עומר לנג, סמנכ"ל פיתוח עסקי בהילטון ישראל, בפורום תיירות

בפורום מדברים על תיירות של סטודנטים, מרצים ותיירנים שהתקיים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות של המכללה האקדמית כנרת שהתקיים בתאריך 26.1.2015, מר עומר לנג, סמנכ"ל פיתוח עסקי של הילטון ישראל, ניתח את הנוסחאות והאסטרטגיות של ניהול הרווחים המקובלות במערכת הגלובלית של רשת הילטון העולמית עם למעלה מ-4000 בתי מלון הפרושים ברחבי העולם. מר לנג התייחס למקום הדרמטי שתופסות כיום צינורות השיווק הגלובליות כמו אקספדיה ובוקינג במכירות ובמחיר של חדרי מלון ומוצרים תיירותיים. התחרות העולמית הולכת וגוברת וכן הרגישות להשפעות של משברים והזדמנויות גלובליים המתרחשים כל הזמן. ניהול רווחים מקצועי של מערכת גלובלית הוא מחויב המציאות כדי לעמוד באתגרים הכלכליים של רשתות כמו הילטון העולמית.

במוקד הרצאתו, כאמור, התייחס לנג לכוחות הגלובליים הפועלים על ענף התיירות העכשווי. ענף התיירות, עם למעלה ממיליארד תיירים בינלאומיים חוצי גבולות והמעסיק הגדול במדינות רבות, מתמודד עם שתי מגמות מעניינות הפועלות זו לצד זו: גלובליזציה מול לוקליזציה.
הגלובליזציה המייצגת את המעבר מכלכלה לאומית לכלכלה עולמית מעודדת התפתחות של עסקי ענק עולמיים כמו רשתות בתי מלון עם אלפי מלונות או חברות תעופה ענקיות המניידות מיליוני נוסעים בשנה.
הלוקליזציה, לעומת זאת, מבטאת את התהליך של התפתחות התיירות המקומית התורמת לקהילה ולתרבות בה היא מתפתחת והיא מהווה נישה אשר מטבעה פועלת עבור קבוצות קטנות ויחידים עם הרבה יחס אישי.

מר מעוז ינון, יזם תיירות, מייסד פאוזי עזר אין בעיר העתיקה של נצרת הציג בהרצאתו המרתקת את המקרה של פיתוח תיירות לוקלי בעיר נצרת הסובלת ממציאות של פוסט קונפליקט ומשברים חברתיים, כלכליים וגיאופוליטיים. המיזם של פאוזי עזר אין שחרט על דגלו את שיתוף הקהילה בפיתוח התיירותי והשותפות בין ערבים ויהודים במקום המארח תיירים מחו"ל ומישראל, הפך להיות סיפור הצלחה וסמל לתהליכי הלוקליזציה בתיירות הפועלים במקביל לתהליכי הגלובליזציה.

דר' אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, מציין כי בתכנית הלימודים של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות, הסטודנטים שהם דור העתיד של המנהלים בענף, נחשפים במסגרת הקורסים השונים לחקרי מקרה מרתקים הדנים בדילמות והאתגרים הקשורים לכוח הכלכלי העצום הטמון בגלובליזציה של התיירות מחד גיסא לעומת החשיבות החברתית והקהילתית העצומה של תהליכי הלוקליזציה מאידך גיסא.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!