הילה ברקן, סמנכ"לית קשרי חוץ במכללה האקדמית כנרת נבחרה השבוע ברשימת נבחרות ונבחרי הצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית לשנת 2019

הילה ברקן, המשמשת היום כסמנכ"לית קשרי חוץ במכללה האקדמית כנרת, ובנוסף לתפקיד משמשת כדירקטורית ב"שומר החדש", דירקטורית במנהלת תיירות בקיבוץ אשדות יעקב, אחראית אסטרטגיה במרכז החדשנות והיזמות של האקדמית כנרת ועמיתה בתכנית הלאומית מעו"ז, נבחרה ברשימת הצעירים והמשפיעים בתנועה הקיבוצית לשנת 2019.

ברקן מדגישה כי בליבה נמצאת העשייה היומיומית בקידום המכללה בפרט ופיתוח הפריפריה הצפונית של מדינת ישראל בכלל. הילה משמשת כסמנכ"לית קשרי חוץ במכללה, כמו גם אחראית אסטרטגיה במרכז החדשנות, בשני התפקידים אלה, הילה מקדמת את  חיבור כל הגורמים הרלוונטיים, והבאתם להצלחת המשימה.

בין היתר במסגרת תפקידה במרכז היזמות והחדשנות הפועל במכללה האקדמית כנרת, היא מספרת על הצלחת יצירתו של ממשק ייחודי המחבר את הפן האקדמי לפן הטכנולוגי-הייטקי, הצלחת הממשק מובילה לכך שכלל המהלכים הנעשים במרכז, כגון: שילוב הסגל האקדמי המקצועי או של סטודנטים בסטארט-אפים, הגשת קולות קוראים, ליווי של הסטארטאפים בכל השלבים, ביסוס קהילת חדשנות ויזמות ותהליכים נוספים מתרחשים ופועלים באופן היעיל והטוב ביותר.

דוגמה לכך מהווה סטארט-אפ 4M, שעיקרו הוא מיפוי מוקשים ואזורים ממוקשים, המכללה אימצה את הסטארט-אפ לתוך מרכז החדשנות והיזמות, מתוך אמונה בפיתוח, ומתוך מחשבה שפינוי שטחים ממוקשים יכול לשחרר שטחים קריטיים עבור החקלאות, וגם לסייע ברמה הבינ"ל בנושא המוקשים, מתוך ראייה הוליסטית כיצד ניתן לממש את הפוטנציאל של הפיתוח, ולא רק בעולם המיקוש, אלא גם בעולם מיפוי שטח וקרקע ולעשות יישומים אחרים. ובימים אלה הסטארט-אפ נמצא בתהליך גדילה אינטנסיבי. בין היתר ברקן הובילה את החיבור הנכון בפן האקדמי של מרצים להתייעצות המשמשים כיועצי תוכן, אך גם מבחינת כוח אדם איכותי, חיבור נכון של סטודנטים מצטייני דיקן ונשיא, שכבר היום נמצאים בחוזה העסקה  ובסביבת עבודה עתירת ידע ושכר, וזהו בעצם החזון והייעוד של המרכז והמכללה.

בנוסף לפעילותה במכללה הילה ובעלה לקוחים חלק פעיל בנעשה בתוך הקיבוץ בו גרים – אשדות יעקב איחוד, וגם מחוצה לו, בעלה הוא יו"ר הקיבוץ באשדות יעקב, והיא בעברה שמשה כחברת מנהלת החינוך בקיבוץ, והיום דירקטורית במנהלת תיירות. את התפקיד ממלאת ברקן באופן וולונטרי. מתוך רצון לתרום ולהביא ערך מוסף לקיבוץ.  בכובע החינוך ברקן משמשת כדירקטורית בארגון ה"שומר החדש" – ארגון שעוסק רבות בחקלאות, בחקלאים ובשמירה על החקלאות הישראלית.

ולאחרונה ברקן ועוד 51 מועמדים נבחרה מבין 480 מועמדים מהשדרה הניהולית המרכזית של ישראל, להיות עמיתה בתכנית מעו"ז – תכנית לאומית לפיתוח מנהיגות בישראל, במחזור י' של התכנית הלאומית.

הילה ברקן, סמנכ"לית קשרי חוץ במכללה האקדמית כנרת: "אני מודה מקרב לב לכל מי שראה בי ראויה לתואר כל כך מכובד.

אני חושבת שב DNA שלי שזור הקיבוץ שלי, אשדות יעקב איחוד, נוף מולדתי ומדורת השבט הערכית לי ולמשפחתי עד היום.

אני מקווה שאזכה תמיד להמשיך לפרוח בסביבה כל כך מאפשרת וחיובית ושנשכיל יחד להצעיד את המכללה האקדמית כנרת, את עמק הירדן ואת הפריפריה בישראל לגבהים הפוטנציאליים האפשריים לנו".

נאחל להילה שנה פורייה ומוצלחת אף יותר!

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!