שם הקורס
|
סוג שיעור
|
נ"ז
|
ש"ס
|
מרצה
|
מבוא לתקשורת א'
|
הרצאה
|
4
|
3
|
ד"ר אייל זנדברג
|
מבוא לתקשורת א' – תרגיל
|
תרגיל
|
0
|
1
|
גב' כנעאנה אפנאן
|
מבוא לתקשורת ב'
|
הרצאה
|
4
|
3
|
ד"ר אייל זנדברג
|
מבוא לתקשורת ב' – תרגיל
|
תרגיל
|
0
|
1
|
גב' כנעאנה אפנאן
|
מפגשי מדיה (לכל השנים יחד)
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר ניסים כץ
|
תרבות דיגיטלית
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר עידית מנוסביץ
|
היבטים חברתיים בתקשורת
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר אפרת דסקל
|
פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר חיים חגי
|
יסודות השיווק
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר יגאל דוד
|
יסודות הפרסום
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר טל פרידמן
|
מבוא ליחסי ציבור ודוברות
|
הרצאה
|
2
|
2
|
מר יובל פלג
|
טלוויזיה פופולרית
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר חיים חגי
|
מבע קולנועי
|
הרצאה
|
2
|
2
|
ד"ר חיים חגי
|
כתיבה אקדמית
|
הרצאה
|
2
|
2
|
בית ספרי
|
מבוא לסטטיסטיקה א'
|
הרצאה
|
2
|
2
|
בית ספרי
|
מבוא לסטטיסטיקה א'- תרגיל
|
תרגיל
|
1
|
1
|
בית ספרי
|
מבוא לסטטיסטיקה ב'
|
הרצאה
|
2
|
2
|
בית ספרי
|
מבוא לסטטיסטיקה ב' – תרגיל
|
תרגיל
|
1
|
1
|
בית ספרי
|
יישומי מחשב
|
סדנה
|
2
|
2
|
בית ספרי
|
סדנאות מקצועיות
|
מבוא לתסריט
|
סדנה
|
1
|
2
|
דני רייספלד
|
עריכה
|
סדנה
|
1
|
2
|
מתן אליגור
|
צילום למתחילים
|
סדנה
|
1
|
2
|
עומרי אוחנה
|
סדנת רדיו ופודקסט – שנתי
|
סדנה
|
2
|
4
|
ברונטמן שיר
|
יסודות הסטורטלינג בעיתונות
|
סדנה
|
1
|
2
|
נועם ברקן
|
חשיבה עיצובית
|
סדנה
|
1
|
2
|
דידי לין
|
מבוא לתקשורת א'
הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
3 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
א' 0231011 ד"ר אייל זנדברג ד' 10:00-12:30
מבוא לתקשורת א'- תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0231011
א' 0231012 גב' כנעאנה אפנאן ד' 14:00-15:30:00
מבוא לתקשורת ב'
הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
3 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231151 ד"ר אייל זנדברג ד' 10:00-12:30
מבוא לתקשורת ב'- תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0231151
א' 0231152 גב' כנעאנה אפנאן ד' 14:00-15:30
מפגשי מדיה
מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל
2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
א' 0230014 ד"ר כץ ניסים ג' 14:00-15:30
תרבות דיגיטלית
הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ ב' 12:00-13:30
היבטים חברתיים בתקשורת
השיעור מיועד לפתוח צוהר אל מגוון הנושאים, התיאוריות והמושגים בהם עוסקת הדיסציפלינה. הקורס יקנה לסטודנטים את יסודות הסוציולוגיה, הרקע ההיסטורי להתפתחותה, מהות החשיבה הסוציולוגית, המושגים והתיאוריות הבסיסיות, שיהוו את התשתית להמשך הלימוד בתחום ידע זה. מטרות הקורס לעודד בקרב הסטודנטים חשיבה מגוונת ופלורליסטית, דרכה ניתן להסביר אירועים מזוויות פרדיגמטיות שונות, כמו גם חשיבה סוציולוגית ביקורתית ואנליטית.
2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60
א' 0233141 ד"ר אפרת דסקל ג' 12:00-13:30
פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי. הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60
א' 0231321 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30
יסודות השיווק
חשיפת הסטודנטים למושגים ותיאוריות בתחום השיווק המודרני. הצגת שיטות מתקדמות להבנת תהליכים בשיווק. הכרת המרחב השיווקי, דיון בבעיות שיווקיות ובחלופות לפתרונן. תרגול והדמיית תהליכי קבלת החלטות בניהול השיווק. פיתוח מיומנויות בסיסיות לשימוש בטכניקות שיווקיות.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
א' 0231041 ד"ר יגאל דוד ב' 08:00-09:30
יסודות הפרסום
הקורס עוסק בתהליכים ומושגים מעולם הפרסום הקלאסי והדיגיטלי הכולל קביעת יעדים, היכרות עם קהל/י היעד, הפקת תכנים והפצתם בערוצים המתאימים ותהליכי בחינת אפקטיביות פרסום.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231181 ד"ר טל פרידמן ג' 10:00-11:30
מבוא ליחסי ציבור ודוברות
הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים בתחום דוברות ויחסי ציבור ואמצעי השיווק החדשים. החל ממושגי היסוד וכלה במהפך שהביאו האינטרנט והמדיות החברתיות לענף השיווק והיח"צ.
נחקור את השווה והשונה בקמפינים של יחסי ציבור בתחומי חיים שונים, נתרגל כלים שבהם משתמשים דוברים ויח"צנים , התמודדות עם צתבי משבר ונתנסה בבניית קמפיין יחסי ציבור משלב האסטרטגיה והטקטיקה ועד לשלב הביצוע.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231241 מר פלג יובל ג' 14:00-15:30
טלוויזיה פופולרית
בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית. מהו סודו של המדיום? בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.
2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
ב' 0231339 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30
מבע קולנועי
השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים. באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.
2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
א' 0231291 ד"ר חיים חגי ג' 18:00-19:30
כתיבה אקדמית
קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.
2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
ב' 0271021 ד"ר חיים חגי/ ד"ר ניסים כץ/ ד"ר רנא עבאס ד' 10:00-11:30
מבוא לסטטיסטיקה א
בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות
2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
א' 0271031 ד"ר מורן שנפר כהן/ ד"ר טל סלע/ ד"ר אוקסנה ניר ד' 16:00-17:30
מבוא לסטטיסטיקה א – תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0271031
א' 0271032 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 08:00-08:45, 09:00-09:45, 18:00-18:45, 19:00-19:45
מבוא לסטטיסטיקה ב
הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.
2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60
ב' 0271041 ד"ר ד"ר מורן שנפר כהן/ ד"ר טל סלע/ ד"ר אוקסנה ניר ד' 16:00-11:30
מבוא לסטטיסטיקה ב –תרגיל
1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60
צ: 0271041
ב' 0271042 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 08:00-08:45, 09:00-09:45, 18:00-18:45, 19:00-19:45
יישומי מחשב
במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.
כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני Excel, מחולל מצגות Power Point ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.
2 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
א' 0271011 גב' כנרת ענתר/ אילון סלוס/ עוזי פרוינד-פיינשטיין ג' 10:00-11:30
מבוא למדיה משודרת – צילום, עריכה ותסריט
היכרות עם שפת הקולנוע על מרכיביה השונים, והבנה במושגי יסוד קולנועיים. דגש מיוחד יושם על הקניית יסודות טכניים, תיאורטיים ותהליכיים בתהליך היצירה הקולנועית, כמו גם על התנסות מעשית בבימוי, בכתיבת תסריט, בצילום ובעריכה. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לתרגם רעיון לשפה קולנועית, והבנה כיצד לפתח רעיון לסרט ולהוציאו מן הכוח אל הפועל.
6 ש"ס / 3 נ"ז / סד' / 60
א' 0231058 מר עומרי אוחנה א' 12:00-13:30 , 14:00-15:30
ב' 0231148 מר דני רייספלד א' 12:00-13:30
ב' 0231068 מר מתן אליגור א' 14:00-15:30
סדנת רדיו ופודקסט
הכרות עם עולם הרדיו ועם תחנות הרדיו בישראל. הכרות עם אולפן הרדיו. הכרות עם התפקידים השונים ברדיו: כתב, קריין, מפיק, עורך ועורך מוסיקה וטכנאי. בשיעור נלמד ונאזין לסוגים שונים של תכניות – מוסיקה, אקטואליה וחדשות, רדיו דוקומנטרי ותכנית ראיונות.
התנסות בהכנת תכנית רדיו – תחקיר והפקה עריכה, וקריינות ועבודה מול מיקרופון ועריכה מוסיקלית. עיקר הלימוד יתבצע באולפן הרדיו. והתוכניות שיוכנו במהלך הסדנא ישודרו ברדיו של המכללה.
4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60
א' 0231098 מר שיר ברונטמן א 14:00-15:30
ב' 0231198 מר שיר ברונטמן א' 10:00-11:30
יסודות הסטורטלינג בעיתונות
מהו סוד הקסם העיתונאי המושך אליו אנשים רבים כל כך?
במהלך הקורס נחשף לגווניה השונים של העיתונות כיום על ריבוי הפלטפורמות שלה, תוך הקניית ידע בסיסי והתנסות מעשית בעבודת העיתונאי בערוצי המדיה השונים.
ילמדו שיטות איסוף מידע, יחסי הכתב עם מקורות המידע, כללי כתיבת ידיעה היכרות עם המערכת העיתונאית, ומושגים בסיסיים נוספים בעבודת העיתונאי.
2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60
ב' 0231178 גב' נועם ברקן ב' 10:00-11:30
חשיבה עיצובית
מבוא לעיצוב וחשיבה יצירתית.
עיצוב חזותי, במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים למבואות בעיצוב, טיפוגרפיה עברית ולימוד פונטים.
הקורס יותאם לידע הקיים של הסטודנטים
תהליך הלמידה יתבסס על הרצאות, התנסות ותרגילים במעבר מדו מימד לתלת מימד וצבע.
2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60
א' 0231338 פרופ' דידי לין א' 10:00-11:30