לסגל האקדמי

סגל אקדמי

חיפוש מרצים
select
select
כניסה למערכות:
דר' מירן בוניאל-נסים: חבר/ת הסגל האקדמי במכללה האקדמית כנרת

דר' מירן בוניאל-נסים

ראש המחלקה למדעי ההתנהגות
04-6653803
קורות חיים
מומחיות אקדמית פסיכולוגיה של האינטרנט, מתבגרים, ייעוץ חינוכי

ד"ר מירן בוניאל-נסים, מרצה וחוקרת בכירה בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט. ראש המחלקה למדעי ההתנהגות, בית הספר לחברה ורוח, המכללה האקדמית כנת שבעמק הירדן. מרצה בתכנית המחקר של ארגון הבריאות העולמי, העוסקת ברווחתם של בני-נוער ((HBSC-WHO . תחומי המחקר מתמקדים בגורמי חוסן וסיכון של שימוש באינטרנט בקרב ילדים (כמו: בריונות-רשת, שימוש מופרז ברשת, התמכרות לרשת, קהילת פרו-אנה, פורנוגרפיה מקוונת, חרדה מהחמצה).
השכלה אקדמית חוג/ מחלקה /פקולטה
הפקולטה לחינוך, החוג לייעוץ והתפתחות האדם
מוסד אקדמי
אוניברסיטת חיפה
שנת קבלת התואר
2010
הוראה במכללה האקדמית כנרת פסיכולוגיה של האינטרנט
הפרעות אכילה
נוער בסיכון
שיטות מחקר
פסיכולוגיה התפתחותית
שטחי מחקר

מתבגרים באינטרנט
ייעוץ באינטרנט
התנהגויות סיכון
הפרעות אכילה
בריונות

פרסומים נבחרים

 

Boniel-Nissim, M., Lenzi, M., Zsizos, E, Gaspar de Matos, M., Gommans, R., Harel-Fisch, Y., Djalovski, A. & Van der Sluijs, W. (2015). International trends in Electronic Media Communication (EMC) among 11- to 15-year-olds (2002 – 2010): Does EMC affect ease of communication with friends from the opposite sex? European Journal on Public Health, 25, 41-45.
Boniel-Nissim, M., Tabak, I., Mazur, J., Borraccino, A., Brooks, F., Gommans, R., van der Sluijs, W., Zsiros, E., Craig, W., Harel-Fisch, Y., & Finne, E. (2015). Life satisfaction among high users of electronic media: The role of parents as moderators. International Journal on Public Health, 60, 189-198.
Boniel-Nissim, M., Latzer, Y. (2016). The Characteristics of Pro-Ana Community. In Y. Latzer & D. Stein (Eds.), Bio-Psycho-Social contributions to understanding eating disorders (pp.155-168). Switzerland: Springer.


1. בוניאל-נסים, מ., וברק, ע. (2008). הבלוג: כלי חדשני לשימוש היועץ והמטפל. היועץ החינוכי, ט"ו, 123-143.
2. בוניאל-נסים, מ., וברק, ע. (2009). פרו-אנה: נערות "עלומות" בסייברספייס. מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית, 29, 171-192.
3. בוניאל-נסים, מ., וברק, ע. (2011). האינטרנט לעזרת מתבגרים בודדים: הערך התרפויטי של כתיבה בבלוג. מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית, 34, 9-30.
4. בוניאל-נסים, מ., ודולב-כהן, מ. (2013). פנים אל פנים (Face2Face) עם "ילדי הפייסבוק" (FaceBook): תפיסת הרשת החברתית "פייסבוק" בקרב ילדים. מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית,38, 79-94.
5. Barak, A., Boniel-Nissim, M., & Suler, J. (2008). Fostering empowerment in online support groups. Computers in Human Behavior, 24, 1867-1883.
6. Boniel-Nissim, M., & Barak, A. (2013). The therapeutic value of blog writing by adolescents suffering from social-emotional difficulties. Psychological Services, 10, 333–341.
הצגה בכנסים

1. Boniel-Nissim, M. (2014). Pro-ana community: Not such a secret anymore. ISRA-HCI 2ed conference. Haifa University.

2. Boniel-Nissim, M., Lenzi, M., Zsizos, E, Gaspar de Matos, M., Gommans, R., Harel-Fisch, Y., & Van der Sluijs, W. (2013). International trends in electronic media communication (EMC) among 11- to 15-year-olds (2002 – 2010): Does EMC affect ease of communication with friends from the opposite sex? Health Behavior in School aged Children (HBSC) Conference, University of St Andrews, Scotland.

3. Boniel-Nissim, M., Dezalovski, A., Walsh, S.D., & Harel-Fisch, Y. (2013). Electronic media communication with friends from 2002 to 2010 in Israel, and the relation to ease for talking with friends from the opposite sex in adolescence: an HBSC study. The first conference of the Israeli Society for Research on Adolescence (ISRA). Bar-Ilan University, Israel.

4. Boniel-Nissim, M. (2012). Youth at risk and youth risking on the internet. The annual scientific conference of Israeli society of adolescence medicine. Yarkon Park, Tel-Aviv, Israel.

5. Boniel-Nissim, M. (2011). Sexual Assault on the Internet: Opportunities for Threat and Recovery. The International Conference – Kaleidoscope of Child Maltreatment, University of Haifa, Israel.

6. Boniel-Nissim, M. (2011). Teenagers at risk on the Internet: All about Pro-Ana community. The 4th knowledge Cities World Summit, Brazil.

7. Boniel-Nissim, M. (2011). Teachers use Facebook. The 3rd International Online Conference: Opening Gated in Teacher Education, Online.

8. Boniel-Nissim, M., & Barak, A. (2009). The therapeutic value of adolescents' blogs. Cyberspace. Masaryk University. Brno, The Czech Republic.

9. Boniel-Nissim, M., & Barak, A. (2009). The therapeutic value of blogging by adolescents suffering from social difficulties. The First International E-Mental Health Summit (ISRII). Amsterdam, The Netherlands.

תפקידים במכללה האקדמית כנרת מרצה מן המניין קצת על עצמי מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט.
חברה בתכנית המחקר של ארגון הבריאות העולמי – WHO-HBSC
מעבירה הרצאות והשתלמויות בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט לאנשי חינוך וטיפול, מנחת הורים ומעבירה סדנאות למתבגרים.