פארק החדשנות וההייטק "בית קק"ל צמח – כנרת" ובית המדע יוצא לדרך, כחלק מחזון ישראל 2040 של קק"ל, בהשקעה של כ- 50 מיליון ₪

בית קק"ל  צמח – כנרת יהווה מרכז חדשנות ומוקד ידע מרכזי בגליל. המרכז יאפשר ליזמים, סטודנטים וחוקרים להתמקצע בתחומי האגרוטק, פודטק והמים, ויוביל לאימפקט של כ- 10,000 משרות לעובדי ליבה בשכר גבוה ובני משפחותיהם, מבוססות טכנולוגיה וחדשנות. המקום ימשוך חברות ומשקיעים בינלאומיים שיפעלו לקידום ופיתוח האזור ויחזק את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמת הייטק.

היום (שלישי 23.6.20), בטקס חגיגי הונחה אבן פינה לפארק החדשנות והייטק "בית קק"ל צמח – כנרת" ובית המדע. בין המשתתפים: שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ יזהר שי, יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופ' שמעון גפשטיין, יו"ר צמח מפעלים, טל ישועה, מנכ"ל צמח מפעלים, מנשה שלום, ואורחים נכבדים נוספים.

 

המרכז צפוי למשוך אליו מאות יזמים וחברות בינ"ל. ולפעול: לטפח את 25 חברות היזמות הקיימות באזור ולהפוך אותן לחברות עתירות טכנולוגיה וידע; להצמיח עוד עשרות חברות חדשות; לעודד פתיחת שלוחות מחקר ופיתוח של חברות בינלאומיות; לספק תוכן וידע בתחומי החדשנות והיזמות לתושבי סובב הכנרת; ולבנות 20 מרכזי פיתוח חדשים לתעשייה המקומית.

המבנה אשר יבנה בסטנדרט בניה ירוקה מתקדם, יכיל ארבע קומות וישתרע על פני שטח כולל של 5,500 מ"ר.

שתי הקומות הראשונות ישמשו ל"בית המדע" – מעבדות של מתקני הדגמה וניסויים בהפעלתה של המכללה האקדמית כנרת ויגשימו חזון המשלב לימוד אקדמי מחקרי עם תעשיית אגרו-טק מתקדמת. יפעלו בו מערך מעבדות עתירות ידע (שפועלות קיום באופן זמני בקמפוס המכללה) וביניהן, מעבדה להידרודינמיקה וזרימת מים/גז, מעבדה לטיפול במים והתפלה, מעבדה לכימיה כללית ואורגנית, מעבדה למיקרוביולוגיה, מעבדה לטיפול בשפכים ובוצה ועוד.

שתי הקומות העליונות של המבנה יהוו את "מרכז החדשנת" שיכלול חללי עבודה משותפים, שישמשו לסדנאות מקצועיות בתחום האגרו-טק וטכנולוגיות מים מתקדמות. בנוסף, במרכז יופעל בית ספר לחדשנות ויזמות, סדנאות לתעשייה המסורתית, אקסלרטור והשקעות אימקפט. ריכוז כל אלו תחת קורת גג אחת, יצור אקו-סיסטם חדשנות ויזמות ייחודי.

יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה, שהשתתף בטקס הנחת אבן הפינה אמר: ״ישראל היא מעצמה עולמית בתחום החדשנות, אבל לפי נתוני הלמ״ס רק כ 22% מחברות ההזנק שנפתחות מדי שנה פועלות בפריפריה הגיאוגרפית של המדינה. מדובר בתקלה חמורה. בניית פלטפורמות לצמיחתן של חברות הזנק בפריפריה תוביל ליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים, לעידוד הגירה של זוגות צעירים אל מחוץ לגוש דן ולצמצום הפערים הכלכליים והחברתיים בין הפריפריה למרכז. שיתופי פעולה מסוג זה, בין האקדמיה, הרשויות המקומיות והתעשייה, הם המפתח להצמחת מרכזי חדשנות בכל רחבי ׳אומת הסטארט-אפ׳. מדובר בפרוייקט ציוני וחשוב מאין כמוהו, ואני גאה לברך את קק״ל, את המועצה האזורית עמק הירדן, את המכללה האקדמית כנרת, קבוצת צמח מפעלים ואת כל האנשים הטובים העוסקים במלאכה, על היוזמה המבורכת. משרד המדע והטכנולוגיה בראשותי ישמח לסייע ככל יכולתו בעשייה החשובה הזו״.

יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר: "השקת בית קק"ל צמח – כנרת, כחלק מפרויקט הדגל של קק"ל "חזון ישראל 2040", הוא צעד משמעותי נוסף בהגשמת היעד לקידום ופיתוח תחומי ההתיישבות, התעסוקה, החינוך והתשתיות בנגב ובגליל. כמי שמלווה ומוביל את הפרויקט מראשיתו, אני מתמלא בגאווה לחזות בו קורם עור וגידים ומודה לשותפותינו לדרך. קק"ל, כשותפה אסטרטגית מלאה להקמתו, מהווה מכפיל כוח להצלחת המרכז והפיכתו למוקד בינלאומי ואבן שואבת בתחומי האגרו-טק, ההייטק והתעשייה. מרכז החדשנות ישים דגש על הקשר בין טכנולוגיה וחקלאות, שני תחומים בהם מדינת ישראל זוכה להערכה בינלאומית, ובכך יחזק את מעמדה של ישראל הן כמעצמה חקלאית-טכנולוגית חדשנית, והן כמנוע צמיחה לתעשיית החקלאות הישראלית בכלל ולאזור הגליל בפרט."

נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופ' שמעון גפשטיין: ""בית מדע" ומרכז החדשנות הינם שחר של יום חדש בתחום האגרוטק וההייטק הישראלי, מדובר במרחב אשר ישמש סטודנטים, הייטקיסטים, יזמים ומשקיעים, המבינים את החשיבות של תחום האגרוטק בתעשייה הישראלית והעולמית. בטוחני כי נשמע רבות על הפירות של "בית מדע". הסטודנטים, המרצים והחוקרים של המכללה האקדמית כנרת ייהנו ממגוון מעבדות וציוד חדשניים, אשר ישמשו אותם בעבודתם המקצועית ובמחקריהם החדשים שיהוו לפריצות דרך רבות בהמשך. אנו שמחים שחברנו לקק"ל, לקרן יק"א ולצמח מפעלים אשר הינם שותפים לחזון זה ולוקחים חלק חשוב ומרכזי בבית קק"ל-טק – צמח – כנרת, ואנו בטוחים כי העבודה המשותפת תוביל לפסגות חדשות ונפלאות."

מנשה (מנש') שלום מנכ"ל צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן: "מאז ראשית ההתיישבות העברית בעמק, לפני יותר ממאה שנה, חלוצי העמק דבקו בעשייה אחרת ומתקדמת למרות הקשיים, עשייה  שהושתתה על  ערכים של חיבור לשורשים,  יוזמה, עבודה, סולידריות וחקלאות מובילה ופורצת דרך. גם היום אצלנו בקבוצת צמח מפעלים המצוינות והחדשנות הינם ערכים מרכזיים ומובילים ,  לכן מטבע הדברים החלטנו לחבר את התעשייה החדשנית והחקלאות המתקדמת שלנו,   לאקדמיה, לתעשייה ולציונות מתוך כוונה לחזק ולפתח את הקהילה המצוינת שלנו כאן בפריפריה,  להציב אתגרים חדשים ולהיות חלק מפתרונות בתחום האגרו-טק, לאוכלוסייה הכלל עולמית."

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!