המחלקה ללימודי תקשורת

ראש המחלקה: ד"ר עידית מנוסביץ

חברי סגל
ד"ר ניסים כץ, ד"ר חיים פרנקל

מורים מן חוץ
פרופ' דידי לין, ד"ר סיגלית אולשקר, ד"ר רות אבידר, ד"ר גיתית בר-און, ד"ר יגאל דוד, ד"ר חיים חגי, ד"ר אורית פישר, מר אלי אשכנזי, גב' אספהאן בהלול, מר שיר ברונטמן, מר רועי בן עמי, גב' שרון בן דוד, גב' נועם ברקן, מר אבישי גולשטיין, מר ערן הדס, מר אריאל מירוז, מר אביתר מינס, מר אסף נאוי, מר יובל פלג, מר אייל צרפתי, מר דני רייספלד, מר משה שוורץ, מר יואל שפרן.

רכזת המחלקה: גב' קרן קרדי
טל: 04-6653600, פקס: 0775653600
שעות קבלה: ימים א'-ה' בין השעות 09:30-12:00, 13:30-15:00.
דוא"ל: keren@kinneret.ac.il.
מיקום: בניין בית אחי, קומה שלישית – משרדי בית הספר למדעי החברה והרוח

על התואר

המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת עוסקת ביישום מודלים, גישות ותאוריות תקשורת בסביבת לימודים מתקדמת ויצירתית. המחלקה חרטה על דיגלה חווית לימודים דינמית וחדשנית באמצעות תכניות לימוד והעשרה המעניקות שילוב של מצוינות אקדמית יחד עם מצוינות מקצועית.

אחת המטרות המרכזיות של המחלקה היא הכשרת הסטודנטים שלנו לרמת תפקוד גבוהה במערכות עבודה ועשייה תקשורתית. לסטודנטים מוענק ארגז כלים מעשיים לצד לימודים עיוניים ופיתוח יכולות אקדמיות על מנת להרחיב את הידע, המידע וההבנה בתחומי החברה, הטכנולוגיה והתרבות לעולם של תקשורת משתנה במאה ה-21.

סגל המרצים במחלקה לתקשורת מורכב מטובי המרצים בתחומם ומומחי תקשורת בעלי ניסיון מעשי העוסקים גם בהוראה, במחקר אקדמי וביצירה בתעשיית התקשורת. אנו מבטיחים לסטודנטים שלנו סביבת לימודים פורה בליווי אישי ותמיכה בכל תחום, עיוני, מקצועי ואנושי.

אני מזמינה את הסטודנטים להצטרף אלינו, ליהנות מן הרמה הגבוהה של חברי הסגל האקדמי והמקצועי, וממגוון הקורסים המוצעים בתכנית שלנו .הלימודים מתקיימים תוך כדי חוויה סטודנטיאלית, ססגונית ומיוחדת שמאפיינת את הלומדים בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.

מבנה תכנית הלימודים

תוכנית לימודים תש"פ

שנה א'

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
0231011 מבוא לחקר התקשורת א' הרצאה 4 2 ד"ר פרנקל חיים
0231021 תיאוריות ומודלים במחקר התקשורת הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
0231031 יסודות העיתונאות הרצאה 2 2 ד"ר פרנקל חיים
0231131 טכנולוגיות תקשורת – היסטוריה, חברה, תרבות הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
0231041 יסודות השיווק הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
0231058 מבוא למדיה משודרת א סדנא 1.5 3 מר אריאל מירוז
0231148 מבוא למדיה משודרת ב סדנא 1.5 3 מר אריאל מירוז
0231061 הדרכה ביבליוגרפית וכתיבה אקדמית א הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
0221011 מבוא לסטטיסטיקה א הרצאה 2.5 2 ד"ר  אולשקר סיגלית
0231086 מבוא לסטטיסטיקה א- תרגיל תרגיל 0 1 שרון בן דוד
0231151 מבוא לחקר התקשורת ב' הרצאה 4 2 ד"ר פרנקל חיים
0231161 מוסדות התקשורת בעולם הרצאה 2 2 שוורץ משה
0231178 הקסם העיתונאי סדנא 1 2 אשכנזי אלי
0231181 יסודות הפרסום הרצאה 2 2 ד"ר בר און גיתית
0231098 יסודות השידור ברדיו סדנא 1 2 ברונטמן שיר
0231198 סדנת שידור ברדיו סדנא 1 2 ברונטמן שיר
0231211 מבוא לסטטיסטיקה ב הרצאה 2.5 2 ד"ר אולשקר סיגלית
0231226 מבוא לסטטיסטיקה ב – תרגיל תרגיל 0 1 שרון בן דוד
0231231 יסודות בחברת הרשת הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
0231241 יסודות יחסי ציבור הרצאה 2 2 פלג יובל
0231278 שימושי מחשב מתקדמים סדנא 1 2 שפרן יואל
0231281 כתיבה יוצרת הרצאה 1 2 ד"ר ניסים כץ
0261011 מבוא לסוציולוגיה הרצאה 2 2 ד"ר פישר אורית
0231316 מבוא לסוציולוגיה- תרגיל תרגיל 0.5 1 שרון בן דוד
0231321 מבוא לפסיכולוגיה חברתית הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר און

 

במהלך 3 שנות הלימודים עליך לבחור 2 קורסי בחירה ממחלקות אחרות – סה"כ 4 נ"ז.
תנאי מעבר לשנה ב': ממוצע ציונים 65.

 

תוכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתשעט

שנה ב'

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
0232011 כתיבה אקדמית ב' הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
0232021 שיטות מחקר איכותניות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
0232031 סוגיות נבחרות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר חיים פרנקל
0232041 שיטות מחקר כמותיות בתקשורת  

הרצאה

2 2 ד"ר אולשקר סיגלית
0232251 תקשורת ופוליטיקה הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
0232066 סמינר עיוני הרצאה 3 2  

ד"ר ניסים כץ

0232076 חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה סדנא 1 2 מר ערן הדס
0232261 פרקטיקות של הקפת מדיה הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
0232052 תקשורת ערבית בחברה הישראלית הרצאה 2 2 גב' אספהאן בהלול
0232101 אתיקה בפרסום ועיתונות הרצאה 2 2 ד"ר פרנקל חיים
0232118 התנסות מעשית- שנתי סדנא 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
0232128 תורת הראיון סדנא 1 2 גב' נועם ברקן
0232138 כתיבה דיגיטאלית לרשתות חברתיות וניו מדיה סדנא 1.5 3 מר ערן הדס
0232141 דיני תקשורת הרצאה 2 2 מר משה שוורץ
0232158 אולפן טלוויזה סדנא 1.5 3 אסף נאוי
0232161 תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
0232228 פיתוח פורמטים לטלוויזה ולרשת סדנא 1.5 3 מר דני רייספלד

 

התמקדות בפרסום, שיווק, יח"צ ומדיה חברתית

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
0232178 פלנניג סדנא 1 2 מר רועי בן עמי
0232181 מחקרי שווק ופילוח מגזרי הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר-און
0232198 חווית הלקוח הרצאה 1 2 ד"ר אבידר רות
0232201 דוברות יחצ ושיווק במגרש הפוליטי והחברתי הרצאה 2 2 מר פלג יובל

 

התמקדות בטלוויזיה ומדיה דיגיטלית

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
0232218 צילום ועריכת וידאו למתקדמים- שנתי סדנא 3 3 מר אייל צרפתי
0232258 כתיבה ועבודה עם שחקנים סדנא 1.5 3 מר דני רייספלד
0232231 סוגיות נבחרות בקולנוע הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ

 

תנאי מעבר לשנה ב': ממוצע ציונים 65.

 

תוכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתשעח

שנה ג'

קוד קורס שם קורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
0233031 מ"כור היתוך לרב תרבותיות" הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
0233021 הקהל בעידן התקשורת הרב ערוצית הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
0233046 סמינר מחקרי הרצאה 6 2 ד"ר עידית מנוסביץ
0233058 פרזנטציה מול קהל סדנא 1.5 3 מר ערן הדס
0233231 תקשורת וספורט הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
0233261 חדשות תאוריה ומחקר הרצאה 2 2 ד"ר חיים פרנקל
0233258 פוטושופ ואיילוסטרייטור סדנא 1 2 מר אביתר מינס
0233108 הפקת ארוע יח"צ סדנא 1 2 מר יובל פלג
0233121 המרחב הדיגיטלי והקיברנטי הרצאה 3 3 ד"ר טל פבל
0232091 לשון חברה תרבות הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
0233241 פרוייקט ועידה- שנתי הרצאה 4 4 ד"ר עידית מנוסביץ

 

התמקדות בפרסום, שיווק, יח"צ ומדיה חברתית

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
0233148 תכנון קמפיין ופרוייקט גמר- שנתי סדנא 3 4 ד"ר גיתית בר-און
0233168 עיצוב מוצר חברתי סדנא 2 3 פרופ' דידי לין
0233171 יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות הרצאה 2 2 ד"ר רות אבידר

 

התמקדות בטלוויזיה ומדיה דיגיטלית

קוד קורס שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
0233188 תסריט והפקת אולפן למתקדמים סדנא 1 2 מר אבישי גולשטיין
0233198 בימוי עלילתי לטלוויזה ולרשת סדנא 1.5 3 מר דני רייספלד
0232218 צילום ועריכת וידאו למתקדמים סדנא 3 3 מר אייל צרפתי

 

במהלך 3 שנות הלימודים עליך לבחור 2 קורסי בחירה ממחלקות אחרות – סה"כ 4 נ"ז.

תנאי מעבר לשנה ג': ממוצע ציונים 65.

  • ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים
  • במהלך הלימודים יתקיימו סיורים שהינם חלק מתוכנית הלימודים והנוכחות בהם הינה חובה, הסיורים לא יתקיימו בימי לימודים, העדריות מסיור יוריד 5 נקודות מהציון במקצועות הליבה.
  • סטודנט חייב לקבל "פטור" מלימודי אנגלית עד סוף שנה ב'. במידה ולא יקבל פטור יוכל ללמוד בשנה ג' אנגלית בלבד.

שנה א'

 

מבוא לחקר התקשורת א'
הקניית ידע  בתיאוריות השונות ובמודלים שהם הבסיס לחקר התקשורת ולהבנת השפעתה על הפרט ועל החברה.  בשיעור יידונו התיאוריות השונות באופן השוואתי ותוך פיתוח יכולת הבנה ומתן כלים ביקורתיים לבחינת כל תיאוריה ומודל.

2 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 0231011 ד"ר חיים פרנקל ד' 10:00-11:30

תיאוריות ומודלים במחקר התקשורת
להציג ולדון בתיאוריות ובמודלים המרכזיים בחקר תקשורת ההמונים, מראשית דרכה של הדיסציפלינה התקשורתית, על מנת ליצור בסיס של ידע והבנה להמשך הלימודים. בקורס נציג גישות תיאורטיות שונות העוסקות  בהשפעות התקשורת על הפרט והחברה, תוך ניתוחן בכלים ביקורתיים ודיון באפשרויות יישומן על המציאות התקשורתית של ימינו.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0231021 מר משה שוורץ ד' 16:00-17:30

יסודות העיתונאות
הקורס יעסוק בהיבטים המעשיים של תקשורת ההמונים והתפתחותה מהמאה ה-18 ועד לעידן הפוסט-מודרני. הקורס יבחן התפתחויות של תקשורת ההמונים מתוך נקודות מבט טכנולוגיות, ערכיות, אתיות ומעשיות. הקורס יתמקד בהיבטים של התפתחות התקשורת בישראל לפני קום המדינה ואחריה ויבחן את התפתחותה של התקשורת תוך ניתוח אירועים מעשיים בהם הייתה מעורבת התקשורת בישראל

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0231031 ד"ר חיים פרנקל ד' 14:00-15:3

טכנולוגיות תקשורת-היסטוריה, חברה, תרבות
הקורס יעסוק ביחסי הגומלין שבין טכנולוגיות תקשורת, חברה ותרבות. במסגרת הקורס נדון בהתפתחות ההיסטורית של טכנולוגיות תקשורת וביחסי הגומלין שבין טכנולוגיות תקשורת חדשות ואופיין של חברות ותרבויות.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231131 מר משה שוורץ ד' 16:00-17:30

יסודות השיווק
חשיפת הסטודנטים למושגים ותיאוריות בתחום השיווק המודרני.  הצגת שיטות מתקדמות להבנת תהליכים בשיווק.  הכרת המרחב השיווקי, דיון בבעיות שיווקיות ובחלופות לפתרונן. תרגול והדמיית תהליכי קבלת החלטות בניהול השיווק.  פיתוח מיומנויות בסיסיות לשימוש בטכניקות שיווקיות.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0231041 ד"ר יגאל דוד ב' 12:00-13:30

מבוא למדיה משודרת א' וב'
היכרות עם שפת הקולנוע על מרכיביה השונים, והבנה במושגי יסוד קולנועיים. דגש מיוחד יושם על הקניית יסודות טכניים, תיאורטיים ותהליכיים בתהליך היצירה הקולנועית, כמו גם על התנסות מעשית בבימוי, בכתיבת תסריט, בצילום ובעריכה. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לתרגם רעיון לשפה קולנועית, והבנה כיצד לפתח רעיון לסרט ולהוציאו מן הכוח אל הפועל.

3 ש"ס / 3 נ"ז / סד' / 60
א' 0231058 מר אריאל מירוז ג' 11:00-13:30
ב' 0231148 מר אריאל מירוז א' 11:00-13:30

הדרכה ביבליוגרפית וכתיבה אקדמית א'
קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0231061 מר משה שוורץ ד' 18:00-19:30

מבוא לסטטיסטיקה תיאורית – שיעור
בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות

2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
א' 0221011 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 10:00-11:30

מבוא לסטטיסטיקה תיאורית – תרגיל

1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0221011
א' 0231086 גב' שרון בן דוד ב' 14:00-14:45

מבוא לחקר התקשורת ב'
קורס יסוד בסוציולוגיה של התקשורת, המנתח מרכיבים מוסדיים המשותפים לאמצעי התקשורת ואלה המבחינים ביניהם, המאפשרים עיון בסוגים ודגמים של רשתות תקשורת ושל משאבי תקשורת בישראל ובעולם. נסקרים: ערכי היסוד; נורמות כלליות ופרופסיונאליות של חשיבה והפעלה; ניהול וצריכה; מרכיבים מוסדיים- פיקוח ומבנה; תפעול וארגון; מאפיינים ואילוצים של מבנה חברתי; שלטון ופוליטיקה; מסורת; אידיאולוגיה וטכנולוגיה

2 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231151 ד"ר פרנקל חיים ד' 10:00-11:30  

מוסדות התקשורת בעולם
הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של תקשורת המונים בראיה מוסדית. הקורס יציג מושגי יסוד בסוציולוגיה של התקשורת, דגמים נורמטיביים של מוסדות תקשורת והיחס בינם לבין המוסד הפוליטי. זאת, מתוך מטרה לבחון ולנתח בעין ביקורתית סוגיות יסוד בתחומים של יחסי תקשורת שלטון, תקשורת וגלובליזציה, נורמות עיתונאיות פרופסיונליות ותהליכי שינוי במוסדות התקשורת בחברה המודרנית. הקורס יסקור מוסדות תקשורת במדינות מערביות ובמקומות נוספים בעולם.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ת' / 60
ב' 0231161 מר משה שוורץ ד' 14:00-15:30

הקסם העיתונאי
מהו סוד הקסם העיתונאי המושך אליו אנשים רבים כל כך?
במהלך הקורס נחשף לגווניה השונים של העיתונות כיום על ריבוי הפלטפורמות שלה, תוך הקניית ידע בסיסי והתנסות מעשית בעבודת העיתונאי בערוצי המדיה השונים.

ילמדו שיטות איסוף מידע, יחסי הכתב עם מקורות המידע, כללי כתיבת ידיעה היכרות עם המערכת העיתונאית, ומושגים בסיסיים נוספים בעבודת העיתונאי.

2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
ב' 0231178 מר אלי אשכנזי ב' 15:00-16:30 

יסודות הפרסום
פיתוח ידע ומיומנויות בניהול הפרסום על היבטיו השונים והקניית כלים לניתוח אסטרטגיות פרסומיות והאופן בו הן משפיעות על הצרכן. במסגרת הקורס יוצגו מרכיבי הפרסומת והקשרם לקהל היעד ולקונספט השיווקי, וייבחנו שיקולים שונים המנחים את הפירמה בתכנון מסע הפרסום, והערכת תוצאותיו

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231181 ד"ר גיתית בר-און ג' 12:00-13:30  

שימושי מחשב מתקדמים
במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.
כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני Excel,  מחולל מצגות Power Point   ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.

2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
ב' 0231278 מר יואל שפרן ג' 14:00-15:30

יסודות השידור הרדיו
הכרות עם עולם הרדיו ועם תחנות הרדיו בישראל. הכרות עם אולפן הרדיו. הכרות עם התפקידים השונים ברדיו:  כתב, קריין, מפיק, עורך ועורך מוסיקה וטכנאי. בשיעור נלמד ונאזין לסוגים שונים של תכניות – מוסיקה, אקטואליה וחדשות, רדיו דוקומנטרי ותכנית ראיונות.

2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
א' 0231098 מר ברונטמן שיר ג 09:00-10:30

סדנת שידור ברדיו
הסדנא תקנה ידע והתנסות בהכנת תכנית רדיו – תחקיר והפקה עריכה, וקריינות ועבודה מול מיקרופון ועריכה מוסיקלית. עיקר הלימוד יתבצע באולפן הרדיו. והתוכניות שיוכנו במהלך הסדנא ישודרו ברדיו של המכללה.

2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
ב' 0231198 מר שיר ברונטמן א' 09:00-10:30

מבוא לסטטיסטיקה היסקית – שיעור
הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.
2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231211 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 10:00-11:30 

מבוא לסטטיסטיקה היסקית –תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0231211
ב' 0231226 גב' שרון בן דוד ב' 14:00-14:45

יסודות היח"צ
הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים בתחום דוברות ויחסי ציבור ואמצעי השיווק החדשים. החל  ממושגי היסוד וכלה  במהפך שהביאו האינטרנט והמדיות החברתיות לענף השיווק והיח"צ.

נחקור את השווה והשונה בקמפינים של יחסי ציבור בתחומי חיים שונים, נתרגל כלים שבהם משתמשים דוברים ויח"צנים , התמודדות עם צתבי משבר  ונתנסה בבניית קמפיין יחסי ציבור משלב האסטרטגיה והטקטיקה ועד לשלב הביצוע.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231241 מר פלג יובל ג' 10:00-11:30 

יסודות בחברת הרשת
הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ ב' 12:00-13:30

מבוא פסיכולוגיה חברתית
הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי.  הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
א' 0231321 ד"ר גיתית בר-און  ג' 14:00-15:3

מבוא לסוציולוגיה
השיעור מיועד לפתוח צוהר אל מגוון הנושאים, התיאוריות והמושגים בהם עוסקת הדיסציפלינה. הקורס יקנה לסטודנטים את יסודות הסוציולוגיה, הרקע ההיסטורי להתפתחותה, מהות החשיבה הסוציולוגית, המושגים והתיאוריות הבסיסיות, שיהוו את התשתית להמשך הלימוד בתחום ידע זה. מטרות הקורס לעודד בקרב הסטודנטים חשיבה מגוונת ופלורליסטית, דרכה ניתן להסביר אירועים מזוויות פרדיגמטיות שונות, כמו גם  חשיבה סוציולוגית ביקורתית ואנליטית.
2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60
א' 0261011  ד"ר אורית פישר-שלם  ד'  8:00-9:30

מבוא לסוציולוגיה –תרגיל

1 ש"ס / 0.5 נ"ז / ת' / 60
צ: 0261011
ב' 0231316 גב' שרון בן דוד ב' 15:00-15:45

כתיבה יוצרת
הסדנה שמה לה למטרה ללמד את הסטודנטים כתיבה מרמת המבנה של המשפט ועד לטקסט שלם. כמו כן על אופן השימוש במשלבי הלשון השונים.

2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231281 ד"ר כץ ניסים ג' 16:00-17:30

שנה ב'

 

שיטות מחקר כמותיות בתקשורת
הקניית כלים תיאורטיים ומעשיים לביצוע מחקרים. הקורס כולל יישום כלים כמותיים (מתמטיים וסטטיסטיים) לצורך: א. עיבוד נתונים סטטיסטיים לזיהוי מגמות. ב. ביצוע סקרי שדה ועיבודם הסטטיסטי המלא.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0232041 ד"ר סיגלית אולשקר ב' 12:00-13:30

סוגיות נבחרות בתקשורת
מטרתו של הקורס לבחון סוגיות של מדיניות ועניין ציבורי המתבססים על   קשר בין תופעות חברתיות לסיקור, לאופן התפקוד ולהשפעה של תקשורת ההמונים והמדיה החדשים. בקורס תיבחנה הסוגיות באמצעות  גישות תיאורטיות ומחקרים אמפיריים המחברים בין הסיקור התקשורתי, הייצוג וההשפעה של התקשורת על דעת הקהל ועל קביעת המדיניות בתחומי החיים השונים.  (סוגיות לדוגמא: תקשורת ובחירות, תקשורת וזהויות, תקשורת וטרור, תקשורת במלחמה, תקשורת ואלימות, תקשורת ומהפכות וכדו'. (תיבחרנה  סוגיות בהתאם להתפתחויות הרלוונטיות בעיתוי פתיחת הקורס).

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232031 ד"ר חיים פרנקל ד' 14:00-15:30

תורת הריאיון
מטרת הקורס – הקניית כלים לביצוע תחקיר וראיון בעיתונות המודפסת. במהלך הקורס נלמד מה היא עיתונות חוקרת ומידת חשיבותה במשטר דמוקרטי, תוך הבאת דוגמאות וניתוח מקרים ידועים ועכשוויים.

2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
א' 0232128  גב' נועם ברקן ד' 08:00-09:30

תקשורת פוליטית
הקורס יעסוק בקשר המורכב שבין תקשורת, פוליטיקה וחברה. נסקור תיאוריות יסוד בתקשורת פוליטית, ונבחן מה תפקיד התקשורת כשחקן פוליטי. נכיר את דרכי הפעולה של התקשורת הפוליטית, בנייה והפצה של מסרים פוליטיים, השפעות התקשורת על דעת הקהל, על הבחירות ותהליכים דמוקרטים אחרים. במהלך הקורס ננתח דוגמאות אקטואליות מהמציאות היומיומית.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0232251 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 10:00-11:30

חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה
כיצד יוצרים תוכניות טלוויזיה ומהיכן מגיעים הרעיונות. פיתוח כלים טכניים ומעשיים בחשיבה יצירתית ולמידת יכולות בהפיכת רעיון גולמי לפורמט טלוויזיוני, תוך הענקת כלים ומיומנויות בניהול ועריכת תוכן. רכישת הכלים המקצועיים במטרה להפוך לאנשי טלוויזיה הפכה פשוטה מאי-פעם, עם הכרת המיומנויות הנכונות: מדוע 80 אחוז מתוכניות הטלוויזיה נכשלות? כיצד פועלת מחלקת התוכניות בטלוויזיה? מהן הדילמות של מנהל התוכניות כעורך ראשי וכיצד הוא בוחר תוכניות? כיצד מתבצע תכנון אסטרטגי לטווח ארוך? כך מתעצבת היצירה הטלוויזיונית על תכניה, רעיונותיה, דרכי הבעתה, מקורות השראתה והשפעתה החברתית. הקורס שם דגש על תרגול ויישום הנלמד בזמן אמת, בכפוף לאופייה ולתפקידה של הטלוויזיה בישראל.

2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60
א' 0232076 מר ערן הדס ג' 11:00-12:30

כתיבה אקדמית ב'
קורס תשתית מתקדם, שנועד להקנות כלים להכרה וליישום של כללי הכתיבה הנהוגים עולם האקדמי לצורך הגשה של חיבורים אקדמיים בקורסים מתקדמים. דגש מרכזי יושם על רכישתן של מיומנויות כתיבה וטיעון הנדרשים באקדמיה, להכרת פרקי החיבור האקדמי האמפירי, תכניהם ומטרותיהם, ולחיפוש ואיתור מקורות הנדרשים לכתיבה של סקירת ספרות בעבודות סמינר.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232011 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

סמינר עיוני
להכשיר סטודנטים לטפל בחומר אקדמי ומחקרי בנושא  נתון, להציבו בהקשרים תיאורטיים רלבנטיים ולארגן אותו לחיבור מדעי הכולל גם התייחסות ביקורתית והצעות לחקר הנושא.

2 ש"ס / 3 נ"ז / סמ' / 60
ב' 0232066 ד"ר ניסים כץ ג' 14:00-15:30 , 18:00-19:30

שיטות מחקר איכותניות בתקשורת
הקורס יעסוק בתהליך החשיבה והמחקר המדעי בתקשורת עם דגש על שיטות איכותניות. מטרת הקורס להקנות לתלמידים כישורים לקריאה ביקורתית של ספרות מקצועית, להערכת איכותם של מחקרים, כמו גם לתכנון מחקרים אמפיריים ולאיסוף וניתוח נתונים.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232021 ד"ר כץ ניסים ד' 08:00-09:30 

פרקטיקות של הפקת מדיה
הקורס יתמקד בניתוח האופן  שבו הפרקטיקות הפורמליות והלא פורמליות של הפקת מדיה, כמו גם  אילוצים של מדיום, הסביבה המוסדית, המבנה הארגוני, וגורמים מקריים או פרוזאיים, לוקחים חלק פעיל בעיצוב התוצר המוגמר. במסגרת הקורס נסקור מגוון מקורות מחקריים ומקצועיים המתארים ומנתחים פרקטיקות של הפקת מדיה.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
א' 0232261 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

אתיקה בפרסום קולנוע ועיתונות
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים קורפוס של אתיקה למקצועות הפרסום והעיתונאות.  הקורס יעסוק בסוגיות ובדילמות האתיות הקשורות בפעולתם של מקצועות הפרסום  והעיתונאות הכתובה והמשודרת, ובעבודתו של הפרסומאי והעיתונאי. יידונו בו מעמדם ותפקידם של התקשורת, של הפרסומאי ושל העיתונאי בחברה, ואחריותם החברתית תוך כדי התמודדות בדילמות אתיות שונות.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
א' 0232101 ד"ר חיים פרנקל ד' 16:00-17:30 

כתיבה דיגיטלית לרשתות חברתיות וניו מדיה
מטרת הסדנה היא להקנות יכולות וארגז כלים לכתיבה דיגיטלית ושיווקית לרשתות חברתיות, תוך הבנת עולם התקשורת האינטרנטי והחשיפה העיתונאית.

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
א' 0232138 מר הדס ערן ג' 13:00-15:30 

התנסות מעשית
התנסות מעשית/מקצועית בת 100 שעות הינה חלק מתכנית הלימודים ומהווה תנאי לקבלת תואר ראשון. במסגרת ההתנסות נחשפים הסטודנטים לעולם התעסוקה בתחום הלימודים וצוברים ניסיון בהדרכה צמודה והכוונה של מנחת הסדנא ושל בעלי התפקידים בארגונים בו הם עושים את ההתנסות המעשית. כמו כן, ההתנסות מכשירה באופן מעשי ואישי כל אחד מהסטודנטים ומאפשרת את יישום הידע ומיומנויות שנלמדו במהלך תכנית הלימודים. ההתנסות מאפשרת להיות חלק מתהליכים ארגוניים ולצבור ניסיון תעסוקתי אשר יהווה מרכיב משמעותי ומקדם בקורות החיים המוצגים ובראיונות אישיים.

ההתנסות המעשית יכולה להתבצע במגוון תחומים וארגונים פרטיים, ציבוריים, עסקיים, עמותות, מלכ"רים ואגודות למיניהן.

4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
ש' 0232118 ד"ר עידית מנוסביץ – מפגשים ופגישות אישיות יתואמו מראש

תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל
בתוך עשורים בודדים, האינטרנט הפך למדיום תקשורת דומיננטי הבולע אל תוכו את טכנולוגיות התקשורת שקדמו לו. הנגישות הגלובלית הגוברת של אזרחים וצרכנים לרשת האינטרנט קורצת כמובן גם למשווקים, והאינטרנט משמש כמרחב מסחרי מוביל המאפשר קידום וצריכה של מגוון מסרים, שירותים ומוצרים. כיצד ניתן לשווק באינטרנט באופן יעיל? אלו כלי שיווק ייחודיים עומדים לרשות המפרסמים באינטרנט? הקורס יעמיק את הידע של המשתתפים באספקטים השיווקיים של רשת האינטרנט ויקנה כלים יישומיים לשיווק מקוון.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0232161 ד"ר יגאל דוד ב' 10:00-11:30 

דיני תקשורת בישראל
הכרות בסיסית עם חוקי היסוד והשפעתם על זכויות הפרט, משמעותם בהקשר התקשורתי.  מעבר להכרות עם חוקי היסוד, לצייד את הסטודנטים  האמורים לעסוק בהיבטים המעשיים של  התקשורת, בידע מעודכן של דיני התקשורת, מה שיסייע בידם בהיבט המעשי בעתיד.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0232141 מר משה שוורץ ד' 14:00-15:30

אולפן טלוויזיה
עולם הטלוויזיה הינו עולם נוצץ כלפי חוץ אך מורכב מאוד כלפי פנים

מאחורי כל תוכנית עומדים, יותר נכון לומר מתרוצצים, צוות הפקה שלם וגדול שנמצא מאחורי הקלעים ועובד ימים כלילות ובראשם – המפיק.

למפיק תפקיד חשוב ומורכב בו הוא צריך לדעת לאחד סביבו את מיטב אנשי המקצוע – החל משלב היצירה, הכתיבה, הליהוק, הצילום, הבימוי ועד לשלב העריכה – ולדעת להוביל את כולם בדרך הטובה והנכונה ביותר, הן מבחינת היצירה והן מבחינה עסקית וכלכלית

הסטודנטים בקורס יחוו את עולם הטלוויזיה מבפנים. הם יתנסו בהפעלת אולפן טלוויזיה ובניהול ההפקה עצמה. הם יקבלו את כל הכלים על מנת שיוכלו בעתיד להשתלב בתעשיית הטלוויזיה בשלל תפקידים – החל מיוצרים בין־תחומיים, עורכים, אנשי צוות הפקה, צלמים ואפילו עד כיוצרים עצמאיים

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
ב' 0232158 מר אסף נאוי ג' 11:00-13:30 

תקשורת ערבית בחברה הישראלית
הקורס יסקור תהליכים ומגמות בערוצי המדיה המסורתיים והאלקטרוניים בשפה הערבית בישראל ובעולם הערבי, תוך התמקדות של הסיקור העיתונאי והתקשורתי בציוני דרך מרכזיים ומשמעותיים (כגון: האביב הערבי במצריים ובעולם הערבי לעומת הסיקור במדיה הערביים  המרכזיים בארץ). כמו כן, הקורס ידון בהשוואות בין הסיקור התקשורתי של אירועים העוסקים בעולם הערבי ומסוקרים בערוצי המדיה במערב לעומת הסיקור בשפה הערבית בארצות ערב ובישראל. וזאת תוך בחינת תפקידה של הספרה הציבורית התקשורת כמעצבת משמעותית של דעת קהל, לדוגמה בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

חלק מהקורס יוקדש לניתוח המדיה הדיגיטאליים והפיכתם לסוכן חדשותי מהותי לא פחות מהמדיה המסורתיים הקלאסיים (ערוצי הלווין, התפתחות  האינטרנט, הפייסבוק, טוויטר,בלוגים והרשתות החברתיות בכלל). לאלה היה תפקיד מרכזי באביב הערבי.

בנוסף, הקורס יעסוק במדיה הפלסטינית  ברשות הפלסטינית  כמו גם במדיה הפלסטינית בתוך ישראל. דיונים יתקיימו ביחס למושג זיכרון קולקטיבי בכלל ובעיתונות הערבית בפרט תוך בחינת המשמעויות  האידיאולוגיות והתרבותיות של הקבוצות השונות בחברה ויחסי הכוחות בתוכה. כמו כן, יינתן ביטוי להבניות של נרטיבים מרכזיים בתוך החברה והשתקפותם בתקשורת/ ביטויים/ השלכותיהם במדיה הערבים:  השואה והנכבה.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232052 גב' אספהאן בהלול ד' 16:00-17:30

פיתוח פורמטים לרשת ולטלוויזיה

הקורס יעסוק ויעביר את הנושאים של כתיבת תסריט בסיסית ובימוי עלילתי כולל עבודה עם שחקנים, תחקיר כתיבה ובימוי הדגש בקורס על סדנאות מעשיות אשר יעבירו את החומר בפעילות השמה בשטח ועל ידי כך יכשירו את הסטודנטים לתפקידי הבימוי השונים.

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

א' 0232228 מר דני רייספלד  ג' 08:00-10:30

התמקדות בפרסום

 

חווית הלקוח
קורס זה עוסק בתחום החדש והמרתק של יצירת חווית לקוח. בשנים האחרונות ישנה הכרה גוברת והולכת בקרב העולם העסקי כי יצירת חווית לקוח חיובית והעמדת הלקוח במרכז הן הן המיתוג החדש. במילים אחרות, אוסף הרגעים הטובים והמוצלחים שחווה לקוח במגעיו עם המותג הם אלה שיוצרים אצלו את תהליך המיתוג ומסייעים בכך להצלחת הארגון. בקורס ננסה להסביר ולהגדיר מהי חווית לקוח ומהם הגורמים המרכיבים את חווית הלקוח, נעסוק באסטרטגיות מיתוג ובניית תדמית מתוך זווית ראיה תקשורתית עכשווית, ניגע בקשר שבין עידוד מעורבות צרכנים ברשת ובין מיתוג ויצירת חווית לקוח חיובית ועוד.

2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60
ב' 0232198 ד"ר רות אבידר ד' 10:00-11:30

דוברות יחצ ושיווק במגרש הפוליטי והחברתי
משקלם של יועצי התקשורת והתדמית במערכות הפוליטיות  הולך וגדל ונוצרה מערכת יחסי גומלין חדשה בין הפוליטיקאים, התקשורת ואנשי היח"צ .

הסדנה תסקור את התהליכים, האסטרטגיות השונות, שיטות הפעולה ובניית הקמפיינים של הפוליטיקאים, ההתנהלות היומיומית מול אמצעי התקשורת השונים ותנתח את עבודתם של יועצי התקשורת, כותבי הנאומים, העוזרים הפרלמנטרים, מנהלי דפי הפיסבוק ושאר היועצים הצמודים לשרים, חברי הכנסת וראשי הערים בישראל.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
ב' 0232201 מר פלג יובל ד' 08:00-09:30

מחקרי שווק ופילוח מגזרי
חקר שווקים הינו מרכיב מרכזי בתהליך השיווק, וחשיבותו גוברת בעידן שבו מידע נאסף ונצבר בהקשרים שונים, בהיקפים הולכים וגדלים. לצד זה הופך גם פילוח השוק לשלב קריטי בתהליך השיווק לאור ההבנה שקבוצות שונות באוכלוסייה נבדלות זו מזו בתהליכי קבלת החלטות, בצרכים ובהעדפות שלהן, ולכן חשוב להבין לעומק את מאפייניהן השונים. לפיכך מטרת הקורס להכיר לסטודנטים מושגים וכלים עיקריים בהם נעשה שימוש כיום למטרות איסוף מידע ומחקר בעולם השיווק. בעיקר יושם הדגש על  הבנת התפקיד של חקר שווקים בעולם העסקי כיום, ועל היכרות עם אסטרטגיות מחקר וכלי מחקר שונים שמסייעים לזיהוי ולאיתור קהלי מטרה שונים, כאמצעי לפילוח מגזרי.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232181 ד"ר גיתית בר-און ג' 14:00-15:30

סדנת פלנינג
הקורס מתמקד באלמנטים יסודיים שונים בפרסום, הישימים לכל סוגי הארגונים הפועלים בזירה השיווקית. הקורס מיועד להציג למשתתפים דילמות שונות בתחומי האסטרטגיה, המדיה,הדיגיטל, המחקר והקראטיב ובדרך זו להקנות להם ידע וכלים תשתיתיים הרלבנטיים לזרוע הפרסום בתוך תמהיל השיווק ובאינטגרציה עם שאר המרכיבים בתמהיל. הקורס יקנה ידע במודלים שונים בכל תחומי הפרסום וכן בתחומי המיתוג וגיבוש הזהות והשפה החזותית של הפירמה.
לימוד דרכים לשיפור ביצועים ולהגדלת אפקטיביות הפרסום.
הקניית הכלים הדרושים למעבר מתפקיד טכני/פונקציונלי לתפקיד מנהל פרסום כללי.
גיבוש ראיה מערכתית ותובנות מנחות ככלי תומך להחלטות פרסומיות.

2 ש"ס / 1 נ"ז / ס' / 60
א' 0232178 מר רועי בן עמי ד' 18:00-19:30

התמקדות בקולנוע וטלוויזיה

 

צילום ועריכת וידאו למתקדמים
השיעור עוסק בצד המעשי והתאורטי של צילום וידאו ועריכה. מטרת השיעור היא להפגיש את הסטודנטים עם המערכות העכשוויות בתחום המדיה החדשה ולעשות בהם שימוש יצירתי אפקטיבי. הסטודנטים יערכו הכרות מעמיקה עם סגנונות צילום ועריכה, ילמדו טכנולוגיות חדשות, יצלמו ויערכו, עם דגש לעידוד חשיבה יצירתית.

3 ש"ס / 3 נ"ז / ס'/ 60
ש' 0232218 מר אייל צרפתי סמ' א', ב'  14:00-16:30, סמ' ב', ג'  08:00-10:30

כתיבה לטלוויזה ועבודה עם שחקנים
עולם הטלוויזיה וסדרות הרשת הינם תחום מתפתח וישראל הופכת כמעצמה בתחום התוכן הטלוויזיוני בעיקר בתחום הדרמתי, הכתיבה והעבודה עם השחקנים הם המפתח להצלחה ובמסגרת הקורס נילמד לכתוב לטלוויזיה ולהמחיש את התסריט הכתוב בעבודה עם שחקנים דבר שייצר פרויקטים המוכנים להפקה ולהפצה כבר בזמן הלימודים.

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ש' / 60
ב' 0232068 מר דני רייספלד ד' 10:00-12:30

סוגיות בקולנוע
להכיר ולהבין את התהליכים, המגמות ויחסי הגומלין שבין קולנוע, חברה, תרבות ומדיה בעידן המודרני והפוסט מודרני.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
א' 0232231 ד"ר ניסים כץ ג' 18:00-19:30

שנה ג'

 

הקהל בעידן התקשורת הרב ערוצית
הקורס מתמקד בקהל כמושג מפתח בחקר התקשורת ובתעשיית התקשורת גם יחד.

בקורס נדון בהתפתחויות בהגדרת הקהל מעידן תקשורת ההמונים לעידן התקשורת החדשה ובהשלכות של השינויים במאפייני הקהל לתהליכים הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.  כמו כן, נעסוק ביישום של התיאוריה והמחקר והמשמעויות הכלכליות והמקצועיות של  ההתפתחויות בקהל להתנהלות  תעשיית התקשורת.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0233021 ד"ר ניסים כץ ד' 10:00-11:30

מ"כור היתוך לרב תרבויות"
בקורס נתייחס ליחסי הגומלין בין חברה תרבות ותקשורת בהתפתחות ההיסטוריה של החברה הישראלית מתקופת הישוב ועד ימינו. הפרקים בהן נדון: מישוב למדינה; מכור היתוך לפלורליזם;  חברה, תקשורת ודמוקרטיה; חברה, תקשורת- הדרה ואי שיווין. סוגיות אלו יבחנו לאור השינויים אשר במשך השנים הפכו את השיח החברתי והתקשורתי בישראל משיח "כור ההיתוך" לשיח  פלורליסטי ו/או רב תרבותי.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0233031 ד"ר ניסים כץ ד' 08:00-10:30

פרזנטציה מול קהל
כך נופיע מול קהל ובטלוויזיה: הקניית כלים וידע מעשי להופעה מקצועית בתקשורת – מול מצלמה וקהל. הלימוד יעסוק במגוון של תפקידים – מראיינים, כתבים, מנחים וקריינים, ובסגנונות הגשה בתחומי חדשות ואקטואליה, בידור, ספורט, לייף סטייל, מוסיקה וניו מדיה. הסדנה תכלול עבודה באולפן, הופעה מול מצלמה, כללי הופעה נכונה בטלוויזיה, מיומנויות בעבודה על טקסט, הגייה נכונה, תרגול מצבי אילתור, תורת הראיון ומיומנויות מתקדמות אודות הדרך המקצועית 'להחזיק' שידור.

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60
א' 0233058 מר ערן הדס ג' 08:00-10:30

סמינר מחקרי "תוכן גולשים"
תוכן גולשים מהווה כיום מרכיב בלתי נפרד מהעולם המקוון והתרבות הדיגיטלית הנגזרת ממנו. מדובר במושג מתפתח המיושם במגוון רחב של פלטפורמות מקוונות כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אתרי עיתונות, אתרי עסקים ומכירות, ועוד. בסמינריון נבחן היבטים שונים של תופעת השימוש בתוכן גולשים במגוון הקשרים של הפעילות האנושית. נעמוד על המניעים לשימוש בתוכן גולשים והשפעותיו, ונדון בהיבטים חברתיים, עסקיים ותרבותיים של תוכן זה. משתתפי הסמינריון יפתחו מחקרים עצמאיים הנגזרים מנושאי הסמינריון ויציגו את המחקר בכיתה במהלך סמסטר ב'.

4 ש"ס / 6 נ"ז / ש'/ 60
א' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 14:00-15:30
ב' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 14:00-15:30

תקשורת וספורט
הספורט בעידן המודרני הפך למוסד חברתי בעל עוצמה תרבותית, פוליטית וכלכלית רבה. במאה ה-21 הספורט מהווה מרכיב משמעותי גם בתעשיית התקשורת: עיתוני הדפוס, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט מציגים מדי יום סיקור נרחב של המתרחש בשדה ואירועי הספורט מושכים מיליוני צופים. במסגרת הקורס נבחן באופן ביקורתי את יחסי הגומלין שבין המדיה ותעשיית הספורט. הקורס יתחלק לארבעה חלקים:

מבוא – נגדיר את שדה המחקר, נציג את ההיסטוריה של תקשורת הספורט ונבחן את יחסי הגומלין בין המדיה ושדה והספורט.
תהליך ההפקה – אילוצים כלכליים וארגוניים בתהליכי ההפקה של תקשורת הספורט; עיתונות הספורט.
הטקסט – תקשורת ספורט וזהות – לאומית, אתנית, מגדרית וקוסמופוליטית.
הצרכן – אהדה וריטואל הצפייה באירועי הספורט.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
א' 0233231 ד"ר חיים חגי ג' 11:00-12:30

חדשות תאוריה ומחקר
הקורס יקנה ידע והבנה בתיאוריות ובמושגים העוסקים במהות החדשות באמצעי תקשורת ההמונים, תוך עיון במחקרים בנושא החדשות לסוגיהן בישראל ובעולם, ובעיקר בנוגע לחדשות ארציות ולחדשות חוץ. יושם דגש על הבנת האילוצים הפרופסיונאליים והסטרוקטוראליים בהפקת חדשות.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0233261 ד"ר חיים פרנקל ד' 16:00-17:30 

הפקת ארוע יח"צ
להקנות לסטודנטים ידע ואסטרטגיות חשיבה, בתכנון תהליך הבנייה של הפקת אירוע יח"צ.
להקנות לסטודנטים כלים מעשיים  ומיומנויות בהפקת אירועים
לאפשר לסטודנטים להתנסות בפרויקט מיוחד שבו יישמו את החומר הנלמד.

2 ש"ס / 1 נ"ז / ס' / 60

א' 0233108 מר יובל פלג ד' 18:00-19:30

המרחב הדיגיטלי והקברנטי – מאפיינים, אתגרים ושימושים
השיעור יבחן סוגיות שונות הקשורות למרחב הדיגיטלי והקיברנטי הן בראיה כללית והן בזו הקשורה לעולמו של איש התקשורת ובכלל זה; רקע היסטורי ומושגי יסוד בעולם האינטרנט ובמרחב הקיברנטי; הנדסה חברתית וחולשת הגורם האנושי; טרור ואינטרנט; מחאות ומהפכות מקוונות; מבוא לאבטחת מידע; פרטיות ואנונימיות; לוחמה פסיכולוגית מקוונת; האקרים במזרח התיכון; "אנונימוס"; "הרשת האפלה".

3 ש"ס / 3 נ"ז / ש' / 60
ב' 0233121 ד"ר טל פבל ג' 13:00-15:30

לשון, חברה ותרבות
השפה ודפוסי השימוש בה אינם רק אמצעי לתקשורת. הם גם משקפים ומעצבים ערכים, זהויות, תפיסות עולם ויחסי כוח. בקורס נדון ביחסי הגומלין שבין הלשון, החברה והתרבות. בעזרת מושגי יסוד העוסקים במבנה השפה וחקר השיח נבחן את השימוש בשפה בהקשרים חברתיים בכלל ובתקשורת ההמונים בפרט.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0233251 ד"ר חיים חגי ג' 18:00-19:30

 

פוטושופ ואיילוסטריטור
הכרת תוכנת Photoshop, הבנת התוכנה והשימושים בה, התממשקות עם תוכנת Illustrator, הקניית כלי העבודה ליצירת עיצוב גרפי לממשק הרשת והדפוס.

בשיעור ניישם טכניקות שונות תוך שימוש בתוכנה ונדון בסוגי הפלטפורמות המקובלות היום במדיה החברתית.

2 ש"ס / 1 נ"ז / ש' / 60

ב' 0233258 מר אביתר מניס ד' 10:00-11:30

פרוייקט ועידה
הקורס משלב תיאוריה ופרקטיקה, ובו הסטודנטים משתתפים באופן פעיל בתהליך הפקה והנחייה של ועידת סטודנטים בסוגיה מרכזית בסדר היום הציבורי. במהלך הקורס נלמד על התיאוריה הדיונית של הדמוקרטיה (דמוקרטיה דליברטיבית), המדגישה את חשיבותו של דיון ציבורי מכליל, מעמיק ומכבד, כמרכיב מרכזי בתהליכים דמוקרטים. נסקור דוגמאות אקטואליות של תהליכי שיתוף ציבור המיישמים את התפיסה בארץ ובעולם. הסטודנטים יבחרו סוגיה לדיון ציבורי, יכינו את הסוגיה לדיון, ויעברו סדנת מנחי דיון ציבורי. אירוע השיא של הקורס יהיה ועידת סטודנטים. הקורס מהווה חלק מפעילותה של ד"ר מנוסביץ בקבוצת מחקר בינלאומית המפתחת את תחום הפדגוגיה הדליברטיבית במוסדות השכלה גבוהה בעולם בתמיכת קרן המחקר ע"ש צ'רלס קטרינג, ארה"ב.

4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 0233241 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 16:00-17:30
ב' 0233241 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 11:00-12:30 

התמקדות בפרסום

 

תכנון קמפיין ופרוייקט גמר
רכישת ידע בסיסי בבניית קמפיין פרסומי על מרכיביו השונים תוך שימוש במדיות פרסום
שונות עבור לקוח ספציפי. זאת במסגרת הדמיה של עבודת משרד הפרסום

4 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ג' 16:00-17:30
ב' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ג' 16:00-17:30

יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות
קורס זה מהווה קורס המשך לקורס יחסי ציבור בעידן האינטרנט. בקורס נעמיק את ידיעותינו בתחומי השיווק ויחסי הציבור בעידן הדיגיטלי ונעסוק בנושאים כגון הגישה החדשה ליחסי ציבור ושיווק, שיווק יחסים ובניית יחסים, שיווק חברתי ואחריות חברתית תאגידית, חווית לקוח, יחסי ציבור וקבוצות מחאה, אתיקה בעידן המקוון ועוד וכל זאת תוך שימוש בדוגמאות מהזירה הישראלית והבינלאומית.

2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
ב' 0233171 ד"ר רות אבידר ד' 08:00-09:30

עיצוב מוצר חברתי
הקורס מובנה עבור סטודנטים מתקדמים בשיווק ופרסום, הקורס יכלול הכרות עם עולם עיצוב המוצר, כיום מוצרים חדשים דורשים עוד בשלבי התכנון חשיבה ועבודת צוות של אנשי שיווק ופרסום, עיצוב והנדסה.
במסגרת הקורס נתנסה בפיתוח רעיון למוצר חדש.

3 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60
א' 0233168 פרופ' דידי לין ג' 13:00-15:30

התמקדות בקולנוע וטלוויזיה

 

תסריט והפקת אולפן למתקדמים
סדנה מעשית ביצירת תוכן לטלוויזיה באולפן TV  – שידורים חיים, דרמות אולפן, תכניות אירוח, חדשות  ..
כל סוגי תכניות האולפן והפקתם  נתנסה בהפקה ושידורים באולפן ונלמד על פורמטים, תסריטים בימוי והפקה.
סדנה קבוצתית ליצירת פורמטים חדשניים, תכניות אולפן, תכניות אקטואליה ודרמות לטלוויזיה.
נתמקד ביצירה, כתיבה, עריכת תוכן, בימוי, עבודה עם שחקנים והפקה באולפן .
בואו יחד נעצב את הטלוויזיה של המחר .

2 ש"ס /1 נ"ז / ס'/ 60
ב' 0233188 מר אבישי גולשטיין ג' 16:00-17:30 

בימוי עלילתי לטלוויזה ולרשת
תעשיית הקולנוע כשמה כן היא תעשייה, עולם שלם של כספים, מישרות וקריירות, קורס במאי מפיק ילמד את הכללים בהם הקולנוען ידע ויכיר את התעשייה, מפות הכספים, הערוצים, קרנות הקולנוע והטלוויזיה, עולם סדרות הרשת והניו מדיה על מנת שיהפוך את הידע והכלים שרכש בזמן הלימודים למקצוע.

3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

א' 0233198 מר דני רייספלד ג' 13:00-15:30

צילום ועריכת וידאו למתקדמים
השיעור עוסק בצד המעשי והתאורטי של צילום וידאו ועריכה. מטרת השיעור היא להפגיש את הסטודנטים עם המערכות העכשוויות בתחום המדיה החדשה ולעשות בהם שימוש יצירתי אפקטיבי. הסטודנטים יערכו הכרות מעמיקה עם סגנונות צילום ועריכה, ילמדו טכנולוגיות חדשות, יצלמו ויערכו, עם דגש לעידוד חשיבה יצירתית.

3 ש"ס / 3 נ"ז / ס'/ 60
ש' 0232218 מר אייל צרפתי סמ' א', ב'  16:00-18:30, סמ' ב', ג'  08:00-10:30

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן