על שפת ים כנרת : הכנס הראשון לטכנולוגיה ופרויקטים בהנדסת מים יתקיים בשבוע הבא

הכנס, שנערך ביוזמת המחלקה להנדסת מים בבית הספר להנדסה ע"ש אחי רכוב במכללה האקדמית כנרת, יתקיים ביום שני, ה-12.01.2015, החל מהשעה 9:00. בכנס יוצגו החידושים האחרונים בארץ ובעולם בתחום, ויפורטו היתרונות הכלכליים והסביבתיים של המערכות, אשר שמות את ישראל בחזית העולמית של תחום הנדסת המים. הכנס נערך בשיתוף פעולה עם חברת מקורות, חברת א.ר.י, והמטה לקידום השקעות ותכנית Israel New-tech, של משרד הכלכלה, ובו ישתתפו דמויות בולטות בתחום המים בישראל, ביניהם ד"ר עמיר גבעתי, ראש יחידת המחקרים ברשות המים, מר יוסי שמעיה, מנהל חבל ירדן במקורות, ועוד.

הכנס, הראשון מסוגו בישראל, ידגיש את השילוב הייחודי בין הצורך הרב בפתרונות בתחום המים לבין הידע הטכנולוגי המתקדם בישראל אשר הופכים אותה למובילה בתחום הנדסת המים בעולם ואת הפיתוחים והפרויקטים הייחודים המובילים כרגע בתחום. בכנס יוצגו 8 פרויקטים שונים אשר נבחרו מתוך עשרות שהגישו מועמדותם, ומהווים חוד החנית בתחום בארץ ובעולם. פרופ' נוח גליל, דיקן בית הספר להנדסה במכללה האקדמית כנרת "אלו הפרויקטים שבזכותם ישראל נחשבת למעצמה עולמית בתחום הנדסת המים, ואין מקום סמלי יותר משפת ים כנרת להציגם." ד"ר רם שפינר, ראש המחלקה להנדסת תעשיות מים במכללה ויוזם הכנס, מספר על הקריטריונים לבחירת הפרויקטים: "מדובר בפרויקטים ייחודיים ובטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות שהוכיחו הצלחות בשטח, אשר מהם ניתן ללמוד ולפתח דיון מקצועי שיקדם את כל הענף." בנוסף תיערך תצוגה של עשרה פרויקטים מהחברות המובילות כיום בענף בישראל.

בין הפרויקטים, תוצג טכנולוגיית שסתומי אויר דינמיים שפיתחה חברת א.ר.י, למניעת פיצוצים בעת קידוחי מי תהום ממאגרים תת קרקעיים (אקוויפרים), שכבר נעשה בה שימוש במקרה המורכב של הולכת קו מים בסין באורך 800 ק"מ או במקרה בוחן ייחודי בצפון הארץ, באזור מושב כלנית. קידוחי מי אקוויפר מספקים כיום 60% ממי השתייה בישראל והטכנולוגיה שתוצג בכנס, הרשומה כפטנט בארץ ובעולם, נועדה למנוע את הלחצים האדירים בתהליך הקדיחה ולהבטיח את הצלחתו. בנוסף יוצג פרויקט קו הולכת הביוב מגוש דן, שבימים אלו מסתיימת בנייתו כגיבוי לתשתית הקיימת משנות ה-50', מתחת לנתיבי איילון. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים בעולם, של 7.5 ק"מ של קו הולכה שנחפרו לחלוטין בשיטת דחיקה, כלומר ללא חפירה וללא עצירת התנועה או גרימת מכשול באחד הכבישים העמוסים בארץ, שלה יתרונות כלכליים עצומים.

פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "מאפייניה הייחודים של מדינת ישראל, כמדינה צחיחה מצד אחד וכאומת הסטארט-אפ מאידך היא בבסיס ההצלחה הרבה של מדענים וחוקרים בתחום הנדסת תעשיות מים. כמי שמגיע מעולם מקצועי זה, אני יודע לאמוד היטב את התרומה העצומה של פיתוחים חדשניים אלו לא רק למשק המים הישראלי אך גם לכלכלה, תעשייה, מדע ואף ביטחון בישראל. אין מקום ראוי משפת הכנרת לקיים כנס זה, ואני מאמין שזו תחילתה של מסורת ארוכת שנים."

עודד דיסטל, מנהל המטה לקידום השקעות ותכנית Israel New-tech, משרד הכלכלה: "שוק המים העולמי מוערך במאות מיליארדי דולרים, והוא שוק הצמא לפתרונות יעילים וחסכוניים, על מנת להתמודד עם אתגרים קשים בהיבטים עירוניים, תעשייתיים וחקלאים. תעשיית המים הישראלית, עם כל הניסיון והמוניטין הרבים שלה, ערוכה לספק מענה לאתגרים אלה. משרד הכלכלה באמצעות תכנית ישראל ניוטק, פועל בארץ ובשווקי היעד על מנת לסייע לחברות לממש את הפוטנציאל העצום הטמון בתחום. אני מברך את מכללת כנרת על עריכת הכנס החשוב, ויותר מכך על העובדה שהיא מכשירה עשרות בוגרים בשנה ברמה הגבוהה ביותר, לתעשיית המים הישראלית".

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!