לסגל האקדמי

סגל אקדמי

חיפוש מרצים
select
select
כניסה למערכות:
דר' אסתר דרור: חבר/ת הסגל האקדמי במכללה האקדמית כנרת

דר' אסתר דרור

04-6653795
קורות חיים
מומחיות אקדמית • חינוך
• הורות ומשפחה/ קשר בין המסגרות החינוכיות והמשפחה/ סמכות הורית וחינוכית
• מגדר
השכלה אקדמית • תואר שלישי: אוניברסיטת חיפה, החוג לייעוץ והתפתחות האדם (חינוך, 2011).
• תואר שני: אוניברסיטת חיפה, החוג לייעוץ והתפתחות האדם (חינוך, 2002, ).
• תואר ראשון: מכללת אורנים, (חינוך, 1998).
הוראה במכללה האקדמית כנרת המחלקה לחינוך וקהילה:
• היבטים מגדריים בחינוך
המחלקה ללימודים רב תחומיים:
• לימודי משפחה
• סמכות הורית
• בית הספר – תרבות וחברה
• קשיים רגשיים והתנהגותיים של ילדים
שטחי מחקר • נרטיבים של ניצולות שואה
• סמכות בהוראה האקדמית
פרסומים נבחרים אסתר דרור ורות לין (2016). איך קרה ששרדת. תל-אביב: ספריית פועלים/ הוצאת הקיבוץ המאוחד/ סדרת 'קו-אדום'. הצגה בכנסים • בת "דור שני" עורכת מחקר נרטיבי על ניצולת שואה: פגיעות פוגשת פגיעות. הכנס הישראלי הבינתחומי השמיני למחקר איכותני – מחקר איכותני בין האישי לפוליטי. באר שבע: אוניברסיטת בן גוריון בנגב (פברואר 2018).

• 'איך קרה ששרדת'. הכנס הבינלאומי החמישי של חוקרי ג'נוסייד. האוניברסיטה העברית בירושלים (יוני 2016).


• ניהול סמינריון נרטיבי בחינוך כמחקר פעולה פמיניסטי משתף. חקר ההוראה באקדמיה כמקדם למידה אפקטיבית. המכללה האקדמית כנרת, (מאי 2016).

• "לא ידעתי מה הוא עושה לי". הכנס הבינלאומי השישי נשים ושואה: "הסיפור שלה" דרכי מסירה של ביוגרפיות ואוטוביוגרפיות של נשים בשואה (2013). גבעת חיים: בית טרזין.
קצת על עצמי דרכי המקצועית החלה כמחנכת בגיל הרך ובמשך שנים רבות שימשתי כמדריכה במסגרות חינוך לילדים בגיל הרך.
בשנת 1998 השלמתי תואר ראשון בחינוך במכללת 'אורנים' (בהצטיינות יתרה) והמשכתי ללימודי תואר שני באוניברסיטת חיפה - תוך התמקדות בהתפתחות הילד ובחינוך - אותם השלמתי בשנת 2002 (בהצטיינות). כבת 'דור שני' להורים ניצולי שואה, החלטתי לשנות כיוון אקדמי ולהתמקד במחקרי לדוקטורט בסיפורי חיים של ניצולות שואה. המחקר, והספר שבא בעקבותיו 'איך קרה ששרדת', מאיר את התמודדותן הנרטיבית של ניצולות שואה עם חשדות ושאלות שעלו ביחס לעברן בעת המלחמה.

נכון לעכשו, העניין המחקרי שלי נתון לסוגיית הסמכות בהשכלה הגבוהה. נושא זה משלב בין הניסיון שלי בחינוך ובהדרכה בגיל הרך ועבודתי עם הורים למפגש שלי כמרצה עם הסטודנטים שאני מלמדת.