90 להולדת עזר ויצמן – פרסום ואירוע

היום, ה-15 ביוני 2014 הוא יום הולדתו ה-90 של עזר ויצמן, מפקד חיל-האוויר (1958-66), ראש אגף המטה במטכ״ל (1966-69) ושר הביטחון (1977-80). האלוף ויצמן, לימים גם נשיא המדינה, היה מבוני כוחו של חיל-האוויר והמפקד שהכין אותו למלחמה שמונה שנים רצופות, יותר מכל קודמיו ויורשיו, עד שנה לפני מלחמת ששת הימים – המלחמה שנפתחה בגדול הישגיו של החיל, מבצע ״מוקד״ לתקיפת הפתע של חיל-האוויר המצרי בבסיסיו.

כהוקרה לדמותו של ויצמן כמעצב דור של לוחמים אוויריים וכמי שהפיח בהם והישרה על מקבלי ההחלטות בממשלה ובמטכ״ל רוח לחימה, ביטחה במיומנות ונחישות ביצוע, תערוך בקרוב מכללת כנרת אירוע שבמרכזו תיאור פעילותו של חיל-האוויר בתקופה שבין מבצע ״קדש״ לבין מלחמת ששת הימים. באירוע יושק מאמר פרי עטו של החוקר והעיתונאי, אמיר אורן: ״מנהיג חיל האוויר: עזר ויצמן ומבצע מוקד״. מאמר זה מתפרסם תחת החסות האקדמית של מכון כנרת ע״ש דן שומרון ומסתמך בין השאר על חומרים שסודיותם הוסרה רק לאחרונה.

עוד יכלול האירוע רב-שיח על ויצמן ו״מוקד״, בהשתתפות מפקדים, טייסים ומתכננים שנטלו חלק בהכנות למשימה ובביצועה וקצינים מפיקוד הדרום והמטכ״ל שיספרו על חיל-האוויר מזווית כוחות היבשה. רב-אלוף דן שומרון, ששמו מונצח במכללה האקדמית כנרת במכון המחקר, היה מקציני היבשה המוערכים ביותר בעיני ויצמן, שבהיותו שר הביטחון קידם אותו לדרגת אלוף וראה בו מועמד מוביל לכהונת הרמטכ״ל.

האירוע ייחתם בדברי קצין בכיר במטה חיל-האוויר כיום, שיתאר את מקומו של ויצמן בשרשרת הדורות של מפקדי החיל ויעמוד על חשיבותן של המהלומה הראשונה והפתעת היריב בקביעת תוצאת המלחמה ומחירה.

מועד האירוע והרכב משתתפיו יתפרסמו בהקדם באתר מכללת כנרת ובעיתונות.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!