומכבד, כמרכיב מרכזי בתהליכים דמוקרטים. נסקור דוגמאות אקטואליות של תהליכי שיתוף ציבור המיישמים את התפיסה בארץ ובעולם. הסטודנטים יבחרו סוגיה לדיון ציבורי, יכינו את הסוגיה לדיון, ויעברו סדנת מנחי דיון ציבורי. אירוע השיא של הקורס יהיה ועידת סטודנטים. הקורס מהווה חלק מפעילותה של ד"ר מנוסביץ בקבוצת מחקר בינלאומית המפתחת את תחום הפדגוגיה הדליברטיבית במוסדות השכלה גבוהה בעולם בתמיכת קרן המחקר ע"ש צ'רלס קטרינג, ארה"ב.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233241 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 10:00-11:30

    מסלול שיווק רב ערוצי

    שיווק דיגטלי- רשתות חברתיות ומה שביניהן. 
    קורס יישומי מעשי הכולל כלים פרקטיים לניהול רשתות חברתיות- פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין וכו' וכולל בתוכו ניהול אסטרטגיות תוכן , כתיבת תוכן וניהול קמפיינים.
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232198 גב' עדי ששון ג'רבי ב' 14:00-16:30

    תכנון קמפיין ופרוייקט גמר
    רכישת ידע בסיסי בבניית קמפיין פרסומי על מרכיביו השונים תוך שימוש במדיות פרסום
    שונות עבור לקוח ספציפי. זאת במסגרת הדמיה של עבודת משרד הפרסום
    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
    א' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ג' 16:00-17:30
    ב' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ג' 18:00-19:30

    יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות
    קורס זה מהווה קורס המשך לקורס יחסי ציבור בעידן האינטרנט. בקורס נעמיק את ידיעותינו בתחומי השיווק ויחסי הציבור בעידן הדיגיטלי ונעסוק בנושאים כגון הגישה החדשה ליחסי ציבור ושיווק, שיווק יחסים ובניית יחסים, שיווק חברתי ואחריות חברתית תאגידית, חווית לקוח, יחסי ציבור וקבוצות מחאה, אתיקה בעידן המקוון ועוד וכל זאת תוך שימוש בדוגמאות מהזירה הישראלית והבינלאומית.
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
    ב' 0233171 ד"ר רות אבידר ד' 10:30-12:00

    עיצוב מוצר חברתי
    הקורס מובנה עבור סטודנטים מתקדמים בשיווק ופרסום, הקורס יכלול הכרות עם עולם עיצוב המוצר, כיום מוצרים חדשים דורשים עוד בשלבי התכנון חשיבה ועבודת צוות של אנשי שיווק ופרסום, עיצוב והנדסה.
    במסגרת הקורס נתנסה בפיתוח רעיון למוצר חדש.
    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש'/ 60
    א' 0233168 פרופ' דידי לין ד' 16:00-17:30
    ב' 0233168 פרופ' דידי לין ד' 08:30-10:00

    מסלול טלוויזיה וקולנוע

    מבע קולנועי
    השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים.  באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.
    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             
    א' 0231291 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    בימוי וכתיבה לטלוויזיה
    במסגרת הסדנא נפתח סדרות טלוויזיה (בייבלים בעגה המקצועית) ונעבוד על הכנה לצילום של סצנות קצרות מתוך אותן סדרות כפיילוט להקרנה למפיקים וגופי שידור.
    הדגש יהיה על כתיבה מקצועית, העמדת סצנות, עבודה עם שחקנים ובחירת זוויות הצילום, הארט והתאורה
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
    א' 0232298 מר דני רייספלד ב'  14:00-16:30

    סדנא מעשית בצילום עלילתי 
    בסדנא נלמד דרכים לתרגם את התסריט העלילתי הלכה למעשה.
    נעבוד עם החזון התסריטאי והבימאי בצורה המדויקת ביותר ונראה איך כל מרכיבי ההפקה השונים מתנקזים ליום הצילום עצמו, לרגע בו הקסם מתרחש.
    עם סיום הסדנא יהיו בידי הסטודנט משלל הכלים והידע הדרושים כדי לצאת וליצור.
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0232308 מר רועי גלוסקא ד' 13:30-16:00

    פרויקט גמר  
    במסגרת הקורס כל הסטודנטים משנה ג יבחרו כל אחד את התחום בו הוא רוצה לעסוק "בעולם המקצועי" (בימוי, תסריטאות, הפקה, צילום ועריכה) וניצור תיק עבודות מותאם אישית לכל בוגר בו יוכל להציג את כשרונו ולהתמקצע בתחום בו בחר ובז'אנר בו בחר (סרטי פרסום ושיווק, טלוויזיה, הפקות לרשת).
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ש' / 60
    ב' 0233278 מר דני רייספלד ב' 12:00-14:30

    פתיחה בצ׳אט
    צריכים עזרה?
    דילוג לתוכן