פורום מדברים על תיירות של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות

לקביעת פגישת ייעוץ
מלא/י פרטיך
שם:
שם משפחה:
דוא''ל:  
טלפון:
מתעניין בתחום:
select
אני מאשר/ת קבלת תכנים ופרסומים מהמכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
הזן טלפון ונחזור אליך מיד
 
1800-20-90-20

פורום מדברים על תיירות של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות


ב – 7 בינואר 2013, באחד מימי החורף הסוערים של השבוע שעבר, אל מול הכנרת ההולכת ומתמלא, התכנסו הסטודנטים וסגל המרצים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות, ותיירני האזור, למפגש פורום מדברים על תיירות, בו הועלו נושאים חשובים מסדר היום של ניהול, יזמות, פיתוח ושיווק תיירות.

ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות פתח את האירוע והתייחס לדילמות והאתגרים של פיתוח וניהול עסקי יזמות מוצלחים בתחום התיירות והמשמעות של לימוד מסיפורי הצלחה של תיירנים מצליחים. מר נדב שני מחברת אורחה בגליל יזם פרטי ותיק העוסק בארגון והפעלת אתרי תיירות וימי כיף ופעילות תיירות לקבוצות, הציג בהרצאתו נקודות מפתח אשר צריכות להיות נר לעבודתו של היזם הפרטי הקטן והבינוני בתיירות. מר שני ציין כי חשוב להבין שמאות רבות של יזמים קטנים בתיירות בישראל מהווים למעשה את התשתית החשובה של האטרקציות עבורם הנופשים מגיעים ליעדי התיירות ובזכותם מבקרים אלה ילונו בבתי המלון והאירוח, יאכלו במסעדות ויקנו שירותים נלווים. בין העצות החשובות שעלו מהרצאתו של נדב שני הוזכרו החשיבות העצומה של בחירת צוות עובדים מקצועי מיומן ונאמן החש הזדהות עם המוצר התיירותי של היזמות ומהווה ערובה להצלחתו, חשיבות הרעיון הייחודי והחדשני של המוצר התיירותי בו עוסקת היזמות והיכולת לעבוד בשיתופי פעולה טובים עם יזמים אחרים בענף התיירותי, וכך להתגבר על הקושי של החיסרון לקוטן ולמנף את הפעילות הכלכלית של העסק התיירותי. בצורה זו יזם כמוהו המתמחה בפיתוח מוצר תיירותי יכול לחבור לעסקים תיירותיים אחרים ולהציע חוויה מגוונת אחת הכוללת למשל טיול ג'יפים, שיט קייקים, רכיבה על חמורים, ארוחה באוהל בדווי ובילוי באתר מים.



מר ערן כתר, דוקטורנט לתיירות באוניברסיטת חיפה, הציג בהרצאתו המרתקת מחקר משותף עם ד"ר אלי אברהם העוסק במהפכה החלה כיום בשיווק יעדים תיירותיים באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט. בשנים האחרונות האינטרנט הפך לערוץ מרכזי לחיפוש, ייצור וצריכת מידע. במדינות כגון ישראל וארה"ב, למעלה מ-70% ממשקי הבית מחוברים לאינטרנט, והשימוש באינטרנט נייד באמצעות מכשירי סמארטפון הופך לנפוץ יותר ויותר. שינויים טכנולוגיים אלה משפיעים גם על זירת התיירות, והאינטרנט משמש לחיפוש יעדים לביקור תיירותי, תכנון והזמנת אטרקציות, טיסות ושירותים, ושיחה ברשתות חברתיות בנושאים הקשורים בתיירות.
יעדי תיירות רבים מאמצים את הסביבה הטכנולוגית החדשה ופונים לקהלי היעד באמצעות אסטרטגיות לשיווק תיירות ברשתות חברתיות. אסטרטגיות אלה בודקות כיצד ניתן לנצל את מאפייני הרשת ומאפייני הגלישה בכדי למשוך תשומת לב ליעד התיירותי ולשכנע תיירים ומבקרים פוטנציאליים. המחקר הנוכחי מציג שלוש אסטרטגיות מרכזיות לשיווק תיירות ברשתות חברתיות ומציע השלכות הן על התיאוריה והן על הפרקטיקה של השיווק התיירותי. סרטון תדמיתי מחוכם של מדינת איסלנד נצפה על ידי המוני צפיות של אנשים ברחבי העולם ובכך תורם לעליה במודעות ליופי והייחודיות של ביקור במדינה אשר רוצה שידעו כי אינה קפואה ומרוחקת ויש בה דברים מדהימים להציע לתייר. משתתפי פורום מדברים על תיירות של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, אשר צפו חשו את עוצמת ההשפעה של הסרטון שהוקרן במקום וגרם להם להתפעלות וגם אולי לרצון לטוס בהקדם ולבקר באיסלנד.