"הפערים החברתיים וההזנחה של חלקים באוכלוסייה ובהם הפריפריה מהווים איום אמיתי על המשך קיומנו כחברה מאוחדת וככלכלה מתקדמת"

כך מדגיש שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר במסגרת הרצאה שקיים במכללה האקדמית כנרת בהתייחס לנושאים הבוערים בארץ בכלל ובתעשייה בפרט.

בשבוע האחרון ביקר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, במכללה האקדמית כנרת ונפגש עם סטודנטים במכללה, עם נשיאה פרופ' חנוך לביא ומנכ"ל המכללה ד"ר זאב דרורי. השר קיים הרצאה מרתקת בנושא "על סדר היום הציבורי" המתייחסת לנושאים הבוערים בארץ בכלל ובתעשייה בפרט, ביניהם המעבר של התעשיות בארץ ממיתון לצמיחה.

בהרצאתו הסביר השר כי למרות המשבר, מדינת ישראל הצליחה לרשום צמיחה חיובית בשנת 2009 של לפחות, 0.5% וזאת בהשוואה לרוב המדינות המפותחות בהם נרשמה צמיחה שלילית של -3.5% במדינות ה OECD. בנוסף מסביר פואד כי זו תהיה השנה הראשונה בה החוב הציבורי בישראל יהיה נמוך באופן משמעותי מזה של ארצות הברית, אנגליה ויפן.

למרות התחזית האופטימית התייחס השר פואד בן אליעזר לנתוני האבטלה הקשים בהם מתאפיינים בעיקר אזורי הפריפריה. יחד עם זאת מסביר השר כי בעוד שיעור האבטלה בארצות הברית עומד על כ- 10% שיעור האבטלה בארץ נמוך יותר ועומד על 7.2%.

פואד מדגיש: " אסור שהביצועים האחרונים יסנוורו את עינינו, יש להישאר עם האצבע על הדופק ולקחת בחשבון את האופי השברירי של ההתאוששות בכלכלה העולמית, אולם במקביל, ניתן וצריך להיערך ליום שאחרי המשבר".

על פי פואד צמיחה לשם צמיחה איננה מספיקה. כאשר נשלמים הצעדים האחרונים לקראת כניסתנו לארגון הOECD והמעבר של ישראל ממדינה מתפתחת למדינה מפותחת, הפערים החברתיים וההזנחה של חלקים באוכלוסייה ובהם הפריפריה מהווים איום אמיתי על המשך קיומנו כחברה מאוחדת וככלכלה מתקדמת. פואד ממשיך ואומר: "אני רוצה לראות צמיחה אשר מחלחלת ומגיעה קודם כל לאזורי הפריפריה רק צמיחה כזאת תוכל להוביל לשינוי אמיתי במרקם החברתי".

עוד המשיך השר ואמר: "ישנה חשיבות אסטרטגית להמשך טיפוח ההון האנושי במדינת ישראל. אתם הפוקדים את שערי האוניברסיטאות והמכללות בישראל, תובילו את הכלכלה הישראלית בשנים הבאות ותשמרו את היתרון התחרותי של ישראל".

פואד מדגיש כי משרד התמ"ת אשר לקח חלק מרכזי בתהליך הבלימה של השפעת המשבר הכלכלי על ישראל נערך כדי לרתום את כליו וכוחו על מנת לסייע בהגברת הצמיחה המסתמנת. כאשר האתגרים המרכזיים של המשרד היום הם: הבאת המשך לצמיחה, שיפור מצב התעסוקה, עידוד התשתיות וההשקעות הכלכליות וכן המשך ההשקעה במו"פ ובתעשייה.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!