ד"ר בוניאל-נסים מירן – המחלקה למדעי ההתנהגות

ספרי על נקודות משמעותיות במסלול הקריירה שלך?

נקודה ראשונה היא שהקריירה שלי מאפשרת לי להתקדם ולהתפתח לכיוונים שונים ומעניינים-  בכל שנה אני שמה לי מטרות חדשות, תוכניות חדשות שאני רוצה להשיג כדי להרגיש שאני מתקדמת, מתפתחת ולומד.ת זה מאתגר אותי ויוצר אצלי התלהבות והתרגשות.

נקודה שניה מתייחסת לכך הקריירה שלי מאפשרת לי ליצור חיבור בין אקדמיה ושטח. כך אני מרגישה שאני גם תורמת.

מה היה האתגר המרכזי שחווית במהלך הקריירה?

האתגר הראשון קשור בעצם היותי אישה צעירה, גם בתחום העסקים וגם באקדמיה, זה היה אתגר בפני עצמו, היה מוזר לחלק מהאנשים לראות אישה צעירה בתחומים האלה, יש אנשים שתופסים את עולם העסקים ועולם האקדמיה כעולם גברי או מבוגר יותר.

האתגר שני שאני חווה זה הצורך שלי להיות שלמה ולהשקיע בתוך המערכות המגוונות שאני נמצאת בהן, אם זה העבודה שלי, האקדמיה, המשפחה והילדים שלי.

מי או מה שימש מקור תמיכה עבורך ?

אני יכולה להגיד שההורים שלי היוו מקור תמיכה עבורי. מהם למדתי להשקיע בכל דבר שאני עושה, אם זה עסקים או אקדמיה, המשפחה שלי מאוד מאמינה בערך המימוש העצמי. בנוסף, גם האיש שלי תמך בי לאורך כל הדרך. במהלך דרכי בלימודים ובעבודה נתקלתי בא.נשים רבים שהיוו השראה ולמידה משמעותית שעיצבה אותי. חשוב לדעת שתמיכה והשראה יכולים להגיע מכל מקום – אצלי יש מקום מיוחד לסבתי ז"ל שלימדה אותי את ערך הסקרנות ושאילת השאלות.

מניסיונך, עד כמה לדעתך קיימת הוגנות מגדרית? מה נדרש לשפר?

זהו נושא מורכב. למשל אצלנו במדינה בתחום האקדמיה אם אתה רוצה לקבל משרה קבועה באוניברסיטה  אתה חייב להיות שנה או שנתיים בחו"ל. לגברים קל יותר לטוס לחו"ל מאשר לנשים שבשלב זה בדרך כלל נכנסות להריון ומשקיעות במשפחה. לגבי מה שנדרש לשפר, אני מציעה להוריד את התנאים הטכניים (שזה להיות שנה/ שנתיים בחו"ל) ובמקום זה להסתכל על רמת הפוטנציאל כדי לטפח אנשים לפי היכולות שלהם.

כשאת מסתכלת אחורה, האם היית עושה משהו אחרת?

לא, אני משלבת את כל הדברים בחיים שלי בצורה שמספקת אותי. למשל אני לא מפסידה זמן עם הבנות שלי. טסתי לכל מקום שרציתי להגיע אליו, כל דבר שרציתי לחקור חקרתי ויש לי עוד מטרות שאני מאמינה שאשיג.

מה העצה או הטיפ שתרצי לתת לאישה לדרך?

"אל תוותרי על החלומות שלך! חלומות לא מגשימים בשינה, אלא מגשימים בעבודה קשה!"

מתעניינים/ות בלימודים באקדמית כנרת?

מלאו את פרטיכם/ן ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם!