סטודנטים של המחלקה לחינוך וקהילה במכללה האקדמית כנרת מסיימים 3 שנים מפרכות

השאלה איך מסיימים שלוש שנות לימודים אקדמיים בתקופת קורונה היא אולי לא השאלה הראשונה הקופצת לאנשים לראש, אבל היא שאלה חשובה ומשמעותית למי שלמד את אותן שלוש שנים. לסטודנטים אלה היה סמסטר אחרון מאתגר. כמו כל הסטודנטים הם עברו בזמן הקורונה ללמידה מרחוק, מהלך שהציל את הסמסטר אבל כלל אתגרים טכנולוגים, אקדמיים וחברתיים מרובים כולל ניתוק מהקמפוס, מהמרצים ומהחברים. הסיום הוא רגע של עצירה, חגיגת הצלחה וסיכומים, לפני היציאה לשלב הבא לחיים והם…בבית .

במחלקה לחינוך וקהילה באקדמית כנרת החליטו שלא לפסוח על החלק החשוב והמשמעותי הזה ולערוך מפגש חגיגי למסיימי התואר. האירוע נערך במכללה בקפסולות (ולכן נפרס לאורך כל היום, וגם קצת למחרת).

במפגש הציגו הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך את פרוייקטי הפרקטיקום שלהם, שהיווה אתגר בפני עצמו, בשל סגירת מערכות החינוך הפורמליות והחברתיות ופתיחתן בצורות שונות וחלקיות. בהובלתה של ד"ר לימור גולן הסטודנטים למדו להתגבר על קשיים, לפתח גמישות ויצירתיות ולהמשיך בפעילויות החשובות שלהם גם בעידן מאתגר במיוחד. בין השאר הם הובילו פרוייקטים של העצמה ומנהיגות, קיימות ואיכות הסביבה ושיפור הסביבה הקרובה, פיתוח רגשי וחברתי וקבלת האחר, בריאות גופנית ותזונה נכונה, עבודה באמצעות אמנות, תנועה וצילום ועוד. הפרוייקטים התבצעו  במגוון גילאים- מילדי גן ועד מבוגרים, ובמגוון אוכלוסיות: במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, בקרב ילדים ונוער בסיכון, ילדים ואנשים עם מוגבלויות גופניות, קוגניטיביות, רגשיות, חברתיות ונפשיות.

הסטודנטים הפגינו מודעות, חשיבה, מקצועיות ומעורבות עמוקות ויוצאים לעולם להוביל שינוי בעולם החינוך. הם ספרו על החשיבות הרבה של ההתנסות בשטח , ועל מציאת הייעוד שלהם דרך ההתנסות.

בנוסף, הציגו הסטודנטים פוסטרים של הקוד האתי שהכינו למחלקה בקורס אתיקה בחינוך שהובילה ד"ר בת כצמן. קוד אתי הופך בשנים האחרונות למרכיב חשוב בארגונים השואפים לבנות ארגון הוגן, אתי, מחבר ומכיל, הוא תחום חדשני וחשוב במיוחד בארגוני חינוך.

בהמשך המפגש ברכו מובילת הפרקטיקום וראש המחלקה, ד"ר ניבה דולב את המסיימים פנים אל פנים, ושאר המרצים בברכות מרגשות מרחוק. הסטודנטים קבלו תעודת/ברכה לדרך עם פרח והתכבדו במזנון ערוך על פי כללי הקורונה..

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!