עשרות מומחים בתחום הנדסת המים השתתפו בכנס כנרת השני לפרויקטים וטכנולוגיות בתחום הנדסת מים של במכללה האקדמית כנרת

באולם מלא עד אפס מקום, נערך אתמול כנס כנרת השני לטכנולוגיה ופרויקטים בתחום הנדסת המים של המכללה האקדמית כנרת

ביום שני האחרון , 14.12.2015, התקיים כנס כנרת השני לטכנולוגיה ופרויקטים בתחום הנדסת המים של במכללה האקדמית כנרת. בכנס התארחו בכירים מתעשיית הנדסת המים בישראל ודנו בטכנולוגיות טיפול ומחזור מים, בתשתיות הקיימות ובפיתוחם ובחידושים בטכנולוגיות טיפול של מערכות מים.

את הכנס פתח ד"ר רם שפינר, ראש המחלקה להנדסת תעשיות מים: "זו השנה השנייה שנערך הכנס המעורר עניין בקרב העוסקים בתחום המים. בכנס השתתפו טובי המהנדסים בתעשייה שהציגו את הפתרונות הטכנולוגים החדשניים ביותר שיש כיום בענף המים ואלו יכולים להשפיע רבות על משאב המים שהוא כה בסיסי וקריטי בחיינו. אנו גאים לתת במה לחדשנות ותעוזה בתחום, החיבור בין המומחים המובילים בארץ – מהאקדמיה ומהתעשייה – משקף את חזוננו לתרום למשק הישראלי דור חדש ומוצלח של אנשי מקצוע ולתרום להעצמת הענף".

פרופ׳ שמעון גפשטיין, נשיא מכללת כנרת: "המחסור במשאב מים עורר את היזמות הישראלית, עורר את היצירתיות והוביל לטכנולוגיות בתחום המים והחקלאות. אנו במכללה אקדמית כנרת, זכינו להיות הבית הייחודי של הנדסת תעשיות מים. החיבור המיטבי לתעשייה, הוביל לתוכנית לימודים שתוליד מהנדסים מובילים בתעשיית המים בעתיד.

זו השנה השנייה בה ביה"ס להנדסה במכללה האקדמית כנרת מקיים כנס עם בכירי התעשייה על מנת לדון בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בנושא הנדסת מים ובסכנות הקיימות בעולם ובישראל בפרט. תחום הנדסת המים הוא תחום מורכב אשר דורש מחד שינויים תכופים ומאידך רמת הסיכון בו גבוהה במיוחד ורמת התחכום והטכנולוגיה בו מתקדם בקצב מהיר.

בין הפתרונות הטכנולוגים שהוצגו בכנס היו פתרונות מרחיקי לכת בתחום בטחון המים כמו:

הפתרון הראשון של חברת ברמד, עושה שימוש בשסתומים ומערכות הידרוליות מורכבות על מנת להגן על קווי מים מרכזיים ורגישים במקרה של פגיעה פיסית בתשתית במקרה של מתקפת טרור. המערכת כבר הותקנה ופועלת במדינות שונות בעולם, ביניהם גרמניה, ספרד, הפיליפינים בסמוך לקווי רכבת מרכזיים ואף בישראל. למעשה, המערכת כוללת שסתומים הידראוליים מתוחכמים שנכנסים לפעולה במקרה של פגיעה תשתית ומגנים על קו האספקה ומבטיחים את המשך זרימת המים/ יודעים לחסום אוטומטית זרימה במקומות אסטרטגיים במקרה של פיצוץ בתשתית כדי להגן על המאגר.

הפתרון השני של חברת שח"מ- מקורות ביצוע בע"מ, נותן מענה למצב שבו כבר זוהמו מאגרי המים, בין אם כמתקפת טרור מתוכננת (וגם במצב של אסון טבע). המערכת כוללת מתקן טיהור מים נייד וקומקפטי שמאפשר טיהור מים לשתייה במהירות ובקלות על מנת להבטיח את הצורך הבסיסי ביותר. המתקן מוצב על נגרר ומאפשר טיפול במים ללא חיבור למערכת חשמל, היות וכולל גנרטור מובנה. המתקן מייצר 120 מק"י מי שתייה לאוכלוסייה עד 3000-6000 איש במצבי חירום. בנוסף, המערכת מתוכננת לפרסה והפעלה פשוטה ומהירה בפחות מ20 דק' והיא מופעלת באופן אוטומטי לחלוטין.

בנוסף עסקו בכנס גם בפתרונות למי השפכים הנוצרים כתוצאה ממלחים ומזהמים שנוצרו במשך השנים מדישון פרדסים. הפתרון החדשני שהוצג בכנס, פותח בטכניון על ידי פרופ' מיכל גרין וד"ר שלדון טר מהמחלקה להנדסה סביבתית בטכניון, מפחית את כמות השפכים לסילוק עד 90% פחות לעומת הטכנולוגיה הקודמת, מה שעשוי לאפשר שימוש בבארות מים שלא היו בשימוש לפני כן.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!