מתעניינים/ות בלימודים במכללה האקדמית כנרת?

    .B.A במדעי ההתנהגות

    תואר במדעי ההתנהגות באקדמית כנרת – להיות אדם לפני הכל

    תואר ראשון במדעי ההתנהגות מספק התבוננות מורכבת באדם – כפרט, כחלק מחברה וכחלק מתרבות, ולשם כך נלמדים ההיבטים הפסיכולוגי, הסוציולוגי והאנתרופולוגי. סטודנטים הלומדים תואר ראשון במדעי ההתנהגות באקדמית כנרת לומדים על התנהגות האדם, המניעים לה ותוצאותיה, זאת תוך התבוננות ביקורתית ומעמיקה בגישות שונות, תיאוריות שונות וממצאים מחקריים, מה שמכין אותם לעסוק לאחר הלימודים בשפע תחומים העוסקים באדם ובחברה. התואר הנכון לכל מי שחולם לעסוק בנפש ובהתנהגות האדם.

    מדוע כדאי לבחור בתואר במדעי ההתנהגות?

    מקפצה לתארים מתקדמים

    תואר ראשון הוא חשוב בפני עצמו, אך לפעמים הוא חשוב יותר כהתחלה למסלול ארוך ומעמיק יותר. לכן כדאי שתדעו שלימודי התואר הראשון במדעי ההתנהגות הינם ברמה אקדמית גבוהה, ומכינים אתכם לקראת לימודי תואר שני או אף הסמכה/תעודה במגוון תחומים רלוונטיים ומלאי עניין, כשהנפוצים מביניהם הינם: מגוון תארים בפסיכולוגיה (חינוכית, קלינית, חברתית, קוגניטיבית ועוד) ניתוח התנהגות, ייעוץ חינוכי, לקויות למידה, ייעוץ ארגוני, ומגוון תארים בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה (ארגונית, מחקרית ועוד).

    פרקטיקה מקצועית

    במהלך התואר הסטודנטים עוברים התנסות מחקרית במעבדת מחקר, וכן התנסות מעשית (פרקטיקום) בשלוש חטיבות התמחות לצורך צבירת ניסיון, וכך יסיימו את התואר עם ניסיון מעשי שיסייע להם בשילובם בשוק העבודה.

    איך הלימודים יקדמו אותי מקצועית?

    הלימודים במחלקה למדעי ההתנהגות מקנים ידע אקדמי, התנסות מעשית (פרקטיקום) ותעודת הסמכה באחת משלוש חטיבות* ההתמחות המוצעות במחלקה:

    פסיכולוגיה חיובית יישומית: בדגש על מיינדפולנס (בגישת (MBSR

    הפסיכולוגיה החיובית, המשלבת גישות הומניסטיות, קוגניטיביות-התנהגותיות וכלי טיפול ממזרח לצד מחקר מבוסס-ראיות, מדגישה את השימוש בכוחותיו הבריאים ובחוזקותיו של האדם כמנוף לשגשוג ולצמיחה.  מטרת החטיבה הינה להעניק לסטודנטים ידע מעמיק בעולם התוכן של הפסיכולוגיה החיובית, תוך הקניית בסיס תיאורטי וקליני נרחב והתנסות מעשית בשיטת המיינדפולנס (בגישת (MBSR, לצד כלי טיפול נוספים.  אחד הכלים המרכזיים שנעשה בהם שימוש הולך וגדל בשדה הטיפולי, החינוכי והארגוני, הינו אימון קונטמפלטיבי (טכניקות התבוננות), ובפרט קשיבות (מיינדפולנס). אימון זה מושתת על מצב מנטאלי של נוכחות בהווה באמצעות הפניית תשומת לב לא שיפוטית אל החוויה הנפשית והגופנית הפנימית ונמצאו לו השפעות מיטיבות על מדדים פיסיולוגיים, קוגניטיביים ורגשיים מגוונים.

     

    • במסגרת הפרקטיקום הסטודנטים יתנסו בליווי תהליך של יישום והטמעת כלים מתחום הקשיבות (מיינדפולנס) במסגרות קהילתיות ו/או חינוכיות.
    • איזו תעודת הסמכה תוענק לבוגרי החטיבה? תעודת 'מנחה ומלווה קשיבות (מיינדפולנס) בקהילה'.
    • מה הן אפשרויות התעסוקה של בוגרי החטיבה?
      הדרכת קשיבות במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי: בתי ספר, מתנ"סים, מרכזים קהילתיים ותנועות נוער, מחלקות תרבות וספורט של מועצות מקומיות ועמותות שונות.
      ליווי תהליכי קשיבות בקרב אוכלוסיות פגיעות הסובלות מפסיכופתולוגיות שונות, קשישים, ילדים בעלי קשיי התנהגות ולמידה.
    • מה הן האפשרויות ללימודי תואר שני ולימודי המשך?
      פסיכולוגיה קלינית, חינוכית, רפואית, יעוץ חינוכי, תחומי לימוד ממוקדי תרפית גוף-נפש.
    • למי מתאימה התוכנית?
      למתעניינים בתחום הפסיכולוגיה החיובית, בשילוב של גישות מזרח-מערב. לאלו המתעתדים לעסוק בתחומי הטיפול, היעוץ והאימון השונים. למעוניינים בהבנת מנגנונים העומדים בבסיס הנעת תהליכי שגשוג וצמיחה בתחום האישי ו/או המקצועי (במגוון תחומי עיסוק).

    קבלת החלטות וגישור

    מטרת החטיבה היא להקנות לסטודנטים יסודות אקדמיים ומחקריים מקיפים וייחודים בתחומים הקשורים לניהול קונפליקטים, גישור וקבלת החלטות כמו גם אמצעים יישומיים לפתרונם. תהליכי גישור משמשים כשיטה מקובלת ליישוב סכסוכים שבה גורם ניטרלי מסייע לצדדים לסכסוך להשיג הסכם לפשרה המאפשר קידום פתרון ללא הליך משפטי. הליכי הגישור שכיחים כיום ונעשים במגוון תחומים כגון: גישור לפני גירושין, גישור עסקי, גישור במערכת החינוך ובבית הספר ועוד. תכנית הלימודים בחטיבה תואמת את דרישות  הוועדה המייעצת של משרד המשפטים בתחום הגישור.

    • במסגרת ההתנסות המעשית (פרקטיקום) הסטודנטים יעמיקו את הידע התיאורטי והמעשי אודות גישור בהנחיית מומחים לגישור.
    • איזו תעודת הסמכה תוענק לבוגרי החטיבה? תעודת מגשר בסיסית, המאפשרת המשך התפתחות מקצועית בתחום הגישור.
    • מה הן אפשרויות התעסוקה של בוגרי החטיבה?
      המשך התמחות מקצועית בתחום הגישור. מנחי קבוצות, יועצי השמה, רכזי גיוס ומשרות בתחום השיווק בארגונים בסקטור הפרטי והציבורי. וכן, בתפקידי ניהול וריכוז בתחומי ההדרכה בחינוך הלא פורמלי.
    • מה הן האפשרויות ללימודי תואר שני ולימודי המשך?
      תוכניות לניהול ויישוב סכסוכים ומו"מ, גישור, מנהל עסקים, ייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה תעסוקתית, תעשייתית, חברתית, קוגניטיבית, שיווק.
    • למי מתאימה התוכנית?
      למתעניינים בתחום הדעת של קבלת החלטות, ניהול קונפליקטים, ייעוץ (בהגדרתו הרחבה) וגישור. השלמת התואר הראשון בחטיבה זו יאפשר המשך התפתחות במגוון תחומי דעת אקדמיים.
      למתעניינים במדעי ההתנהגות שלא בהכרח חושבים על תואר שני אקדמי, המחפשים תואר ראשון שיסיע להם בהמשך התפתחות מקצועית בתחום הגישור.

    סוציולוגיה ארגונית יישומית

    סוציולוגיה ארגונית היא תת תחום של מדע הסוציולוגיה אשר חוקר את התופעה הארגונית כדי להבין את דרך פעולתם המורכבת של ארגונים שונים. מטרת החטיבה היא להקנות ידע תיאורטי ומעשי ויכולת ניתוח של ארגונים ועבודה בסביבה מקומית וגלובלית.

    • במסגרת ההתנסות המעשית (פרקטיקום) הסטודנטים יתנסו בפיתוח וייעוץ ארגוני בארגוני עבודה שונים: הייטק, ארגוני תעשייה, ארגונים במגזר הציבורי ובמגזר השלישי.
    • מה הן אפשרויות התעסוקה?
      תפקידי ניהול וריכוז בתחומי ייעוץ ופיתוח ארגוני, ניהול משאבי אנוש והדרכה ותפקידי ניהול וריכוז בסקטור הציבורי והפרטי.
    • מה הן האפשרויות ללימודי תואר שני ולימודי המשך?
      סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית, התנהגות ארגונית, ייעוץ ופיתוח ארגוני, ניהול משאבי אנוש, מנהל עסקים.
    • למי מתאימה התוכנית?
      סטודנטים המעוניינים להתמחות בתחום הארגוני יישומי וכן להעמיק את התמחותם בלימודים שניים או בלימודי תעודה בתחומי הסוציולוגיה הארגונית והייעוץ הארגוני.

     

    *פתיחת החטיבות מותנית במספר הנרשמים. מספר המקומות מוגבל. השיבוץ והקבלה לחטיבה הינם על בסיס מקום פנוי.

    מדוע כדאי ללמוד דווקא בכנרת?

    PERSONAL ACADEMY

    אנו באקדמית כנרת, יודעים להעריך את הבחירה והמחויבות ללימודים אקדמיים, ולכן פיתחנו את PERSONAL ACADEMY, סביבת לימודים אישית וחדשנית, שמוציאה ממך יותר, ומלווה אותך באופן אישי עד התואר.
    מפגשים אישיים עם מרצים, בניית תכנית אישית בהתאמה ליכולות שלך ולשאיפות שלך, כתות לימוד קטנות, לימודים בקצב המותאם לך, קמפוס ירוק וחוויתי על גדות הכנרת.

    סגל מקצועי איכותי

    חברי הסגל המקצועי של המחלקה מצויים בשורה הראשונה של החוקרים בתחומיהם, והינם זמינים ללוות את הסטודנטים במהלך לימודיהם תוך כדי שימוש בגישות הוראה מגוונות, והנחלה של פרקטיקה רלוונטית.

    חברתיות וקהילתיות

    באקדמית כנרת מאמינים שהלימודים האקדמאיים הם יותר מקורסים ומבחנים, ומקפידים על שילוב פעילויות חברתיות לגיבוש מחלקתי, וכן תרומה לקהילה להעלאת הערך החברתי וקידום רוח ההתנדבות.

    מה לומדים בתואר במדעי ההתנהגות?

    הסטודנטים בתואר לומדים לשאול, לחקור וליישם. כמו כן, במסגרת התואר מוצעים קורסים חווייתיים המפגישים עם העצמי, עם שאלות בנוגע לסביבה בה אנו חיים וכיצד ניתן לבצע שינוי חברתי בפועל.

    התכנית בנויה מ-120 נקודות זכות, בהתאם לדרישות המועצה להשכלה גבוהה, ומורכבת מקורסי מבוא (כגון: מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, מבוא לאנתרופולוגיה), קורסי מתודולוגיה (כגון: שיטות מחקר כמותיות, שיטות מחקר איכותניות) וסמינרים. הקורסים בתואר מספקים היכרות עם גישות טיפוליות שונות כמו ניתוח התנהגות ופסיכולוגיה קוגניטיבית, וכן מתמקדים בהיבטים ביולוגיים ואישיותיים להסבר התנהגות האדם. בנוסף, הקורסים בתואר מספקים למידה על ילדים, נוער ובוגרים; אוכלוסיות בסיכון ותרבויות שונות.

    בנוסף, מוצעים קורסים והתנסות מעשית (פרקטיקום) באחת משלוש חטיבות ההתמחות (כל אחת בהיקף של 26 נקודות זכות):  פסיכולוגיה חיובית יישומית: בדגש על מיינדפולנס (בגישת (MBSR, קבלת החלטות וגישור וסוציולוגיה ארגונית יישומית.

    מעבר לתכנית הלימודים, מוצע לסטודנטים מגוון סדנאות והרצאות העשרה כדי לציידם בכלים מקצועיים להתפתחות אישית ומקצועית.

    מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

    מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!

      תמונת בוגר - תהילה נג'די

      תהילה נג'די

       הדבר החשוב ביותר שלמדתי במהלך התואר הוא בחינת המציאות מנקודות מבט מגוונות. החשיפה והמודעות לשוני תרמו לקבלת תמונה רחבה על המציאות, מתוך למידה על עצמי, על אחרים ועל…
      תמונה-יאסין-אגבריה

      אגבאריה יאסין

      במהלך לימודי לתואר הראשון במחלקה למדעי התנהגות רכשתי ידע רב בתחומים שונים, דבר שאפשר לי להשתלב בתחומי העבודה והלימודים שרציתי. אחד היתרונות של הלימודים במחלקה למדעי ההתנהגות הוא…
      תמונה-נטליה-קופציוב

      נטליה קופצ'יוב

      כיום אני לומדת תואר שני בנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה (שנה ב'), עובדת במעבדה וחוקרת השפעות של אוכל עתיר בשומן (Hight fat diet) על הזיכרון החברתי (Social recognition memory) והשפעותיו…
      תמונת בוגר - יעל ברזילי

      יעל ברזילי

      בת 26, את תקופת הלימודים במכללה אני מגדירה כאחת מהתקופות היותר מוצלחות בחיי. השילוב של החיים הסטודנטיאליים בקמפוס ומחוצה לו יחד עם הלימודים שהיו מרתקים ברובם היה מהנה…
      תמונת בוגר - אליעז כהן

      אליעז כהן

      בוגר המחלקה למדעי ההתנהגות. לאחר לבטים רבים היכן ללמוד הגעתי אל המכללה האקדמית כנרת, בנוסף לנוף המרהיב מצאתי גם בית אקדמי חם. צוות מרצים שהם קודם כל בני אדם…

      סגל אקדמי

      דילוג לתוכן