בכוונת המחלקה להנדסת איכות ואמינות והיחידה ללימודי חוץ במכללה האקדמית כנרת, להקים תא סטודנטים של האיגוד האמריקאי לאיכות. המסמך מתאר מהו האיגוד האמריקאי לאיכות ומהו תא סטודנטים.

האיגוד האמריקאי לאיכות – American Society for Quality ASQ הוא האיגוד המקצועי הגדול ביותר בעולם לעוסקים בתחום האיכות. הוא מונה כ-65 אלף חברים וכמה מאות חברות מוסדיות מהגדולות בעולם.

מטרת הASQ – העצמת אנשים, קהילות וארגונים בעולם כדי להשיג מצוינות באמצעות האיכות.

חזון הASQ – אנחנו נהייה מובילי המחשבה והקהילה הנבחרת של בודדים וארגונים השואפים למצוינות באמצעות האיכות.

הASQ מאגד כיום את החברים הבודדים וחברת בת שלו ASQE מאגדת ארגונים ואחראית להסמכות של ארגונים ובודדים. החברות בASQ לבודדים יכולה להיות בתא גיאוגרפי Section או במגזר מקצועי או בשניהם גם יחד:

הASQ מחולק לאזורים גיאוגרפיים ברחבי העולם ובכל אזור תאים של חברים, רובם תאים של העוסקים בפועל באיכות וחלקם של סטודנטים הלומדים איכות או מקצועות הקשורים לאיכות. מטרת התאים היא פעילות מקומית, עזרה הדדית, הרצאות וכנסים ותמיכה בקהילה סביבם.

החלוקה השנייה היא למגזרים מקצועיים וכל חבר איגוד יכול להיות חבר בכמה מגזרים שהוא רוצה. מטרת המגזר היא להיות מקום מפגש של העוסקים בתחום שאותו מייצג המגזר, העצמת החברים, קורסים וכתבי עת וכנסים לאומיים ואף בינלאומיים.

החברות באיגוד היא בכמה רמות – סטודנט, חבר מן המניין, חבר בכיר, חבר של כבוד. ככל שעולים ברמה יש יותר הטבות ואפשרויות פעילות. החברות כרוכה בתשלום כאשר לסטודנט התשלום הוא הנמוך מכולם.

כאמור אחת הפעילויות היא תא סטודנטים. הייעוד של תא כזה היא הקידום של התיאוריה והפרקטיקה של תחום האיכות ומקצועות הקשורים לתחום זה ושמירה על רמה גבוהה של מקצועיות בין חברי התא.

מטרות התא הם – 1. לספק את האמצעים ולעודד סטודנטים לרמה גבוה של מקצוענות, 2. להציג לסטודנטים של המוסד האקדמי את המהות והמעלות של העיסוק באיכות, 3. כל עיסוק אחר שחברי התא יעסקו במסגרת התוכנית האסטרטגית או שהאיגוד ימליץ לסטודנטים.

הפעילויות של תאים קיימים כוללת שיתופי פעולה עם תאי סטודנטים אחרים ברחבי העולם, תמיכה בקהילה המקומית על ידי התנדבות ועזרה, קיום ימי עיון ולעיתים אף כנסים יחד עם המוסד האקדמי. פרסום עלונים או פרסומים וכתבי עת. לרוב יש תמיכה של חברי ASQ מן המניין בסטודנטים ועזרה מקצועית. חברי התא, בהיותם חברים ב-ASQ, יכולים להיעזר בספריה העצומה בתחום האיכות שנמצאת ב-ASQ ולקבל כל עזרה או מידע הנדרש להם לעבודות ומאמרים.

מבנה התא – לכל תא יש 3 חברים נבחרים המכהנים בתפקידים הבאים: 1. יו"ר התא, 2. סיו"ר התא, 3. מזכיר התא. לתא יש חבר פקולטה המשתמש כיועץ ומנחה וכשניתן גם חבר מן המניין של ה-ASQ המשמש כיועץ. משך הכהונה של הנהלת התא היא במקביל לשנה אקדמית ובכל שנה חברי התא בוחרים הנהלה חדשה כשהיועצים מפקחים על הבחירות ועל ההתנהלות השוטפת של התא.

לתא יש תקציב ותוכניות עסקית ואסטרטגית שנתית. אלה מועברות לאחראי על התא באותו אזור גיאוגרפי לאישור ולקביעת ההקצבה שהתא יקבל מהASQ. לתא עצמו יכולות להיות ועדות שונות בהם יהיו חברי התא האחרים.

 

יתרונות של חברות בתא לסטודנט –

  1. העצמה בתחום האיכות על ידי קשר עם אנשי מקצוע בתחום וגישה למאגר מידע עצום בתחום האיכות ותחומים רלוונטיים (במאגר המידע של ASQ יש כ23,500 מאמרים, 1,650 Case Studies, 370 מחקרים ייעודיים ומעל 100 תחומי עניין וכלים).
  2. קיימת הנחה על ספרים מקצועיים, סטנדרטים והדרכות והסמכות
  3. השתתפות בסמינרים, כנסים והדרכות וירטואליות של הASQ או המגזרים
  4. אפשרות לארגן הרצאות בתא של אנשי מקצוע מתחום האיכות
  5. השתתפות בסיורים מקצועיים בארגונים ומפעלים שייזום התא
  6. פרסום מאמרים באחד הפרסומים של הASQ
  7. תחרויות סטודנטים אזוריות (התא של האקדמית יהיה שייך לאזור אירופה, מזה"ת ואפריקה)
  8. העצמה אישית כחבר הנהלה של התא ולימוד עבודת צוות, תכנון אסטרטגי ותקציבי.
  9. יצירת קשר עם אנשי איכות בעולם באמצעות MyASQ הפורום של חברי האיגוד

 

אנו נשמח להזמין סטודנטים, סגל ושותפים מהמכללה האקדמית כנרת לקחת חלק בפעילות זו ולהיות שותפים לדרך מיוחדת, מקצועית וגלובאלית הקשורה לתחום האיכות והאמינות בארץ ובעולם.

 

ד"ר שלהבת צור
ראש המחלקה להנדסת איכות ואמינות

גדעון רוט
רכז אקדמי לימודי איכות בלימודי חוץ
ASQ Fellow

 

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!