מתקפות סייבר, שילוב החרדים בצה"ל ומחיר הנפגעים בתקשורת במבצע "צוק איתן":

בימים רביעי וחמישי, 27-28.1.2016, יערך הכנס השלישי של אגודת חוקרי צבא-חברה בישראל . הכנס יתקיים, כשני קודמיו, במכללה האקדמית כנרת, על רקע הנוף הפסטוראלי של הכנרת, הגליל ורמת הגולן. הכנס יעסוק בתמורות ביחסי צבא-חברה בישראל בעידן המלחמות החדשות.
אגודת חוקרי חברה-צבא בישראל שמה בראש יעדיה את קידומו, הצגתו וניתוחו של המחקר הבין-תחומי המתמקד בקשרים בין הצבא לחברה, הממשק שבין הדרג האזרחי לדרג הצבאי, היחסים שבין הצבא ובין גופי ביטחון אחרים, וכן ההיבטים החברתיים והארגוניים השונים של הצבא. האגודה פועלת לעודד את מחקר מנקודות מבט שונות ומגוונות, בדיסציפלינות שונות ובמבט השוואתי. כמו כן פועלת האגודה להפיץ את הידע המצטבר בארץ ובחו"ל, בקרב גורמים באקדמיה, בצבא, במוסדות הביטחון, ובציבור הרחב. האגודה נמצאת בקשר עם מכוני המחקר המובילים ועם המחלקות הרלוונטיות באוניברסיטאות, וכן מקיימת קשרים הדוקים עם מוסדות מקבילים בחו"ל. קשר הדוק במיוחד מתקיים עם הארגון האמריקאי, ה-IUS, וכן עם ארגון ה-ERGOMAS, האיגוד האירופאי.
אורחת הכבוד של הכנס היא פרופ' פֶּט שילדס, עורכת כתב העת המוביל Armed Forces & Society.הרצאת הפתיחה של הכנס, ביום רביעי בבוקר, תהיה של פרופ' זהבה סלומון, כלת פרס ישראל. הרצאתה של פרופ' סלומון תוקדש לבחינת השפעותיה השונות של החשיפה החוזרת ונשנית למלחמות על החברה הישראלית. במהלך ארוחת הערב החגיגית בסוף היום הראשון לכנס, יוענק אות הוקרה מטעם האגודה לעיתונאית, הגב' כרמלה מנשה, שהציבה את קידום יחסי צבא-חברה בישראל במוקד פעילותה העיתונאית ואף הרימה תרומה נכבדה בנתוניה לקידום המחקר בנושא. בערב גם יוצגו ממצאי סקר דעת קהל קצר שערכה העמותה לקראת הכנס והעוסק בשלוש סוגיות אקטואליות ביחסי החברה והצבא בישראל בעת הנוכחית: תקציב הביטחון, ארגון שוברים שתיקה ותהליכי הדתה בצה"ל. ממצאיי הסקר יוצגו בהשוואה לעמדות חוקרי הקהילה שהשיבו עליו גם הם.

ההרצאות המגוונות והשונות שיוצגו בכנס, תעסוקנה בשאלת מחיר הנפגעים בתקשורת במבצע "צוק איתן", תפקידה של הרבנות הצבאית בתחום החינוך בצה"ל, פריצות הדרך בשילוב חרדים בצה"ל, מחאה חברתית "בצוק איתן", יחסי אקדמיה- צבא בישראל, תמורות בשיח הלחימה הישראלי, לוחמת סייבר , דו"ח לוקר ומסמך "אסטרטגיית צה"ל" ועוד רבות ונוספות.

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!