מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    המחלקה ללימודי תקשורת

    ראש המחלקה: ד"ר עידית מנוסביץ

    חברי סגל
    ד"ר חיים חגי, ד"ר ניסים כץ

    מורים מן חוץ
    פרופ' דידי לין, ד"ר רות אבידר, ד"ר גיתית בר-און, ד"ר יגאל דוד, ד"ר אפרת דסקל , ד"ר אייל זנדברג, מר רועי בן עמי, גב' שרון בן דוד,  מר שיר ברונטמן, גב' נועם ברקן,  מר רועי גלוסקא, מר תום דיבון, מר ערן הדס, מר אריאל מירוז, מר אביתר מינס, מר אסף נאוי, מר יובל פלג, מר דני רייספלד.

    רכזת המחלקה: גב' קרן קרדי
    טל: 04-6653600 , פקס: 0775653600
    שעות קבלה : ימים א'-ה' בין השעות 09:30-12:00, 13:30-15:00.
    אימייל: keren@kinneret.ac.il.
    מיקום: בניין בית אחי, קומה שלישית – משרדי בית הספר למדעי החברה והרוח

    על התואר

    המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת עוסקת ביישום מודלים, גישות ותאוריות תקשורת בסביבת לימודים מתקדמת ויצירתית. המחלקה חרטה על דיגלה חווית לימודים דינמית וחדשנית באמצעות תכניות לימוד והעשרה המעניקות שילוב של מצוינות אקדמית יחד עם מצוינות מקצועית.

    אחת המטרות המרכזיות של המחלקה היא הכשרת הסטודנטים שלנו לרמת תפקוד גבוהה במערכות עבודה ועשייה תקשורתית. לסטודנטים מוענק ארגז כלים מעשיים לצד לימודים עיוניים ופיתוח יכולות אקדמיות על מנת להרחיב את הידע, המידע וההבנה בתחומי החברה, הטכנולוגיה והתרבות לעולם של תקשורת משתנה במאה ה-21.

    סגל המרצים במחלקה לתקשורת מורכב מטובי המרצים בתחומם ומומחי תקשורת בעלי ניסיון מעשי העוסקים גם בהוראה, במחקר אקדמי וביצירה בתעשיית התקשורת. אנו מבטיחים לסטודנטים שלנו סביבת לימודים פורה בליווי אישי ותמיכה בכל תחום, עיוני, מקצועי ואנושי.

    אני מזמינה את הסטודנטים להצטרף אלינו, ליהנות מן הרמה הגבוהה של חברי הסגל האקדמי והמקצועי, וממגוון הקורסים המוצעים בתכנית שלנו .הלימודים מתקיימים תוך כדי חוויה סטודנטיאלית, ססגונית ומיוחדת שמאפיינת את הלומדים בקמפוס מדהים שממוקם על שפת הכנרת.

    מבנה תכנית הלימודים

    התכנית מקנה 120 נ"ז ומתפרשת על פני 6 סמסטרים במהלך 3 שנים וכוללת:

    1. ליבה מרכזית של קורסי חובה עיוניים.
    2. מגוון רחב של קורסים בתחומי ניו מדיה, פרסום, עיתונות, אינטרנט, שיווק ויחסי ציבור, קולנוע וטלוויזיה.
    3. התנסות מעשית מודרכת במגוון תחומי התקשורת.
    4. התכנית מורכבת משיעורים עיוניים, סדנאות יישומיות, סיורים מקצועיים.
    5. סיורים ימי עיון וכנסים.
    6. פרויקטים משותפים ומפגשים עם גורמים ואנשי מקצוע בתעשיית התקשורת.

    על הסטודנטים להגיע לרמת פטור באנגלית עד תום שנה ב'.

    התכנית בנויה כך שכל הבוגרים במחלקה לתקשורת מקבלים עד לסיום התואר את מירב הכלים המסייעים להצלחה ולהשתלבות במערכות העוסקות בעולמות תוכן מגוונות כמו האינטרנט ורשתות חברתיות, עיתונות, רדיו, פרסום, ניו מדיה, יחסי ציבור ודוברות, שיווק, בימוי, עריכה והפקות למיניהן במגזר הציבורי, העסקי והפרטי.

    בוגרים רבים מהמחלקה לתקשורת ממשיכים לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות בארץ ובעולם השילוב בין מצוינות אקדמית, סגל מרצים מעולה ותכנית לימודים מאתגרת הנלמדת בסביבה תומכת הופכים את הלימודים במחלקה לתקשורת שבמכללה האקדמית כנרת לחוויה ייחודית ויישומית.

    תכנית לימודים תשפ"ב

    שנה א'

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    מבוא לתקשורת א' הרצאה 4 3 ד"ר אייל זנדברג
    מבוא לתקשורת א' – תרגיל תרגיל 0 1 טרם נקבע
    מבוא לתקשורת ב' הרצאה 4 3 ד"ר אייל זנדברג
    מבוא לתקשורת ב' – תרגיל תרגיל 0 1 טרם נקבע
    מפגשי מדיה (לכל השנים יחד) הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    תרבות דיגיטלית הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    תקשורת וקונפליקטים הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    היבטים חברתיים בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר גיתית בר און
    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    יסודות השיווק הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
    יסודות הפרסום הרצאה 2 2 ד"ר בר און גיתית
    מבוא ליחסי ציבור ודוברות הרצאה 2 2 מר יובל פלג
    טלוויזיה פופולרית (+ שנה ב+ג קולנוע) הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    מבע קולנועי הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    כתיבה אקדמית הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי + ניסים כץ (בית ספרי)
    מבוא לסטטיסטיקה א' הרצאה 2.5 2 בית ספרי
    מבוא לסטטיסטיקה א'- תרגיל תרגיל 0 1 בית ספרי
    מבוא לסטטיסטיקה ב' הרצאה 2.5 2 בית ספרי
    מבוא לסטטיסטיקה ב' – תרגיל תרגיל 0 1 בית ספרי
    שימושי מחשב מתקדמים סדנה 1 2 בית ספרי
     

    סדנאות מקצועיות

     

    מבוא למדיה משודרת – שנתי סדנה 3 6 טרם נקבע
    סדנת רדיו ופודקסט – שנתי סדנה 2 4 ברונטמן שיר
    יסודות הסטורטלינג בעיתונות סדנה 1 2 נועם ברקן
    חשיבה עיצובית סדנה 1 2 דידי לין

     

    תנאי מעבר משנה לשנה ממוצע ציונים 65.

     

     

    תכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתשפ"א (שנה ב')

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    תקשורת פוליטית הרצאה  

    2

     

    2

    ד"ר עידית מנוסביץ
    סמינר עיוני- תקשורת ולאום הרצאה 3 2 ד"ר חיים חגי
    "מאחורי הקלעים" של האינטרנט:  מלחמות סייבר, פייק ניוז וסרטוני טיקטוק (שנה ב+ג) הרצאה 2 2 ד"ר אפרת דסקל
    זיכרון קולקטיבי (שנה ב +ג) הרצאה 2 2 ד"ר אייל זנדברג
    מפגשי מדיה (לכל השנים) הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    לא על הלייק לבדו: אינסטגרם כמרקחה תרבותית הרצאה 2 2 תום דיבון
    תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל הרצאה 2 2 ד"ר יגאל דוד
    אתיקה ודיני תקשורת הרצאה 2 2 ד"ר אפרת דסקל
    שיטות מחקר כמותיות בתקשורת  

    הרצאה

    2 2 ד"ר אפרת דסקל
    שיטות מחקר איכותניות בתקשורת הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    SPSS הרצאה 2 2 גב' שרון בן דוד
    כתיבה אקדמית ב' הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
     

    סדנאות מקצועיות

     

    התנסות מעשית- שנתי סדנה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    אולפן טלוויזיה סדנה 2 3 מר אסף נאוי
    כתיבה לרשתות חברתיות סדנה 1 2 מר ערן הדס
    חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה סדנה 1 2 מר ערן הדס

     

    מסלול : שיווק רק ערוצי

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    חוויית הלקוח הרצאה 2 2 ד"ר אבידר רות
    פלנניג סדנה 1 2 מר רועי בן עמי
    שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות סדנה 2 3 עדי ג'רבי ששון

     

    מסלול: טלוויזיה וקולנוע

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס מרצה
    טלוויזיה פופולרית (במקום מבע קולנועי) הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    בימוי וכתיבה לטלוויזה (שנים ב+ג) סדנה 2 3 רייספלד דני
    סדנה מעשית בצילום עלילתי (שנים ב+ג) סדנה 2 3 מר רועי גלוסקא

     

    תנאי מעבר משנה לשנה ממוצע ציונים 65.

     תכנית לימודים לסטודנטים שהחלו לימודיהם בתש"פ- שנה ג'

    שם קורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    מכור היתוך לרב תרבותיות הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    הקהל בעידן הדיגיטלי הרצאה 2 2 ד"ר כץ ניסים
    תוכן גולשים- שנתי סמינר מחקרי 6 4 ד"ר עידית מנוסביץ
    מדיה וספורט הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    מפגשי מדיה (לכל השנים) הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    תקשורת וזהות תרבותית הרצאה 2 2 ד"ר ניסים כץ
    לשון חברה תרבות הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    זיכרון קולקטיבי (שנים ב+ג) הרצאה 2 2 ד"ר אייל זנברג
    מלחמות סייבר, פייק ניוז וסרטוני טיקטוק: "מאחורי הקלעים" של האינטרנט (שנים ב+ ג) הרצאה 2 2 ד"ר אפרת דסקל
    דיון ציבורי – הנחיית קבוצות הרצאה 2 2 ד"ר עידית מנוסביץ
    סדנאות מקצועיות        
    פרזנטציה מול קהל סדנה 2 3 מר ערן הדס
    פוטושופ ואילוסטרייטור סדנה 1 2 טרם נקבע

    מסלול שיווק רב ערוצי

    שם הקורס שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    תכנון קמפיין ופרויקט גמר – שנתי הרצאה 4 4 ד"ר גיתית בר-און
    יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות הרצאה 2 2 ד"ר רות אבידר
    עיצוב מוצר חברתי- שנתי סדנה 2 4 פרופ' דידי לין
    סרטוני תדמית סדנה 1.5 2 ד"ר גיתית בר און
    דוברות ויח"צ מתקדמים סדנה 1 2 מר יובל פלג

    מסלול : טלוויזיה וקולנוע

    שם הקורס סוג שיעור נ"ז ש"ס שם המרצה
    טלוויזיה פופולרית (שנים א+ב+ג) הרצאה 2 2 ד"ר חיים חגי
    בימוי וכתיבה לטלוויזיה (שנים ב+ג) סדנה 2 3 מר דני רייספלד
    סדנה מעשית בצילום עלילתי (שנים ב+ג) סדנה 2 3 מר רועי גלוסקא
    סרטוני תדמית סדנה 1.5 2 ד"ר גיתית בר-און
    פרויקט גמר סדנה 3 3 מר דני רייספלד

    תנאי מעבר לשנה ג': ממוצע ציונים 65.

    * במהלך 3 שנות הלימודים עליך לבחור 3-4 קורסי בחירה ממחלקות אחרות – סה"כ 6-8 נ"ז.

    * ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים

    * במהלך הלימודים יתקיימו סיורים שהינם חלק מתוכנית הלימודים והנוכחות בהם הינה חובה, הסיורים לא יתקיימו בימי לימודים, העדריות מסיור יוריד 5 נקודות מהציון במקצועות הליבה.

    * סטודנט חייב לקבל "פטור" מלימודי אנגלית ועברית עד סוף שנה ב'. במידה ולא יקבל פטור יוכל ללמוד בשנה ג' אנגלית ועברית בלבד.

    שנה א'

    מבוא לתקשורת א'

    הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
    במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
    3 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60

    א' 0231011 ד"ר אייל זנדברג ד' 10:00-12:30

    מבוא לתקשורת א'- תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0231011

    א' 0231012 טרם נקבע ד' 14:00-15:30:00

    מבוא לתקשורת ב'  

    הקורס עוסק בגישות המרכזיות לחקר התקשורת.
    במהלך הקורס נכיר נקודות מבט שונות להתבוננות מחקרית בתופעות שונות של התקשורת (סוגי תקשורת, טכנולוגיה, קהלים, השפעות ועוד) כדי לגבש אוסף של "כלי עבודה" בצורת גישות, מחקרים ותיאוריות, בעזרתם נוכל (גם בהמשך הלימודים), להתבונן בצורה מחקרית ומעמיקה במגוון התופעות הקשורות בתקשורת.
    3 ש"ס /
    4 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231151 ד"ר אייל זנדברג ד' 10:00-12:30

    מבוא לתקשורת ב'- תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0231151

    א' 0231152 טרם נקבע ד' 14:00-15:30

    מפגשי מדיה

    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0230013 ד"ר כץ ניסים ד' 16:00-17:30

    תרבות דיגיטלית

    הקורס מספק סקירה של מנעד רחב של נושאים הנוגעים לתקשורת הדיגיטלית ומקומה בחברה כיום. נעמוד על המאפיינים הייחודיים למדיה דיגיטליים ככלל ולרשתות החברתיות בפרט, ומבדילים אותם מאמצעי תקשורת מסורתיים. נכיר תיאוריות יסוד בתחום, ונדון בדילמות אקטואליות הנוגעות להשפעותיה של חברת הרשת על מגוון פעילויות אנושיות. במהלך הקורס נסקור פלטפורמות דיגיטליות שונות, כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, הודעות טקסט ויישומים סלולריים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231231 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 10:00-11:30

    תקשורת וקונפליקטים

    הקורס בוחן את הקשר שבין צריכה של תקשורת לבין ההבניה של זהויות תרבותיות, חיזוקן של זהויות אלה או  החלשתן, הן ברמה האישית וברמה הקבוצתית- הקהילתית, והן ברמה הלאומית וברמה העל לאומית

    כמו  כן תיבחנה המשמעויות של זהויות אלה לתחום החברתי ולתחום הפוליטי

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0233271 ד"ר ניסים כץ ג' 14:00-15:30

    היבטים חברתיים בתקשורת

    השיעור מיועד לפתוח צוהר אל מגוון הנושאים, התיאוריות והמושגים בהם עוסקת הדיסציפלינה. הקורס יקנה לסטודנטים את יסודות הסוציולוגיה, הרקע ההיסטורי להתפתחותה, מהות החשיבה הסוציולוגית, המושגים והתיאוריות הבסיסיות, שיהוו את התשתית להמשך הלימוד בתחום ידע זה. מטרות הקורס לעודד בקרב הסטודנטים חשיבה מגוונת ופלורליסטית, דרכה ניתן להסביר אירועים מזוויות פרדיגמטיות שונות, כמו גם  חשיבה סוציולוגית ביקורתית ואנליטית.

    2 ש"ס /2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                   
    א' 0233141  ד"ר גיתית בר-און ב'  11:00-12:30

    פסיכולוגיה חברתית בתקשורת

    הכרות עם תחום הפסיכולוגיה החברתית, הגדרת התחום המדעי.  הבנת הגורמים המשפיעים על התנהגות חברתית וחשיבה חברתית, כולל תהליכים קוגניטיביים, תרבות, סביבה וכן גורמים ביולוגיים. הקורס יסקור תיאוריות קלאסיות בצד תיאוריות עדכניות ויינתן דגש מיוחד על מחקרים חדשים. תינתן תשומת לב מיוחדת לחשיבות המחקר בהשפעות חברתיות על הפרט להגברת המודעות לדרכים שבהן ניתן לנצל את הידע בפסיכולוגיה וחשיבה חברתית לפתרון בעיות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ה' / 60                                                                                                                                    
    א' 0231321 ד"ר חיים חגי  ג' 10:00-11:30

    יסודות השיווק

    חשיפת הסטודנטים למושגים ותיאוריות בתחום השיווק המודרני.  הצגת שיטות מתקדמות להבנת תהליכים בשיווק.  הכרת המרחב השיווקי, דיון בבעיות שיווקיות ובחלופות לפתרונן. תרגול והדמיית תהליכי קבלת החלטות בניהול השיווק.  פיתוח מיומנויות בסיסיות לשימוש בטכניקות שיווקיות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0231041 ד"ר יגאל דוד ב' 09:00-10:30

    יסודות הפרסום

    פיתוח ידע ומיומנויות בניהול הפרסום על היבטיו השונים והקניית כלים לניתוח אסטרטגיות פרסומיות והאופן בו הן משפיעות על הצרכן. במסגרת הקורס יוצגו מרכיבי הפרסומת והקשרם לקהל היעד ולקונספט השיווקי, וייבחנו שיקולים שונים המנחים את הפירמה בתכנון מסע הפרסום, והערכת תוצאותיו

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231181 ד"ר גיתית בר-און ג' 12:00-13:30

    מבוא ליחסי ציבור ודוברות

    הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים בתחום דוברות ויחסי ציבור ואמצעי השיווק החדשים. החל  ממושגי היסוד וכלה  במהפך שהביאו האינטרנט והמדיות החברתיות לענף השיווק והיח"צ.

    נחקור את השווה והשונה בקמפינים של יחסי ציבור בתחומי חיים שונים, נתרגל כלים שבהם משתמשים דוברים ויח"צנים , התמודדות עם צתבי משבר  ונתנסה בבניית קמפיין יחסי ציבור משלב האסטרטגיה והטקטיקה ועד לשלב הביצוע.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0231241 מר פלג יובל ג' 14:00-15:30

    טלוויזיה פופולרית

    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית.  מהו סודו של המדיום?  בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0231339 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    מבע קולנועי

    השפה הקולנועית מאפשרת ליוצר.ת להשתמש במגוון רחב של טכניקות ואמצעים להעברת משמעות. הקורס יתמקד בניתוח האופן שבו המבע הקולנועי משרת את הנרטיב הקולנועי ומסייע בהעברת מסרים.  באמצעות צפייה בסצנות נבחרות נכיר את מושגי היסוד הקשורים בצילום, עריכה ועיצוב פסקול ונרכוש כלים לניתוח יצירות קולנועיות מרמת הפריים הבודד ועד רמת היצירה השלמה. בסופו של הקורס תוכל הסטודנטית לנתח ולהעריך יצירות קולנועיות ולהשתמש באופן מושכל בטכניקות מבע קולנועיות ביצירותיה שלה.

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0231291 ד"ר חיים חגי ג' 12:00-13:30

    כתיבה אקדמית

    קורס תשתית להכרת אופן החשיבה וכללי השיח הנהוגים בעולם האקדמי, תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. הקורס יעסוק בהיכרות עם סוגים שונים של טקסטים אקדמיים וההבדל ביניהם לבין טקסטים אחרים, לימוד דרכים לקריאה יעילה של חיבורים אקדמיים, ביצוע נכון של אזכורים והפניות ביבליוגרפיות, רכישת מיומנויות יסוד בכתיבה של טקסטים אקדמיים והתמודדות עם כתיבת תשובות במבחנים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271021 ד"ר חיים חגי/ ד"ר ניסים כץ/ ד"ר רנא עבאס ד' 08:00-09:30

    מבוא לסטטיסטיקה א

    בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמאלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות

    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60

    א' 0271031 ד"ר מורן שנפר כהן/ ד"ר טל סלע/ ד"ר אוקסנה ניר ד' 16:00-17:30

    מבוא לסטטיסטיקה א – תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271031

    א' 0271032 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 08:00-08:45, 09:00-09:45, 18:00-18:45, 19:00-19:45

    מבוא לסטטיסטיקה ב

    הקורס נועד להקנות לסטודנטים כלי יסוד בהבנת טכניקות סטטיסטיות וביישום מחקר. בקורס יושם דגש על שיטות שונות לאיסוף נתונים, ארגון הנתונים ע"י טבלאות שכיחות, ניתוח הנתונים וסיכומם. ייעודו העיקרי של הקורס הינו הקניית ידע בפרוצדורות הסטטיסטיות המקובלות במדעי החברה. במסגרת הקורס נניח את אבני היסוד למחקר האמפירי, במטרה לאפשר קריאה והבנה של נתונים סטטיסטיים המופיעים במאמרים מדעיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס: מושגי יסוד בסטטיסטיקה, סולמות מדידה, טבלאות שכיחות, הצגה גרפית, מדדי מרכז, מדדי פיזור, ציוני תקן, ההתפלגות הנורמלית, מדגם ואוכלוסייה, בדיקת השערות, קשרים בין משתנים, מדדי קשר, רגרסיה, ניתוח שונות.

    2 ש"ס / 2.5 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0271041 ד"ר ד"ר מורן שנפר כהן/ ד"ר טל סלע/ ד"ר אוקסנה ניר ד' 16:00-11:30

    מבוא לסטטיסטיקה ב –תרגיל

    1 ש"ס / 0 נ"ז / ת' / 60

    צ: 0271041

    ב' 0271042 גב' שרון בן דוד/ גב' אביטל ליאת ד' 08:00-08:45, 09:00-09:45, 18:00-18:45, 19:00-19:45

    ישומי מחשב

    במסגרת הקורס יוקנו עקרונות השימוש של היישומים השונים ותבנה תשתית שתשמש לצורך המשך לימוד עצמי הן של היישומים הנלמדים והן של יישומים נוספים. הלמידה תלווה בהתנסות מעשית.

    כגון: הכרת סביבת חלונות, מעבד תמלילים Word , גיליון אלקטרוני Excel,  מחולל מצגות Power Point   ומיומנויות חיפוש מידע באופן יעיל ברשת האינטרנט. כל זאת, תוך דגש על פיתוח יכולות בעריכת עבודה אקדמית ושלוב בין היישומים לפי הצורך.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60

    א' 0271011 גב' כנרת ענתר/ אילון סלוס/ עוזי פרוינד-פיינשטיין ג' 08:00-09:30

    מבוא למדיה משודרת

    היכרות עם שפת הקולנוע על מרכיביה השונים, והבנה במושגי יסוד קולנועיים. דגש מיוחד יושם על הקניית יסודות טכניים, תיאורטיים ותהליכיים בתהליך היצירה הקולנועית, כמו גם על התנסות מעשית בבימוי, בכתיבת תסריט, בצילום ובעריכה. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לתרגם רעיון לשפה קולנועית, והבנה כיצד לפתח רעיון לסרט ולהוציאו מן הכוח אל הפועל.

    6 ש"ס / 3 נ"ז / סד' / 60

    א' 0231058 טרם נקבע א' 13:00-15:30

    ב' 0231148 טרם נקבע א' 13:00-15:30

    סדנת רדיו ופודקסט

    הכרות עם עולם הרדיו ועם תחנות הרדיו בישראל. הכרות עם אולפן הרדיו. הכרות עם התפקידים השונים ברדיו:  כתב, קריין, מפיק, עורך ועורך מוסיקה וטכנאי. בשיעור נלמד ונאזין לסוגים שונים של תכניות – מוסיקה, אקטואליה וחדשות, רדיו דוקומנטרי ותכנית ראיונות.

    התנסות בהכנת תכנית רדיו – תחקיר והפקה עריכה, וקריינות ועבודה מול מיקרופון ועריכה מוסיקלית. עיקר הלימוד יתבצע באולפן הרדיו. והתוכניות שיוכנו במהלך הסדנא ישודרו ברדיו של המכללה.

    4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    א' 0231098 מר שיר ברונטמן א 11:00-12:30

    ב' 0231198 מר שיר ברונטמן א' 11:00-12:30

    יסודות הסטורטלינג בעיתונות

    מהו סוד הקסם העיתונאי המושך אליו אנשים רבים כל כך?

    במהלך הקורס נחשף לגווניה השונים של העיתונות כיום על ריבוי הפלטפורמות שלה, תוך הקניית ידע בסיסי והתנסות מעשית בעבודת העיתונאי בערוצי המדיה השונים.

    ילמדו שיטות איסוף מידע, יחסי הכתב עם מקורות המידע, כללי כתיבת ידיעה היכרות עם המערכת העיתונאית, ומושגים בסיסיים נוספים בעבודת העיתונאי.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / סד' / 60

    ב' 0231178 גב' נועם ברקן א' 09:00-10:30

    חשיבה עיצובית

    מבוא לעיצוב וחשיבה יצירתית.

    עיצוב חזותי, במהלך הקורס יחשפו הסטודנטים למבואות בעיצוב, טיפוגרפיה עברית ולימוד פונטים.

    הקורס יותאם לידע הקיים של הסטודנטים

    תהליך הלמידה יתבסס על הרצאות, התנסות ותרגילים במעבר מדו מימד לתלת מימד וצבע.

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0231338 פרופ' דידי לין א' 09:00-10:30

    שנה ב'

    תקשורת פוליטית

    הקורס יעסוק בקשר המורכב שבין תקשורת, פוליטיקה וחברה. נסקור תיאוריות יסוד בתקשורת פוליטית, ונבחן מה תפקיד התקשורת כשחקן פוליטי. נכיר את דרכי הפעולה של התקשורת הפוליטית, בנייה והפצה של מסרים פוליטיים, השפעות התקשורת על דעת הקהל, על הבחירות ותהליכים דמוקרטים אחרים. במהלך הקורס ננתח דוגמאות אקטואליות מהמציאות היומיומית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0232251 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 10:00-11:30

    סמינר עיוני- תקשורת ולאום

    לתקשורת ההמונים תפקיד משמעותי בהבנייה ובפירוק של זהויות קיבוציות. אם בעבר סייעו אמצעי התקשורת המסורתיים להבנייה של זהויות לאומיות, בעידן הנוכחי טכנולוגיות התקשורת החדשות מציבות אתגר בפני הזהות הלאומית שנשחקת במקביל מלמעלה ומלמטה באמצעות תהליכים גלובליים ולוקאליים. הקורס ידון במגוון נקודות ההשקה שבין תקשורת המונים ותהליכי הבנייה של זהויות לאומיות, גלובליות ולוקליות, תוך שימת דגש מיוחד על השיח הביטחוני בישראל והשינויים שחלו בו.

    2 ש"ס / 3 נ"ז / סמ' / 60

    ב' 0232066 ד"ר חיים חגי ג' 14:00-15:30

    "מאחורי הקלעים" של האינטרנט

    מרחב הסייבר מהווה זירה בה שחקנים פוליטיים וחברתיים שונים – מדינות, תאגידי אינטרנט, ארגוני חברה אזרחית וגופים בינלאומיים – נאבקים על שליטה. קורס זה מתמקד בחקר המתרחש "מאחורי הקלעים" של האינטרנט. מלחמות סייבר, פרטיות ומעקב, רשתות חברתיות, זכויות דיגיטליות, ותוכנות נוזקה הם רק חלק מהנושאים בהם נדון בקורס זה במהלך הסמסטר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים על אודות השחקנים הפוליטיים והחברתיים השונים הפועלים במרחב זה וידעו לנתח לעומק את המאבקים הפוליטיים, הכלכליים, המשפטיים, הטכנולוגיים והחברתיים אשר מעצבים ומכוננים את המרחב האינטרנטי בו אנו חיים ופועלים בזירה הלאומית והבינלאומית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0232253 ד"ר אפרת דסקל ד' 16:00-17:30

    זיכרון קולקטיבי

    בקורס נעסוק ביחסים המורכבים שבין תקשורת, תרבות ועיצוב הזיכרון הקולקטיבי. נבחן כיצד מדיה וז'אנרים שונים (קולנוע, שירים, טקסים, תצלומים ועוד) מעצבים את האופן שבו אנחנו תופשים את העבר. במקביל, נבדוק גם כיצד תפיסת העבר מעצבת את התרבות בהווה. הקורס מבקש לחדד חשיבה ביקורתית לגבי הקשרים שבין תקשורת, תרבות, זיכרון וזהות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232252 ד"ר אייל זנדברג ד' 14:00-15:30

    מפגשי מדיה

    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0230013 ד"ר כץ ניסים ד' 16:00-17:30

    "לא על הלייק לבדו": רשתות חברתיות כמחוללות תרבות

    הרשתות החברתיות מאפשרות הצצה לקולאז' המרהיב שנקרא תרבות היומיום שלנו. טיק טוק, אינסטגרם, טינדר, פייסבוק, לינקדין, סנאפצ'ט ועוד – כל זירה מקוונת מלמדת את משמשיה שפה חדשה, נורמות התנהגות ואף מזמנת שאלות תרבותיות רבות. בקורס נפצח יחד את סוד קסמן של הרשתות החברתיות בחיינו, תוך התנסות מעשית והפעלת חשיבה ביקורתית. נלמד על מגמות, טרנדים ותופעות דיגיטליות וננתחן בעזרת קשת רחבה של תיאוריות תקשורתיות  וסוציולוגיות. 
    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232271 מר תום דיבון ד' 16:00-17:30

    תקשורת שיווקית בעולמות הדיגיטל

    בתוך עשורים בודדים, האינטרנט הפך למדיום תקשורת דומיננטי הבולע אל תוכו את טכנולוגיות התקשורת שקדמו לו. הנגישות הגלובלית הגוברת של אזרחים וצרכנים לרשת האינטרנט קורצת כמובן גם למשווקים, והאינטרנט משמש כמרחב מסחרי מוביל המאפשר קידום וצריכה של מגוון מסרים, שירותים ומוצרים. כיצד ניתן לשווק באינטרנט באופן יעיל? אלו כלי שיווק ייחודיים עומדים לרשות המפרסמים באינטרנט? הקורס יעמיק את הידע של המשתתפים באספקטים השיווקיים של רשת האינטרנט ויקנה כלים יישומיים לשיווק מקוון.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0232161 ד"ר יגאל דוד ב' 11:00-12:30

    אתיקה ודיני תקשורת

    חופש הביטוי הוא לב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית. בצל הרצון לחשוף ולפרסם קיים מתח מתמיד בין חופש הביטוי לבין זכויות יסודיות אחרות כגון הזכות לביטחון, הזכות לפרטיות, הזכות לשם טוב ועוד. הסטודנטים בקורס ילמדו להכיר את מפת התקשורת בישראל, את המשמעות העמוקה של חופש הביטוי, את הדילמות העולות מהתנגשות בינו לבין הזכויות האחרות ואת האופן שבו דילמות אלו נפתרות (או לא) במדינת ישראל.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60

    ב' 0232141 ד"ר אפרת דסקל ד' 10:30-12:00

    שיטות מחקר כמותיות בתקשורת

    הקורס יעסוק בתהליכי החשיבה והמחקר המדעי בתקשורת עם דגש על שיטות כמותניות. הקורס יתמקד בהבנת היתרונות והחסרונות של מערכי מחקר שונים, בסוגיות של תוקף ומהימנות, מדידה, קשרים סיבתיים ומתאמיים ושיטות שונות של איסוף נתונים. מטרת הקורס להקנות לתלמידים כישורים לקריאה ביקורתית של ספרות מקצועית, להערכת איכותם של מחקרים ולתכנון מחקרים אמפיריים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0232041 ד"ר אפרת דסקל ד' 14:00-15:30

    שיטות מחקר איכותניות בתקשורת

    הקורס יעסוק בתהליך החשיבה והמחקר המדעי בתקשורת עם דגש על שיטות איכותניות. מטרת הקורס להקנות לתלמידים כישורים לקריאה ביקורתית של ספרות מקצועית, להערכת איכותם של מחקרים, כמו גם לתכנון מחקרים אמפיריים ולאיסוף וניתוח נתונים.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232021 ד"ר חיים חגי ד' 08:30-12:00

    SPSS

    Spss היא תוכנה לניתוח סטטיסטי של נתונים. המאפשרת לסטודנט לנתח את שאלוני המחקר ולהפיק: סטטיסטיקה תיאורית הכוללת תצוגות גרפיות וטבלאות, מציאת השכיחויות והשונות, הבדלים, רגרסיה לינארית, ובדיקת השערות.

    במהלך הקורס נכיר את התוכנה ונרכוש יסודות לשימוש בתוכנה הכוללות: יבוא נתונים, עיבודם והצגתם. וכן שיטות לניתוח סטטיסטי של הנתונים לצורך ביצוע מטלות אקדמיות ומחקריות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60
    א' 0232408 גב' שרון בן דוד ד' 10:00-11:30

    כתיבה אקדמית ב'

    קורס תשתית מתקדם, שנועד להקנות כלים להכרה וליישום של כללי הכתיבה הנהוגים עולם האקדמי לצורך הגשה של חיבורים אקדמיים בקורסים מתקדמים. דגש מרכזי יושם על רכישתן של מיומנויות כתיבה וטיעון הנדרשים באקדמיה, להכרת פרקי החיבור האקדמי האמפירי, תכניהם ומטרותיהם, ולחיפוש ואיתור מקורות הנדרשים לכתיבה של סקירת ספרות בעבודות סמינר.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232011 ד"ר חיים חגי ג' 12:00-13:30

    התנסות מעשית

    התנסות מעשית/מקצועית בת 100 שעות הינה חלק מתכנית הלימודים ומהווה תנאי לקבלת תואר ראשון. במסגרת ההתנסות נחשפים הסטודנטים לעולם התעסוקה בתחום הלימודים וצוברים ניסיון בהדרכה צמודה והכוונה של מנחת הסדנא ושל בעלי התפקידים בארגונים בו הם עושים את ההתנסות המעשית. כמו כן, ההתנסות מכשירה באופן מעשי ואישי כל אחד מהסטודנטים ומאפשרת את יישום הידע ומיומנויות שנלמדו במהלך תכנית הלימודים. ההתנסות מאפשרת להיות חלק מתהליכים ארגוניים ולצבור ניסיון תעסוקתי אשר יהווה מרכיב משמעותי ומקדם בקורות החיים המוצגים ובראיונות אישיים.

    ההתנסות המעשית יכולה להתבצע במגוון תחומים וארגונים פרטיים, ציבוריים, עסקיים, עמותות, מלכ"רים ואגודות למיניהן.

    4 ש"ס / 2 נ"ז / סד' / 60

    ש' 0232118 ד"ר עידית מנוסביץ – מפגשים ופגישות אישיות יתואמו מראש

    אולפן טלוויזיה

    עולם הטלוויזיה הינו עולם נוצץ כלפי חוץ אך מורכב מאוד כלפי פנים,  מאחורי כל תוכנית טלוויזיה עומדים צוות הפקה שלם וגדול שנמצא מאחורי הקלעים ועובד ימים כלילות ובראשם – המפיק.

    למפיק תפקיד חשוב ומורכב בו הוא צריך לדעת לאחד סביבו את מיטב אנשי המקצוע – החל משלב היצירה, הכתיבה, הליהוק, הצילום, הבימוי ועד לשלב העריכה – ולדעת להוביל את כולם בדרך הטובה והנכונה ביותר, הן מבחינת היצירה והן מבחינה עסקית וכלכלית

    הסטודנטים בקורס יחוו את עולם הטלוויזיה מבפנים. הם יתנסו בהפעלת אולפן טלוויזיה ובניהול ההפקה עצמה. הם יקבלו את כל הכלים על מנת שיוכלו בעתיד להשתלב בתעשיית הטלוויזיה בשלל תפקידים – החל מיוצרים בין ־תחומיים, עורכים, אנשי צוות הפקה, צלמים ואפילו עד כיוצרים עצמאיים

    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

    ב' 0232158 מר אסף נאוי ג' 09:00-11:30

    כתיבה דיגיטלית לרשתות חברתיות וניו מדיה

    מטרת הסדנה היא להקנות יכולות וארגז כלים לכתיבה דיגיטלית ושיווקית לרשתות חברתיות, תוך הבנת עולם התקשורת האינטרנטי והחשיפה העיתונאית.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0232138 מר הדס ערן ג' 14:00-15:30

    חשיבה יצירתית והפקת תוכן לטלוויזיה

    כיצד יוצרים תוכניות טלוויזיה ומהיכן מגיעים הרעיונות. פיתוח כלים טכניים ומעשיים בחשיבה יצירתית ולמידת יכולות בהפיכת רעיון גולמי לפורמט טלוויזיוני, תוך הענקת כלים ומיומנויות בניהול ועריכת תוכן. רכישת הכלים המקצועיים במטרה להפוך לאנשי טלוויזיה הפכה פשוטה מאי-פעם, עם הכרת המיומנויות הנכונות: מדוע 80 אחוז מתוכניות הטלוויזיה נכשלות? כיצד פועלת מחלקת התוכניות בטלוויזיה? מהן הדילמות של מנהל התוכניות כעורך ראשי וכיצד הוא בוחר תוכניות? כיצד מתבצע תכנון אסטרטגי לטווח ארוך? כך מתעצבת היצירה הטלוויזיונית על תכניה, רעיונותיה, דרכי הבעתה, מקורות השראתה והשפעתה החברתית. הקורס שם דגש על תרגול ויישום הנלמד בזמן אמת, בכפוף לאופייה ולתפקידה של הטלוויזיה בישראל.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0232076 מר ערן הדס ג' 12:00-13:30

    מסלול שיווק רב ערוצי

    חווית הלקוח

    קורס זה עוסק בתחום החדש והמרתק של יצירת חווית לקוח. בשנים האחרונות ישנה הכרה גוברת והולכת בקרב העולם העסקי כי יצירת חווית לקוח חיובית והעמדת הלקוח במרכז הן הן המיתוג החדש. במילים אחרות, אוסף הרגעים הטובים והמוצלחים שחווה לקוח במגעיו עם המותג הם אלה שיוצרים אצלו את תהליך המיתוג ומסייעים בכך להצלחת הארגון. בקורס ננסה להסביר ולהגדיר מהי חווית לקוח ומהם הגורמים המרכיבים את חווית הלקוח, נעסוק באסטרטגיות מיתוג ובניית תדמית מתוך זווית ראיה תקשורתית עכשווית, ניגע בקשר שבין עידוד מעורבות צרכנים ברשת ובין מיתוג ויצירת חווית לקוח חיובית ועוד.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / ס'/ 60

    ב' 0232198 ד"ר רות אבידר ב' 10:00-11:30

    פלנינג
    הקורס מתמקד באלמנטים יסודיים שונים בפרסום, הישימים לכל סוגי הארגונים הפועלים בזירה השיווקית. הקורס מיועד להציג למשתתפים דילמות שונות בתחומי האסטרטגיה, המדיה,הדיגיטל, המחקר והקראטיב ובדרך זו להקנות להם ידע וכלים תשתיתיים הרלבנטיים לזרוע הפרסום בתוך תמהיל השיווק ובאינטגרציה עם שאר המרכיבים בתמהיל. הקורס יקנה ידע במודלים שונים בכל תחומי הפרסום וכן בתחומי המיתוג וגיבוש הזהות והשפה החזותית של הפירמה. לימוד דרכים לשיפור ביצועים ולהגדלת אפקטיביות הפרסום. הקניית הכלים הדרושים למעבר מתפקיד טכני/פונקציונלי לתפקיד מנהל פרסום כללי. גיבוש ראיה מערכתית ותובנות מנחות ככלי תומך להחלטות פרסומיות.2 ש"ס / 1 נ"ז / ס' / 60
    א' 0232178 מר רועי בן עמי ב' 16:00-17:30

    שיווק דיגטלי- רשתות חברתיות ומה שביניהן. 
    קורס יישומי מעשי הכולל כלים פרקטיים לניהול רשתות חברתיות- פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין וכו' וכולל בתוכו ניהול אסטרטגיות תוכן , כתיבת תוכן וניהול קמפיינים.

    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0232198 גב' עדי ששון ג'רבי ב' 13:00-15:30

    מסלול טלוויזיה וקולנוע

    טלוויזיה פופולרית

    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית.  מהו סודו של המדיום?  בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.

    ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                                

    ב' 0231339 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    בימוי וכתיבה לטלוויזיה
    בימוי וכתיבה לטלוויזיה: הינו קורס המכין את הבוגר להשתלב בתחום הטלוויזיה הן ככותב של סדרות קצרות וארוכות והן בבימוי של סרטים קצרים כהכנה לתחום הבימוי הטלוויזיוני.

    3 ש"ס / 2 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0232298 מר דני רייספלד ב'  13:00-15:30

     סדנה מעשית בצילום עלילתי

    במסגרת הקורס נלמד ליישם שיטות וטכניקות צילום, בהתבסס על אופטיקה, תאורה וקומפוזיציה ודרכם את תפקיד המצלמה ככלי עבור הבמאי לספר סיפור קולנועי וטלוויזיוני.

    ג. אבי וקרן מצרף את סיכום השנה בקורסים שלי ושל רועי בקטע וידאו למל"ג (קובץ לצפייה והורדה באיכות גבוהה).

    3 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232308 מר רועי גלוסקא ב' 09:00-11:30

    שנה ג'

    מ"כור היתוך לרב תרבויות"

    בקורס נתייחס ליחסי הגומלין בין חברה תרבות ותקשורת בהתפתחות ההיסטוריה של החברה הישראלית מתקופת הישוב ועד ימינו. הפרקים בהן נדון: מישוב למדינה; מכור היתוך לפלורליזם;  חברה, תקשורת ודמוקרטיה; חברה, תקשורת- הדרה ואי שיווין. סוגיות אלו יבחנו לאור השינויים אשר במשך השנים הפכו את השיח החברתי והתקשורתי בישראל משיח "כור ההיתוך" לשיח  פלורליסטי ו/או רב תרבותי.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0233031 ד"ר ניסים כץ ד' 14:00-15:30

    הקהל בעידן הדיגיטלי

    הקורס מתמקד בקהל כמושג מפתח בחקר התקשורת ובתעשיית התקשורת גם יחד.

    בקורס נדון בהתפתחויות בהגדרת הקהל מעידן תקשורת ההמונים לעידן התקשורת החדשה ובהשלכות של השינויים במאפייני הקהל לתהליכים הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.  כמו כן, נעסוק ביישום של התיאוריה והמחקר והמשמעויות הכלכליות והמקצועיות של  ההתפתחויות בקהל להתנהלות  תעשיית התקשורת.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0233021 ד"ר ניסים כץ ד' 10:00-11:30

    סמינר מחקרי "תוכן גולשים"
    תוכן גולשים מהווה כיום מרכיב בלתי נפרד מהעולם המקוון והתרבות הדיגיטלית הנגזרת ממנו. מדובר במושג מתפתח המיושם במגוון רחב של פלטפורמות מקוונות כולל: רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים, אתרי עיתונות, אתרי עסקים ומכירות, ועוד. בסמינריון נבחן היבטים שונים של תופעת השימוש בתוכן גולשים במגוון הקשרים של הפעילות האנושית. נעמוד על המניעים לשימוש בתוכן גולשים והשפעותיו, ונדון בהיבטים חברתיים, עסקיים ותרבותיים של תוכן זה. משתתפי הסמינריון יפתחו מחקרים עצמאיים הנגזרים מנושאי הסמינריון ויציגו את המחקר בכיתה במהלך סמסטר ב'.

    4 ש"ס / 6 נ"ז / ש'/ 60

    א' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ג' 14:00-15:30

    ב' 0233046 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 10:00-11:30

    תקשורת מדיה וספורט

    הספורט בעידן המודרני הפך למוסד חברתי בעל עוצמה תרבותית, פוליטית וכלכלית רבה. במאה ה-21 הספורט מהווה מרכיב משמעותי גם בתעשיית התקשורת: עיתוני הדפוס, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט מציגים מדי יום סיקור נרחב של המתרחש בשדה ואירועי הספורט מושכים מיליוני צופים. במסגרת הקורס נבחן באופן ביקורתי את יחסי הגומלין שבין המדיה ותעשיית הספורט. הקורס יתחלק לארבעה חלקים:

    מבוא – נגדיר את שדה המחקר, נציג את ההיסטוריה של תקשורת הספורט ונבחן את יחסי הגומלין בין המדיה ושדה והספורט.

    תהליך ההפקה – אילוצים כלכליים וארגוניים בתהליכי ההפקה של תקשורת הספורט; עיתונות הספורט.

    הטקסט – תקשורת ספורט וזהות – לאומית, אתנית, מגדרית וקוסמופוליטית.

    הצרכן – אהדה וריטואל הצפייה באירועי הספורט.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60

    א' 0233231 ד"ר חיים חגי ג' 12:00-13:30

    מפגשי מדיה

    מטרת הקורס לשמש מרחב ציבורי המחבר יחד את כלל הסטודנטים והמרצים בבית הספר לתקשורת, למפגש שבועי פתוח עם דמויות המובילות, מעצבות ומשפיעות על השיח בכלי התקשורת בפלטפורמות השונות. נדון בתובנות מקצועיות של מאחורי הקלעים, וכיצד כל אחת ואחד מאיתנו יכולים וצריכים להיערך לעולם התעסוקה שבו התקשורת מהווה גורם מכריע על ההתמקצעות והקריירה. כל מפגש יוקדש לתחום אחר מעולם המדיה העשיר והמגוון, ויאיר נקודות מבט על העשייה התקשורתית בהקשר החברה, התרבות והפוליטיקה בישראל

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0230013 ד"ר כץ ניסים ג' 16:00-17:30

    תקשורת וזהות תרבותית

    בכל חברה קיימים קונפליקטים מסוגים שונים. חלק נכבד מן התכנים של אמצעי התקשורת, הבדיוניים ודמויי המציאות עוסקים בקונפליקטים חברתיים, פוליטיים ותרבותיים. מקובל לראות באמצעי התקשורת גורמים ביצירת קונפליקטים, ליבויים וכשותפים גם בפתרונם.   מטרת הקורס להקנות למשתתפים ידע, הבנה וכלים אינטלקטואליים, תיאורטיים ומחקריים מתקדמים לניתוח וחקר יחסי הגומלין שבין קונפליקטים לתקשורת.

    2 ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                             

    א' 0233281 ד"ר כץ ניסים ג' 12:00-13:30

    לשון, חברה ותרבות

    השפה ודפוסי השימוש בה אינם רק אמצעי לתקשורת. הם גם משקפים ומעצבים ערכים, זהויות, תפיסות עולם ויחסי כוח. בקורס נדון ביחסי הגומלין שבין הלשון, החברה והתרבות. בעזרת מושגי יסוד העוסקים במבנה השפה וחקר השיח נבחן את השימוש בשפה בהקשרים חברתיים בכלל ובתקשורת ההמונים בפרט.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0233251 ד"ר חיים חגי ג' 18:00-19:30

    "מאחורי הקלעים" של האינטרנט

    מרחב הסייבר מהווה זירה בה שחקנים פוליטיים וחברתיים שונים – מדינות, תאגידי אינטרנט, ארגוני חברה אזרחית וגופים בינלאומיים – נאבקים על שליטה. קורס זה מתמקד בחקר המתרחש "מאחורי הקלעים" של האינטרנט. מלחמות סייבר, פרטיות ומעקב, רשתות חברתיות, זכויות דיגיטליות, ותוכנות נוזקה הם רק חלק מהנושאים בהם נדון בקורס זה במהלך הסמסטר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים על אודות השחקנים הפוליטיים והחברתיים השונים הפועלים במרחב זה וידעו לנתח לעומק את המאבקים הפוליטיים, הכלכליים, המשפטיים, הטכנולוגיים והחברתיים אשר מעצבים ומכוננים את המרחב האינטרנטי בו אנו חיים ופועלים בזירה הלאומית והבינלאומית

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    א' 0232253 ד"ר אפרת דסקל ד' 16:00-17:30

    זיכרון קולקטיבי

    בקורס נעסוק ביחסים המורכבים שבין תקשורת, תרבות ועיצוב הזיכרון הקולקטיבי. נבחן כיצד מדיה וז'אנרים שונים (קולנוע, שירים, טקסים, תצלומים ועוד) מעצבים את האופן שבו אנחנו תופשים את העבר. במקביל, נבדוק גם כיצד תפיסת העבר מעצבת את התרבות בהווה. הקורס מבקש לחדד חשיבה ביקורתית לגבי הקשרים שבין תקשורת, תרבות, זיכרון וזהות.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232252 ד"ר אייל זנדברג ד' 14:00-15:30

    דיון ציבורי הנחיית קבוצות

    הקורס משלב תיאוריה ופרקטיקה, ובו הסטודנטים משתתפים באופן פעיל בתהליך הפקה והנחייה של ועידת סטודנטים בסוגיה מרכזית בסדר היום הציבורי. במהלך הקורס נלמד על התיאוריה הדיונית של הדמוקרטיה (דמוקרטיה דליברטיבית), המדגישה את חשיבותו של דיון ציבורי מכליל, מעמיק ומכבד, כמרכיב מרכזי בתהליכים דמוקרטים. נסקור דוגמאות אקטואליות של תהליכי שיתוף ציבור המיישמים את התפיסה בארץ ובעולם. הסטודנטים יבחרו סוגיה לדיון ציבורי, יכינו את הסוגיה לדיון, ויעברו סדנת מנחי דיון ציבורי. אירוע השיא של הקורס יהיה ועידת סטודנטים. הקורס מהווה חלק מפעילותה של ד"ר מנוסביץ בקבוצת מחקר בינלאומית המפתחת את תחום הפדגוגיה הדליברטיבית במוסדות השכלה גבוהה בעולם בתמיכת קרן המחקר ע"ש צ'רלס קטרינג, ארה"ב.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0233241 ד"ר עידית מנוסביץ ד' 16:00-17:30

    פרזנטציה מול קהל

    כך נופיע מול קהל ובטלוויזיה: הקניית כלים וידע מעשי להופעה מקצועית בתקשורת – מול מצלמה וקהל. הלימוד יעסוק במגוון של תפקידים – מראיינים, כתבים, מנחים וקריינים, ובסגנונות הגשה בתחומי חדשות ואקטואליה, בידור, ספורט, לייף סטייל, מוסיקה וניו מדיה. הסדנה תכלול עבודה באולפן, הופעה מול מצלמה, כללי הופעה נכונה בטלוויזיה, מיומנויות בעבודה על טקסט, הגייה נכונה, תרגול מצבי אילתור, תורת הראיון ומיומנויות מתקדמות אודות הדרך המקצועית 'להחזיק' שידור.

    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0233058 מר ערן הדס ג' 09:00-11:30

    פוטושופ ואיילוסטריטור

    הכרת תוכנת Photoshop, הבנת התוכנה והשימושים בה, התממשקות עם תוכנת Illustrator, הקניית כלי העבודה ליצירת עיצוב גרפי לממשק הרשת והדפוס.

    בשיעור ניישם טכניקות שונות תוך שימוש בתוכנה ונדון בסוגי הפלטפורמות המקובלות היום במדיה החברתית.

    2 ש"ס / 1 נ"ז / ש' / 60

    א' 0233258 טרם נקבע ב' 16:00-17:30

     מסלול שיווק רב ערוצי

     תכנון קמפיין ופרוייקט גמר

    רכישת ידע בסיסי בבניית קמפיין פרסומי על מרכיביו השונים תוך שימוש במדיות פרסום

    שונות עבור לקוח ספציפי. זאת במסגרת הדמיה של עבודת משרד הפרסום

    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש' / 60
    א' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ב' 12:00-13:30

    ב' 0233148 ד"ר גיתית בר-און ב' 10:00-11:30

    יח"צ מתקדמים באינטרנט וברשתות חברתיות

    קורס זה מהווה קורס המשך לקורס יחסי ציבור בעידן האינטרנט. בקורס נעמיק את ידיעותינו בתחומי השיווק ויחסי הציבור בעידן הדיגיטלי ונעסוק בנושאים כגון הגישה החדשה ליחסי ציבור ושיווק, שיווק יחסים ובניית יחסים, שיווק חברתי ואחריות חברתית תאגידית, חווית לקוח, יחסי ציבור וקבוצות מחאה, אתיקה בעידן המקוון ועוד וכל זאת תוך שימוש בדוגמאות מהזירה הישראלית והבינלאומית.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ש'/ 60

    ב' 0233171 ד"ר רות אבידר ד' 12:00-13:30

    עיצוב מוצר חברתי

    הקורס מובנה עבור סטודנטים מתקדמים בשיווק ופרסום, הקורס יכלול הכרות עם עולם עיצוב המוצר, כיום מוצרים חדשים דורשים עוד בשלבי התכנון חשיבה ועבודת צוות של אנשי שיווק ופרסום, עיצוב והנדסה.

    במסגרת הקורס נתנסה בפיתוח רעיון למוצר חדש.

    4 ש"ס / 4 נ"ז / ש'/ 60

    א' 0233168 פרופ' דידי לין ב' 14:00-15:30

    ב' 0233168 פרופ' דידי לין ג' 16:00-17:30

    הפקת סרטוני תדמית

    בזירה העסקית והשיווקית התחרותית, חשוב לכל עסק בין אם קטן או תאגיד, שהצרכנים יכירו אותו. בקורס זה נלמד על המטרות והמאפיינים של סרטון תדמית טוב. נתנסה בתכנון והפקה של סרטון תדמית."
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

    ב' 0233118 ד"ר גיתית בר-און ג' 14:00-15:30

    דוברות ויחצ מתקדמים

    הסדנה תסקור, תנתח ותתרגל תהליכי יחסי ציבור, אסטרטגיות ושיטות פעולה וכן ניהול משברים, במגוון תחומים: פוליטיקה וממשל ( יועצים פוליטיים, עוזרים פרלמנטריים ), ארגונים חברתיים, חברות מסחריות ( דוברים)  בעלי מקצועות חופשיים ( עורכי דין)  ועוד.

    2 ש"ס / 2 נ"ז / ס' / 60

    ב' 0232201 מר יובל פלג ג' 10:00-11:30

     מסלול טלוויזיה וקולנוע

     טלוויזיה פופולרית

    בשנים האחרונות עובר המדיום הטלוויזיוני שינויים רבים בניסיון להתמודד עם המדיה הדיגיטליים המאיימים על מעמדו הבכיר במרחב הציבורי והביתי. על אף שהיו שחזו את 'מותה של הטלוויזיה' בעידן הדיגיטלי, נדמה שהמדיום שומר עדיין על מעמדו כזירה תרבותית משמעותית ורלוונטית.  מהו סודו של המדיום?  בקורס ננסה לבחון במבט ביקורתי את מקומה של הטלוויזיה בהיבטים שונים: נבחן את השינויים שחלו במבנה התעשייה; נחקור את תהליכי ההפקה והשפעתם על התכנים; נברר מהם מאפייני הטקסט הטלוויזיוני; ונשאל באיזה אופן השתנו דפוסי הצריכה של הצופים בעידן הדיגיטלי.

    ש"ס /1 נ"ז / ש' / 60                                

    ב' 0231339 ד"ר חיים חגי ג' 16:00-17:30

    בימוי וכתיבה לטלוויזיה

    בימוי וכתיבה לטלוויזיה: הינו קורס המכין את הבוגר להשתלב בתחום הטלוויזיה הן ככותב של סדרות קצרות וארוכות והן בבימוי של סרטים קצרים כהכנה לתחום הבימוי הטלוויזיוני.

    3 ש"ס / 2 נ"ז / ס'/ 60

    א' 0232298 מר דני רייספלד ב'  13:00-15:30

    סדנה מעשית בצילום עלילתי

    במסגרת הקורס נלמד ליישם שיטות וטכניקות צילום, בהתבסס על אופטיקה, תאורה וקומפוזיציה ודרכם את תפקיד המצלמה ככלי עבור הבמאי לספר סיפור קולנועי וטלוויזיוני.

    ג. אבי וקרן מצרף את סיכום השנה בקורסים שלי ושל רועי בקטע וידאו למל"ג (קובץ לצפייה והורדה באיכות גבוהה).

    3 ש"ס / 2 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0232308 מר רועי גלוסקא ב' 09:00-11:30

    הפקת סרטוני תדמית

    בזירה העסקית והשיווקית התחרותית, חשוב לכל עסק בין אם קטן או תאגיד, שהצרכנים יכירו אותו. בקורס זה נלמד על המטרות והמאפיינים של סרטון תדמית טוב. נתנסה בתכנון והפקה של סרטון תדמית."
    3 ש"ס / 1.5 נ"ז / ס'/ 60

    ב' 0233118 ד"ר גיתית בר-און ג' 14:00-15:30

    פרויקט גמר  

    במסגרת הקורס כל הסטודנטים משנה ג יבחרו כל אחד את התחום בו הוא רוצה לעסוק "בעולם המקצועי" (בימוי, תסריטאות, הפקה, צילום ועריכה) וניצור תיק עבודות מותאם אישית לכל בוגר בו יוכל להציג את כשרונו ולהתמקצע בתחום בו בחר ובז'אנר בו בחר (סרטי פרסום ושיווק, טלוויזיה, הפקות לרשת).

    3 ש"ס / 3 נ"ז / ש' / 60

    ב' 0233278 מר דני רייספלד ב' 12:00-14:30

    דילוג לתוכן